Lokman Adam Sedia Didakwa Selepas Tuduh Kpn Menipu


Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam hari ini berkata beliau sedia didakwa di mahkamah susulan tuduhannya mengatakan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador penipu.
Ini berhubung siasatan kes penyebaran video intim yang didakwanya membabitkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
“Saya telah nyatakan semua soalan yang diberikan itu akan dijawab di mahkamah nanti.

Loading… “Ini semua rakyat perlu tahu kerana kita ada hak untuk menjawab di mahkamah yang diwakili peguam.” Katanya yang telah hadir ke Bukit Aman untuk dirakam percakapan selama kira-kira 15 minit.
Lokman berkata melalui mahkamah beliau akan mendapat peluang terbaik mendedahkan analisis ketulenan yang diperolehnya dari Indonesia.
“Jika saya didakwa di mahkamah, maka itulah cara terbaik saya bawa laporan forensik yang saya peroleh di Indonesia tentang analisis tentang ketulenan video tersebut,” katanya lagi ditemui pemberita.

“Bila saya mendakwa KPN sebagai ‘penipu’, mereka boleh mendakwa saya mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak memecahkan keamanan. 
“Saya rasa mereka juga tahu saya ingin didakwa bagi membolehkan perkara ini diselesaikan di mahkamah,” jelas Lokman lagi.
Tambahnya lagi terdapat tiga perkara yang akan dibawa ke mahkamah berhubung video intim tersebut sekiranya beliau benar-benar didakwa.
“Pertama, saya akan membawa laporan forensik yang membuat analisa bahawa video berkenaan tulen atau tidak.
“Seterusnya, laporan forensik berkaitan proses pengecaman selain menyuai padan wajah atau fizikal pelaku di dalam video berkenaan.
“Terakhir ialah visual dimana pakar forensik dari Indonesia telah berjaya mengurangkan bunyi televisyen dan menerangkan suara si pelaku berdasarkan suaranya ketika sedang membuat ucapan,” katanya lagi.
Terdahulu, Lokman hadir ke Bukit Aman kira-kira jam 10.15 pagi untuk dirakam percakapannya susulan dakwaannya Abdul Hamid menipu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata kes akan disiasat mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998.
“Kertas siasatan akan diselesaikan sebelum diserahkan kepada pihak Timbalan Pendakwa Raya (TPR). Sama ada kita akan panggil Lokman semula atau tidak, ia bergantung kepada keperluan. Jika TPR kata tuduh, kita akan tuduh,” katanya lagi. – Malaysian Update.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.com/2019/07/lokman-adam-sedia-didakwa-selepas-tuduh-kpn-menipu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tuduh Kpn Menipu Lokman Mengadap Bukit Aman

Tuduh Kpn Menipu Lokman Mengadap Bukit Aman

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 250 hits
Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Lokman Noor Adam hari ini hadir ke Bukit Aman untuk direkod keterangan Ia susulan dakwaannya yang menuduh Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Bador menipu berkenaan siasatan kes penyebaran video intim ...
Lokman Adam Dakwa Tempat Duduk Najib Dialih Saat Akhir Pada Hari Pertabalan Agong

Lokman Adam Dakwa Tempat Duduk Najib Dialih Saat Akhir Pada Hari Pertabalan Agong

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 539 hits
Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam mendedahkan sebab ketidakhadira bekas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak ketika Majlis Istiadat Pertabalan Yang di Pertuan Agong hari ini mendakwa tempat duduk Ahli Parlimen Pekan i...
Lokman Adam Selamatkan Anwar

Lokman Adam Selamatkan Anwar

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 306 hits
Ramai yang Tanya APA maksudnya ADA yang Tanya BAGAIMANA KD aku Tak faham Cuba jelaskan PERTAMA Tanya dulu Siapa LOKMAN Adam Kedua APA sejarah DAN hubunganya dengan Anwar Cuma nasib LOKMAN Adam lebih baik dia Tak jambu macam saiful APA HUBUN...
Siapa Yang Pegang Hp Azmin Boleh Dapat Lokman Adam

Siapa Yang Pegang Hp Azmin Boleh Dapat Lokman Adam

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 351 hits
Kita sekarang berbicara soal politik bukan soal undang undang Silap besar kalau orang politik berkata kepada dunia politik bahawa seseorang tertuduh tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah Itu prinsip undang undang dalam dunia perun...
Pantau Lokman Adam

Pantau Lokman Adam

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 246 hits
LOKMAN ADAM JAWAB 10 POINT VIDEO TAGIH SIMPATI HAMID BADOR TUNTUT IGP LETAK JAWATAN SETIBA KLIA2https www facebook cohttpsm lokman n adam videos 2550226661688244 LOKMAN perlu buat laporan Polis SEBAGAI langkah PERTAMA Jika gagal dia perlu d...
Menanti Selepas 10 Tahun Adam Corrie Syukur Dapat Sambut Birthday Pertama Fateh

Menanti Selepas 10 Tahun Adam Corrie Syukur Dapat Sambut Birthday Pertama Fateh

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 451 hits
Sekejap je dah setahun anak kepada pelakon Adam Corrie iaitu Adam Fateh Lee Rasa macam masih baru lagi Adam Corrie bergelar seorang bapa selepas dia tak berputus asa berusaha dan berdoa View this post on Instagram A post shared by on Jul 11...
Selepas Azmin Vs Anwar Kerusi Mb Selangorkah Pula Bergolak

Selepas Azmin Vs Anwar Kerusi Mb Selangorkah Pula Bergolak

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 586 hits
MALAM Ahad lalu bertempat di kediaman rasminya di Seksyen 7 Shah Alam pada malam Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mempamerkan pengaruh politiknya Menteri Besar Selangor Amirudin Shari menuturkan Saya tidak kisah saya tiada...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams