M Sia Macam Palestin Dikuasai Bangsa Bangsat


 

Palestin merdeka 2024, noktah negara haram Israel
SUNGAI PETANI: Tahun 2024 akan dimasuki dengan lembaran baharu buat Palestin untuk berdiri sebagai tanah dan sebuah negara yang merdeka, sekali gus menoktahkan kewujudan negara haram Israel di atas muka bumi ini.

Menteri Besar, Dato’ Seri Muhammad Sanusi Md Nor mengungkapkan harapan tersebut ketika pidato pada Himpunan Aman Solidariti Bersama Rakyat Palestin di Dataran Zero Jam Besar Sungai Petani, di sini selepas Solat Jumaat tadi.

“Tahun 2023 adalah noktah terakhir kewujudan negara haram Israel Zionis di bumi ini. Tahun 2024, kita akan buka lembaran baru masyarakat dunia. Kita akan pastikan sahabat-sahabat kita yang telah dinafikan hak sebagai sebuah negara Palestin pada tahun 1948 akan kembali mendapat tanah dan negara mereka pada tahun 2024,” ujarnya.

Tegasnya, pencerobohan dan pendudukan haram Yahudi Israel ke atas bumi Palestin boleh ditamatkan dengan masyarakat dunia khususnya umat Islam menunjukkan kesatuan dan kesungguhan serta usaha keras dalam isu itu.

Jelasnya, keazaman itu mesti disertakan dengan keyakinan bahawa perjuangan untuk membebaskan Palestin pasti diberi nasrullah yakni pertolongan Allah hingga kekejaman dan kezaliman Israel dapat dikalahkan.

Seru beliau, perkara tersebut dapat dilakukan rakyat negara ini dengan doa serta menyisihkan sebahagian nikmat rezeki yang dikurniakan Allah untuk disumbangkan kepada Palestin sebagai perjuangan fisabilillah.

“Di mana juga belahan bumi ini, di mana ada kekejaman, di mana ada kezaliman di situ ada fisabilillah dan perjuangan itu akan mendapat dukungan, sokongan dan bantuan daripada kita. 

“Kita doakan, Allah campakkan kepada kita rasa sayang yang makin hari makin berkurangan kepada harta yang kita simpan. Kita tidak lagi sayang kepada wang ringgit. Kita tidak lagi sayang kepada harta benda. 

“Yang kita simpan kononnya untuk waris kita pada masa depan, tetapi di belahan Palestin sana ada keperluan untuk harta itu diinfak. Maka kita doakan, Allah buka semua hati kita seluruh umat Islam untuk infakkan apa saja kesayangan kita untuk perjuangan rakyat Palestin.

“Kecintaan kepada dunia ini makin hari patutnya makin kurang, bukan makin menebal. Insya-Allah ini yang kita harapkan. Tiap-tiap umat Islam, tiap-tiap jiwa yang mengucap lailahaillallah kecintaan Kita adalah pada akhirat, bukan pada dunia. 

“Simpan dunia hanya di tangan, bukanlah simpan dunia itu di hati kita. Insya-Allah dengan kecintaan kepada dunia makin berkurangan, Allah akan membolehkan perjuangan yang hari makin hari makin berkobar-kobar di Palestin untuk memerangi, memenangi peperangan melawan Zionis laknatullah.

“Kita doakan juga semua pemimpin umat Islam di seluruh dunia berupaya untuk menyatupadukan kesatuan umat Islam untuk kita bina kekuatan, bina ketumbukan baru untuk menimbulkan kegerunan, menimbulkan ketakutan, menimbulkan ukhuwah Islamiah di kalangan masyarakat dunia.  

“Jangan takut, jangan peduli, pedulikan ucapan-ucapan sinis kepada umat Islam, pedulikan caci maki kepada kita. Yang penting kita nak pastikan perjuangan Palestin mendapat kejayaan,” ujarnya penuh semangat disambut laungan takbir ribuan peserta himpunan. – HARAKAHDAILY 13/10/2023 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: M'sia macam Palestin, dikuasai bangsa bangsat? Lihat komen ini..
(i) Ini dasar negara China Anwar.. & awas jangan terjadi pada PM DAPmadani M'sia kita, seperti istilah terkenal dakwaan 'Filipina diperlakukan seperti anjing oleh Washington'.

Dalam tempoh tidak sampai setahun, sudah dua kali Datuk Seri Anwar membuat lawatan ke China, pertama pada 29 Mac – 2 April 2023 dan kedua pada 17 September 2023. 
Paling dibanggakan ialah kejayaan beliau meraih komitmen pelaburan tertinggi yang pernah dicatat dalam sejarah Malaysia berjumlah RM170 bilion daripada pelabur China. 
Bagaimanapun, sejak pengumuman mengenai pemberian komitmen pelaburan dari China ini dibuat, tidak banyak perkembangan mengenai kemasukan pelaburan sebenarnya.

Hal ini boleh dibandingkan dengan tindakan Presiden Filipina, Rodrigo Duterte, mendekati China pada tahun 2016, dan terkenal istilah dakwaan 'Filipina diperlakukan seperti anjing oleh Washington'. 
(Lanjut sila rujuk EIKHWAN ALI Ketua Jabatan Pengurusan Strategik & Advokasi Dasar di Terengganu Strategic & Integrity Institute (TSIS) – HARAKAHDAILY 16/10/2023)

(ii) Damai dalam konflik Israel-Palestin bukan jalan terbaik untuk penyelesaian. 
Kerana itu disebutkan 'Malaysia macam Palestin, dikuasai bangsa bangsat?'. Israel sendiri asalnya tidak ada negara, hanya menumpang bangsat di Tanah Arab bermula 1948, terus melebar merampas tanah Palestin dan jiran-jirannya. 
Sama seperti di Persekutuan Tanah Melayu atau Malaysia sekarang, dikuasai oleh 'keturunan pembangsat' yang dulunya diberi hak kerakyatan dan kuasa mengundi, tetapi akhirnya ingin menghalau puak asal dan bumiputera/Melayu/Islam dengan berbagai cara di sini.Jadi, kita sokong saranan Presiden PAS Tuan Guru Abdul Hadi Awang (PN-Marang) ketika mencelah perbahasan Belanjawan 2024 oleh Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Hamzah Zainudin di Dewan Rakyat, hari ini.(Sila rujuk 'Elak terikut-ikut rentak Barat, Israel'HARAKAHDAILY 16/10/2023)
Gambar bersejarah Malaysia 13 Mei 1969.


Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.
Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/10/msia-macam-palestin-dikuasai-bangsa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mohsin Abdullah Tolong Palestin Macam Mana Lagi

Mohsin Abdullah Tolong Palestin Macam Mana Lagi

papar berkaitan - pada 22/10/2023 - jumlah : 170 hits
Mohsin AbdullahKita dah doa kita dah solat hajat Itu kita si umat Islam Jangan lupa rakan penganut agama lain Mereka turut doa mengikut cara sendiri Dan bersama sudah kita berdemonstrasi dan memprotes tindakan liar dan buas Israel di Gaza A...
Lahirkan Rasa Kasih Kepada Saudara Di Palestin Ayuh Sertai Quranhour For Gaza Ahad Ini

Lahirkan Rasa Kasih Kepada Saudara Di Palestin Ayuh Sertai Quranhour For Gaza Ahad Ini

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 132 hits
Atas usaha Kemanusian Sejagat Ummah Ikhlas Sinar Karangkraf Karya Bestari TV Al Hijrah dan My Aqsa Defenders bekerjasama menganjurkan Quranhour untuk Gaza di Shah Alam Dengan mesej memanusiakan manusia menerusi pengisian Surah Al Insan acar...
Muslim Care Malaysia Ke Mesir Sampaikan Bantuan Palestin Rm412 000 Kosmo 18 10 2023

Muslim Care Malaysia Ke Mesir Sampaikan Bantuan Palestin Rm412 000 Kosmo 18 10 2023

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 138 hits
PETALING JAYA Dua exco Muslim Care Malaysia berlepas ke Kaherah Mesir dalam usaha memastikan bantuan kepada rakyat Palestin berjaya sampai kepada kelompok sasaran dalam masa terdekat Setiausaha Agung Ahmad Safuan Ujar berkata di Kaherah pih...
Disindir Tak Sokong Palestin Meerqeen Bersuara Bukan Semua Perlu Share

Disindir Tak Sokong Palestin Meerqeen Bersuara Bukan Semua Perlu Share

papar berkaitan - pada 20/10/2023 - jumlah : 98 hits
Pelakon meningkat naik Meerqeen akhirnya bersuara selepas bertalu bertalu dikecam dan disindir warganet kerana tidak bersuara mengenai kekejaman yang berlaku di Gaza di platform media sosial Bukan semua perlu share Meerqeen Tegas pemilik na...
Anak Ramona Zamzam Sedih Datuk Tak Nak Luangkan Masa Rupanya Emosi Terganggu Kerana Isu Palestin

Anak Ramona Zamzam Sedih Datuk Tak Nak Luangkan Masa Rupanya Emosi Terganggu Kerana Isu Palestin

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 119 hits
Rentetan siri penderitaan rakyat Palestin yang tercetus kini membuatkan ramai antara kita berasa marah sedih malah berasa sayu melihat penduduk Palestin terus menjadi mangsa kekejaman Israel Apatah lagi apabila melihat serangan letupan di h...
Hiburan Ingat Benda Ni Main Main Ke Netizen Malaysia Hubungi Nurul Ain Semata Nak Dengar Bunyi Bom Di Palestin

Hiburan Ingat Benda Ni Main Main Ke Netizen Malaysia Hubungi Nurul Ain Semata Nak Dengar Bunyi Bom Di Palestin

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 99 hits
Melalui laman Twitter baru baru ini tular satu video seorang rakyat Malaysia bernama Dr Nurul Ain Latif yang kini berada di Semenanjung Gaza memohon orang ramai untuk berhenti hubunginya hanya kerana mahu mendengar bunyi bom di sana Menurut...
Gambar Bendera Palestin Tema Wallpaper Background Mewarna

Gambar Bendera Palestin Tema Wallpaper Background Mewarna

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 175 hits
Bendera Palestin Wallpaper Background Free Palestine Doa adalah senjata yang paling kuat Marilah kita bersama sama mendoakan keamanan dan kesejahteraan Palestin Berikut dikongsikan beberapa imej dan gambar bendera Palestin yang boleh dijadi...
Ngo Palestin Tindakan Undang Undang Jika Uk Gagal Henti Jual Senjata Kepada Israel

Ngo Palestin Tindakan Undang Undang Jika Uk Gagal Henti Jual Senjata Kepada Israel

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 128 hits
BharianonlineLONDON Sebuah kumpulan hak asasi rakyat Palestin mengancam tindakan undang undang terhadap Britain melainkan negara itu membatalkan semua lesen eksport senjata ke Israel yang dikatakan telah melanggar undang undang antarabangsa...
Harga Sawit Terkini Semakan Harga Semasa

Contingency Plans For Tourist Accidents And Incidents

Sg Bakap Sanusi Pkr S Akmal Laud Mature Politics In Football Friendly

Scaffold House By Ant Nio Costa Lima Arquitectos In Lisbon Portugal

Bela Talapia Depan Rumah Selesai Masalah Rakyat

Tetap Bertegas Pertahan Kuota Bumiputera Pm

Bersatu 6 Now Independent Mps Bukit Gantang Rep Claims

Panamanian Court Acquits 28 Defendants In Panama Papers Trial



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga


Ke Arah Kedamaian Negara

Sup Kambing Korban Yang Sedap

Kuey Teow Sup Daging Mek Na

Lumping Putih

Waduh Kejahatan 82 Persen Dapat Suntikan Dana Dari Cukong

Makluman Jawatan Kpm Julai 2024 Lepasan Diploma Dan Ijazah