Mangsa Culik Lepaskan Diri Dengan Tangan Bergari


Oleh SHAARANI ISMAIL GAMBAR yang tular lelaki bergari dibantu anggota polis di Taiping hari ini setelah menyelamatkan diri daripada kumpulan penculik di Kampung Teluk Perang, Parit -  MEDIA SOSIALPARIT: Seorang lelaki mangsa culik empat individu melarikan diri dalam keadaan tangan bergari dari kenderaan miliknya yang dilarikan dalam kejadian di Kampung Teluk Perang, dekat sini hari ini.
Dalam kejadian itu, mangsa cedera ringan dan calar di beberapa bahagian badan selepas membuka pintu keretanya dan terjun ke arah sebuah masjid di Taiping bagi mendapatkan bantuan orang ramai.
Timbalan Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Deputi Superintenden Nik Rosdi Nik Yahya berkata, pihaknya menerima panggilan dari Balai Polis Taiping yang memaklumkan mengenai lelaki berkenaan.
Beliau berkata, siasatan awal mendapati, mangsa sebelum itu memandu kereta Honda HRV miliknya di kawasan Teluk Perang Parit sekitar pukul 8.30 malam semalam dan ditahan sebuah kereta Proton Waja berwarna gelap dinaiki empat lelaki.
“Tiga lelaki turun dari kereta Proton Waja tersebut dan dua daripada mereka memperkenal diri sebagai anggota polis mahu buat pemeriksaan ke atas mangsa sebelum menaiki kereta mangsa.
“Mangsa akur untuk diperiksa dan beri kerjasama namun kemudiann digari dan matanya diserkup dengan topeng hitam.
“Mangsa dibawa masuk ke dalam keretanya dan bersama tiga lelaki manakala seorang lagi menaiki Proton Waja mengekori kenderaan dinaiki mereka,” katanya di sini hari ini.
Nik Rosdi berkata, mangsa dibawa menaiki kereta untuk suatu tempoh yang panjang dan turut dipukul dengan kayu pada badannya serta dipaksa menyerahkan barang miliknya iaitu dua buah telefon bimbit, dompet berisi dokumen pengenalan diri dan kad ATM serta wang tunai RM200.
Menurutnya, sebelum itu polis menerima laporan pada pukul 1.40 pagi ini daripada seorang wanita berusia 25 tahun.
Katanya, dalam laporannya, wanita itu menerima panggilan dari telefon bimbit suaminya kira-kira pukul 9.30 malam menyatakan terlibat kemalangan di Simpang Papan, Pusing dan meminta wang tunai RM50,000 sebagai bayaran ganti rugi kerosakan kenderaan yang dilanggarnya.
Beliau berkata, wanita itu mendakwa panggilan itu bagaimanapun terputus dan pengadu kemudian menerima satu lagi panggilan menyatakan harga ganti rugi diturunkan kepada RM20,000 dan minta dibayar segera ke akaun Maybank suami pengadu.
“Pengadu bersama bapanya keluar mencari namun tidak menemukan mangsa dan datang ke Balai Polis Parit membuat laporan untuk tindakan lanjut,” katanya.
Nik Rosdi berkata, sepasukan polis kemudian menjalankan operasi  mengesan mangsa namun gagal malah polis juga tidak mengesan sebarang laporan kemalangan di daerah Perak Tengah serta daerah jiran melibatkan kereta dinaiki suami pengadu.
Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan iaitu mendatangkan cedera ketika melakukan rompakan dan usaha mengesan keempat-empat suspek terlibat giat dijalankan.
“Polis juga menyeru orang ramai mengesan kenderaan Honda HRV berkenaan yang bernombor pendaftaran AKC 939 supaya segera menghubungi polis,” katanya.
Beliau berkata, sebarang maklumat berhubung kes itu boleh disalurkan kepada Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah Perak Tengah, Asisten Superintenden Mohamad Jazlan Sharif di talian 013-5218607 dan Pegawai Penyiasat kes, Inspektor M. Maheswaran di talian 010-7005051 atau menghubungi Bilik Gerakan IPD Perak Tengah di talian 053712222.  – UTUSAN ONLINE


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/12/mangsa-culik-lepaskan-diri-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Samun Mangsa Guna Parang Suspek Lari Selamatkan Diri Ke Balai Polis

