Mampukah Ph Cipta Kejayaan Dengan Mengguna Logo Berlainan


 
Mampukah PH mencipta kemenangan atau sekurang-kurangnya memberi saingan yang sengit, meski mengguna logo yang berlainan dalam PRN Johor akan datang ini?
Tidakkah tiada kesepakatan dalam penggunaan logo itu sudah menggambarkan tidak ada perpaduan dalam PH?
Bukankah juga pengggunaan logo yang berlainan itu memperlihatkan BN sudah awal-awal lagi diberi kelebihan kerana isu tersebut pasti akan diguna untuk mengelirukan pengundi bagi menggambarkan PH bukanlah gabungan yang bersatu padu untuk dijadikan kerajaan negeri?
Bagaimana PH mahu menyatukan parti-parti pembangkang bagi menentang BN, sedangkan mereka sesama sendiri tidak mampu sekata dalam penggunaan logo?
Di atas adalah antara beberapa persoalan yang kedengaran berikutan keputusan Majlis Presiden PH semalam yang membenarkan PKR menggunakan logo partinya sendiri, manakala DAP dan Amanah akan menggunakan lambang PH dalam PRN Johor tidak lama lagi.
Meskipun keputusan tersebut dicapai melalui persetujuan bersama dan dalam suasana harmoni antara PKR, DAP dan Amanah, kebimbangan bahawa perkara itu akan mengurangkan peluang PH untuk menang tetap tidak boleh dinafikan.
Benarkah?
Atau PH lebih mempunyai harapan cerah untuk menang dengan penggunaan logo berasingan itu?
Daripada satu segi, keputusan membenarkan PKR menggunakan logonya sendiri di PRN Johor nanti amat menggembirakan akar umbi parti itu.
Bukan saja di Johor, ahli-ahli PKR di seluruh negara seperti telah diberi suntikan semangat baru dengan keputusan Majlis Presiden PH itu.
Ini kerana bagi ahli-ahli PKR, logo PH adalah melesukan kerana ia mengingatkan mereka kepada pengkhianatan Bersatu yang juga menggunakan warna merah untuk logonya.
Selain itu, logo PH berwarna merah itu turut mengingatkan kepada Tun Mahathir Mohamad yang tidak berpegang kepada janji peralihan kuasa dan berdolak-dalik untuk menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim sebagaimana telah dipersetujui.
Maka, mengguna logo sendiri dilihat mampu memberi lonjakan semangat kepada PKR, bermula di PRN Johor dan seterusnya untuk PRU15 akan datang.
Dalam hal ini, meskipun berlainan logo, apa yang penting ialah pembahagian kerusi mesti dapat dilakukan dengan baik dan tidak berlaku sebarang pertindihan.
Oleh kerana PH mungkin bekerjasama dengan parti-parti pembangkang lain, terutamanya Muda, jika pembahagian kerusi berjaya dilakukan dengan baik, isu berbeza logo sebenarnya adalah perkara kecil saja.
Ia berikutan Muda misalnya dan parti-parti lain yang akan bekerjasama dengan PH, sudah pasti akan menggunakan logo parti mereka sendiri untuk PRN Johor nanti.
Jadi, tiadalah isu besar sangat dalam penggunaan logo yang berbeza itu, asalkan tidak berlaku pertindihan calon antara sesama pembangkang.
Tambahan lagi, untuk mengatakan masih ada yang mungkin keliru dengan penggunaan logo yang berbeza itu barangkali terlalu minima sifatnya.
Hakikatnya, majoriti rakyat negara ini sudah berpendidikan, terdedah kepada pelbagai maklumat dan mereka boleh membaca berita melalui telefon di tangan masing-masing dengan mudah.
Lebih daripada itu, ramai orang kampung dan warga tua sendiri sekarang ini pasti ada memiliki Whatsapp dan akaun Facebook, selain tidak kurang yang lebih gemar dengan Youtube dan Tik Tok.
Dengan itu, kemungkinannya adalah terlalu kecil jika mahu dikata ada yang masih keliru atau boleh dikelirukan dengan keputusan membenarkan penggunaan logo yang berbeza itu. – ShahbudinHusin 27/01/2022.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/mampukah-ph-cipta-kejayaan-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guna Logo Berlainan Mampukah Ph Cipta Kejayaan

Guna Logo Berlainan Mampukah Ph Cipta Kejayaan

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 100 hits
SHAHBUDIN HUSINMampukah PH mencipta kemenangan atau sekurang kurangnya memberi saingan yang sengit meski mengguna logo yang berlainan dalam PRN Johor akan datang ini Tidakkah tiada kesepakatan dalam penggunaan logo itu sudah menggambarkan t...
Logo Pkr Mudah Dikenali Perlu Untuk Prn Johor

Logo Pkr Mudah Dikenali Perlu Untuk Prn Johor

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 151 hits
Persoalan mengapa KEADILAN berkeras ingin menggunakan logo parti berkenaan dalam Pilihan Raya Negeri Johor bulan hadapan menjadi tanda tanya dan menimbulkan pelbagai spekulasi dalam kalangan rakyat Bagi Pengarah Strategi KEADILAN Sim Tze Tz...
We Would Prefer All To Use Ph Logo Say Mat Sabu Guan Eng

We Would Prefer All To Use Ph Logo Say Mat Sabu Guan Eng

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 138 hits
Mohamad Sabu and Lim Guan Eng say their parties would like to see all PH allies unite under the same symbol with a common purpose and a shared political agenda PETALING JAYA Pakatan Harapan component parties Amanah and DAP say they would ha...
Ahli Pkr Gesa Guna Logo Parti Dan Tiada Halangan Bagi Ph Yang Lain Jangan Dok Kalut Berani Masuk Bertanding

Ahli Pkr Gesa Guna Logo Parti Dan Tiada Halangan Bagi Ph Yang Lain Jangan Dok Kalut Berani Masuk Bertanding

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 126 hits
Pakatan Harapan telah putuskan parti komponen boleh pilih untuk guna logo parti atau logo PH KEADILAN telah pilih untuk guna logo parti untuk PRN Johor Keputusan ini diterima baik oleh AMANAH dan DAP Ada beberapa sebab kami putuskan begini ...
Saifuddin Harapan Is United Though On Logo We Re Divided

Saifuddin Harapan Is United Though On Logo We Re Divided

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 96 hits
PKR secretary general Saifuddin Nasution Ismail said Pakatan Harapan s leadership has pledged to work together during the Johor elections despite the coalition deciding to use two different logos on the ballot slips Speaking to Malaysiakini...
Prn Johor Logo Pkr Jamin Kemenangan

Prn Johor Logo Pkr Jamin Kemenangan

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 134 hits
Ketegasan KEADILAN untuk menggunakan logo sendiri dalam Pilihan Raya Negeri Johor mempunyai alasan yang kukuh Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Wilayah Persekutuan Zahir Hassan keputusan mengguna pakai logo sendiri itu juga ...
Pkr Using Own Logo Tells Of A Disintegrating Ph Says Analyst

Pkr Using Own Logo Tells Of A Disintegrating Ph Says Analyst

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 119 hits
I think it s PKR s problem They tend to blame their losses on everyone else but themselves They don t face their own problems Pakatan Harapan s decision to let PKR use its own logo in the upcoming Johor elections while Amanah and DAP contes...
Prn Johor Ph Capai Konsensus Isu Logo Kerusi

Prn Johor Ph Capai Konsensus Isu Logo Kerusi

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 200 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini telah mencapai kata sepakat dan menyelesaikan mengenai pembahagian kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Johor Menurut Majlis Presiden kerusi kerusi tersebut muktamad diagih agihkan sesama komponen PH Mes...
Pkr Guna Logo Sendiri Kerana Logo Ph Simbol Era 22 Bulan Pentadbiran

Pkr Guna Logo Sendiri Kerana Logo Ph Simbol Era 22 Bulan Pentadbiran

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 147 hits
Malaysiakini Ketua Setiausaha Pengelola PKR Nik Nazmi Nik Ahmad berkata pihaknya memutuskan untuk menggunakan logo sendiri untuk pilihan raya negeri Johor akan datang kerana logo Pakatan Harapan dibayangi era hampir dua tahun pentadbiran me...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah