Malam Penghargaan Kerjasama Dan Sokongan 2019 Bersama Media Dan Penggiat Industri Pelancongan Anjuran Tourism Malaysia



MALAM PENGHARGAAN KERJASAMA DAN SOKONGAN 2019 BERSAMA MEDIA DAN PENGGIAT INDUSTRI PELANCONGAN ANJURAN TOURISM MALAYSIAKUALA LUMPUR, 13 DECEMBER 2019: Tourism Malaysia menganjurkan majlis makan malam istimewa untuk mengiktiraf kerjasama dan sokongan  yang diterima daripada ahli-ahli media dan penggiat industri pelancongan sepanjang tahun 2019. 
Seramai 350 tetamu dari industri media serta para penggiat industri pelancongan tempatan, yang terdiri daripada editor, wartawan, penulis blog dan editor media sosial termasuk penulis, pengusaha hotel, persatuan pelancongan, ejen pelancongan dan pemilik produk pelancongan, telah dijemput untuk berkongsi petang yang berlaku di The Glasshouse di Seputeh di Kuala Lumpur .





Berkhidmat juga sebagai platform rangkaian penting bagi pegawai Tourism Malaysia untuk melibatkan diri dengan media dan penggiat industri, majlis itu dihoskan oleh Ketua Pengarah Pelancongan Malaysia, Datuk Musa Yusof, bersama YB Tuan Muhammad Bakhtiar Wan Chik, Timbalan Menteri Pelancongan, Kesenian dan Budaya, sebagai tetamu kehormat.



Semasa ucapan alu-aluannya, Datuk Musa Yusof berkata: "Ia seolah-olah sesuai untuk menamatkan tahun yang berjaya ini dengan cara ini sebagai pengakuan sokongan kuat yang diberikan oleh media dan rakan kongsi industri kami untuk semua acara yang telah kami sediakan sepanjang tahun ini."


Beliau menyatakan pendedahan positif terhadap Malaysia yang disediakan oleh media Malaysia dan mengucapkan terima kasih kepada mereka kerana profesionalisme mereka. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada para peserta industri untuk mempromosikan Malaysia di peringkat antarabangsa menerusi jenama "Malaysia Truly Asia" dan dalam negara dengan kempen "Cuti-Cuti Malaysia".



Beliau berkata: "Dengan bekerja bersama, kita semua mendapat ganjaran dari ketibaan pelancong dan perbelanjaan pelancong, dan di sepanjang jalan, memperkukuhkan Malaysia sebagai destinasi pelancongan yangpelbagai, harmoni dan indah." "Tolong teruskan bersama kami untuk memastikan kejayaan Melawat Malaysia 2020," katanya. YB Tuan Muhammad Bakhtiar juga mengiktiraf sokongan daripada media dan pemain perdagangan pelancongan.



Beliau berkata: "Sekarang berita itu dapat mengembara di seluruh dunia berkat platform media sosial dan kuasa Internet, para penggiat media lebih bertanggungjawab dalam pelaporan, dan perlu lebih sensitif terhadap akibat dari kata-kata mereka di pentas global . "




Beliau berkata: "Saya berharap dapat menjalin hubungan rapat dengan semua orang tahun depan semasa Lawatan Malaysia 2020 untuk mengalu-alukan 30 juta pelancong dan RM100 bilion penerimaan. Kita harus bangga mempamerkan kepada pelawat dari seluruh dunia, masyarakat Malaysia yang penuh kasih sayang dan berbilang budaya, yang terdiri daripada lebih daripada 200 masyarakat etnik yang hidup dalam perpaduan harmoni sepanjang tahun ini. "


Timbalan Menteri juga berkata: "Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan dan Pelancongan Malaysia merancang untuk memulakan kempen Visit Malaysia 2020 secara besar-besaran. Saya mengambil kesempatan ini untuk secara rasmi menjemput anda semua untuk mengambil bahagian dalam mengalu-alukan Tahun Baru dan kempen 2020. "


Menurutnya, Rumah Terbuka Malaysia Krismas, Tahun Baru dan pelancaran Lawatan Malaysia 2020 pada masa yang sama akan disambut di Dataran Merdeka pada 31 Disember. Pegawai-pegawai kanan Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan bersama-sama dengan Tourism Malaysia akan menuju ke pelbagai pintu kemasukan udara, darat dan laut di Malaysia untuk mengalu-alukan ketibaan pelancong pertama ke Malaysia pada 2020 pada 1 Januari. Penggiat industri dan ahli-ahli media juga dijemput menyertai acara itu juga. 


Bagi tahun 2019, Tourism Malaysia telah menganjurkan pelbagai perjalanan pengenalan media, taklimat industri, persidangan akhbar dan program rangkaian untuk mengekalkan hubungan baik dengan media dan pemain industri.
Pada malam penghargaan kerjasama dan sokongan 2019 bersama media dan penggiat industri pelancongan anjuran tourism malaysia, ada juga pelbagai aktiviti yang menarik telah di berjalan dengan jayanya. Terdapa juga cabutan bertuah yang mana semuanya membuatkan para tetamu yang bertuah pulang dengan gembira. Yang tak bertuah juga gembira kerana dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara yang lain supaya ukhuwah ini berpanjangan.


Ini merupakan finalist untuk King pilihan pada malam tersebut dan ianya di menangi oleh jejak yang di sebelah kanan baju berombak itu.


Fahrin juga merupakan pengacra majlis pada malam itu. Ini pula merupakan finalist bagi Queen pada malam itu dan ianya telah di menangi oleh gadis yang berada di tengah yang memakai dress yang sangat anggun.



 Sebahagian rakan media dan blogger yang sempat bergambar pada malam tersebut.






Tempat wajib untuk bergambar adalah di tempat yang telah lengkap dengan props yang berkaitan dan semestinya di kotak kaca glasshouse itu sendiri. 


Ini adalah sebahagian cenderahati dari pihak tourism untuk ke semua tetamu yang hadir. Dan juga merasa turut berbangga kerana dianugerahkan plug Tourism Malaysia Travel Media Buddy di mana blog dan media sosial 'khatyaiman' akan menggunakan hashtag yang rasmi iaitu #Mytravelmediabuddy untuk setiap post di media sosial. Sukanya. Terima kasih Tourism Malaysia dan tak sabar untuk bertemu lagi di lain acara. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.khatyaiman.com/2019/12/malam-penghargaan-kerjasama-sokongan-2019-bersama-media-dan-penggiat-industri-pelancongan-anjuran-tourism-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tourism Malaysia Media Industry Appreaciation Dinner 2019

Tourism Malaysia Media Industry Appreaciation Dinner 2019

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 438 hits
Assalamualaikum Ini lah kali pertama sejak memegang tittle blogger Cik Nor mendapat jemputan dari Tourism Malaysia ke Program Lawatan Media dan Malam Penghargaan Media pada 13 15 Disember 2019 Masa terima jemputan macam macam perasaan datan...
Dirut Bri Sunarso Terima Penghargaan Indonesia Humane Entrepreneurship Award 2019

Dirut Bri Sunarso Terima Penghargaan Indonesia Humane Entrepreneurship Award 2019

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 180 hits
Direktur Utama Bank BRI Sunarso menerima penghargaan Indonesia Humane Intrepreneurship Award 2019 dari Asia Council for Small Business dan International Council for Small Business Indonesia
Pertimbangan Straits Times Beri Presiden Jokowi Penghargaan Asian Of The Year 2019

Pertimbangan Straits Times Beri Presiden Jokowi Penghargaan Asian Of The Year 2019

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 209 hits
Presiden Joko Widodo mendapatkan penghargaan sebagai Asian of The Year 2019 dari The Straits Time Penghargaan ini diberikan karena Presiden Jokowi dinilai berhasil memimpin negara dengan ekonomi terbesar di Asia Tenggara
Syarikat Pengilangan Ite Pertingkat Kerjasama Untuk Naik Taraf Ke Industri 4 0

Syarikat Pengilangan Ite Pertingkat Kerjasama Untuk Naik Taraf Ke Industri 4 0

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 171 hits
Images KONGSI ARTIKEL SINGAPURA Syarikat syarikat pengilangan kini ada satu lagi wadah untuk menaik taraf ke Industri 4 0 melalui satu program di Institut Pendidikan Teknikal Ini adalah satu kerjasama antara Persatuan Automasi Per
Iphone 11 Dan Huawei P30 Adalah Antara Gajet Paling Dicari Di Google Malaysia Sepanjang 2019

Iphone 11 Dan Huawei P30 Adalah Antara Gajet Paling Dicari Di Google Malaysia Sepanjang 2019

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 426 hits
https ift tt eA8V8J Google Malaysia hari ini telah pun mengeluarkan senarai carian terhangat mereka untuk tahun 2019 ini Ia meliputi pelbagai kategori berbeza termasuk berkaitan dengan carian gajet paling popular sepanjang 2019 ini Melalui ...
Kl Summit 2019 Langkah Permulaan Kerjasama Negara U Islam A Hadi

Kl Summit 2019 Langkah Permulaan Kerjasama Negara U Islam A Hadi

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 318 hits
Abdul Hadi menegaskan kelemahan itu berkait masalah antarabangsa terutama di Asia Barat yang dilihat tiada penyelesaian Gambar failKL Summit 2019 OIC gagal Hadi AwangKL Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan penganjuran Sidang Kemuncak Kua...
5574 Enam Persatuan Penggiat Seni Buat Tuntutan Berita Harian 10 12 2019

5574 Enam Persatuan Penggiat Seni Buat Tuntutan Berita Harian 10 12 2019

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 263 hits
KUALA LUMPUR Enam persatuan mewakili penggiat seni tanah air mahu Menteri Komunikasi dan Multimedia Gobind Singh Deo Pengerusi Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia Datuk Hans Isaac serta ahli lembaga pengarah yang lain meletakkan jaw...
5571 Aktiviti Toqqi Menghadiri Jemputan Untuk Mebuat Liputan Media Oleh Finas Ppim 10 12 2019

5571 Aktiviti Toqqi Menghadiri Jemputan Untuk Mebuat Liputan Media Oleh Finas Ppim 10 12 2019

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 454 hits
Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan Toqqi menghadiri jemputan untuk membuat liputan media oleh Perbadanan Kemajuan Filem Nasional
Dukung Industri Kecil Menengah Kemenperin Gelar Semarak Festival Ikma 2019

Dukung Industri Kecil Menengah Kemenperin Gelar Semarak Festival Ikma 2019

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 241 hits
Kementerian Perindustrian menggelar acara Semarak Festival Industri Kecil Menengah dan Aneka 2019 untuk mendukung kemajuan sektor IKMA secara nasional Kegiatan ini merupakan salah satu komitmen Kemenperin untuk turut berperan dalam peningka...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago