Masa Tu Baby Dah Dalam Pevt Kerja Seronok Tapi Tak Tenang Awek Bar Syukur Hati Dijentik Untuk Berubah Tepat Masanya


KISAH penghijrahan seorang wanita yang pernah bekerja di pusat hiburan wajar menjadi inspirasi buat kita yang masih berusaha untuk memperbaiki diri.
Selepas lebih dua tahun bekerja sebagai juruwang di sebuah bar, Khairun Natrah Md Toho, 25, memilih untuk berhenti dan perlahan-lahan mengubah dirinya ke arah yang lebih baik.
Ketika dihubungi mStar, dia yang senang disapa Natrah mengakui berdepan pelbagai tohm4han gara-gara jalan yang dipilih, namun menganggap ia sebagai satu pengalaman yang mematangkan diri.

Natrah berkata hatinya tidak tenang biarpun bekerja dalam keseronokan.
“Saya berkahwin pada tahun 2019, ketika berumur 21 tahun. Dulu saya bekerja dalam bidang akaun, saya rasa bosan duduk pejabat. Lagipun gaji kerja pejabat cukup-cukup makan je.
“Ketika umur 23, baru saya bekerja sebagai cashier dekat bar club. Saya sempat kerja selama dua tahun tiga bulan. Gaji sebulan boleh cecah RM3,000 hingga RM4,000.
“Pada waktu itu, suami juga tahu mengenai pekerjaan saya. Dia cakap nak kerja boleh, tapi bila sampai masanya, berhentilah. Ramai bagi nasihat, kata kerja tak berkat, tapi masa tu saya ikut kepala sendiri je,” ujarnya.
Dengan bayaran gaji yang berbaloi, Natrah berkata dia hanyut dengan keseronokan ketika bekerja di pusat hiburan berkenaan.
Namun katanya, dia dan suami, Mohammad Faiez Zaidi, 28, menerima banyak cerc4an, termasuklah tentangan keluarga yang tidak bersetuju dengan pilihan kerjayanya.
“Jujur saya cakap, hidup dalam tu rasa mewah. Penuh duit, boleh have fun. Memang tak stres kerja di sana, seronok sebab ada muzik.
“Ramai sebenarnya yang bagi tentangan. Ada ahli keluarga yang salahkan suami, orang tanya, kenapa biarkan bini kerja kat tempat macam tu?” ceritanya lagi.
Biarpun diulit keseronokan, Natrah akui hatinya tidak pernah tenang sehinggalah dia akhirnya berhenti kerja pada tahun lalu.
Paling mengujakan, Natrah juga disahkan hamil selepas berhenti kerja, sekali gus membuatkan dia yakin dengan keputusannya untuk tidak lagi kembali ke sana.

Natrah tak sedar dirinya sedang hamil ketika dia berhenti kerja.
“Walaupun seronok kerja, pada masa sama saya rasa tak tenang. Suami paling seronok bila saya berhenti. Dia kata dah sampai masanya.
“Selepas lebih sebulan berhenti kerja, saya dapat tahu yang saya hamil. Rupa-rupanya baby dah ada dalam pervt masa saya berhenti tu. Saya kata ini rezeki tuhan. Allah benar-benar dengar permintaan saya.
“Alhamdulillah, saya sekarang perlahan-lahan bertudung. Saya juga dah selamat melahirkan bayi. Anak sulung saya dah berusia tiga bulan,” ujar anak jati Kuala Lumpur itu.

Dua insan yang menjadi kekuatan Natrah untuk terus istiqamah.
Selepas kisah penghijrahannya tular di media sosial, Natrah turut menerima banyak komen daripada netizen yang memberikan sokongan buatnya.
Di sebalik titipan doa dan kata-kata pujian, ada netizen yang tergamak berkata nista terhadap bayinya sehingga Natrah terpaksa memuat naik sijil perkahwinannya.
“Saya hanya nak kongsi pengalaman. Mungkin ada yang baik, anda boleh ambil. Yang burvk jangan diikut. Saya terkejut kisah ini viral. Tapi saya seronok baca komen positif netizen.

Komen positif netizen buat Natrah.
“Ada juga orang komen, dia tanya tu anak siapa? Siap tuduh suami saya jadi pak sanggup sehingga saya terpaksa upload kad nikah agar ia tidak menjadi fitn4h,” ujarnya lagi.
Tambah Natrah, dia enggan ambil pusing dengan komen-komen negatif dan mahu fokus terhadap anaknya yang sedang membesar pada ketika ini.
“Sekarang saya hanya suri rumah. Ada perancangan untuk cari kerja baharu, tapi tak tahu bila. Sekarang hidup saya banyak berubah.
“Dari segi masa, gaya hidup dan sebagainya. Terima kasih atas doa semua. Saya harap doa itu berbalik juga kepada anda semua, saya nak kongsi pengalaman je,” ujarnya mengakhiri bicara.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : https://ift.tt/xCafswm


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2022/12/masa-tu-baby-dah-dalam-pevt-kerja.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menarik Dap Tak Puas Hati Komposisi Menteri Umno Lebih Ramai Tapi Menang Sikit

Menarik Dap Tak Puas Hati Komposisi Menteri Umno Lebih Ramai Tapi Menang Sikit

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 198 hits
DAP tak puas hati komposisi menteri UMNO lebih ramai tapi menang sikitNaib Pengerusi DAP Kebangsaan Chow Kon Yeow tidak puas hati parti yang menang sedikit kerusi pada PRU 15 lalu diberi lebih banyak jawatan menteri berbanding DAP DAP parti...
Saya Gila Ke Diorang Gila Dituduh Gila Jantan Respon Tenang Ashira Amp Bf Cuit Hati Netizen

Saya Gila Ke Diorang Gila Dituduh Gila Jantan Respon Tenang Ashira Amp Bf Cuit Hati Netizen

papar berkaitan - pada 6/12/2022 - jumlah : 151 hits
Penyanyi dan juga bintang program nyanyian popular Gegar Vaganza Ashira baru baru ini telah mencuri perhatian netizen apabila dia ada memuat naik sebuah video bersama teman lelakinya di TikTok Dalam video tersebut Ashira dilihat bertanyakan...
Pakar Kongsikan Petanda Anak Hatinya Sangat Terluka Marah Boleh Tapi Beringat

Pakar Kongsikan Petanda Anak Hatinya Sangat Terluka Marah Boleh Tapi Beringat

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 172 hits
Bila anak sudah 5 tahun dan masih suka merajuk dan mengamuk memukul orang menyakitkan orang ini petanda semasa anak itu mengamuk semasa dia kecil emosi amuk itu tidak dikendalikan dengan baik Ibu bapa hanya menggunakan kaedah marah dan teng...
Resipi Kuetiau Goreng Seafood Ringkas Tapi Sedap

Resipi Kuetiau Goreng Seafood Ringkas Tapi Sedap

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 114 hits
Blogger Nina Mirza berkongsi resipi kuetiau goreng yang sangat ringkas namun mampu membuka selera Dalam resipi ini dia mencampurkan makanan laut seperti kerang dan udang Yang menambah sedap adalah udang kering serta campuran telur ayam yang...
Lolita Teman Tapi Selingkuhan Chord

Lolita Teman Tapi Selingkuhan Chord

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 308 hits
F F F F Fm C G D Fm C G D Fm C Aku punya teman teman sepermainan G D Dia perhatian dan penuh kasih sayang Fm C Tapi sungguh sayang kita cuma berteman G D Walau kita berteman tapi bisa romantisan FmTeman tapi selingkuhan C Buat bermesraan G ...
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei

Arab Saudi Mahu Gencatan Senjata Kekal

Kembali Bersama Engku Emran Ini Jawapan Erra Fazira Jika Allah Aturkan Itu Takdirnya