Maksimakan Sambungan Internet Anda Dengan Penghala Wifi Synology Mr2200ac


Pernahkah anda menghadapi masalah dimana liputan penghala WiFi yang digunakan tidak meliputi seluruh rumah ataupun pejabat anda, ataupun menghadapi isu sambungan internet tersekat-sekat di beberapa kawasan “zon mati”?

Semua penghala WiFi mempunyai radius liputannya sendiri, dan bergantung kepada model yang digunakan dan juga kawasan yang ingin diliputi, ada beberapa cara yang boleh digunakan untuk membesarkan radius kawasan liputan penghala tersebut, samada dengan menggunakan pelanjut sambungan (range extender) seperti palam dinding yang menggunakan sambungan elektrik rumah ataupun pejabat untuk melanjutkan sambungan internet tersebut.
Synology, sebuah jenama yang terkenal untuk peranti-peranti storan NAS mereka baru-baru ini telah hadir dengan peranti penghala Synology Mesh Router MR2200ac yang mempunyai sokongan untuk teknologi lingkaran WiFi mesh yang menjanjikan sambungan yang lebih luas dan stabil.
Pemasangan Penghala Yang MudahPenghala WiFi Synology Mesh Router MR2200ac ini hadir dengan sokongan untuk frekuensi 2.4GHz yang menyokong sambungan internet sepantas 400Mbps, dan juga frekuensi 5GHz yang menyokong sambungan sepantas 867Mbps.

Bergantung kepada kelajuan pelan internet anda, penghala MR2200ac ini mampu menyokong sebahagian besar daripada pelan-pelan tersebut, tidak kira anda menggunakan khidmat ISP TM, Time, Maxis dan sebagainya.
Pemasangan penghala kadang-kala boleh dikatakan suatu proses yang agak rumit, dan Synology peka akan isu ini. Dengan penghala MR2200ac, Synology memperkenalkan aplikasi DS router yang memudahkan pengguna untuk memasang penghala ini tanpa perlu langkah-langkah yang rumit.
Melalui aplikasi ini, Synology turut membantu pengguna langkah demi langkah sepanjang proses pemasangan penghala ini, malah akan memberitahu pengguna jika terdapat sebarang masalah sewaktu proses tersebut.

Dalam pada itu, pengguna juga boleh memilih untuk menggunakan menu web terbina seperti biasa, dengan menyambungkan komputer desktop ataupun komputer riba kepada penghala MR2200ac menggunakan kabel Ethernet dan melog masuk ke alamat http://router.synology.com.
Lingkaran WiFi mesh – Tidak Perlu Risau Mengenai Zon MatiSeperti yang dinyatakan sebelum ini, penghala WiFi Synology MR2200ac ini hadir dengan sokongan untuk lingkaran WiFi mesh, bermakna bahawa penghala ini boleh disambungkan kepada penghala MR2200ac yang lain untuk melanjutkan lagi lingkaran WiFi pengguna ke radius lingkungan yang lebih besar.

Sama seperti pemasangan awal penghala ini, pengguna boleh menggunakan aplikasi DS router yang sama untuk menyambungkan penghala MR2200ac yang pertama kepada penghala-penghala kedua, ketiga dan seterusnya, bergantung kepada saiz kawasan yang ingin diperluaskan.
Synology menyarankan para pengguna untuk memasang penghala-penghala tambahan ini dikawasan dimana ia masih dapat disambungkan kepada penghala pertama, dan menggunakan aplikasi DS router tersebut, pengguna akan boleh melanjutkan sambungan asal tersebut ke radius yang lebih luas.

Pengguna kemudiannya boleh menggunakan perisian Synology WiFi Connect untuk mengawal sambungan Internet didalam rumah ataupun pejabat, termasuklah sambungan penghala dan juga peranti-peranti yang disambungkan kepadanya. Melalui perisian tersebut, pengguna ataupun penyelia lingkaran juga boleh mengemaskini penghala dengan cepat dan mudah.
Ciri Keselamatan Yang MenyeluruhKebanyakan penghala-penghala WiFi di luar sana masih lagi menggunakan ciri sekuriti yang lama seperti WPA-2 dan sebagainya. Dengan Synology MR2200ac, ia merupakan diantara penghala-penghala pertama yang menggunakan ciri sekuriti WPA-3 yang terbaru yang berkali ganda lebih selamat berbanding dengan versi sebelum ini, yang tidak pernah dikemaskini selama 14 tahun.

Untuk mengekalkan keserasian dengan peranti-peranti lama, pengguna juga diberi pilihan untuk menggunakan ciri keselamatan gabungan WPA-2 dan WPA-3 untuk peranti-peranti yang menyokong WPA-2 sahaja, dan juga WiFi Enhanced Open (WEO) jika anda menggunakan penghala ini untuk sambungan Internet terbuka yang tidak memerlukan kata laluan.
Bercakap tentang sambungan Internet terbuka, pengguna juga boleh mengubahsuai jenis lingkaran yang diperlukan oleh mereka pada satu-satu masa. Lingkaran WiFi tanpa kata-laluan boleh dicipta dengan mudah untuk pelawat-pelawat sementara tanpa perlu memberi mereka kata laluan untuk sambungan WiFi peribadi anda.

Bagi ibu-bapa dengan anak-anak muda, mereka juga boleh mengawal masa dan waktu penggunaan anak-anak tersebut dengan kawalan ibu-bapa yang terbina didalam penghala MR2200ac ini. Dengan ciri Safe Access, ibu-bapa bukan sahaja dapat mengawal waktu anak-anak mereka menggunakan Internet, mereka juga dapat melihat berapa lama mereka menggunakannya, dan juga laman-laman web yang dilawati.
Perisian tersebut juga boleh memperlihatkan laman-laman web yang berpotensi laman web merbahaya, dan menyekat akses kepada laman-laman web yang diingini. Bukan itu sahaja, ibu-bapa juga boleh mencipta profil khusus untuk anak-anak untuk pemantauan yang lebih mendalam, dan setiap peranti hanya boleh mengakses internet melalui profil-profil yang tertentu.
Penghala Semua Dalam SatuPenghala Synology MR2200ac ini ialah sebuah peranti lingkaran WiFi yang hadir dengan pelbagai ciri-ciri yang membuatkannya pilihan terbaik untuk rumah dan pejabat yang hadir dalam pelbagai saiz. Pemasangan pertama menggunakan aplikasi DS router yang membantu pengguna di sepanjang proses pemasangan membuatkannya suatu yang sangat mudah, walaupun untuk pengguna-pengguna baru.
Sokongan untuk ciri lingkaran mesh menggunakan dua atau lebih penghala yang sama memastikan setiap ceruk rumah ataupun pejabat akan sentiasa berada didalam lingkungan sambungan WiFi, manakala ciri-ciri keselamatan yang terbina didalamnya memastikan bahawa semua peranti-peranti yang disambungkan kepada penghala ini adalah selamat.

Keluarga dengan anak-anak kecil yang baru sahaja mula menggunakan Internet juga boleh melayarinya dengan selamat tanpa perlu risau akan melayari laman-laman web yang berbahaya untuk mereka.
Dalam pada itu, penghala ini juga menyokong semua pembekal-pembekal perkhidmatan Internet tempatan, jadi anda tidak perlu risau mengenai pembekal internet anda tidak menyokong penghala ini.
Penafian: Advertorial Daripada Synology


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2019/07/maksimakan-sambungan-internet-anda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ulasan Linksys Velop Intelligent Mesh Wifi System Maksimakan Liputan Rangkaian Internet Anda

Ulasan Linksys Velop Intelligent Mesh Wifi System Maksimakan Liputan Rangkaian Internet Anda

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 192 hits
Hari ini penghala WiFi boleh dikatakan sebuah peranti yang wajib didalam semua rumah kerana ia diperlukan untuk menggerakkan sambungan internet secar nirwayar ke seluruh rumah Akan tetapi penghala penghala WiFi ini biasanya mempunyai bebera...
Ytl Memperkenalkan Teknologi Giga Wire Di Bandar George Town Sambungan Internet 200 300mbps Melalui Kabel Tembaga

Ytl Memperkenalkan Teknologi Giga Wire Di Bandar George Town Sambungan Internet 200 300mbps Melalui Kabel Tembaga

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 290 hits
Beberapa bulan lalu YTL melalui syarikat Yes telah memperkenalkan teknologi iaitu sambungan internet nirwayar yang menggabungkan infrastruktur jalan raya sedia ada seperti tiang lampu elektrik dan juga trafik untuk merumahkan modul modul ra...
Oppo Dan Vivo Mengumumkan Sokongan Dual Wifi Sambungan Ke Dua Rangkaian Wifi Serentak

Oppo Dan Vivo Mengumumkan Sokongan Dual Wifi Sambungan Ke Dua Rangkaian Wifi Serentak

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 129 hits
Menjadi kebiasaan di rumah kami akan menggunakan rangkai WiFi dan bukannya selular untuk melayari Internet Tiada kuota digunakan dan pada waktu yang sama rangkaian Internet yang lebih stabil dapat dinikmati Tetapi kadang kala sambungan WiFi...
Knpk Temui Kemkominfo Bahas Pemblokiran Iklan Rokok Di Internet

Knpk Temui Kemkominfo Bahas Pemblokiran Iklan Rokok Di Internet

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 156 hits
Komite Nasional Pelestarian Kretek melakukan pertemuan dengan perwakilan Kementerian Komunikasi dan Informatika
Selalu Ada Masalah Internet Lembab Bila Di Rumah Ini Puncanya

Selalu Ada Masalah Internet Lembab Bila Di Rumah Ini Puncanya

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 589 hits
Hari ini kami ingin kongsikan sedikit info berkenaan punca yang mungkin boleh menyebabkan internet atau Wi Fi di rumah perlahan dan tidak sepantas yang kita inginkan Ini dapat dilihat apabila kebanyakan orang menyedari bahawa kelajuan Wi Fi...
Kontrak Internet Sekolah Ytl Tidak Disambung Kerajaan Telus

Kontrak Internet Sekolah Ytl Tidak Disambung Kerajaan Telus

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 740 hits
Kontrak internet sekolah YTL tidak disambung kerajaan telus Posted By on June 29 2019KONTRAK YTL Communication Sdn Bhd untuk menyediakan kemudahan internet di sekolah tidak disambung mulai minggu depan kerana perkhidmatannya mahal dan tidak...
Wifi Smart Selangor Percuma Dan Cara Dapatkan Signal

Wifi Smart Selangor Percuma Dan Cara Dapatkan Signal

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 702 hits
Wifi Smart Selangor Percuma telah merapatkan jurang digital di Selangor Tapi bagaimana cara untuk sambung ke wifi ini Panduan Kini akan bkongsikan cara connect wifi smart selangor percuma ini The post appeared first on
Jangan Sesuka Hati Connect Free Wifi

Jangan Sesuka Hati Connect Free Wifi

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 664 hits
7 ancaman keselamatan ni boleh jadi pada kita bila sesuka hati je connect wifi
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Is Anwar Ever Going To Release Najib



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango