Lokman Nampaknya Lebih Parah Dari Jamal Dahni


Ingatkan lepas Jamal menyepikan diri, umno semakin bijak berfungsi sebagai pembangkang, tapi semakin sadis apabila tampuk pemerintahan Jamal diambil alih pula oleh lokman. Tidak cukup penangan kalah PRK, lokman semakin menjadi-jadi seperti elly.

Jika sebelum ini lokman cuba menyebarkan persepsi wikileaks mendedah kekayaan mahathir, itupun terlebih sadis apabila wikileaks dengan wikipedia pun tidak dapat dibezakan. Eloklah UMNO mengambil tindakan membuang lokman daripada majlis ahli tertinggi sebelum rakyay semakin meluat dengan provokasi murahan UMNO yang hanya mampu menarik 20 penyokong untuk memberi support pada najib.

Mungkin lokman masih dalam igauan BN adalah pemerintah. Bertabahlah lokman.

Malaysiakini | Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno Datuk Lokman Noor Adam mencabar Datuk Asyraf Wajdi Dusuki agar meletakkan jawatan sebagai ketua pemuda agar beliau boleh mencabarnya dalam pemilihan semula.

Menerusi sesi siaran langsung di Facebook, Lokman menyifatkan Asyraf tidak layak memegang jawatan itu, susulan seruannya agar Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bercuti seketika daripada jawatan presiden sementara menunggu perbicaraannya di mahkamah selesai.

"Ketua pemuda Umno sepatutnya menjadi kepala dalam memperjuang nasib rakyat...Dalam mempertahankan agama Islam, hak Melayu, bahasa Melayu dan Yang di-Pertuan Agong."Tetapi malangnya ketika presiden kita ditindas dan ditekan oleh Mahathir, kita pula menjadi bangsat dan meminta presiden untuk bercuti. Agenda siapa ini, Asyraf?" katanya dengan nada keras.
Ketika ditemui pemberita selepas mesyuarat pemuda Umno tadi, Asyraf berkata Zahid wajar melepaskan sementara jawatan itu agar dapat memberi tumpuan kepada kes pertuduhannya di mahkamah.

"Tidak adil bebankan Ahmad Zahid dalam keadaan Umno terus bergerak ke hadapan. Berehat bukan bukti dia bersalah atau lepaskan jawatan," katanya.

Lokman berkata jika benar langkah itu boleh menjamin kekuatan Umno, sebaiknya Asyraf turut meletakkan jawatan sebagai ketua pemuda yang gagal.

"Saya cabar kamu letak jawatan dan buat pemilihan semula. Saya akan lawan. Kalau kamu tak boleh memimpin pemuda untuk pertahankan parti, bubarkan," katanya lagi.

Sebelum ini, Timbalan Presiden Umno, Datuk Mohamad Hassan memberitahu pemberita bahawa Umno mempunyai prosedur operasi standard (SOP) pada tahun 2009 yang memerlukan pemimpin tinggi bercuti jika berdepan tuduhan jenayah di mahkamah.

Walau bagaimanapun, katanya, jika mereka kemudiannya didapati tidak bersalah, pemimpin berkenaan boleh meneruskan kedudukan mereka.

Minggu lalu, Ahmad Zahid didakwa dengan 45 tuduhan pengubahan wang haram, pecah amanah jenayah dan menerima suapan berjumlah lebih RM42 juta serta 27 pertuduhan membabitkan diri dalam pengubahan wang haram berjumlah lebih RM72 juta.

'Nabi tak diperintah bercuti'

Mengulas lanjut, Lokman berkata seruan Asyraf itu pasti akan menyebabkan perpecahan dalam Umno di saat usaha agar parti itu terus relevan giat dijalankan.

"Di saat kita usahakan Umno kembali relevan, kamu gagal laksana tugas sebagai ketua pemuda dan hari ini sibuk suruh Zahid bercuti.

"Ia sudah pasti undang perpecahan dalaman. Apa tujuan kamu laga-lagakan pemimpin?

"Apakah Rasulullah tidak pernah difitnah, dicerca dan dimaki musuh? Pernah diturunkan ayat yang memerintahkan Rasulullah bercuti?" soal Lokman.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bankami.blogspot.com/2018/10/lokman-nampaknya-lebih-parah-dari-jamal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Risaukan Dua Benda Ni Lebih Dari Rupa Paras Yang Nak Ambil Anak Angkat Ini Nasihat Fynn Jamal

Risaukan Dua Benda Ni Lebih Dari Rupa Paras Yang Nak Ambil Anak Angkat Ini Nasihat Fynn Jamal

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 584 hits
Penyanyi Fynn Jamal menasihati kepada semua yang ingin mengambil anak angkat supaya pertimbangkan dua perkara ini terlebih dahulu lebih daripada rupa paras Kebanyakkan mereka yang berhubung dengan penyanyi tersebut untuk tujuan pengambilan ...
Apakah Itu Penyakit Lupus Wanita Lebih Rentan Terkena Penyakit Lupus

Apakah Itu Penyakit Lupus Wanita Lebih Rentan Terkena Penyakit Lupus

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 262 hits
ilustrasi Info Kesehatan Penyakit Lupus adalah penyakit baru yang mematikan setara dengan kanker Tidak sedikit pengindap penyakit ini tidak tertolong lagi di dunia terdeteksi penyandang penyakit Lupus mencapai 5 juta orang lebih dari 100 ri...
Lebih 75 Pengguna Google Pixel Kini Menggunakan 9 0 Pie

Lebih 75 Pengguna Google Pixel Kini Menggunakan 9 0 Pie

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 315 hits
Pada penghujung bulan September telah kami laporkan peratusan penggunaan Android yang terkini Ia memperlihatkan peranti Android yang menjalankan Android Oreo mencecah 19 2 Tetapi Android Pie masih tidak kelihatan Sudah pun masuk bulan Oktob...
Hidup Lebih 100 Tahun Rahsia Diet Okinawa

Hidup Lebih 100 Tahun Rahsia Diet Okinawa

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 304 hits
Pernahkah anda mendengar mengenai Okinawa Jika anda mengikuti sejarah Perang Dunia ke 2 tentu anda biasa dengan pertempuran Okinawa yang sebahagiannya dilakonkan semula di dalam sebuah filem bertajuk Hacksaw Ridge Kita tidak ingin bercakap ...
Prestasi Kerja Mesti Lebih Baik Selepas Menerima Pingat

Prestasi Kerja Mesti Lebih Baik Selepas Menerima Pingat

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 284 hits
Belum sempat lihat jasa yang ada hanya kerja kerja berterabur tetapi sudah tidak menolak dengan anugerah dan pingat Rakyat hanya mampu geleng kepala
Majoriti Lebih Besar Bukti Aura Bakal Pm

Majoriti Lebih Besar Bukti Aura Bakal Pm

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 280 hits
Nor Ainna Hamzah14 Oktober 2018 Sinar HarianDr Jeniri Amir SHAH ALAM Desas desus PRK Parlimen Port Dickson bakal diprotes dengan peratusan keluar mengundi rendah tidak menjadi kenyataan Bahkan menjadi medan pembuktian aura serta kredibiliti...
Pandang Pertama Realme 2 Pro Peranti Snapdragon 660 Pada Harga Lebih Mampu Milik

Pandang Pertama Realme 2 Pro Peranti Snapdragon 660 Pada Harga Lebih Mampu Milik

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 256 hits
Realme 2 Pro Skrin 6 3 IPS LCD FHD Chipset Qualcomm Snapdragon 660 CPU 4 x Kryo 260 2 0 GHz4 x Kryo 260 1 8 GHz GPU Adreno 512 Memori 4GB 6GB 8GB RAM Storan 64GB 128GB mikroSD Kamera Utama 16MP f 1 7 2MP Kamera Hadapan 1
Mengapa Kritik Ph Prestasi Pas Lebih Buruk Di Pd

Mengapa Kritik Ph Prestasi Pas Lebih Buruk Di Pd

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 171 hits
Mengapa kritik PH prestasi Pas lebih buruk di PD Posted By on October 15 2018Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang patut lebih risau mengenai prestasi partinya berbanding pencapaian Pakatan Harapan pada PRK PD kata pemimpin kanan DAP Lim...
7 Monster Laut Prasejarah Yang Jauh Lebih Seram Dari Hiu Putih

7 Monster Laut Prasejarah Yang Jauh Lebih Seram Dari Hiu Putih

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 1520 hits
7 Monster laut prasejarah yang jauh lebih seram dari hiu putih Tak perlu diragukan lagi kalau makhluk hidup di era Dinosaurus dulu memiliki bentuk yang cukup mengerikan Hal ini berlaku juga di luasnya hamparan laut biru
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024