Macai Ph Jangan Bodoh Kalau Pemimpin Kamu Tak Setuju Jangan Sebar Fitnah



Ramai pimpinan PH terutama daripada DAP tak setuju penggunaan ATM membantu menguatkuasa "Stay at Home". Dalam perkara ini pro dan kontra dan apabila kerajaan memutuskan perlu kerajaan melihat daripada banyak aspek kerana kerajaan yang melaksanakan perintah ini disamping melihat penularan covid-19.

PH ada cadangan dan kita faham. Tapi kalau cybertropper PH (baca macai PH) membuat sebaran fitnah itu bukan mambantu rakyat disuasana begini.

Tolonglah bantu rakyat, jangan sebar fitnah dan berita palsu tolong duduk diam dan kami faham kamu kehilangan kerja sebagai cybertropper.

------

Panglima ATM nafi rakaman tular dakwa tentera diberi kuasa pukul orang awam

PETALING JAYA: Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Affendi Buang sekeras-kerasnya menafikan dakwaan rakaman suara bahawa tentera diberi kuasa memukul orang awam, selain mesej tular yang mendakwa pasukan itu memohon bantuan veteran tentera dalam menguatkuasakan perintah kawalan pergerakan.

Bahagian Hal Ehwal Awam Markas ATM meminta anggota masyarakat berhenti menyebarkannya mesej atau informasi itu serta-merta kerana ia boleh mengundang pelbagai spekulasi dan mencetuskan suasana panik dalam kalangan rakyat.

“Adalah ditegaskan, mana-mana individu yang didapati menyebarkan berita palsu boleh didakwa di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Jumaat lalu, Menteri Kanan (Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob berkata, Putrajaya memutuskan untuk menggerakkan ATM bermula Ahad ini dalam usaha mengurangkan pergerakan rakyat, namun ia bukanlah satu perintah darurat.

Ismail berkata, Putrajaya yakin dengan bantuan tentera, tahap pematuhan rakyat terhadap perintah kawalan pergerakan akan lebih tinggi.

Markas itu berkata, masyarakat tidak perlu bimbang apabila melihat kehadiran anggota tentera daripada ketiga-tiga cabang perkhidmatan iaitu darat, laut dan udara kerana tugas sekunder anggota tentera ketika aman adalah membantu pihak berkuasa awam dalam memelihara keamanan negara.

“Sebaliknya, orang ramai perlu bekerjasama dalam mematuhi perintah kawalan pergerakan agar usaha membendung penularan Covid-19 dapat dilaksanakan sebaik mungkin,” katanya.

Sebelum ini, Perdana Menteri Muhyiddin Yassin merayu rakyat supaya tidak balik kampung atau melepak di luar rumah sepanjang pelaksanaan perintah kawalan pergerakan selama 2 minggu.

Beliau berkata, jika penularan Covid-19 gagal dikawal, kerajaan tiada pilihan kecuali melanjutkan tempoh perintah kawalan pergerakan selepas 31 Mac ini.

Perintah kawalan pergerakan mengharamkan perhimpunan besar kegiatan agama, sukan, sosial dan kebudayaan, manakala sekolah, premis kerajaan dan perniagaan pula ditutup.

Hanya perkhidmatan asas, pasar raya, pasar awam, kedai runcit dan pasar mini dibenarkan beroperasi, sementara kedai makan dibenarkan beroperasi untuk perkhidmatan penghantaran dan bawa pulang.


MR :  Dulu dia memang kerana fitnah, sekarang dia orang cuba jatuhkan kerajaan sedia ada dengan fitnah juga... Tapi rakyat dah tahu kencing mereka!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/03/macai-ph-jangan-bodoh-kalau-pemimpin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Pengajaran Untuk Macai Ph Jangan Fitnah

Ini Pengajaran Untuk Macai Ph Jangan Fitnah

papar berkaitan - pada 22/3/2020 - jumlah : 131 hits
Xda penyakit jerat leher sendiri Dalam banyak banyak kaki fitnah di FB yang ini paling bodoh POLIS menahan seorang lelaki selepas memuat naik kenyataan berunsur fitnah di Facebook mendakwa pasukan itu menyalahgunakan kuasa dengan membuat se...
Kenyataan Bodoh Khalid Samad Mencapai Level Tertinggi Pemimpin Ph

Kenyataan Bodoh Khalid Samad Mencapai Level Tertinggi Pemimpin Ph

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 473 hits
Ni dah level tertinggi antara bekas menteri PH Kami rasa pemimpin tertinggi PH perlu retweet ramai ramai tanda penghargaan pada khalid samad Patutlah geng diaorang duk guling kerajaan sendiri lepas tu salahkan orang lain Twitter
Polis Siasat Individu Sebar Berita Palsu Anak Pemimpin Politik Ditahan

Polis Siasat Individu Sebar Berita Palsu Anak Pemimpin Politik Ditahan

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 282 hits
KUALA LUMPUR 14 Mac Polis Diraja Malaysia akan menyiasat mereka yang menyebarkan berita palsu berhubung dakwaan anak seorang pemimpin kanan sebuah parti Pakatan Harapan ditahan di Singapura kerana membawa masuk wang RM2 juta Ketua Polis Neg...
Covid 19 Pemimpin Bodoh Masih Berpolitik

Covid 19 Pemimpin Bodoh Masih Berpolitik

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 332 hits
Kini rakyat hilang pendapatan tetapi pemimpin bodoh itu masih berpolitik dimedia sosial malah buat buat bodoh babi Sedang dunia di landa wabak Covid 19 Malaysia tidak terkecuali mencatat sejarah penyakit ini Dikala kerajaan berhempas pulas ...
Jangan Sebar Berita Palsu

Jangan Sebar Berita Palsu

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 663 hits
Negara kita sekarang ini sedang dalam menghadapi gejala wabak virus COVID 19 yang mengancam kesihatan rakyat dan hingga membawa maut Sebagai rakyat yang bertanggung jawab janganlah suka suka sebarkan sebarang berita yang belum sahih atau pa...
Rakyat Tak Perlu Panik Jangan Suka Sebar Berita Palsu Titah Agong

Rakyat Tak Perlu Panik Jangan Suka Sebar Berita Palsu Titah Agong

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 268 hits
Bagi memastikan rakyat terus mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri bermula 18 sehingga 31 Mac ini Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah telah mencemar duli turun me...
Pemimpin Jangan Khianati Rakyat

Pemimpin Jangan Khianati Rakyat

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 329 hits
ULASAN Sebagai mufti sepatutnya saya menjauhkan diri daripada mencampuri urusan politik Tugas utama seorang mufti ialah memmberi pandangan hukum mengenai isu isu yang berkaitan agama serta menasihati umat Islam supaya mematuhi hukum hukum t...
Pasal Isu Pengisytiharan Harta Macai Ph Juga Bodoh Nak Faham Tuan Ibrahim Jelaskan

Pasal Isu Pengisytiharan Harta Macai Ph Juga Bodoh Nak Faham Tuan Ibrahim Jelaskan

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 264 hits
Semua menteri timb menteri MP PAS akan isytihar harta PAS bersetuju agar menteri timbalan menteri dan anggota parlimen parti itu membuat pengisytiharan harta dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim T...
Macai Ph Buat Fitnah Baharu Kepada Najib Najib Dan Seorang Wanita Buat Laporan Polis

Macai Ph Buat Fitnah Baharu Kepada Najib Najib Dan Seorang Wanita Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 232 hits
KUALA LUMPUR Seorang wanita yang sebelum ini didakwa menjadi isteri kedua kepada bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akhirnya tampil bersuara dengan membuat laporan polis berhubung perkara terbabit Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Su...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch