Majlis Bersama Anak Anak Yatim Paya Jaras Di Bonzer Corner Castello Trading



Hello pembaca kesayangan,
Ramadan bulan yang mulia dan sering dinanti-nantikan semua. Ramadan sangat istimewa dan datang dengan seribu rahmat. Di dalam menyambut kemeriahan bulan yang barakah ini, nasib mereka yang kurang bernasib baik tidak dilupa.
Baru-baru ini, Misz-ella berpeluang untuk menghadiri Majlis Berbuka Puasa dengan anak-anak yatim Paya Jaras anjuran Bonzer Corner, Castello Trading dan disokong oleh Pertubuhan Amal Bakti Semalaysia.
Majlis yang diberi nama Majlis Menyantuni Meraikan Anak-Anak Yatim Paya Jaras ini diadakan di Bonzer Corner, Jalan Alor, Kuala Lumpur.
Pusat Penjaja Jalan Alor, Kuala Lumpur memang popular di kalangan pelancong dan tersenarai di dalam 'A MUST VISIT PLACE IN KUALA LUMPUR' di dalam kalender Tourism Malaysia. Walaupun dimonopoli oleh deretan kedai makanan yang tidak Halal, tetapi tahukah anda bahawa terdapat barisan penjaja Melayu yang berniaga di penghujung Jalan Alor tersebut seterusnya menjadikan lokasi ini sebagai satu-satunya HALAL HUB di sekitar Jalan Alor ini?
Dikenali sebagai Bonzer Corner, terdapat lebih kurang 6 orang penjaja Melayu yang mula beroperasi di kawasan ini sejak Bonzer Corner ditubuhkan iaitu pada tahun 1998. Misz-ella pun pertama kali ke sini, Terima Kasih kepada Madam Sally yang menjemput Misz-ella ke Majlis ini .. bertambah ilmu pengetahuan dan dapatlah Misz-ella berkongsi dengan pembaca semua, kan.

Penganjur majlis ~ Shafiq, Ramli, Madam Sally, Samsul dan Hairol bersama anak yatim Rumah Kasih Harmoni, Paya Jaras, Selangor. Ini adalah tahun ke tiga penganjuran Majlis mulia ini di mana kali ini diberi kelainan kerana anak-anak yatim ini dibawa keluar berbanding majlis diadakan di rumah mereka pada tahun-tahun sebelumnya. 


Majlis dimulakan sekitar jam enam petang dengan sessi suai kenal dan ramah mesra dengan beberapa orang kuat Majlis termasuklah Encik Hong (dua dari kiri), Pengerusi Persatuan Penjaja Jalan Alor yang turut bekerjasama dalam majlis ini dan Encik Ravi Firdaus (paling kanan) yang turut menyumbang makanan untuk majlis ini.


Anak-anak yatim seramai 30 orang dari Rumah Kasih Harmoni, Paya Jaras tiba pada jam 6:30 petang dengan menaiki van. Amboi .. comel-comel anak-anak kecil ini, semua bersemangat walaupun mereka berpuasa.


Buat pengetahuan semua, Rumah Kasih Harmoni yang terletak di Lot 46A & 46B, Kg Paya Jaras Dalam, Sungai Buloh, Selangor adalah rumah penginapan buat anak yatim, anak yatim piatu, anak-anak terbiar dan anak mangsa dera. 


Rumah ini menerima anak-anak ini sehingga mereka berumur 18 tahun dan buat masa ini, terdapat hampir 100 orang anak-anak di sini yang berumur dari 6 bulan ke atas.

Penyanyi Shara Ekhnor turut hadir dan turut beramah mesra dengan anak-anak ini.
Antara juadah yang disediakan untuk menjamu tetamu-tetamu VIP mereka - ada Rendang Ayam, Masak Lemak Daging Salai ..
Kambing Panggang juga ada ..

Turut disediakan kuih muih seperti Badak berendam, Agar-agar Santan, Murtabak ..

Roti bun dan cupcakes yang disediakan oleh Encik Ravi Firdaus pun ada ... meriah, kan

Apabila tiba waktu berbuka puasa, anak-anak ini menjamu selera. Tengok tu .. Encik Hong sedang menyendukkan nasi buat tetamu-tetamu VIP hari ini .


Selepas berbuka dan solat, tetamu-tetamu VIP ini dibawa untuk satu lagi majlis istimewa iaitu ..
Kami jalan beramai-ramai berpimpin tangan di Jalan Alor untuk 'dessert' istimewa iaitu makan Aiskrim Kelapa. It was such a wonderful experienced ~ kenangan yang tak mungkin akan kami lupakan sampai bila-bila *love*



Sebaik sampai ke gerai menjual Aiskrim Kelapa, tetamu-tetamu VIP ini beratur untuk mendapatkan aiskrim kelapa yang ditaja khas oleh Encik Hong.

Wajah-wajah ceria setiap tetamu yang hadir dapat menikmati aiskrim kelapa bersama-sama anak-anak ini .. peluang yang jarang dapat kita nikmati, kan. 
Berubah wajah Jalan Alor, Bukit Bintang pada malam tersebut ~ riuh rendah dek kerana kami semua.

And finally, group photo with everyone involved in this good cause ~ terserlah kegembiraan dan kepuasan di wajah masing-masing dapat berkongsi kegembiraan sesama mereka yang memerlukan. 

Betul kata orang Tangan yang Memberi lebih baik dari tangan yang Menerima .. Terharu Misz-ella bila adik manis ini katakan .. Semoga kita berjumpa lagi ye, Kakak. Rasa nak menitis airmata masa tu. Sungguh Misz-ella tak sangka yang kehadiran Misz-ella di dalam majlis ini mampu menceriakan hati anak kecil ini. Setinggi Tahniah dan penghargaan buat penganjur majlis kerana berjaya menceria dan menghiburkan hati mereka-mereka ini.
Kebetulan acara tersebut diadakan pada 12hb Mei 2019, iaitu hari sambutan hari ibu sedunia .. such a wonderful feeling I had, to celebrate this special day with these meaningful activities .. Thank you to the organiser for counting me in. Semoga Allah SWT merahmati usaha murni kalian menggembirakan hati insan-insan kecil ini.
Untuk maklumat lanjut atau sumbangan untuk Rumah Kasih Harmoni, you all bolehlah hubungi Puan Kamariah di no telefon 010-2350475.
So pembaca-pembaca kesayangan, Misz-ella dah habis kongsikan kisah tentang Majlis buka puasa Bonzer Corner, Castello Trading dan Pertubuhan Amal Sebakti Malaysia bersama anak-anak yatim Rumah Kasih Harmoni. Lebih banyak kisah akan Misz-ella bawakan nanti. You all stay tune dan jangan lupa datang lagi, k. Selamat Berpuasa you alls!


















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2019/05/majlis-bersama-anak-anak-yatim-paya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sacc Convec Rai Anak Anak Yatim Asnaf Di Majlis Berbuka Puasa

Sacc Convec Rai Anak Anak Yatim Asnaf Di Majlis Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 400 hits
Kedatangan Ramadan bulan seribu rahmat setiap tahun amat di nanti nantikan umat Islam kerana di bulan ini Allah SWT mengurniakan pelbagai rahmatNya Umat Islam sama sama merebut berpeluang untuk melaksanakan pelbagai amal ibadat yang sunat d...
Majlis Iftar Bersama Anak Anak Yatim Anjuran Mcdonald S Malaysia

Majlis Iftar Bersama Anak Anak Yatim Anjuran Mcdonald S Malaysia

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 345 hits
Majlis iftar bersama anak anak yatim anjuran McDONALD S MALAYSIA dan Persatuan Kebajikan Ronald McDonald Malaysia dengan kerjasama PPZ MAIWP bersama tetamu kehormat SS Mufti Wilayah Persekutuan Sempena mengambil keberkatan bulan Ramadan yan...
Iftar Ramadan Bersama Anak Anak Yatim Vivatel Hotel Kuala Lumpur

Iftar Ramadan Bersama Anak Anak Yatim Vivatel Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 410 hits
Bulan Ramadan bulan yang penuh keberkatannya Pelbagai pihak yang tahu akan kelebihan Ramadan pasti berlumba lumba membuat kebajikan untuk ganjaran pahala yang di tawarkan Kaum Muslimin khasnya diwajibkan menjaga kepentingan golongan yang le...
Video Aduhai Anak Ibu Suka Sungguh Dia Dengan Majlis Maulud Gelagat Siti Aafiyah Mencuit Hati

Video Aduhai Anak Ibu Suka Sungguh Dia Dengan Majlis Maulud Gelagat Siti Aafiyah Mencuit Hati

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 471 hits
Ramai artis berkongsi video keletah anak anak mereka membesar untuk dijadikan kenangan Ramai juga yang ingin berkongsi keletah nakal dan comel anak mereka dengan peminat yang mengikut mereka dilaman sosial Tidak ketinggalan pengarang jantun...
Pakai Baju Sendat Hadir Iftar Bersama Anak Yatim Safiey Dikatakan Tak Hormati Bulan Ramadan

Pakai Baju Sendat Hadir Iftar Bersama Anak Yatim Safiey Dikatakan Tak Hormati Bulan Ramadan

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 417 hits
Pakai baju sendat hadir iftar bersama anak yatim Safiey dikatakan tak hormati bulan RamadanKedatangan bulan Ramadhan setiap tahun pasti dinantikan untuk memperbanyakkan ibadah salah satu ibadah yang dibuka oleh Allah untuk meraih mengejar p...
Buffet Ramadhan Di Picc Putrajaya 2019 Anak Yatim Dan Suadara Baru Diraikan

Buffet Ramadhan Di Picc Putrajaya 2019 Anak Yatim Dan Suadara Baru Diraikan

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 423 hits
UN dan suami berbuka puasa di Buffet Ramadhan PICC Putrajaya Cerita semalam UN dan suami berbuka puasa di Buffet Ramadhan PICC Harga seorang untuk berbuka puasa di sini RM98 00 bagi dewasa Makanan pula pelbagai Boleh pilih menu mana yang su...
Yuran Guaman Bukan Dari Dana Untuk Anak Yatim Kata Yapeim

Yuran Guaman Bukan Dari Dana Untuk Anak Yatim Kata Yapeim

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 331 hits
YURAN guaman pengarah Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia bukan dari dana amanah untuk anak yatim tetapi daripada hasil pelaburan kata pegawai yayasan itu Ketua Bahagian Perundangan Yapeim Adawiyah Abdul Samad berkata demikian untuk ...
Raikan Anak Yatim Di Bulan Mulia Terima Kasih Mcdonald S Dan Ppz Maiwp

Raikan Anak Yatim Di Bulan Mulia Terima Kasih Mcdonald S Dan Ppz Maiwp

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 446 hits
Di bulan yang mulia ini umat Islam memang di tuntut untuk meraikan fakir miskin dan anak yatim menghulurkan bantuan dan memudahkan kehidupan mereka tapi bukanlah semata mata di bulan Ramadhan sahaja di masa yang lain pun perlu juga Cuma di ...
Kisah Seorang Eksekutif Bank Dan Anak Yatim

Kisah Seorang Eksekutif Bank Dan Anak Yatim

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 244 hits
Assalamualaikum wr wb Sahabatku rahimakumullah Seorang Eksekutif Bank dari sebuah Bank Asing ternama sedang berada dipuncak karir yang rasanya apapun bisa ia peroleh dengan uang dan jabatan yang ia miliki saat itu Dunia telah berada dalam g...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api