Selepas Samun Mangsa Guna Parang Suspek Lari Selamatkan Diri Ke Balai Polis

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 434 hits
TAWAU Gara gara dikejar orang awam selepas menyamun mangsa menggunakan parang panjang seorang lelaki terpaksa memecut motosikal yang disamunnya ke Balai Polis Tawau di sini untuk menyelamatkan diri Ketua Polis Daerah Tawau Peter Umbuas berk...
Penyamun Lari Masuk Balai Polis Selamatkan Diri Selepas Samun Mangsa Guna Parang

Penyamun Lari Masuk Balai Polis Selamatkan Diri Selepas Samun Mangsa Guna Parang

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 195 hits
Gara gara dikejar orang awam selepas menyamun mangsa menggunakan parang panjang seorang lelaki terpaksa memecut motosikal yang disamunnya ke Balai Polis Tawau di sini untuk menyelamatkan diri Ketua Polis Daerah Tawau ACP Peter Umbuas berkat...
Mangsa Banjir Terpaksa Memanjat Kayu Alang Bumbung Selamatkan Diri Dari Banjir Di Raub

Mangsa Banjir Terpaksa Memanjat Kayu Alang Bumbung Selamatkan Diri Dari Banjir Di Raub

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 331 hits
KUANTAN Berada di alang kayu bumbung rumah hampir 10 jam bagi menyelamatkan diri selepas rumah dinaiki air pastinya pengalaman seumur hidup yang tidak akan dilupakan Nur Aleeya Maisarah Mansor 18 ketika berdepan banjir besar semalam Menceri...
Keberanian Sebagai Nilai Harga Diri

Keberanian Sebagai Nilai Harga Diri

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 701 hits
Keberanian adalah harga diri Tanpa keberanian hidup kita tiada berharga Maka kita perlu sentiasa memupuk dan menjaga keberanian diri Pramoedya Anan Toer pernah berkata dalam hidup kita hanya satu yang kita punya iaitu keberanian Jika tidak ...
Berhenti Merokok Selamatkan Diri Daripada Penyakit Buerger

Berhenti Merokok Selamatkan Diri Daripada Penyakit Buerger

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 276 hits
Oleh Dr Syed Alhafiz Syed Hashim Fakulti Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia Tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2019 mendapati terdapat lebih 27 ribu kematian berlaku disebabkan oleh tabiat merokok Bilangan perokok dilaporkan ...
Buron 10 Tahun Terpidana Korupsi Apbd Rp41 Miliar Di Sulbar Menyerahkan Diri

Buron 10 Tahun Terpidana Korupsi Apbd Rp41 Miliar Di Sulbar Menyerahkan Diri

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 163 hits
Seperti diketahui terpidana Risman alias Manne Bin Ambo Djiwa bersama rekan lainnya diketahui masih ada Lima orang lagi menjadi buruan tim Kejati Sulbar yang masuk dalam DPO
Perempuan Yang Ada Harga Diri

Perempuan Yang Ada Harga Diri

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 512 hits
Perempuan Yang Ada Harga Diri Perempuan adalah golongan yang paling mudah terpengaruh dan juga mempengaruhi Sekali baca nampak macam perempuan adalah golongan yang rapuh Itu ada benarnya Kerana perempuan memiliki hati yang lembut bersifat p...
Video Demi Menyakinkan Rakyat Perdana Menteri Tawar Diri Jadi Org Pertama Terima Vaksin

Video Demi Menyakinkan Rakyat Perdana Menteri Tawar Diri Jadi Org Pertama Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 380 hits
loading KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menawarkan diri untuk menjadi individu pertama menerima suntlkan vaksln C0VID 19 Perdana Menteri berkata ia bagi meyakinkan rakyat bahawa vaksln C0VID 19 diperoleh itu adalah selamat da...
Innalillahi Gantung Diri Dalam Sumur Pria Ini Tulis Wasiat Bacakan Yasin Di Atas Kepalaku

Innalillahi Gantung Diri Dalam Sumur Pria Ini Tulis Wasiat Bacakan Yasin Di Atas Kepalaku

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 325 hits
Gara gara putus cinta seorang pria di Bandar Pulai Asahan Sumatera Utara nekat gantung diri Pria berinisial DK ini di temukan tidak bernyawa setelah menggantung diri di sumur kering sedalam 7 meter di belakang rumah Sabtu Jasad lelaki berta...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord