Manhajj Aplikasi Untuk Mereka Yang Bakal Menunaikan Umrah


Belajar Cara Menunaikan Umrah Secara Online
Di zaman yang serba moden, adakalanya tak sempat untuk ke kelas-kelas untuk belajar tentang ibadah umrah, pada aku aplikasi ini sangat-sangat berguna, nak nak untuk orang macam aku, busy sesaja, so bila ada aplikasi belajar tentang umrah, adalah sangat menyenangkan, sebelum tidur pun boleh bukak smart phone dan belajar tentang Hukum Umrah, Definisi Umrah atau dengan kata lain, KURSUS UMRAH LENGKAP ATAS TALIAN. Selain itu segala checklist untuk menunaikan umrah pun ada, lengkap.

Aplikasi Manhajj penyelesaian masalah ibadah umrah
Terima kasih kepada Manhajj Brothers Sdn. Bhd. (Manhajj Mutawwif) kerana memperkenalkan Aplikasi Manhajj yang merupakan kemudahan dan bimbingan secara dekat kepada umat Islam di negara ini dalam permasalahan ibadah umrah.

Tidak dinafikan, ada je mereka yang dijemput Allah untuk menunaikan Umrah, tetapi tiada masa untuk belajar secara details hukum dan syarat-syarat untuk ke Makkah. Bila sampai di tanah suci, ada saja masalah yang berlaku. So bila dah ada aplikasi ini, mudahlah kita untuk mempersiapkan diri.

Tipu lah kalau kata tiada smart phone, semua orang rasanya mampu dah menggunakan smart phone, mahal smart phone di zaman sekarang sudah jatuh ke tahap " wajib " ada. hihi. Atok nenek pun dah ada smart phone sorang satu, senang nak bervideo call dengan cucu.

Haritu, aku sempat lah ke pelancaran Aplikasi Manhajj ni di IDCC Shah Alam, seronok sebenarnya pergi ke event-event macam ni, bukan semua benda kita tahu, bila hadir ke event begini, ada ilmu yang kita dapat serap. Alhamdulillah.

“Idea menghasilkan Aplikasi Manhajj tercetus apabila menyedari kepesatan teknologi maklumat yang berkembang dengan informasi berkaitan umrah dan permasalahan yang timbul. “Ia merupakan satu langkah atau pendekatan yang diambil Manhajj Mutawwiff bagi membantu bakal jemaah untuk mempersiapkan diri menunaikan umrah. “Aplikasi Manhajj ini bakal menjadi tunjang utama dalam menjalankan perniagaan di samping menjadi medium pembelajaran sepanjang hayat untuk komuniti Manhajj,” kata Ketua Pegawai Eksekutifnya, Abd Halim Ikhsan.
Tahniah Manhajj Brothers!

Cara Install Aplikasi Manhajj
Senang je untuk install, macam biasa, pergi ke Play Store, cari " Manhajj ", then install seperti biasa.


Begini lah rupanya lepas install aplikasi Manhajj tu, apa yang ada dalam aplikasi ni? hoii, macam-macam hado! banyak yang boleh dipelajari.

11 KELEBIHAN APLIKASI MANHAJJ

♥ Kursus atas talian LENGKAP
♥ Panduan Solat Sunat
♥ Flight Tracking
♥ Manhajj TV / Kalam Manhajj
♥ Period tracker / Blood description
♥ E-Library Sirah dan Kisah Nabi
♥ Penterjemah / Translator
♥ Waktu Solat dan Kiblat
♥ Senarai Mutawwif
♥ Daftar umrah
♥ BONUS - PANIC BUTTON

PANIC BUTTON yang membantu jemaah yang ada masalah di Tanah Suci
Lagi 1 aku lupa nak bagitahu, apps ni ada PANIC BUTTON, ala-ala emergency button tau. Contoh, waktu di tanah suci, korang ada masalah apa-apa, yang masa tu tiada siapa dapat bantu, boleh je tekan Panic Button, yang terus menguhubungkan para jemaah dengan mutawwif.

Jangan lupa tau install aplikasi manhajj ni!

Manhajj Mutawwif Musim Kedua
Secara jujurnya, aku tak pernah tengok program realiti Manhajj Mutawwif ni. HAHA. Sebab rumah takdok astro. huhu. Tapi kali ni aku kena tengok! sebab dah ada Astro. lols. Haritu, skali dengan pelancaran aplikasi Manhajj, dorg lancarkan skali rancangan realiti TV Manhajj Mutawwif ni pada Januari 2019 nanti.

4 Negara Rebut Juara Manhajj Mutawwif Musim Kedua
Apa itu Mutawwif. Andai kata ada yang tidak tahu, ok mari saya terangkan sikit. Mutawwif, berasal dari kata thawaf. Mutawwif adalah orang yang mengajarkan jemaah haji/umrah, berkenaan dengan hal-hal yang bersangkutan dengan haji/umrah secara praktikal, serta melayani jemaah selama melaksanakan ibadah haji/umrah. So secara ringkasnya, mutawwif ni lah yang akan membantu jemaah yang bakal menunaikan umrah di tanah suci. Ada apa-apa masalah, boleh cari Mutawwif masing-masing.

Rancangan Manhajj Mutawwif Musim pertama mendapat tontonan 3 juta penonton bagi setiap episod telah disiarkan di Astro Oasis 106 dan Maya HD 135. Hebat kan! kita je tak sempat tengok. hehehe.

Program ini adalah untuk melahirkan personaliti mutawwif yang berpengetahuan luas serta mampu untuk menyediakan perkhidmatan kelas pertama untuk para jemaah sekaligus menaikkan kerjaya mutawwif.

TAPI! di musim ke dua ni, mereka tampil dengan elemen yang lagi segar dan ada beberapa pembaharuan. Apa pembaharuan itu? Nak bagitahu ni, hebat ke tak hebat apabila 4 buah negara, melibatkan pertandingan di kalangan empat buah negara iaitu iaitu Malaysia, Indonesia, Brunei dan Singapura.

Para peserta akan mengharungi cabaran dan tugasan sebelum dinobatkan sebagai Mutawwif Terunggul Manhajj Mutawwif Nusantara. Bukan calang-calang ok. Tenaga pengajar dan panel juri pun semuanya hebat dan berwibawa.

Abd Halim menambah, program yang berunsur dakwah itu terus komited untuk mengangkat profesion sebagai mutawwif agar lebih dikenali serta dihargai masyarakat. “Mutawwif merupakan satu pekerjaan yang mulia di sisi Islam di mana mereka bertindak sebagai pemimpin umat Islam ketika mengerjakan ibadah haji dan umrah. “Tapi sayangnya peranan dan pengetahuan masyarakat terhadap pekerjaan ini masih kurang. Harapan saya melalui rancangan ini mutawwif akan lebih dikenali,” katanya.
Tak Sabar pulak rasa nak menonton musim ke-dua ni. Kat bawah ni ada sedutan musim pertama, boleh korang tengok. Aku pun rasa nak tengok balik musim pertama punya.

So, jangan lupa, install aplikasi Manhajj - Kursus Lengkap Atas Talian, dan jangan lupa tonton Mutawwif Terunggul Manhajj Mutawwif Nusantara di Astro Oasis pada 25 Januari 2019 nanti.



www.facebook.com/manhajjmutawwifwww.manhajjmutawwif.complay.google.com/manhajj

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.safurara.com/2018/11/manhajj-aplikasi-untuk-mereka-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aplikasi Manhajj Membantu Dan Memudahkan Bakal Jemaah Umrah

Aplikasi Manhajj Membantu Dan Memudahkan Bakal Jemaah Umrah

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 391 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Masih teringat lagi masa Maha dapat seruan untuk ketanah suci mengerjakan Umrah tahun 2016 Masa tu memang agak kelam kabut kerana semua Maha kena u...
Aplikasi Manhajj Penyelesaian Ibadah Umrah Dan Pelancaran Rancangan Manhajj Mutawwif Musim Kedua

