Liga Super Sabah Pamer Kebangkitan Luar Biasa Benam Sri Pahang


KAPTEN Sri Pahang FC, Muslim Ahmad (kanan) mengasak pemain Sabah FC, Saddil Ramdani pada aksi Liga Super 2022 di Stadium Darul Makmur. FOTO FARIZUL HAFIZ AWANG
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


Sabah terus cerahkan peluang layak ke Piala AFC Sabah terpaksa menunggu sehingga minit akhir permainan sebelum mengesahkan kemenangan untuk menewaskan Sri Pahang 2-1 sekali gus mencerahkan peluang mereka untuk ke Piala AFC musim hadapan.

Liga Super: Sabah Beri Harapan Palsu Buat Sri Pahang, Bangkit Di Minit Akhir Perlawanan
Perlawanan yang berlangsung dengan penuh dramatik apabila kesemua jaringan terhasil di minit akhir akhir perlawanan.



Sabah turun dalam misi mencari tiga mata penting telah melakukan beberapa rombakan dalam kesebelasan utama untuk menguatkan lagi pasukan mereka.


Bermain di halaman sendiri ternyata memberi kelebihan buat Sri Pahang apabila menguasai permainan di separuh masa pertama dan mencipta beberapa peluang berbahaya.

Pemain import Sri Pahang, Manuel Hidalgo antara pemain paling mencuri tumpuan sepanjang 45 minit awal selepas berjaya melakukan beberapa gerakan terbaik dan mencipta peluang untuk rakan sepasukan.



Sabah yang sekali sekala mengatur serangan mempunyai peluang untuk membuka tirai jaringan pada minit ke-14 namun percubaan Stuart Wilkin di tempis keluar oleh penjaga gol Sri Pahang, Mamadou Samassa.


Sri Pahang terus menekan barisan pertahanan Sabah dan lorongan cantik dari Hidalgo kepada Steven Rodriguez hampir memberi gol awal buat tuan rumah namun Khairul Fahmi lebih pantas untuk keluar menangkap hantaran tersebut.

Sri Pahang berjaya membuka jaringan gol awal dari Rodriguez dengan satu sepakan voli cantik namun jaringan tersebut dibatalkan oleh pengadil kerana pemain Sri Pahang dikesan terlebih berada dalam kedudukan ofsaid.



Tuan rumah sekali lagi mempunyai peluang apabila hantaran dari rakan sepasukan hampir membuatkan Rodriguez menjaringkan gol pada minit ke-29 namun tandukan beliau sedikti tersasar.



Setengah jam permainan, anak-anak buah Dato’ Dollah Salleh lebih menguasai permainan sementara Sabah terpaksa bermain sedikit bertahan untuk menyerap asakan demi asakan dari pemain Sri Pahang.


Hidalgo terus mempamerkan kreativiti dalam gerakan dan beberapa percubaan bahaya termasuk rembatan deras beliau dari luar kotak penalti pada minit ke-38 hampir menewaskan penjaga gol Sabah.



Selang dua minit kemudian, Sabah memiliki peluang keemasan sekali lagi menerusi sepakan percuma Baddrol Bakhtiar tetapi Samassa bertindak cemerlang menafikannya.



Sebelum tamat separuh masa pertama, Hidalgo sekali lagi melakukan percubaan bahaya dari luar kotak namun rembatan melalui kaki kiri beliau berjaya di tempis keluar oleh Fahmi.


Bersambung babak kedua, skuad kendalian Datuk Ong Kim Swee menukar corak permainan dan meningkatkan intensiti permainan lebih pantas berbanding separuh masa pertama.



Sepakan percuma dari Saddil Ramdani pada minit ke-57 hampir-hampir terjah jaring namun sekali lagi Samassa menjadi penghalang.



Kedua-dua pasukan terus mempamerkan permainan pantas untuk mendapatkan jaringan awal dan pujian harus diberikan kepada penjaga gol masing-masing selepas berjaya bertindak cemerlang sepanjang 70 minit permainan.



Sabah yang terdesak dalam mendapatkan jaringan terus melakukan serangan pantas dan beberapa gerakan dari kiri dan kanan namun penyudah di hadapan masih lagi tumpul.

Dalam satu serangan pantas oleh Sabah, ketika situasi empat lawan dua hampir membuahkan hasil namun peluang itu dipersiakan oleh Taiki Kagayama selepas melepaskan rembatan lemah.

Ketika Sabah dalam fasa menyerang, Sri Pahang melakukan serangan balas pantas dan akhirnya Rodriguez akhirnya memecah kebuntuan pada minit ke-84.

86' GOL | Sri Pahang memperolehi gol pendahuluan hasil Steven Rodriguez!@OfficialPahang 1-0 @SabahFCofficial #LigaSuper2022 pic.twitter.com/IHG7VxDnkN
— #LigaMalaysia2022 (@MFL_MY) October 11, 2022 Sabah yang tertekan terus melakukan pelbagai gerakan untuk mencari gol penyamaan bagi menghidupkan peluang memburu tempat terbaik.



Dua minit sebelum tamat masa sebenar, gol penyamaan yang dicari akhirnya menjelma selepas pemain bertahanan mereka, Dominic Tan terpaksa naik untuk menjaringkan gol.

90' GOL | Dominic Tan menyamakan kedudukan pada lewat perlawanan!@OfficialPahang 1-1 @SabahFCofficial #LigaSuper2022 pic.twitter.com/IokmVXwaCU
— #LigaMalaysia2022 (@MFL_MY) October 11, 2022
Ketika permainan hampir ke masa penamat, satu hantaran cantik dari rakan sepasukan ke dalam kotak penalti berjaya dimanfaatkan oleh Park Tae-su untuk membolehkan Sabah mendahului permainan.

90+2' GOL | Park Tae-su meletakkan Sabah FC di hadapan! @OfficialPahang 1-2 @SabahFCofficial #LigaSuper2022 pic.twitter.com/vpoXFh67bU
— #LigaMalaysia2022 (@MFL_MY) October 11, 2022 Jaringan minit akhir ini memastikan Sabah memenangi tiga mata penting dan sekali lagi berjaya mempamerkan kebangkitan luar biasa di hujung permainan.

SOURCE: semuanyabola.com

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2022/10/liga-super-sabah-pamer-kebangkitan-luar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Luar Biasa Album Solo Seulgi Red Velvet Catat Jualan Tertinggi Sehari Lepas Pelancaran

Luar Biasa Album Solo Seulgi Red Velvet Catat Jualan Tertinggi Sehari Lepas Pelancaran

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 96 hits
Korang dah dengar ke lagu terbaru dari Seulgi RED VELVET ARTIKEL BERKAITAN Seul gi yang baru sahaja melancarkan lagu terbarunya 28 Reasons semalam berjaya menamatkan rekod untuk satu hari pelancarannya dengan baik Menurut carta yang dikelua...
Lukisan Itu Percuma Fateh Miliki Bakat Luar Biasa Netizen Beri Pujian

Lukisan Itu Percuma Fateh Miliki Bakat Luar Biasa Netizen Beri Pujian

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 120 hits
Setiap anak anak kita sebenarnya dikurniakan bakat semula jadi sejak kecil lagi Cuma kita sebagai ibu ayah perlu bijak memainkan peranan untuk mencungkil dan seterusnya memberi pended4han dan menunjukkan jalan agar bakat yang dimiliki oleh ...
Bekas Mb Pahang Tan Sri Adnan Yaakob Umum Persaraan Sebagai Wakil Rakyat

Bekas Mb Pahang Tan Sri Adnan Yaakob Umum Persaraan Sebagai Wakil Rakyat

papar berkaitan - pada 12/10/2022 - jumlah : 116 hits
nbsp KUANTAN Bekas Menteri Besar Pahang Tan Sri Adnan Yaakob hari ini mengumumkan persaraannya selepas lebih 36 tahun berkhidmat sebagai Wakil Rakyat Kita semua sedia maklum Dewan Undangan Negeri Pahang akan dibubarkan dalam sedikit masa la...
Resipi Rahsia Ikan Goreng Luar Biasa Sedap Garing Di Luar Lembut Di Dalam

Resipi Rahsia Ikan Goreng Luar Biasa Sedap Garing Di Luar Lembut Di Dalam

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 205 hits
Resipi ikan goreng simple terpaling mudah guna 2 bahan je garam dan serbuk kunyit Orang panggil ikan goreng kunyit Ikan goreng kunyit sedap memang sedap berbanding goreng dengan garam je Tapi ada lagi resipi ikan goreng sedap Terpaling seda...
Ambil Kira Banjir Luar Biasa Waktu Monsun Ini Kata Suk Terengganu

Ambil Kira Banjir Luar Biasa Waktu Monsun Ini Kata Suk Terengganu

papar berkaitan - pada 29/9/2022 - jumlah : 126 hits
PERSIAPAN menghadapi sebarang bencana ekoran musim monsun timur laut tidak lama lagi perlu turut mengambil kira kemungkinan berlaku fenomena banjir luar biasa supaya semua pihak lebih bersedia Setiausaha Kerajaan Terengganu Tengku Seri Bi
Johor Cuti Khas Peristiwa Esok Sempena Jdt Juara Liga Super Negeri Juara Sukma

Johor Cuti Khas Peristiwa Esok Sempena Jdt Juara Liga Super Negeri Juara Sukma

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 133 hits
Johor cuti khas peristiwa esok sempena JDT juara Liga Super negeri juara Sukma Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pada
Jdt Juara Liga Super Kali Ke 9 Berturut Turut

Jdt Juara Liga Super Kali Ke 9 Berturut Turut

papar berkaitan - pada 2/10/2022 - jumlah : 98 hits
JOHOR Darul Ta zim nbsp dinobatkan selaku juara Liga Super buat kali kesembilan berturut turut dengan berbaki empat perlawanan liga malam ini sekali gus mencipta sejarah terunggul dalam arena nbsp bola sepak negara yang sukar dicabar pasuka...
Carta Kedudukan Liga Super Malaysia 2022 Penjaring Terbanyak

Carta Kedudukan Liga Super Malaysia 2022 Penjaring Terbanyak

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 141 hits
Dengan berakhirnya saingan Liga Super pada 15 Oktober 2022 Johor Darul Ta zim layak ke AFC Champions League 2023 sebagai juara Liga Super manakala Terengganu FC turut menempah slot di AFC Cup 2023 sebagai naib juara Tahniah diucapkan Satu l...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni