Mak Ngah Tak Nak Angkat Ke Kain Selimut Yang Dijemur Kat Luar Tu




Setiap orang mempunyai pengalaman paranormal/mistik masing-masing. Ini sekadar perkongsian sahaja. Bagi yang lemah semangat, anda tidak digalakkan untuk terus membaca. 


Saya berasal dari Singapura dan berkahwin dengan warga Malaysia dan menetap di Melaka. Ada sesekali saya akan pulang ke Singapura dan menginap di rumah ibu saudara saya yang terletak di Jurong. Ibu saudara saya menjual kuih, jadi dia akan mula memasak kuih-muih pada malam hari dan ada yang akan disiapkan pada waktu subuh sebab menjelang jam 6 pagi, semuanya mesti disiapkan untuk dibawa ke tapak jualan. 


Kebetulan pada masa itu saya berada di rumahnya. Malam itu lebih kurang jam 1 pagi, saya membantu Mak Ngah di dapur. Sedang kami sibuk, saya pun menegur Mak Ngah. 


"Mak Ngah, kain selimut yang Mak Ngah jemur kat galah luar tu, tak nak angkat ke? Sebab dah malam ni, nanti kena embun pulak."


"Mana ada basuh baju hari ni? Hari ni Mak Ngah sibuk sikit, nak membasuh pakaian pun tak sempat. Agaknya itu kain orang kat tingkat atas yang terjatuh ke bawah," jawab Mak Ngah. 


Memandangkan dia tengah sibuk dengan kerja-kerjanya, saya pun cuba pergi jenguk di beranda dapur untuk melihat kain itu. 


"Saya tolong angkatlah kain ni Mak Ngah." 


"Ikut suka kaulah," balas Mak Ngah. 


Sedang saya menarik kain yang berkibar itu, Mak Ngah datang dan menjenguk kepalanya ke atas. Saya cuba menarik kain itu dengan kuat, tetapi dalam masa yang sama seperti ada sesuatu yang menyentap kain itu semula dan kain itu terus terbang melayang. 


Tiba-tiba terdengar suara Mak Ngah menjerit. Saya yang masih terperanjat hanya mampu melihat kain itu terbang tanpa dapat berkata apa-apa. Selepas itu, saya terdengar pula suara orang menjerit di blok bertentangan dengan apartment kami. Bukan itu sahaja, malah saya turut mendengar suara hilaian di langit. Mak Ngah kata, benda yang terbang tadi itu adalah pontianak.


Disebabkan hal itu, saya menjadi bingung selama beberapa hari. Masih terasa di tangan saya yang menarik kain putih itu yang kemudian disentap semula oleh benda menakutkan itu. Kain itu bukanlah betul-betul putih, ada sedikit kotoran seperti kesan tanah pada kain tersebut. 


Keesokkan harinya, kami ceritakan penampakan itu kepada ahli keluarga lain. Mereka kata, di kawasan Jurong ini memang keras. Ada seorang penghuni di situ yang mengamalkan ilmu hitam dan membela makhluk ini. Yang peliknya, pengamal ilmu hitam itu dikatakan telah berpindah ke tempat ,lain, tetapi makhluk belaannya pula ditinggalkan begitu sahaja. 


Kalau di Malaysia, sangat jarang nak terjumpa mahkluk ni (Pontianak) sebab masih terdapat banyak kawasan hutan dan biasanya mahkluk-mahkluk yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar ini tinggal di tempat-tempat sunyi. Seperkara lagi, mahkluk ini jenis terbang dan akan singgah di atas pokok yang tinggi. 


Tetapi di Singapura sudah tidak banyak pokok-pokok tinggi. Kawasan hutan pun kebanyakan sudah diteroka untuk dimajukan. Mungkin disebabkan itu mahkluk tersebut memilih untuk singgah di bangunan flat atau bangunan tinggi. Sasaran makhluk ini biasanya di tingkap rumah yang tinggi dan akan mengganggu orang yang pulangg lewat malam. 


Sumber: KisahSeram.com


source https://www.thereporter.my/2021/07/mak-ngah-tak-nak-angkat-ke-kain-selimut.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2021/07/mak-ngah-tak-nak-angkat-ke-kain-selimut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Mandi Ke Ape Ke Semua Kat Stesen Minyak 3 Beranak Tinggal Dalam Kereta Tiada Duit Nak Bayar Sewa Rumah

Nak Mandi Ke Ape Ke Semua Kat Stesen Minyak 3 Beranak Tinggal Dalam Kereta Tiada Duit Nak Bayar Sewa Rumah

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 251 hits
Masalah kewangan yang dihadapi memaksa sepasang suami isteri bersama anak perempuan berusia satu tahun terpaksa tinggal dalam kereta di stesen minyak beberapa hari kerana tidak mampu menyewa rumah nbsp Mohd Shazwan Ismail 29 bersama dengan ...
Ivermevtin Satu Je Aku Nak Kata Kat Kerajaanpncirit Dan Hitler

Ivermevtin Satu Je Aku Nak Kata Kat Kerajaanpncirit Dan Hitler

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 190 hits
Hmm puas lepas kita dok kena block dan banned oleh sikemberk Kam Bin sbb menulis bab IVM Ivermectin seolah2 kita dok bawa berita palsu Akhirnya dah kantoi maka lalu depa benar guna IVM Off label Sebelum ni doktor2 yg jd Cybertrooper utk si ...
Nak Buka Parlimen Kes Mencanak Naik Hebat Covid Kat Malaysia Nih

Nak Buka Parlimen Kes Mencanak Naik Hebat Covid Kat Malaysia Nih

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 255 hits
MOHD MUKHLISLagi pecah rekod tuan tuan asal berbunyi parlimen buka kes tiba2 naik Dahlah tu positif rate 9 46 Paling tinggi setakat ini Muhyidin ini sama ada dua aje either dia ini clueless memang tak tahu apa ataupun dia sengaja buat cluel...
Biar Mb Selut Tak Iktiraf Kerja Rakyat Nak Bagi Dan Bukan Duit Mak Bapak Dia

Biar Mb Selut Tak Iktiraf Kerja Rakyat Nak Bagi Dan Bukan Duit Mak Bapak Dia

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 208 hits
ZUBAIDI SUDINMisi Mencari Bendera Putih Yayasan Aman Untuk makluman teman teman di lapangan Yayasan Aman team melancarkan kempen MISI Mencari Bendera Putih di negeri Kedah Kempen ini akan bermula esok hari dgn kerjasama beberapa team NGO la...
Tak Boleh Bendera Putih Nak Angkat Bendera Pas Ke

Tak Boleh Bendera Putih Nak Angkat Bendera Pas Ke

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 276 hits
Ipohmali 1 Punya teruk pemimpin PAS ni Kempen yang baik nak tolong org yang kelaparan pun depa marah Kata Ulama PAS Pahang jangan angkat bendera putih Kata Nik Abduh angkat Doa Punyalah Jahil dan jahatnya Ulama PAS 2 depa Pemimpin PAS takpa...
Kalau Nak Hantar Isteri Berpantang Di Rumah Mak Ayah Suami Wajib Sediakan 5 Perkara Ini

Kalau Nak Hantar Isteri Berpantang Di Rumah Mak Ayah Suami Wajib Sediakan 5 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 284 hits
Suami yang perlu jaga isteri dalam pantang bukan ibu ayah anda Sudah menjadi kebiasaan apabila dalam pantang ramai yang meminta bantuan dari ibu dan ayah untuk menjaga Kalau nak ibu dan ayah anda jagakan 5 perkara ni wajib anda sediakan Iku...
Netizen Nak Caprice Cari Ebit Lew Di Palestin

Netizen Nak Caprice Cari Ebit Lew Di Palestin

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 278 hits
PETALING JAYA Biarpun tidak tidur selama 18 jam dalam penerbangan setibanya di Gaza penyanyi rap dan aktivis terus bergegas ke Hospital Palestin demi melawat seorang ibu dan anak yang memerlukan bantuan perubatan di sana Tidak cukup dengan ...
Rindu Makan Goreng Pisang Tepi Jalan Peniaga 15 Tahun Kongsi Resipi Nak Bancuhan Sedap Terbaik

Rindu Makan Goreng Pisang Tepi Jalan Peniaga 15 Tahun Kongsi Resipi Nak Bancuhan Sedap Terbaik

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 233 hits
Perkara paling dirindui pastinya goreng pisang panas di tepi jalan yang selalu kita beli saban hari untuk minum petang Rangup dan cukup sedap makan panas panas Apa kata kali ini kita buat sendiri Peniaga goreng pisang yang sudah berniaga le...
Almond Crunchy Coklat Dua Bahan Mudah Sangat Nak Buat

Almond Crunchy Coklat Dua Bahan Mudah Sangat Nak Buat

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 283 hits
Almond Crunchy Coklat Dua Bahan Mudah Sangat Nak Buat Hanya Guna dua bahan sahaja iaitu Coklat dan badam sahaja Benda dah ada yang senang buat apa yang susah dan kalau benda tu buat anak anak suka Tak perlu guna oven tak perlu menguli atau ...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu