Mahathir Pusing Sini Pusing Sana Pusing Sampai Sendiri Pening



Sabotage Budget 2021 and let us see what happens. Jangan cakap saja! Make sure you do it. Most of us do not really care what you say and do anyway. Dunia kata pergi, kubur kata mari. Jadi kalau nak buang tebiat, buanglah. NO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin
There is an old Welsh saying: “Pan fyddwch chi’n sownd mewn twll, stopiwch gloddio.” This means: “When stuck in a hole, stop digging.”
And this is something Mahathir should learn how to do. He will say one thing in the morning and will say the opposite after lunch. And he does not care about the implications of what he says.
He will argue that in a democracy he has the freedom to speak and to say what he likes (even say it is okay to kill French people) and then he will say freedom of speech is not absolute and that Malaysians cannot be allowed absolute freedom but must be subjected to “guided” democracy.
The news below from April 2015 makes interesting reading. In essence, Mahathir said he is as pure as Mother Teresa. He has never committed any wrongdoings or stolen any money, he argued.
In America, there is a saying: “Tell it to the Marines.” In Terengganu they say lebong or pelawok.
Cukuplah Mahathir! Enough of your verbal diarrhoea. Cerek-berek dari mulut. Now you say you will not blindly support Budget 2021. Okaylah! No need to support then. Who the hell cares anyway.
Sabotage Budget 2021 and let us see what happens. Jangan cakap saja! Make sure you do it. Most of us do not really care what you say and do anyway. Dunia kata pergi, kubur kata mari. Jadi kalau nak buang tebiat, buanglah.
**************************************************************************
Saya tak pernah buat salah masa jadi PM, kata Dr Mahathir (Yahoo News, 4 April 2015) – Tun Dr Mahathir Mohamad berkata dirinya tidak pernah melakukan sebarang kesalahan sepanjang memegang jawatan sebagai perdana menteri‎.
Ditanya dalam forum mengenai kesalahan terbesarnya‎, Dr Mahathir berkata, beliau langsung tidak pernah mencuri duit kerajaan.
“Saya masih tertanya apa kesalahan yang saya buat? Saya tak pernah curi duit kerajaan. Tak banyak yang saya buat. Sila beritahu apa kesalahan saya,” katanya.
Katanya, ramai yang menuduhnya sebagai kuku besi tetapi jelasnya beliau sendiri yang berundur sebagai perdana menteri, sesuatu yang tidak akan dibuat oleh seseorang pemerintah kuku besi.
“Saya dituduh sebagai seorang kuku besi. Saya bukan. Kalau saya kuku besi saya tak akan letak jawatan.”
“Saya boleh bersuka ria, terbang sana sini, semuanya dibayar kerajaan. Jadi beritahu saya di mana saya silap. Saya akan selidik dan tulis kajian mengenainya,” katanya dalam forum di Cyberjaya, hari ini.

Katanya, ramai yang memberitahunya kesalahan terbesarnya adalah meletakkan jawatan sebagai perdana menteri, tetapi menegaskan tindakannya itu adalah betul.
Jelasnya, apa yang penting bagi seorang pemimpin jangan terlalu selesa dengan kedudukannya, tidak kira betapa masyhur sanjungan yang diberikan.
“Semasa tahun 2002 saya fikir semuanya akan menjadi baik, kewangan, kerajaan, parti, semuanya okay, saya boleh letak jawatan. Tetapi tak sangka apa yang dilakukan pengganti saya.”
“Jadi itu bukan kesalahan, itu perkara betul. Berundur,” kata perdana menteri paling lama berkhidmat dalam sejarah negara.
Katanya, berbanding dengan pentadbiran mendiang Lee Kuan Yew, bekas perdana menteri Singapura itu masih kekal dalam kabinet walaupun sudah‎ meletakkan jawatan.
“Kuan Yew letak jawatan tetapi masih jadi menteri kanan dan mentor menteri…saya tak mahu kembali, cukuplah 22 tahun,” katanya.
Katanya, tindakan paling betul yang dirasakannya adalah memastikan keamanan dan tiada konflik perkauman di Malaysia.
Ditanya punca Malaysia tidak menjadi maju seperti Singapura, katanya lebih mudah menguruskan sebuah negara kepulauan kecil.
“Tak perlu buat banyak ‎jalan raya. Mereka tidak ada masalah perkauman dan mereka boleh ketepikan isu minoriti dan lakukan apa yang mereka mahu.”
“Tetapi di sini kita tidak boleh buat begitu, kita perlu fikit tentang minoriti, hak rakyat dan sebagainya.”
“Jadi ada beberapa perkara yang kita buat tetapi di Singapura tidak perlu. Maka boleh katakan pentadbiran dia (Lee) ‎lebih mudah berbanding saya,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/11/01/mahathir-pusing-sini-pusing-sana-pusing-sampai-sendiri-pening/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Tampal Sana Sini Main Koyak Koyak Kertas Sepah Sikit Je Hebat Kesannya Pada Anak

Anak Tampal Sana Sini Main Koyak Koyak Kertas Sepah Sikit Je Hebat Kesannya Pada Anak

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 366 hits
Bila anak main koyak koyak kertas dan sepahkan sana sini kita mula marah marah Hakikatnya aktiviti sekecil itu sebenarnya punya banyak kelebihannya pada perkembangan anak kecil kita Apa sebabnya Aktiviti yang nampak remeh dan simple macam n...
Ambil Surat Di Balai Polis Kalau Kerja Sendiri Kata Ismail

Ambil Surat Di Balai Polis Kalau Kerja Sendiri Kata Ismail

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 230 hits
Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob berkata individu yang tidak mempunyai majikan kerana bekerja sendiri perlu mendapatkan surat kebenaran di balai polis bagi memudahkan urusan kerja mereka dan boleh melepasi setiap sekatan jalan raya PETALIN...
Kisah Viral Pasutri Menikah 24 Tahun Tapi Hidup Sendiri Sendiri 20 Tahun

Kisah Viral Pasutri Menikah 24 Tahun Tapi Hidup Sendiri Sendiri 20 Tahun

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 215 hits
Kisah viral kali ini dari wanita asal Purwokerto Jawa Tengah Ia menceritakan di akun TikToknya cosvikristiyanti jika ia dan suaminya sudah menikah selama 24 tahun tapi hanya bisa hidup bersama selama empat tahun Video curhatan sang istri te...
Jose Mourinho Sedar Kesilapan Sendiri Mahu Dirinya Dipersalahkan

Jose Mourinho Sedar Kesilapan Sendiri Mahu Dirinya Dipersalahkan

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 210 hits
Pengurus Tottenham Hotspur Jose Mourinho mengakui beliau bertanggungjawab atas kekalahan 0 1 yang dialami skuad bimbingannya ketika berdepan Royal Antwerp pada aksi Liga Europa 2020 21 awal pagi semalam Pada perlawanan yang berlangsung di B...
Pengeluaran Kwsp Daripada Berhutang Meminjam Lebih Baik Guna Duit Sendiri

Pengeluaran Kwsp Daripada Berhutang Meminjam Lebih Baik Guna Duit Sendiri

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 233 hits
SHAH ALAM Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia meminta kerajaan mengkaji semula cadangan pengeluaran akaun satu caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dalam usaha meringankan beban pekerja di Malaysia yang tertekan ekoran penularan pandemik ko...
Hiburan Kecewa Sehingga Menitis Air Mata Elizabeth Tan Kesal Jual Baju Jenama Sendiri Tanpa Label Kepada Pelanggan

Hiburan Kecewa Sehingga Menitis Air Mata Elizabeth Tan Kesal Jual Baju Jenama Sendiri Tanpa Label Kepada Pelanggan

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 633 hits
Penyanyi Elizabeth Tan meluahkan rasa kecewa dan kesal atas kecuaian pihak pengeluar baju jenamanya yang gagal melakukan semakan kualiti sebelum menjualnya kepada pembeli Dia yang meluahkan perasaan di laman sosialnya itu berkata ketiadaan ...
Donut Kampung Gebu Favourite Anak Buat Sendiri Puas Makan Senang Sangat

Donut Kampung Gebu Favourite Anak Buat Sendiri Puas Makan Senang Sangat

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 685 hits
Ramai yang nak tahu kan macam mana nak buat donut untuk dapatkan tekstur yang gebu dan elok bentuknya Kadang bila buat sendiri tak puas sebab teksturnya tak lembut dan serap minyak selepas digoreng Tapi dengan resipi yang dikongsikan mungki...
Aku Mahu Kebumikan Sendiri Lelaki Sanggup Bawa Jenazah Ibu Naik Motosikal Video

Aku Mahu Kebumikan Sendiri Lelaki Sanggup Bawa Jenazah Ibu Naik Motosikal Video

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 260 hits
Di Jakarta Indonesia viral sebuah video menyaksikan seorang pemuda membawa sebujur jenazah ibunya dengan menaiki motosikal Memetik laporan pemuda yang berasal dari Desa Kedunglengkong itu dipercayai mengalami gangguan mental dan bertindak m...
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei