Letak Nufail Kakak Menangis Dalam Koma Setahun Berlalu Jahidah Masih Terlantar


Dari seorang yang bekerjaya sebagai kakitangan kerajaan, sejak lebih setahun lalu, Jahidah Nordin, 43, hanya mampu terlantar kaku dalam keadaan koma angkara keganasan rumah tangga.
Adiknya, Fauziah Nordin, 40, memuat naik gambar imbas kembali ketika majlis perkahwinan kakaknya itu menerusi media sosial dua hari lalu dan rata-rata netizen memuji Jahidah sebagai seorang wanita cantik.
Video yang dimuatnaik menerusi laman Tiktok itu menarik lebih sejuta tontonan dan lebih 2,000 komen yang kebanyakan mendoakannya kesihatan Jahidah, selain melahirkan rasa simpati.

Fauziah berkata, kakaknya itu kini di bawah jagaannya di Sendayan dekat sini, selain turut bertanggungjawab membesarkan Ehsan Nufail, anak lelaki kepada Jahidah.
“Memang keadaan fizikal sudah banyak berubah tidak seperti dulu. Kecederaan yang dialaminya akibat dipukul menyebabkan muka jadi seperti sekarang.
“Rahangnya patah, tempurung kepala juga terpaksa dibuang. Kejadian ini bukan sahaja menarik keceriaan kakak, malah kami sekeluarga, namun kami redha dengan ujian tuhan,” katanya.

Hanya terlantar, pergerakan kaku
Fauziah berkata, tiada banyak perubahan yang berlaku kepada kakaknya dan kini masih lagi terlantar di katil dan tidak mampu memberikan respons.
@ziahzara15 keadaan kak Jahidah tak banyak berubah..#ziahzara #babyajaib #mangsaderasuamidayus #braindamage #oku #eshannufail #babyjahidah ♬ Sudah Tak Cinta – Busking Version – Darulaman Buskers & Shaa “Dari segi kesihatan kak Jahidah sekarang semakin baik, namun tiada banyak perubahan. Dia tidak boleh lagi bagi tindak balas apa yang kami cakap, bagaimanapun sebelum ini dengar dia menangis sebelum ini.
“Disebabkan sudah lama terlantar, badan dan pergerakannya macam kaku. Bulan November nanti kakak akan dimasukkan ke wad rehabilitasi sebab doktor mahu pantau keadannya,” katanya.
Ditanya mengenai keadaan Ehsan Nufail yang kini sudah berusia 10 bulan, Fauziah berkata, bayi berkenaan masih tidak boleh duduk kerana tulangnya masih lembut dan perlu mendapatkan fisioterapi bermula pertengahan bulan ini.

“Saya selalu letakkan Nufail di sebelah kakak, ada kalanya kakak mengeluarkan air mata. Mungkin dia sedih, namun tidak dapat meluahkannya,” katanya.
Media pada Mei tahun lalu melaporkan penjawat awam berusia 43 tahun itu dikejarkan ke hospital di Johor Bharu selepas dipercayai dicederakan suaminya pada 4 Mei 2021.
Ketika kejadian, umat Islam sedang menjalani ibadah puasa di bulan Ramadan tahun lalu dan mereka sekeluarga tidak dapat menikmati Aidilfitri seperti orang lain kerana keadaan Jahidah yang kritikal ketika itu.
Kredit: BH Online & Tik Tok ziahzara15

Jom, meriahkan Pa&Ma Gala 2022 Reunion X TYT dan anda berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik! Sharing istimewa dari Dayah Bakar & Tasha Manshahar tentang cara penjagaan anak serta demo urutan istimewa dari Aunty June (TYT).
Daftar segera di SINI (https://toko.ideaktiv.com/product/pama-gala-2022-reunion-x-tyt/)

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)
The post “Letak Nufail, Kakak Menangis Dalam Koma.” Setahun Berlalu, Jahidah Masih Terlantar appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/letak-nufail-kakak-menangis-dalam-koma-setahun-berlalu-jahidah-masih-terlantar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perkahwinan Direstui Tapl Penuh Penlpuan Setahun Koma Adik Mula B0ngkar Kisah Kahwin Jahidah

Perkahwinan Direstui Tapl Penuh Penlpuan Setahun Koma Adik Mula B0ngkar Kisah Kahwin Jahidah

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 128 hits
Perkahwinan mangsa keganasan rumah fangga Jahidah Nordin 43 sudah lebih setahun berlalu dan kini dia masih terlantar di atas katil selepas mengalami detik hitam dalam hidupnya sehingga pernah koma didakwa dipukul suami ketika sedang mengand...
Walau Ibu Koma Ramai Sayang Awak Nufail Dah Makin Besar Senang Jaga Dia

Walau Ibu Koma Ramai Sayang Awak Nufail Dah Makin Besar Senang Jaga Dia

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 96 hits
Siapa sangka kekuasaan Allah lebih dari segalanya Begitu juga buat anak kecil ini J Eshan Nufail yang kini dah pun berusia 10 bulan Walaupun tak pernah merasai pelukan erat seorang ibu dan setitis susu ibunya namun Allah jaga anak ini denga...
Deretan Momen Ultah Pevita Pearce Ke 30 Netizen Masih Kayak 18 Tahun

Deretan Momen Ultah Pevita Pearce Ke 30 Netizen Masih Kayak 18 Tahun

papar berkaitan - pada 6/10/2022 - jumlah : 86 hits
Aktris cantik dan model Pevita Pearce berulang tahun di awal Oktober ini Pevita Pearce berulang tahun yang ke 30 Acara ulang tahun Pevita Pearce digelar sederhana Penampilannya mencuri perhatian Intip yuk momen ultah Pearce ke 30
Peminat Kagum Hwang Jungeum Masih Kekal Cantik Meskipun Sudah Beranak Dua

Peminat Kagum Hwang Jungeum Masih Kekal Cantik Meskipun Sudah Beranak Dua

papar berkaitan - pada 6/10/2022 - jumlah : 106 hits
Lama tak dengar khabar dah ada dua anak eh sekarang ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini pelakon Hwang Jung eum yang mula dikenali menerusi drama She Was Pretty dan Kill Me Heal Me tampil berkongsi beberapa keping gambar di Instagramnya Hwang Ju...
Bekas Suami Masih Mahu Hubungan Intim Selepas Cerai

Bekas Suami Masih Mahu Hubungan Intim Selepas Cerai

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 124 hits
KOSMO PETALING JAYA Sudah enam bulan berpisah dengan bekas suami namun lelaki tersebut sehingga kini masih meminta hubungan kelamin dengan bekas isterinya Itu masalah dihadapi seorang wanita dikongsikan menerusi Facebook Peguam Kebajikan be...
Terkini Ringgit Jatuh Lagi Menghampiri Rm4 70 Kerajaan Masih Abai Nasihat Mpn

Terkini Ringgit Jatuh Lagi Menghampiri Rm4 70 Kerajaan Masih Abai Nasihat Mpn

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 95 hits
Ringgit meneruskan tren kemerosotan apabila jatuh lagi pada penutupan hari ini berbanding dolar Amerika Syarikat Pada sesi penutupan hari ini ringgit ditutup 4 6470 6500 berbanding dolar AS daripada penutupan Jumaat pada 4 6360 6390 Kejatuh...
Apakah Pengguna Internet Masih Membaca Blog

Apakah Pengguna Internet Masih Membaca Blog

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 194 hits
Di postingan sebelumnya Contoh Blog sudah membahas relevansi blogging saat ini dan statistik blog dan pembacanya Terkait dengan hal itu kali ini CB coba bahas apakah pengguna internet saat ini masih membuka atau membaca blog khususnya blog ...
Kami Masih Tinggal Bersama Meski Dah Cerai Wanita Akui Masih Buat S Ks Dengan Bekas Suami

Kami Masih Tinggal Bersama Meski Dah Cerai Wanita Akui Masih Buat S Ks Dengan Bekas Suami

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 112 hits
Baru baru ini terdapat seorang wanita di Facebook membuat satu pengakuan 8216 gelap 8217 mengenai dirinya selepas berpisah dengan bekas suami sejak enam bulan yang lalu Menurut wanita berkenaan bekas suaminya masih tetap meminta dia untuk m...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan