Makcik Kiah Saja Dapat Ostad2 Etuvum Illai



Din the backdoor PM cerita perihal Makcik Kiah penjual goreng pisang yang duduk di PPR Desa Tun Razak, yang suaminya adalah pesara kerajaan dan sekarang ini bawa Grab.

“Anak Makcik Kiah adalah peminjam PTPTN. Pendapatan isirumah Makcik Kiah di bawah RM4000 sebulan,” katanya dalam perutusan khas Perdana Menteri yang disiarkan secara langsung melalui Radio Televisyen Malaysia (RTM).

“Dengar baik-baik. Saya nak bantu buat pengiraan berapa keluarga Makcik Kiah akan dapat.

“Keluarga Makcik Kiah akan dapat Bayaran Prihatin Nasional sebanyak RM1600, baki BSH sebanyak RM600, bantuan pesara sebanyak RM500, bantuan tunai e-hailing sebanyak RM500 dan bantuan orang bujang sebanyak RM800,” 

Jika suami Makcik Kiah berkhidmat dengan RELA, dia akan dapat RM 200 sebulan sehingga wabak berakhir.


Justeru, katanya keseluruhan pemberian tunai yang keluarga Makcik Kiah akan dapat ialah sekurang-kurangnya RM4,200.

“Selain itu, keluarga Makcik Kiah juga akan dapat penjimatan sewa PPR selama 6 bulan sebanyak RM744, penjimatan penangguhan pinjaman kenderaan selama 6 bulan sebanyak

RM1800, penjimatan bayaran bil elektrik selama enam bulan sebanyak RM120,” katanya.

“Anak Makcik Kiah juga akan dapat penjimatan daripada penangguhan bayaran balik PTPTN selama enam bulan sebanyak RM1200.

“Kalau Makcik Kiah ada buat pinjaman kredit mikro untuk perniagaan goreng pisang dengan bayaran balik pinjaman sebanyak RM100 sebulan, Makcik Kiah akan dapat penjimatan 
sebanyak RM600,” katanya.

Menurut Din keseluruhan penjimatan ialah sebanyak RM4,464. Jadi, keseluruhan nilai manfaat yang akan diterima oleh keluarga Makcik Kiah termasuk pemberian tunai dan penjimatan ialah sebanyak RM8,664. 

“Jadi Makcik Kiah pun dah boleh tersenyum sikit dengar kiraan yang saya buat,” katanya. - mk
Pakej ‘Kiah Tertipu’
Jangan terpedaya rakyat sekalian. Ini sebabnya...

1. Pertama, kerajaan tak keluarkan RM250b. Jumlah sebenar kerajaan belanjakan tak sampai pun 10%, iaitu hanya RM22bil aja. Yang lain duit rakyat, seperti,
a. Tangguh bayar bank (RM100b – duit rakyat)
b. Keluar duit sendiri dari EPF (RM 40b – duit rakyat)
c. Tangguhan sumbangan ke EPF dan HRDF utk 6 bulan. Tapi selepas tu kena bayar semua yang tertangguh (RM6b – duit rakyat) dan juga jaminan pinjaman dari Danajamin (RM50b).

2. Kiah kena tipu. Bantuan penjimatan MakCik Kiah bukannya RM4,464. Penjimataan sebenar adalah RM864 sahaja, sebab:
a. Pinjaman kereta 1800 ( kena bayar jugak nanti)
b. Pinjamam PTPTN 1200 (kena bayar jugak nanti)
c. Pinjam kredit mikro 600 (kena bayar jugak).

Jadi RM3600 kena bayar. Makcik Kiah jimat hanya sewa rumah RM744 dan bil letrik RM120. Makcik Kiah jangan joli ye, jimat 864, bukannya RM4,464

3. Bantuan yang rakyat dapat bukannya macam Makcik Kiah, sorang dapat RM4200. Makcik Kiah juai pisanggoreng , laki pencen buat 2 kerja (bawak grab dan kerja RELA), anak pinjam PTPTN, kesemuanya akan dapat bantuan RM4200. Bagaimana pulak Makcik Limah suri tumah yang tinggal di Kampung, bukannya di bandar? Laki kerja kedai tomyam gaji hari, anak 3 orang masih di sekolah rendah? Jumlah dapat bayaran bantuan prihatin 1600, dan baki BSH RM600, jumlah RM 2200. Jauh rendah dari contoh Midin kata kat TV tadi.

4. Bantuan kepada Makcik Kiah bukan setiap bulan. SEKALI SAHAJA, tapi bayar 2 kali. Lepas itu, pandai-pandai lah.
5. Ramai akan hilang pekerjaan. Kerajaan hanya bayar RM600 subsidi upah, ini sikit sangat. Syarikat yang tidak ada income akan tetap buang pekerja. RM600 terlampau sikit untuk mereka terus mambayar gaji. Kerajaan Singapura bayar sehingga 75% dari gaji pekerja syarikat (jika gaji SGD 4500, kerajaan singapura akan bayar 75% iaitu SGD 3,375 untuk tempoh 9 bulan. Kita bagi 3 bulan, itu pun RM600 aja. Ini tidak cukup, dan jutaan akan hilang kerja

6. Bantuan baru kepada mereka yang tiada pendapatan sebab hilang kerja atau tiada pendapatan adalah di antara RM 500 - RM1600 (bantuan prihatin). SEKALI SAHAJA.

Untuk makluman, kos sara hidup di KL untuk suami isteri Bersama dua anak adalah RM6700 sebulan. Inikah prihatin? Di Singapura, kerajaan mereka memberi SGD 800 (atau RM 2400) sebulan selama 3 bulan kepada mereka yang hilang kerja. Bagi yang kerja sendiri, kerajaan mereka beri SGD 1000 (RM3000) sebulan selama SEMBILAN BULAN. Kita bagi one-off sahaja.

7. Kadar pertumbuhan ekonomi dijangka tidak turun (0 peratus) menurut Kementerian Kewangan. Tapi ahli ekonomi ramai angarkan ekonomi akan meleset, dan sekurang kurangnya satu juta akan hilang kerja.

Kiah jangan tertipu. Bantuan yang diberikan kecil sangat,dan tidak mencukupi untuk negara mengatasi bala ini. Kerajaan masih kedekut. #kitajagakita. Ada banyak lagi trick tersembunyi dari Yidin tapi cukup lah untuk setakat ini.  - Nyamuk Menggigit


Saya sedikit pun tidak pelik kalau rakyat ditipu di sebalik pakej rangsangan berkenaan kerana kita tahu usul asal dan sejarah kerajaan yang dipimpin oleh Din anak Yassin hari ini bermula daripada mana. Dan kita juga arif mengenai sikap dan sifat rakyat negara ini yang sudah terdidik dengan cash is king.

Bukankah kerajaan itu ditubuh secara diluar tabit bukan melalui mandat rakyat yang diendorsekan oleh parlimen. Ertinya kerajaan makruh. Jadi kalau ia sebuah kerajaan makruh jika tidak disuci dan disamak, endorse parlimen ia berkemungkinan jadi kerajaan haram. Penipuan adalah perbuatan haram.- mso
Duit turun dari langit...

Alhamdulilah....kena Terima kasih pada PM Din bin Yassin
1. Satunya TERIMA KASIH sebab rangsangan ekonomi RM250 billion semuanya utk Rakyat jelata lebih tepatnya untuk kebajikan Rakyat.kata Ayoh aji umpama Negara berkebajikan.
Kalau dikira dengan jari atau kalkulator purata sorang akan dapat RM8k ...byk tuh wehTeori pendapatan Makcik Kiah katanya tapi terfikir juga sebelah kiri kepala otak saya..
2. Hakikat sebenarnya, duit rangsangan itu dikumpul dan dibelanja secara berhemah ketika Zaman kerajaan PH.
Mana mungkin PM baru dalam tak sampai sebulan ada duit sebanyak itu untuk mentadbir... kan? Sebelah otak kanan saya juga terfikir,
3. Bukan apa,untuk kita merenung sejenak apa yang akan berlaku setelah selesainya Covid19 ini nanti.
4 Setelah berbelanja sekian banyak jumlahnya,adakah Negara akan berhadapan dengan ekonomi yang teruk kemudiannya nanti?
5.Sekadar pandangan,jangan kata aku tak setuju pulak Bhai. Satu lagi betul ke start Bulan depan dapat WiFi Free dari TM? - Adiós Amigo



Walaupun hanya mentadbir 22 bulan, terbukti PH adalah kerajaan yang paling amanah, adil, dan demokratik. Para pengkhianat terpaksa mengkhianati kerajaan ini kerana mereka tiada peluang nak menyamun macam sebelumnya. Maka bergabunglah mereka dengan para penyamun dan penunggang agama.
Namun mereka merencana, Allah juga merencana. Sebaik sahaja mereka ambil alih kuasa, ditakdirkan Allah negara ditimpa bencana besar. Hasrat hati nak menyamun harta negara, apakan daya bala yang dapat.
Biar kita hilang kuasa asal kita tidak hilang maruah. - f/bk

Tiada Yang Tertinggal dan Tiada yang terpinggir..
Pakej ransangan kedua Muhyidin sebentar tadi dengan nilai yang agak besar iaitu lebih RM 250 Billion.. ianya satu pakej rasngan yang baik dalam menghadapi kesan wabak Covid-19.. Bunyi saja sedap tapi...

Malangnya Din tak berlaku jujur.. Sebab dia bagi tahu semua ini dalam bahasa orang putih.. dan Makcik Kiah dengan Pak Mat tempe tak faham.. yang Makcik Kiah faham dia dapat berapa..Makcik Kiah tipu mandat rakyat pun apa dia kisah..PRU 14 dulu dia undi BN sebab takut dia tak dapat BRIM ... 

Kata Din lagi dia pun tak jangka dia jadi PM dalam waktu sukar. dan mengaku kerajaan ini bukan kerajaan yang anda undi. Ucapan tu dalam bahasa orang putih dan  Makcik Kiah pening2 lalat sikit nak fahamnya. Maksud Din sebenarnya ialah...Aku ni dah silap haribulan ambik alih kerajaan ni..Sekarang ni aku terpaksa hadap.. Aku tahu..Teruk akhir tahun nanti Ekonomi kita.. Makcik Kiah belanjalah apa yg patut.. Janji 18 Mei aku tetap jadi PM.. apa nak jadi lepas tu aku tak kisah...

1- Sudah pasti jumlah RM 1600 yang akan dibayar dalam tempoh 2 Bulan itu akan menyelesaikan keperluan rakyat dibawah.. maksudnya kepeluan asas rakyat dibawah sudah dipenuhi..Malangnya ianya masih tidak bersasar dan tidak adil bagi kelompok bawahan..

Muhyidin masih menggunakan template BRIM di zaman BN, RM 1600 itu hanya akan digunakan secara rawak kepada rakyat yang berpendapatan bawah RM 4000.. Bagi yang peroleh gaji bulanan dari majikan, Mereka akan dapat tambahan pendapatan yang tinggi., manakala kelompok yang berkerja dengan gaji hari..mereka hanya dapat gantian pendapatan yang hilang dalam tempoh sebulan ini, Bagi aku disini tidak adil..

Sepatutnya, bagi yg peroleh gaji hari mereka perlu dapat lebih dari yang peroleh gaji bulanan dan tetap...Sebagai Contoh Penjaja Goreng Pisang dapat RM 2000 sebab dia tak dapat mempunyai gaji bulanan,manakala yang menerima gaji bulanan menerima sekitar RM 1000..

2- Dari sektor IKS pula, Muhyidin hanya sampaikan tambahan dana sebagaimana dalam belanjawan belanjawan sebelum ini keapda agensi pinjaman PKS, Tanpa ada jaminan jelas, Usahawan Kecil akan memperolehi Pinjaman mudah, Masih gunakan BSN sebagai Bank untuk Pinjaman..

Sepatutnya Jaminan Kerajaan ini mesti menggunakan semua saluran Perbankan seperti model pembiayaan Peribadi dengan memudahkan Rakyat memperolehi Modal Pinjaman..kalau guna model lama, ramai dikalangan IKS,terutama penjaja mereka tak akan layak..

Malangnya bagi IKS, Kerajaan masih menggunakan model dan mengharapkan Institusi Zakat yang mana proses bantuan itu akan tak mungkin berlaku dengan cepat.. Sedangkan bagi kelompok Penjaja,Peniaga Jalanan keperluan mereka mendesak..

3- Dan peruntukan lain projek MRT, baik Pulih Jalan itu semua tak penting pun..Bagi aku ia takkan berlaku.. Sebab kerajaan ketiadaan Duit..Walaupun disebut jumlah Pakej Ransangan itu RM 250 billion.. Nilai kewangan yang benar cuma sekitar RM 20 Billion.. Yang lainnya masih tawaran yang disebutkan dalam pakej ransangan dan belanjawan sebelum ini.. Tak tahu bagaimana Muhyidin kata, Semua Kementerian kena jimatkan Perbelanjaan untuk penuhi Pakej Ransangan ini.. Singapura sebagai contohnyaia sebut dengan jelas segala pakej ransangan menggunakan Rezab simpanan Negaranya..

Bagi segala bentuk pakej ransangan kepada ekonomi tak mungkin tercapai melainkan hanya bantuan2 One Of dan pengecualian bayaran sewa dan penangguhan bayaran Pinjaman dari sektor perbankan yang diumumkan sebelum ini.... Yang lainnya masih terawang awangan.. Selepas itu kita akan kembali akan berhadapan dengan krisis ekonomi..

4- Bagi aku kelompok yang bekerja Sendiri, Peniaga Kecil IKS masih tetap terpinggir.. Mereka hanya dapat gantian separuh pendapatan dengan nilai RM 1600 untuk tempoh 2 bulan.. manakala bagi kelompok yang menerima gaji bulanan dan Kakitangan Kerajaan mereka akan peroleh pendapatan berganda.. Malah tidak ada peruntukan Jelas Rakyat dan Pekerja yang dibuang kerja..Apa solusi dan gantian pendapatan untuk mereka seperti yang diumuman Kerajaan Singapura...yang ada hanya RM 1500 skim KWSP...

5- Dalam waktu terdekat ianya nampak baik.. dalam tempoh 2-3 Bulan ini sudah pasti ada kuasa beli dipasaran.. Masih rakyat masih boleh terus berbelanja...Ancaman Ekonomi ini mungkin akan dirasai seawal Bulan Julai... Aku tak tahu bagaimana Semua Kementerian nak lakukan penjimatan hanya untuk penuhi pakej ransangan COVID-19 Ini..

Dari sudut Ekonomi..Tidak ada petunjuk jelas kita boleh keluar dari kemelesetan Ekonomi yang teruk... ia haya Feel Good factor untuk kerajaan bagi tempoh 1-2 Bulan...Jawapannya dan realitinya kita hanya aan dapat rasai pada Hujung tahun ini,Menjelang pembentangan Belanjawan 2021.

Dalam ucapan Menteri Kewangan Singapore semalam di Parlimen, Menteri Kewangan Singapura itu berkata Negara kami tidak ada hasil minyak dan gas, Tidak ada hasil bumi...Tetapi kami ada sedikit simpanan untuk masa depan rakyatnya.. mereka belanjakan 11% dari nilai KDNK nya bagi menghadapi Wabak..

Singapore fokus kepada Ekonomi..kepada Nasib Pekerja dan Pengangguran.. ini baru satu bentuk Pakej ransangan Ekonomi..yang melibatkan...
Pekerja dalam sektor Swasta yang Terjejas
Pekerja Buruh - Kerajaan Tanggung bayaran Gaji 25%
Food Industri - Kerajaan Tangguh Bayaran Gaji 50%
Syarikat Perhotelan,Pelancongan dan Penerbangan - 75%
Kerajan tanggung 3Q(9 Bulan)
Elaun SD 1000(RM 3000) Sebulan Selama 9 Bulan..

Mereka bentangkan Pakej 'bersejarah' bernilai S$48 bilion bantu S'pura harungi krisis 'luar biasa' dalam sidang Parlimen khas.. kata Menteri simpanannya cukup untuk Hujan lebat, tetapi apa yg dihadapi hari ini adalah ribut ganas..

Jadi mereka umumkan bantuan bonus untuk rakyat 3 kali ganda dari SD 300, kepada SD 900.. Manakala yang menganggur, dicutikan akibat COVID diberikan SD 800(RM 2500) sebulan..

Bukan hanya peruntukan kewangan, Singapura juga mengumumkan bantuan barang dapur untuk yang tinggal dikawasan Flat dan perumahan murah dengan SD 300(RM 1000) sebagai bantuan awal menghadapi kesan wabak Covid-19.. 

Singapore Buat Pakej ransangan,rakyat dia masih boleh bekerja dan berniaga... di Malaysia rakyat dah kena kurung, tak boleh buat apa.. Muhyidin buat Pakej ransangan bincang dengan Menteri dari meja makan rumah dia..Singapore buat di Parlimen... 

Tapi kat Malaysia nasib pekerja Penerbangan Malaysia? Perhotelan Malaysia yang dibuang Kerja.Takdak..Pekerjaan Sendiri Penjaja, Freelance, Pemandu Teksi,Grab..Depa dapat Maklum balas dari persatuan Pekerja..Masih sembang pasal BRIM. Pakej pula di buat cara impromtu... - Ipohmali
Pump Priming The Economy...
Today is Friday, March 28 we are into the tenth day of the Movement Control Order (MCO) initiated by the government on March 18. Prime Minister Muhyiddin Yassin announced a slew of restrictions via a live telecast on Monday, March 16. The order which came into effect on Wednesday, March 18, was initially for two weeks ending on March 31. It was extended for another two weeks on March 25. The new expiry date is Tuesday, April 14.

The primary objective of MCO is to contain the spread of the deadly Corona virus (Covid-19) which, as of today (March 27), has claimed 24 lives. Some 2031 are confirmed cases and they are being treated at the designated general hospitals in the country. Perak has recorded 151 positive cases and one death. The number of Covid-19 patients escalates by the day taking the country to the top of the casualty table in South East Asia.

Extending the length of the control order receives mixed feelings from Malaysians in general. Some are in favour while others are against it. The underlying factor, however, is the safety of the nation as inaction and indifference will inadvertently prolong the problem. 

From an outbreak it has developed into an epidemic and now the World Health Organisation (WHO) has termed it as a pandemic meaning the whole world is being affected by the virus. It is no ideal boast that over half of the countries in the world are in lockdown to arrest the spread of the carnage. Presently, some 24,090 have succumbed to the disease while 383,824 are receiving intensive treatment. Those infected by the disease have breached the 500,000 mark.

Covid-19 will have a devastating impact on the world’s economy. Business has come to a standstill arising from sell-imposed restrictions on movement and daily trading. Malaysia is certain to undergo a technical recession when its Gross Domestic Product (GDP) suffers two straight quarter-to-quarter contraction. Only time will tell.

To put in simple terms when trading comes to a standstill the business community cannot make money. The rakyat’s spending power nose-dives as they have little or no money to spend. Who will be the most affected? Obviously, it will be the poor and the marginalised. During such times the only people who can help is the government. 

The government has to increase liquidity (money) in the market so people and businessmen can exchange goods and services to generate income. This injection of capital into the market is to stimulate the economy thus it is called a stimulus package. The government has set aside billions of ringgit to stimulate the economy. Other countries in the region are doing so too.

For the rakyat, cash handouts are being considered. The amount may be small but it is to tide over this difficult time. The problem is how the money will be disbursed to the laymen knowing how corrupt the system is. But I remain optimistic. Although this is seldom done, a no-nonsense approach has to be adopted.

Bank Negara has announced a six-month moratorium on loan repayment to help businessmen with their cash flow. The government needs to prime the economy to stimulate demand. The business community wants the government to facilitate the shipment of goods and use of services. 

If demand does not pick up the possibility of layoffs is very likely. The stimulus packages, as announced by the PM today (Friday, March 27) is, therefore, welcomed. At state level, the impact is centred mainly on land matters as it affects property developers. 

Thus problems relating to approvals, transfers, premiums, quit rents and assessments need to be addressed judiciously. To help property developers, state governments should lift restrictions on bumiputra lots, hasten land approvals and reduce stamp duties and premiums to encourage sales of properties.

Is this too much to ask during this trying time? - Fathol Zaman Bukhari,Ipoh Echo

Makcik Kiah is famous now but who is she....
Degil sangat.. mujur la ranting kayu...
Pasai petrol murah le...
cheers.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2020/03/makcik-kiah-saja-dapat-ostad2etuvum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakej Ransangan Makcik Kiah Tertipu

Pakej Ransangan Makcik Kiah Tertipu

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 59 hits
Banyak juga pengunjung blog dan Facebook saya yang bertanya pandangan saya mengenai Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang diumumkan oleh Perdana Menteri Muhyiddin Mohd Yassin semalam Bagi memudahkan lagi kefahaman mengenainya izinka...
Makcik Kiah Akan Terus Dapat Bantuan Selepas Mei Kata Menteri Kewangan

Makcik Kiah Akan Terus Dapat Bantuan Selepas Mei Kata Menteri Kewangan

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 54 hits
Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz berkata bantuan kewangan kepada kumpulan B40 seperti Makcik Kiah tidak akan berakhir pada Mei kerana kerajaan akan terus membantu dalam bentuk bantuan isi rumah pada bulan berikutnya Di bawah...
Mak Cik Kiah Oh Makcik Kiah

Mak Cik Kiah Oh Makcik Kiah

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 73 hits
Banyak juga pengunjung blog dan Facebook saya yang bertanya pandangan saya mengenai Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat yang diumumkan oleh Perdana Menteri Muhyiddin Mohd Yassin semalam Bagi memudahkan lagi kefahaman mengenainya izinka...
Pkp Makcik Kiah Dan Covid 19

Pkp Makcik Kiah Dan Covid 19

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 124 hits
Keupayaan COVID 19 menjangkiti sesama manusia adalah 2 2 Apa maksud pemalar 2 2 tu Contohnya Mak Cik Kiah dijangkiti COVID 19 dan disahkan positif Penyakit Covid19 dari Mak Cik Kiah itu berupaya menular kepada 2 2 orang Maknanya suami dan a...
Makcik Kiah Trending On Social Media Newspapers Today

Makcik Kiah Trending On Social Media Newspapers Today

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 55 hits
CORONAVIRUS The enforcement of the movement control order enters its 11th day today with newspapers flashing stories on Makcik Kiah The name has been on almost everyone s lips since yesterday even trending on Twitter after Prime Minister Ta...
Makcik Kiah Dapat Rm8000

Makcik Kiah Dapat Rm8000

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 71 hits
SEDIKIT SEBANYAK TENTANG MAKCIK KIAHDaripada semua bantuan kerajaan ini saya nak beri satu contoh mudah supaya saudara saudari senang kira Contohnya Makcik Kiah penjual goreng pisang yang duduk di PPR Desa Tun Razak yang suaminya adalah pes...
Makcik Kiah Penjual Goreng Pisang Pun Dah Boleh Tersenyum Sikit

Makcik Kiah Penjual Goreng Pisang Pun Dah Boleh Tersenyum Sikit

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 23 hits
MENGGUNAKAN analogi penjual goreng pisang bernama Makcik Kiah Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata daripada bantuan diumumkan kerajaan rakyat mampu tersenyum dengan pelbagai bantuan disalurkan Daripada semua bantuan kerajaan ini...
Makcik Kiah Kini Trending Siapakah Makcik Ini

Makcik Kiah Kini Trending Siapakah Makcik Ini

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 69 hits
Tahukah anda kini terdpt seorang makcik yg hebat diperkatakan di dunia internet iaitu Makcik Kiah Kenapa makcik ni trending Apa yg telah dibuat olehnya Jika
Comel Je Cara Dr Maszlee Ucap Terima Kasih Pada Pm Bagi Pihak Makcik Kiah Lain Lain

Comel Je Cara Dr Maszlee Ucap Terima Kasih Pada Pm Bagi Pihak Makcik Kiah Lain Lain

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 60 hits
Dr Maszlee telah meletakkan beberapa nama yang mewakili masyarakat daripada pelbagai kaum dan agama mengucapkan rasa kesyukuran kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin small Cover image via FMT MSN small Baru sebentar tadi YAB Perdana Menteri Tan S...
Safawi Dinasihat Jgn Jadi Mcm Ronaldinho Ada Harta Rm428 Juta Tapi Bila Bersara Tinggal Rm26 Dlm Bank

Kamera Berjaya Rakam Pendaki China Sampai Ke Puncak Gunung Everest Untuk Ukur Ketinggiannya Semula

Tun M Mukhriz Syed Saddiq Maszlee Dan Amiruddin Dipecat Keahlian Bersatu

Hiburan Abby Abadi Bergurau Mahu Bersalaman Dengan Norman Hakim Timbul Rasa Kurang Senang Netizen

Khalid Samad Tahu Tak Rakyat Tidak Memilih Kerajaan Atau Pm

Lebih Banyak Kelonggaran Dijangka Diumum Minggu Pertama Jun

Pangsapuri Paling Padat Penduduk Di Dunia Tinggal Kenangan

Selling On Fb Instagram Is Illegal Unless You Re Registered With The Government



Adakah China Sedang Merancang Rampasan Semula Taiwan Ketika Ini

Info Dan Sinopsis Drama Memoir Karmila Slot Widuri

Farah Pahlavi Permaisuri Terakhir Iran Yang Kini Hidup Dalam Buangan

Kisah Wanita Dipaksa Gugurkan Anak Demi Polisi Negara China

Isu Pelakon Larikan Isteri Orang Ini Lagi Kenyataan Leana Sharif Pengurus Shah Radhi Hazvee


Dari Fesbuk 30 Normal Baharu Ke Norma Baharu

Orang Shalat Isya Sendirian Apakah Bacaannya Dikeraskan

Tun Dr Mahathir Dipecat Dari Parti Bersatu

Hadiah 1 Syawal Sabah Here I Come

Viral Video Ayah Serahkan 2 Anaknya Tak Mampu Beli Susu Saat Wabah Corona

Viral Video Balita Bangunkan Ibunya Yang Sudah Meninggal