Lepas Tibai Mohon Maaf Ha Ha Sama Macam Perangai Lebai Juga Ya



I
Kenyataan Permohonan Maaf kepada YB Siti Zailah

1. Petang tadi, saya telah melayangkan suatu “tweet” sebagai balasan kepada artikel berita terbitan Malaysiakini yang bertajuk "SIS : Underlying tone in Siti Zailah's 'advisory' video wrong”. Tweet asal saya yang ditujukan kepada YB Siti Zailah adalah berdasarkan kandungan berita Malaysiakini tersebut, dan tidak mengambil kira video YB Siti Zailah.

2. Selepas menonton video “Rumah Tangga Bahagia Fasa PKP”  YB Siti, saya tidak lagi bersependapat dengan Malaysiakini bahawa kenyataan-kenyataan beliau adalah tidak sesuai. Dalam video tersebut, YB Siti hanya memberikan nasihat umum dan holistik mengenai bagaimana untuk menguruskan konflik rumah tangga semasa PKP.

3. Dalam video yang sama, beliau juga menggesa mangsa keganasan rumah tangga untuk meminta bantuan, melalui helpline yang dikendalikan oleh kementerian. Beliau juga menjelaskan bahawa semua aduan yang diterima buat masa ini telahpun diselesaikan.

4. Oleh yang demikian, saya dengan rendah diri ingin memohon maaf kepada YB Siti Zailah. Saya telah melakukan kesilapan dalam membuat penilaian dengan terlalu cepat dan hanya berdasarkan satu sumber. Kesalahan ini adalah kesalahan saya seorang saja dan ianya tidak melibatkan pendirian Parti saya.

5. Saya juga ingin menegaskan bahawa kenyataan ini bukanlah suatu alasan untuk ahli politik muda seperti saya untuk mengulangi kesalahan yang sama lagi. Saya akan berwaspada sebelum saya membuat sebarang kenyataan di media sosial saya pada masa akan datang.

6. Saya juga menasihatkan orang ramai supaya tidak mengulangi kesilapan saya dengan membuat kesimpulan secara sembrono tanpa meneliti sumber maklumat terlebih dahulu.

7.Pada waktu yang genting ini, kita hendaklah menangani wabak COVID-19 secara tabah dan bersatu. Kita tidak harus terganggu daripada menghadapi isu pandemik. Oleh itu, pemuda MCA akan terus melaksanakan tanggungjawab kami dalam membantu sektor-sektor masyarakat yang terjejas akibat wabak COVID-19.

Dengan itu, saya meminta maaf di atas perbuatan saya.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Nicole Wong

STATEMENT OF APOLOGY TO YB SITI ZAILAH

 1. Earlier, I posted a tweet in response to a news article published by Malaysiakini titled: "SIS : Underlying tone in Siti Zailah's 'advisory' video wrong”. My earlier tweet on YB Siti Zailah was based on the contents of the said Malaysiakini article alone, and not on YB Siti Zailah’s actual video.

2. Upon viewing YB Siti's “Rumah Tangga Bahagia Fasa PKP” video later, I find that her statements were actually not objectionable at all. In her video, YB Siti offered general and holistic advice on how to manage household conflicts during the MCO.

3. In the same video, she also urged victims of domestic violence to seek help, and provided a ministry-run helpline for that purpose.

4. As such, I would like to offer my humblest apologies to YB Siti Zailah, and seek for her forgiveness. I have made the mistake of making judgments too quickly based on a single sources, without vecking the veracity of that course first. I should not have done so. This mistake is mine and mine alone, and does not XX the standing of my party.

6. I would like to stress that this apology is still no excuse for a young politician like myself to make similar blunders in future. I shall endeavour to be more vigilant and diligent in vetting my social media postings in the future.

7. I also urge members of the public not to repeat my mistake of jumping to conclusions without conducting due diligence by vetting the sources of information first.

8. This is a time when we should be working shoulder-to-shoulder  against the COVID-19 pandemic, instead of turning on each other.   We must remain steadfast in this cause and not be swayed or distracted from confronting the global pandemic head on. In this regard, the MCA Youth shall continue to do our part in helping affected communities by providing them with essential goods and services. No more distractions.

Thank you

Humblest apologies,
Nicole Wong

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/04/lepas-tibai-mohon-maafhahasama-macam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sekumpulan Pelancong Dihukum Tulis Saya Minta Maaf Sebanyak 500 Kali Lepas Langgar Perintah Berkurung

Sekumpulan Pelancong Dihukum Tulis Saya Minta Maaf Sebanyak 500 Kali Lepas Langgar Perintah Berkurung

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 173 hits
Disebabkan oleh penularan Covid 19 India juga telah menguatkuasakan perintah berkurung sejak akhir bulan Mac yang lalu Penduduk hanya dibenarkan untuk keluar dari rumah jika ada keperluan yang mustahak Namun tidak semua yang patuh kepada pe...
Kehidupan Selepas Pkp Berakhir Mungkin Tak Sama Macam Dahulu Ia Tak Mudah Seperti Kita Jangka

Kehidupan Selepas Pkp Berakhir Mungkin Tak Sama Macam Dahulu Ia Tak Mudah Seperti Kita Jangka

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 349 hits
Tak dinafi kehidupan semasa PKP ini sangat meresahkan Masakan tidak seluruh rakyat Malaysia dikehendaki duduk diam diam sahaja di rumah dan tidak dibenarkan keluar Hanya ketua keluarga saja dibenarkan keluar sebagai wakil untuk membeli bara...
Ada Juga Manusia Perangai Syaitan Macam Ini Kesian Abang Rider Kita

Ada Juga Manusia Perangai Syaitan Macam Ini Kesian Abang Rider Kita

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 252 hits
Pada zaman moden ini kita tidak perlu lagi pergi ke restauran atau kedai untuk membeli barangan dan makanan Kita boleh menempah hanya dengan menggunakan telefon pintar dari rumah Namun ada spesis manusia yang menyalahgunakan kemudahan ini u...
Beza Mohon Maaf Dan Delete Artikel Lepas Buat Salah

Beza Mohon Maaf Dan Delete Artikel Lepas Buat Salah

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 155 hits
W FAUDZINBeza antara orang yang berakhlak dan yang tak berakhlak Org berakhlak dan bermoral bila dia sedar telah lakukan kesilapan dia bukan saja padam apa yg dia siar tetapi akan mohon maaf Tidak jatuh martabat kalau memohon maaf ni Yg ni ...
5814 You Sebelum Mati You Patut Kalau Tak Macam Mana You Mau Cakap Sama You Punya Tuhan Tv Ppim 19 03 2020

5814 You Sebelum Mati You Patut Kalau Tak Macam Mana You Mau Cakap Sama You Punya Tuhan Tv Ppim 19 03 2020

papar berkaitan - pada 30/3/2020 - jumlah : 287 hits
You sebelum mati you patut kalau tak macam mana you mau cakap sama you punya Tuhan Pernahkah Anda terfikir apa yang Ahlong Fikirkan Mereka akan hadir di saat hujung bulan di saat ramai yang dalam keterdesakan Ada kisah Ahlong Menunggu di lo...
Jom Cuba Resepi Lemang Guna Air Fryer Ini Senang Cepat Rasa Sama Macam Lemang Bakar

Jom Cuba Resepi Lemang Guna Air Fryer Ini Senang Cepat Rasa Sama Macam Lemang Bakar

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 464 hits
Yang ada air fryer itu boleh try sendiri small Cover image via Facebook Mang Tuppy Fan Kuching small Penggunaan air fryer semakin hari semakin popular di Malaysia Rata rata rakyat kita kini memiliki peralatan itu untuk digunakan sebagai ala...
Trump Sama Dengan Ph Lebih Memikirkan Perniagaan Dan Ekonomi Daripada Rakyat

Trump Sama Dengan Ph Lebih Memikirkan Perniagaan Dan Ekonomi Daripada Rakyat

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 131 hits
Sepanjang minggu lalu menandakan perkembangan dramatik Covid 19 di seluruh dunia sejak ia mula dikesan pada Disember 2019 Ia menjadi dramatik kerana virus itu sudah sampai di Amerika Syarikat dan United Kingdom 2 negara utama Barat Bila kea...
Satu Hati Sama Sama Melawan Wabak Ini Ustaz Ebit Liew Kecuali

Satu Hati Sama Sama Melawan Wabak Ini Ustaz Ebit Liew Kecuali

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 226 hits
Ustaz Ebit Lew sedang menghulurkan bantuan COVID 19 buat kita terpisah secara jasad namun ketika saat getir ini kita perlu bersatu hati membantu mereka yang memerlukan pesan penceramah terkenal Ustaz Ebit Lew Sejak awal Perintah Kawalan Per...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges