Malaysia Berpotensi Jadi Hab Keselamatan Siber Di Asia Pasifik


KUALA LUMPUR, 3 MAC: Malaysia mempunyai potensi untuk menjadi hab keselamatan siber di rantau Asia Pasifik, kata Duta Austria ke Malaysia, Dr Michael Postl.
Beliau berkata lokasi Malaysia yang strategik di rantau Asia Pasifik, dengan golongan profesional dan tenaga kerja keselamatan siber yang didapati rajin, berbahasa Inggeris dan bekerja dengan harmoni merupakan ciri-ciri positif yang memberi prospek baik kepada negara.
“Saya kagum dengan ekonomi digital Malaysia, yang menyumbang sebanyak 18.3 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2018, dan bagaimana ia muncul sebagai enjin pertumbuhan untuk negara.
“Pendigitalan menawarkan teknologi utama kepada pembangunan ekonomi dan inovasi sosial.
“Seperti Malaysia, Austria turut memberi penekanan kepada ekonomi digital dan telah melaksanakan “Digital Roadmap Austria,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam ucapan pada pelancaran TÜV AUSTRIA Cybersecurity Lab Sdn Bhd, usaha sama (JV) Austria-Malaysia antara TÜV TRUST IT, ahli TÜV AUSTRIA Group, dan LE Global Services Sdn Bhd (LGMS) dari Malaysia di sini hari ini.
Di bawah kerjasama itu, TÜV AUSTRIA Cybersecurity Lab akan menempatkan Pusat Kecemerlangan pengujian keselamatan siber global dan pensijilan untuk memenuhi pasaran domestik dan antarabangsa.
Kumpulan TÜV AUSTRIA adalah syarikat pengujian antarabangsa, pemeriksaan dan pensijilan dengan operasi di lebih 20 negara, dan menjana pendapatan tahunan kira-kira €220 juta (€1=RM4.67).
LGMS merupakan antara firma keselamatan siber yang menyeluruh dan utama di rantau ini yang diakreditasi dengan pelbagai pensijilan dan pengiktirafan, termasuk International Data Corporation (IDC), yang telah mengiktiraf LGMS sebagai antara vendor pengujian penembusan utama Internet of Things utama dunia dalam laporannya pada 2019.
Sementara itu, Pengarah Urusan Kumpulan LGMS, Fong Choong Fook berkata TÜV AUSTRIA akan memainkan peranan penting untuk membantu organisasi mengenal pasti kelemahan dalam infrastruktur IT (teknologi maklumat) mereka sebelum mencadangkan langkah-langkah untuk mengekalkan dan meningkatkan tahap keselamatan mereka.
“Pada masa sama, JV kami akan turut menggalakkan ekosistem pensijilan dan pengujian keselamatan siber Industri 4.0 selain memacu perlindungan Infrastruktur Nasional Kritikal,” kata Fong.
Ketua Pegawai Eksekutif TÜV AUSTRIA Group Dr Stefan Haas berkata mewujudkan CoE keselamatan siber bersama LGMS adalah antara perkembangan syarikat yang menjanjikan dalam sejarahnya.
“Kami menawarkan pensijilan berdasarkan piawaian antarabangsa dan proprietari TÜV yang merekodkan kecekapan dan keselamatan permintaan pelanggan.
“Organisasi juga boleh meraih keuntungan daripada jenama TÜV yang terkenal dan mendapat kelebihan daya saing dengan TÜV,” katanya.
– BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/03/malaysia-berpotensi-jadi-hab.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Jamin Keselamatan Kejohanan Golf Terbuka Malaysia 2020

Polis Jamin Keselamatan Kejohanan Golf Terbuka Malaysia 2020

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 239 hits
SHAH ALAM 4 MAC Polis memberi jaminan tahap keselamatan terbaik kepada seluruh pemain golf dan delegasi mereka sepanjang berlangsungnya Kejohanan Golf Terbuka Malaysia 2020 yang bermula esok hingga Ahad Ketua Polis Daerah Shah Alam Asisten ...
Xavier Andre Justo Cabut Lari Dari Malaysia Risau Keselamatan Keluarga

Xavier Andre Justo Cabut Lari Dari Malaysia Risau Keselamatan Keluarga

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 285 hits
Pemberi maklumat warga Switzerland Xavier Andre Justo yang membantu mendedahkan isu salah laku 1Malaysia Development Berhad telah meninggalkan Malaysia Melalui sebuah pesanan WhatsApp yang dihantar beliau kepada Astro AWANI beliau menyataka...
Rakyat Malaysia Paling Tak Gembira Dengan Gaji Di Asia Kata Tinjauan

Rakyat Malaysia Paling Tak Gembira Dengan Gaji Di Asia Kata Tinjauan

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 380 hits
Tinjauan menunjukkan 46 pekerja sama ada tidak puas hati atau sangat tidak puas hati dalam soal gaji PETALING JAYA Pekerja Malaysia didapati paling tidak gembira dengan gaji di Asia kata tinjauan oleh syarikat perekrutan Hays Asia Menurut k...
3 Isu Keselamatan Data Yang Amat Dirisaukan Pengguna Di Malaysia

3 Isu Keselamatan Data Yang Amat Dirisaukan Pengguna Di Malaysia

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 333 hits
9 Dari 10 Pengguna di Malaysia sangat bimbangkan isu pencerobohan data Pihak penyelidik dari Unisys telah mengeluarkan laporan Status Indeks Keselamatan Data Di Malaysia Bagi Tahun 2019 Hasil daripada penyelidikan itu mereka mendapati 9 dar...
Penjenayah Siber Dikesan Aktif Mengintip Pengguna Internet Di Malaysia

Penjenayah Siber Dikesan Aktif Mengintip Pengguna Internet Di Malaysia

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 210 hits
Malaysia tersenarai dalam 4 negara teratas dari 7 negara di kawasan Asia Tenggara yang aktif diserang penggodam Pakar keselamatan siber dari Kaspersky memaklumkan bahawa negara negara di Asia Tenggara telah menjadi sasaran popular penggodam...
Pramugari Malaysia Airlines Dipecat Kerana Terlebih Berat Badan 0 7kg

Pramugari Malaysia Airlines Dipecat Kerana Terlebih Berat Badan 0 7kg

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 428 hits
Pramugari Malaysia Airlines dipecat kerana terlebih berat badan 0 7kgSeorang pramugari Malaysia Airlines Berhad yang telah berkhidmat selama 25 tahun dipecat kerana berat badan berlebihan 0 7 kilogram berbanding had berat yang telah ditetap...
Malaysia S Meltdown Moment The Inside Story

Malaysia S Meltdown Moment The Inside Story

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 184 hits
Malaysians have just spent a weekend with heart in mouths thanks to a bunch of desperados who were not prepared to take no for an answer with the announcement on Friday by the ruling coalition that all parties were happy to accept Tun Mahat...
Ringkasan Apa Yang Telah Berlaku Kepada Kerajaan Malaysia Sekarang

Ringkasan Apa Yang Telah Berlaku Kepada Kerajaan Malaysia Sekarang

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 375 hits
Foto Bernama Berlaku mesyuarat tertutup gabungan Muafakat Nasional bersama beberapa pemimpin PH di Sheraton Hotel Menjadi tanda tanya kepada seluruh pemimpin kerajaan tentang apa yang telah berlaku Dikatakan terdapat usaha untuk menubuhkan ...
Politik Malaysia Pasca Ph Bergolak Tanpa Henti

Politik Malaysia Pasca Ph Bergolak Tanpa Henti

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 422 hits
Kenyataan bekas Timbalan Presiden PKR Azmin Ali kononnya usaha puak beliau mengkhianati Pakatan Harapan telah berjaya menghalang bekas Perdana Menteri Tun Mahathir daripada dipaksa melepaskan jawatan di pertengahan penggal merupakan tindaka...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura