Mappa 2024 Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam 2024 Ogos Ini


MAPPA 2024: Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam 2024, Ogos Ini!
Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam (MAPPA) telah menjadi acara tahunan yang dinanti-nantikan oleh penjawat awam di Malaysia sejak tahun 2000. 
Pada tahun 2024, MAPPA kali ke-19 akan diadakan dengan penuh semangat dan harapan baru untuk perkhidmatan awam negara.
Berikut dikongsikan info lebih lanjut mengenainya. 
BACA JUGA: Harga Petrol Terkini RON95 RON97 Diesel (18 – 24 Julai 2024)
Apa Itu Majlis Perdana Perkhidmatan Awam? MAPPA merupakan akronim bagi Majlis Perdana Perkhidmatan Awam. 
Ia mula diperkenalkan sejak tahun 2000 sebagai salah satu platform untuk seluruh penjawat awam menghayati aspirasi dan hasrat pucuk kepimpinan tertinggi negara melalui amanat yang disampaikan oleh YAB Perdana Menteri.
Untuk tahun 2024, hasrat disampaikan melalui amanat khas yang akan disampaikan oleh YAB Dato’ Seri Anwar Bin Ibrahim, Perdana Menteri Malaysia. 
Sepanjang dua dekad penubuhannya, MAPPA telah memainkan peranan penting dalam:
Menyampaikan visi dan misi kerajaan kepada penjawat awam Mengumumkan dasar-dasar baru yang memberi impak kepada perkhidmatan awam Memberikan pengiktirafan kepada pencapaian cemerlang penjawat awam Memperkukuhkan semangat dan motivasi dalam kalangan penjawat awam Objektif MAPPA 2024 MAPPA dilaksanakan dengan tujuan:
Menyediakan wadah perkongsian misi dan aspirasi Malaysia MADANI oleh YAB Perdana Menteri bersama-sama penjawat awam dalam mendepani pelbagai cabaran dan rintangan semasa negara. Memberi peluang kepada seluruh penjawat awam bagi menghayati hasrat terkini pucuk kepimpinan tertinggi negara dalam memenuhi ekspektasi rakyat yang semakin meningkat. Melonjakkan motivasi penjawat awam untuk berusaha bersungguh-sungguh demi kelangsungan agenda Malaysia MADANI. Meneguhkan hubungan yang simbiotik antara anggota pentadbiran dan penjawat awam dalam upaya memacu negara mencapai aspirasi yang dihasratkan. BACA JUGA: Majlis Pelancaran Bulan Kebangsaan 2024
Tarikh & Lokasi MAPPA 2024 Majlis Perdana Perkhidmatan Awam akan berlangsung pada 16 Ogos 2024 (Jumaat) dan bertempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC). 
Masa adalah, 8 pagi sehingga 12 tengahari.
MAPPA 2024 adalah kali ke-19 yang diadakan dan bakal menyaksikan kehadiran pegawai awam dari pelbagai skim perkhidmatan, wakil Kesatuan Sekerja dan wakil pesara secara fizikal dan dalam talian. 
Tema Tema Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam Ke-19 (MAPPA XIX) adalah: “Perkhidmatan Awam MADANI”.
Tema ini mencerminkan aspirasi untuk membentuk perkhidmatan awam yang mampan dan berdaya tahan, bertanggungjawab dan berintegriti, dinamik dalam menghadapi cabaran, adaptif terhadap perubahan, nekad dalam mencapai kecemerlangan dan inklusif untuk semua lapisan masyarakat.
MAPPA 2024: Apa Yang Boleh Dijangka MAPPA ke-19 ini akan menjadi tumpuan utama bukan sahaja penjawat awam, tetapi juga seluruh rakyat Malaysia. 
Berikut ialah beberapa perkara yang boleh dijangkakan akan diumumkan semasa MAPPA 2024:
1. Pengumuman Kenaikan Gaji
Salah satu pengumuman yang paling dinanti-nantikan dalam MAPPA 2024 adalah berkaitan kenaikan gaji penjawat awam. 
Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, telah memberikan petunjuk awal bahawa perincian kadar baharu kenaikan gaji akan diumumkan semasa majlis ini.
Beberapa fakta penting berkaitan pengumuman ini:
Kenaikan gaji dijangka melebihi 13 peratus Ia akan melibatkan kira-kira 1.5 juta penjawat awam Kenaikan ini akan berkuat kuasa bermula 1 Disember 2024 Kali terakhir kenaikan gaji penjawat awam diumumkan adalah pada tahun 2013 Pengumuman ini pastinya akan memberi impak besar kepada ekonomi negara dan kesejahteraan penjawat awam.
2. Inisiatif dan Dasar Baru
Selain daripada pengumuman kenaikan gaji, MAPPA 2024 juga dijangka akan menjadi platform untuk mengumumkan pelbagai inisiatif dan dasar baru untuk meningkatkan keberkesanan perkhidmatan awam. 
Berdasarkan trend MAPPA terdahulu, kita mungkin dapat menjangkakan pengumuman berkaitan:
Pembaharuan dalam sistem penilaian prestasi Peningkatan dalam latihan dan pembangunan kerjaya Inisiatif untuk meningkatkan produktiviti dan kecekapan Langkah-langkah untuk mendigitalkan perkhidmatan awam Daftar Pra Pendaftaran MAPPA 2024 Anda boleh membuat daftar pra pendaftaran MAPPA 2024 di pautan berikut: https://www.iemg.intan.my/event/qe33Hik5xrFdLIeN 
Bayaran adalah PERCUMA.
Aturcara Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam Kali Ke-19 9.00 pagi : Ketibaan Dif-dif Jemputan dan Kenamaan.
9.15 pagi : Ketibaan YB Timbalan-timbalan Menteri.
9.25 pagi : Ketibaan YBhg. Dato’ Sri Wan Ahmad Dahlan bin Haji Abdul Aziz Ketua Pengarah    Perkhidmatan Awam.
9.30 pagi : Ketibaan YBhg. Tan Sri Dato’ Seri Mohd Zuki bin Ali Ketua Setiausaha Negara.
9.40 pagi : Ketibaan YB Ahli Jemaah Menteri.
9.50 pagi : Ketibaan YAB Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid Bin Hamidi (Timbalan Perdana Menteri ), YAB Dato’ Sri Haji Fadillah Bin Haji Yusof (Timbalan Perdana Menteri).
10.00 pagi : 
Ketibaan YAB Dato’ Seri Anwar Bin Ibrahim (Perdana Menteri),  Nyanyian Lagu Negaraku dan Lagu Perkhidmatan Awam  Ikrar Perkhidmatan Awam  Bacaan Doa  Persembahan Multimedia Tema MAPPA   Amanat YAB Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim, Perdana Menteri   Wacana YAB Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim, Perdana Menteri   Lawatan ke Reruai Pameran  12.30 tengah hari : 
Makan tengah hari  YAB Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim, Perdana Menteri meninggalkan majlis  YAB Timbalan-Timbalan Perdana Menteri meninggalkan majlis  Dif-dif kenamaan dan jemputan meninggalkan majlis  Majlis bersurai  Maklumat Lanjut Untuk mengetahui maklumat lanjut dan info terkini, anda boleh hubungi:
ROZIANA BINTI SAMAD 03-20847283  [email protected] NURAIDA BINTI ABD RAHIM 0320847677  [email protected] Jangan lupa ikuti media rasmi MAPPA 2024 seperti di bawah:
Laman web: Majlis Perdana Perkhidmatan Awam (MAPPA) Facebook: Jabatan Perkhidmatan Awam Instagram: intanbukitkiara

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/mappa-2024/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=mappa-2024

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Lagi Full Loan Beli Kereta Bermula Bulan Ogos 2024

Tiada Lagi Full Loan Beli Kereta Bermula Bulan Ogos 2024

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 185 hits
Tiada Lagi Full Loan Beli Kereta Bermula Bulan Ogos Tiada Lagi Full Loan Beli Kereta Bermula Bulan Ogos Mulai bulan Ogos pengguna dan industri automotif di Malaysia akan menyaksikan perubahan signifikan dalam skim pinjaman untuk pembelian k...
Samsung Menangguhkan Penghantaran Galaxy Buds3 Pro Di Malaysia Hingga 30 Ogos 2024

Samsung Menangguhkan Penghantaran Galaxy Buds3 Pro Di Malaysia Hingga 30 Ogos 2024

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 117 hits
Nampaknya Samsung telah menangguhkan penghantaran Galaxy Buds3 Pro untuk pasaran Malaysia Maklumat ini disahkan oleh pengguna tempatan X rahmansallehin yang berkongsi tangkapan skrin muka surat pra pesanan produk tersebut yang kini menunjuk...
Rasmi Jawatan Kosong Pertahanan Awam Dibuka Besar Besaran Bagi Kemasukan Julai 2024

Rasmi Jawatan Kosong Pertahanan Awam Dibuka Besar Besaran Bagi Kemasukan Julai 2024

papar berkaitan - pada 8/7/2024 - jumlah : 195 hits
Rasmi Jawatan Kosong Pertahanan Awam Dibuka Besar besaran Bagi Kemasukan Julai 2024 9 Peluang keemasan untuk memohon jawatan kosong pertahanan awam yang telah dibuka kepada rakyat Malaysia untuk mengisi kekosongan yang ada seperti yang diik...
Majlis Pelancaran Bulan Kebangsaan Dan Kibar Jalur Gemilang 2024

Majlis Pelancaran Bulan Kebangsaan Dan Kibar Jalur Gemilang 2024

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 196 hits
Semua dijemput hadir bagi memeriahkan dan menyemarakkan lagi semangat cintakan negara pada 21 Julai 2024 bermula pukul 9 00 pagi di Cyber Event Hall Cyberjaya Selangor untuk Majlis Pelancaran Bulan Kebangsaan dan Kibar Jalur Gemilang 2024 y...
Tingkatkan Kecekapan Pentadbiran Cukai Hasil E Invois Dilaksana Bermula 1 Ogos 2024

Tingkatkan Kecekapan Pentadbiran Cukai Hasil E Invois Dilaksana Bermula 1 Ogos 2024

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 170 hits
Bermula 1 Ogos ini pembayar cukai dengan pendapatan atau jualan tahunan melebihi RM100 juta akan mula menggunakan sistem dalam portal MyInvois Lembaga Hasil Dalam Negeri iaitu e Invois sebelum dilaksanakan secara berperingkat kepada kategor...
Mesyuarat Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang

Mesyuarat Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 155 hits
Wehh lamanya tinggal jurnal kita ni Berhabuk berdebu semua dah Rindu la saat saat ada kesempatan dapat update jurnal tiap tiap bulan dulu dulu tu Agak agak bila la nak dapat peluang tu lagi Sekarang ini pun pantang ada kesempatan nak rest j...
Pks Usung Bobby Nasution Di Pilgub Sumatera Utara 2024

Pks Usung Bobby Nasution Di Pilgub Sumatera Utara 2024

papar berkaitan - pada 8/7/2024 - jumlah : 128 hits
Presiden PKS Ahmad Syaikhu mengatakan dengan mengusung Bobby partainya pun mempercayakan penuh kepada menantu Presiden Joko Widodo itu
Kaesang Kunjungi Kantor Dpp Pks Sore Ini Bahas Pilkada 2024

Kaesang Kunjungi Kantor Dpp Pks Sore Ini Bahas Pilkada 2024

papar berkaitan - pada 8/7/2024 - jumlah : 129 hits
Berdasarkan agenda diterima awal media kunjungan tersebut berlangsung pada16 00 WIB
Ibakipt Bantuan Awal Kemasukan Ipt Kedah 2024

Ibakipt Bantuan Awal Kemasukan Ipt Kedah 2024

papar berkaitan - pada 8/7/2024 - jumlah : 106 hits
iBAKIPT BANTUAN SUMBANGAN RM300 DARI KERAJAAN NEGERI KEDAH UNTUK KEMASUKAN PELAJAR KE IPT Rakyat negeri kedah boleh memohon bantuan awal kemasukan ke Institut Pengajian Tinggi yang disediakan oleh kerajaan negeri Kedah ini Berikut dikongsik...
Speed Read A Bonkers 1 700 Cc Single Cylinder Chopper And More

Bian Gindas Cinta Biru Chord

Tuntutan Palesu Sprm Siasat Tuntutan Banyak Sangat Palesu Zaman Din Ni

Hilton Honors Rolls Out Exclusive Dining Offers Across Malaysia

Isu Gisb Biar Kerajaan Tentukan

Permohonan Bantuan Budi Ipt Sabah One Off Rm1500 Rm2000

Cheah Liek Hou Pemenang Pingat Emas Badminton Para 2024

Pensyarah Dihargai


echo '';
10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Uncle Bos Mama Slot Megadrama Astro Ria

Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik


Moving To A New Home In Chicago Here S Why Bernard Movers Should Be Your First Call

Budak 14 Tahun Rebah Maut Ketika Main Bola Sepak

Doorgift Kenduri Mini Pouch Bag

Akmal Jawab Dap Malulah Anak Jantan Kalau Orang Jual Kita Tidak Beli

Gerakan At Crossroads

Zaid If Teresa Kok Is Guilty Of 3r Incitement So Is Religious Minister Na Im Who Triggered It