Aplikasi Manhajj Penyelesaian Ibadah Umrah Dan Pelancaran Rancangan Manhajj Mutawwif Musim Kedua

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 493 hits
Hi Korang Kak lily berkesempatan ke majlis pelancaran Aplikasi Manhajj dan Rancangan Manhajj Mutawwif Musim Kedua baru baru ini di IDCC Shah Alam Wah nampak macam kecil je event ni tapi bila kak lily sampai mak oi ramai betul VVIP yang turu...
Apps Manhajj Penyelesaian Ibadah Umrah

Apps Manhajj Penyelesaian Ibadah Umrah

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 409 hits
Berita baik buat mereka yang ingin mengerjakan umrah Manhajj Brothers Sdn Bhd telah memperkenalkan Aplikasi Manhajj yang merupakan kemudahan dan bimbingan secara dekat kepada umat Islam di negara ini dalam permasalahan ibadah umrah Aplikasi...
Tangkal Aksi Tipu Tipu Aplikasi Mytelkomsel Bakal Tambah Fitur Keamanan Baru

Tangkal Aksi Tipu Tipu Aplikasi Mytelkomsel Bakal Tambah Fitur Keamanan Baru

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 801 hits
Penipuan marak terjadi bahkan di era digital seperti sekarang ini Telkomsel pun mengakui adanya laporan pelanggan terkait dengan penipuan ini Tak tanggung tanggung penipu menggunakan medium aplikasi MyTelkomsel
Cannis App Aplikasi Hebat Bakal Bersinar Di Nasdaq

Cannis App Aplikasi Hebat Bakal Bersinar Di Nasdaq

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 315 hits
CANNIS APP APLIKASI HEBAT BAKAL BERSINAR DI NASDAQ Assalamualaikum semua Pernah dengar tak mengenai satu aplikasi yang menggabungkan 7 fungsi yang sangat menarik Aplikasi yang aku maksudkan adalah Cannis Wow menarik kan No wonder la tak sam...
Manhajj Mutawwif Application Aims To Ease Umrah Planning And Much More

Manhajj Mutawwif Application Aims To Ease Umrah Planning And Much More

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 380 hits
Remember what happened to Nokia when it refuses advancement development and latest technology Wait What is Nokia Hahaha Yeah Nokia became obsolete because they refuse changes and got left behind That was a part of speech given during the la...
Wisata Olahraga Dan Mice Bakal Dibangun Di Kek Bangka Belitung

Wisata Olahraga Dan Mice Bakal Dibangun Di Kek Bangka Belitung

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 190 hits
Gubernur Kepulauan Bangka Belitung Erzaldi Rosman mengatakan apabila usulan tersebut disepakati oleh pemerintah untuk daerah Tanjung Gunung akan dijadikan Meeting Incentive Convention and Exhibition tourism Sementara di Sungai Liat akan dij...
Tak Mau Mangkrak Menteri Basuki Bakal Lelang Dini Proyek Infrastruktur 2019

Tak Mau Mangkrak Menteri Basuki Bakal Lelang Dini Proyek Infrastruktur 2019

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 235 hits
Kementerian PUPR diberikan jatah anggaran sebesar Rp 110 7 triliun tahun depan Dari jumlah tersebut sekitar 80 persen atau Rp 88 triliun merupakan pengadaan barang dan jasa yang dilakukan melalui pelelangan
Gsk Sokong Kepentingan Imunisasi Dewasa Dalam Kalangan Rakyat Malaysia

Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Syok Sendiri Demi Kepuasan

Gear Up For Standard 1 Registration

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


Adapting To Consumer Behavior

App Inarah

Aktiviti Majlis Mesra Aidilfitri Tnb Peringkat Korporat Ppim 30 04 2024

Majlis Watikah Pelantikan Pengawas Pemimpin Muda

Rukun Bacaan Dalam Solat Jenazah

Marsha Hening Rindu Chord