Maaf Ini Nasihat Untuk Pas Pula Nasihat Ke Pmx




1. Bencana di negeri PH, bukan untuk dipersendakan

AHLI PAS yang waras, jangan menganjing dengan bencana yang menimpa saudara kita di Ulu Slim. Biarlah kita lihat berapa banyak balak yang hanyutpun, jadikan bencana ini sebagai peringatan dari Allah, bukan untuk menghina. Ada saudara kita yang menjadi mangsa. Kita wajib menolong, bukan memperli.

Kalau ia terkena kepada negeri yang PAS perintah, maka akan gegak gempitalah walanon, seakan-akan seronok, seperti boleh jatuh negeri dan mereka akan segera menguasainya. Kita sudah ada rekod mengenai kejahatan mereka.
Jangan kita ikut perangai mereka yang tak ada pegangan agama, walaupun bencana menimpa, mereka bergembira, tetap menuduh dan memfitnah semahunya, tanpa rasa insaf. Bagi mereka sedih bencana hanya bila terkena kepada mereka dan keluarga sahaja.
Balaslah kejahatan mereka dengan kebaikan kita. Kita ada syariat Islam yang mengajar apa yang boleh dan tidak boleh dalam kehidupan kita. Ucapkanlah innalillahi wainna ilaihi rojiuun atas ujian yang menimpa.
Begitulah yang diajar oleh Islam melalui Rasulullah yang kemudiannya dituruti oleh sahabat seterusnya datang kepada kita semua melalui ulamak dengan ilmu yang mereka ada dan amalkan.
Ulamak adalah pewaris para nabi. Mereka mengetahui dengan mendalam hal berkenaan Islam ini dengan kesungguhan mereka belajar ilmu secara terpelihara iaitu bersanad dan bertalaqqi. Bukan jenis mereka yang duduk di hadapan komputer, bertanyakan Google, kemudian berfatwa. 
(Ikuti seterusnya 'Bencana di negeri PH, bukan untuk dipersendakan' -HARAKAHDAILY 24/8/2024)


2. 'Kapal TLDM KD Pendekar terkandas, bocor langgar objek bawah air', adakah ini juga nasihat kepada PMX M'sia?

Kapal TLDM KD Pendekar terkandas di perairan Johor. - Foto X

KUALA LUMPUR: Kapal perang milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) iaitu KD Pendekar dilapor terkandas di pantai tenggara Johor hari ini selepas mengalami kebocoran.
-AdvertisementDifahamkan, kapal pembinasa laju (FAC) dikatakan mengalami kebocoran di perairan Tanjung Penyusup, dekat Pengerang ketika dalam penugasaan operasi.Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.
"Ya, TLDM akan mengeluarkan kenyataan (mengenai KD Pendekar)," katanya ketika dihubungi New Straits Times.
Difahamkan, susulan kejadian itu semua anak kapal dipindahkan sebagai langkah keselamatan dan KD Pendekar kini ditambat di kapal dagang berhampiran.
Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Johor turut mengerahkan aset untuk membantu operasi itu.
KD Pendekar sepanjang 43.62 meter dan lebar 7.1 meter dibina Karlskrona Varvet Shipyard di Sweden dan dilancarkan pada 11 November 1978, sebelum ditauliahkan pada 27 Julai 1979.
Pada awalnya ia diletakkan dalam Skuadron Kapal Pembinasa Laju (Misil) Kedua sebelum diserapkan ke dalam Skuadron Kapal Pembinasa Laju Pertama di bawah Flotila Ronda. 
Kenyataan TLDM mengenai insiden kapal perang KD Pendekar terkandas di pantai tenggara Johor hari ini selepas mengalami kebocoran. - Foto X

Mengulas kejadian itu, TLDM berkata KD Pendekar mengalami kebocoran dan kebanjiran besar ketika berada kira-kira dua batu nautika Tenggara Tanjung Penyusup di Johor.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 12 tengah hari ketika kapal berkenaan sedang melaksanakan penugasan operasi. Kebocoran itu dipercayai berpunca dari kapal terlanggar objek bawah air. (IH)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan beramal solih, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. - Al-Qur'an Surah Al-'Asr (103).
Ayat ini, antara yang menjadi pemangkin blog ini untuk mempertahan Islam dan terus bangkit menyinar ke seluruh dunia. Kebangkitan Islam adalah kebangkitan kemanusiaan, bukan kedurjanaan assobiyah dan perkauman. 
Bahkan kita tunggu janji Allah SWT, bahawa kemenangan itu semakin mendekat, insya Allah.. Allahu Akbar!

Suasana hari ketiga Operasi mencari dan menyelamat (SAR) susulan tanah jerlus membabitkan seorang wanita warga India di Jalan Masjid India. - Foto NSTP/ AZIAH AZMEE. Ini juga termasuk kerja-kerja Islam 'Suruh yang baik, cegah mungkar'.
Sekian.


Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.
...








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/maaf-ini-nasihat-untuk-pas-pula-nasihat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Donut Bapak Kau Lando Sekolahkan Idola Penyokong Pas

Donut Bapak Kau Lando Sekolahkan Idola Penyokong Pas

papar berkaitan - pada 15/8/2024 - jumlah : 66 hits
Seorang pempengaruh media sosial dikenali sebagai dma islam baru baru ini mendakwa bahawa bumi ini berbentuk donut Bumi ini sebenarnya berbentuk bulat dan di tengah tengahnya ada lubang Bulan pula masuk dan keluar dari lubang tersebut jelas...
Hebatnya Tadbiran Pas Dipilih Antarabangsa

Hebatnya Tadbiran Pas Dipilih Antarabangsa

papar berkaitan - pada 17/8/2024 - jumlah : 168 hits
Dr Ir Ts Mohmad Asari Dau1 Dipilih N Presiden Persatuan Air Antarabangsa di Toronta Kanada Al hamdulillah KANGAR Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Air Perlis Dr Ir Ts Mohmad Asari Daud dipilih sebagai Naib Presiden Persatuan Air Antarabangsa...
Pemuda Pas Kelantan Nafi Edar Arak Untuk Orang Asli Di Nenggiri

Pemuda Pas Kelantan Nafi Edar Arak Untuk Orang Asli Di Nenggiri

papar berkaitan - pada 15/8/2024 - jumlah : 103 hits
malaysiakini comSusulan tular video ada individu mendakwa PAS sengaja membawa masuk arak ke kawasan Orang Asli di Nenggiri Pemuda PAS Kelantan hari ini tampil menafikan perkara itu dengan membuat laporan polis Ketuanya Mohd Kamal Mohamed me...
Kerajaan Pas Tidak Tumbang Ustaz Don Tauliah Mengajar Ditarik Balik

Kerajaan Pas Tidak Tumbang Ustaz Don Tauliah Mengajar Ditarik Balik

papar berkaitan - pada 14/8/2024 - jumlah : 94 hits
Kerajaan Kelantan pimpinan PAS tidak akan tumbang jika Barisan Nasional memenangi PRK Nenggiri 17 Ogos ini kata Azalina Othman Said Ketua penerangan Umno berkata sebaliknya calon BN Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani jika menjadi wakil rakyat ma...
Ayien Rahman Ale Ale Chord

Should Chequered Past Ytl Involve In Public Transportation

Mama Journey Komensmen 23 Iab

Biodata Fazura Pelakon Wanita Popular Usahawan Tudung Berjaya

Why Property Maintenance Is Crucial For Preserving The Value Of Your Investment

Jem Teruk Ada Yang Tidur Ditepi Jalan Seorang Meninggal Sesak Nafas

Juicy Luicy Lampu Kuning Chord

Doa Susah Tidur Karena Gelisah


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Stress Dengan Kerja Yang Menimbun Apa Kata Cuba Tip Ini Untuk Menghindarinya

41 Akhlak Rasulullah Saw

Top Benefits Of Hiring Professional Property Care Services For Leak Inspections And Repairs

Ombak Setinggi Empat Meter Badai Teluk Kumbar

Tegaknya Khilafah Di Baitul Maqdis Sebelum Munculnya Imam Mahdi

Certot Perangkap Tikus