Lelaki Yang Berani Bertemu Bakal Mentua Lelaki Yang Benar Benar Inginkan Anda


Lelaki Yang Berani Bertemu Bakal Mentua, Lelaki Yang Benar-Benar Inginkan Anda! Satu perkara yang menggerunkan bagi jejaka adalah untuk bertemu dengan bakal bapa mentua. Entah dia suka atau tak dengan diri. Tetapi jangan khuatir, kalau anda berkelakuan baik dan memang betul-betul ikhlas untuk memperisterikan anaknya pasti bakal bapa mertua akan menyukai anda.

1. ADAB YANG SESUAI Hendak bertemu dengan bakal bapa mertua pastikan anda memakai baju yang sesuai dan juga sopan. Jangan pula bertandang ke rumah bakal mentua dengan memakai seluar pendek. Nanti tak masuk rumah lagi dan kena reject. kalau boleh pakai pakaian yang sesuai seperti baju berkolar dan berlengan serta padankan bersama seluar slack atau jeans panjang.

2. KAJI MINAT BAPA MENTUA Ini adalah satu perkara yang perlu anda korek daripada bakal isteri. Mungkin bakal bapa mentua anda suka satu-satu perkara seperti sukan bola sepak atau badminton, jadi apabila bertemu cuba membuka topik tentang perkara ini bagi menjadi sebagai satu pembuka anda berdua berbicara.

3. JADI DIRI SENDIRI Semua orang pasti cemas apabila bertemu bakal bapa mentua namun anda jangan pula berbicara ataupun cuba mereka-reka cerita tentang latar belakang diri demi memberi satu impresi yang baik kepadanya. Sebaliknya jujur kepada diri sendiri kerana kejujuran membawa kepada kebaikan. Tidak perlu ‘mengangkat diri’ berlebihan kerana ia adalah perbuatan yang menjengkelkan.

4. SIKAP RASIONAL DAN MATANG Apabila menjawab soalan yang diberikan oleh bakal bapa mertua, jawab dengan berhati-hati dan jangan main-main atau berseloroh. Dia masih tidak mengenali anda dan anda bukan rakan baiknya. Sebaliknya cuba bersikap profesional dan jawab dengan teratur.
Artikel Lain

Fakta: Lelaki Lebih Merana Bila Putus Cinta. Tak Percaya? Lelaki juga manusia biasa. Kita boleh menangis apabila putus cinta (bagi yang berhati kering mungkin langsung tidak menitiskan air mata). Biasanya orang akan lihat, apabila putus cinta, wanita yang lebih derita. Tetapi sebenarnya lelaki yang lebih merana. Tidak percaya?

Tidak Mempercayai Fakta Anda mungkin tidak mempercayai fakta ini. Namun ia telah dibuktikan melalui satu hasil penyelidikan yang dilakukan di Universiti Wake Forest, Utara Carolina, dan diterbitkan di dalam Journal of Health and Social Behavior. Hasil penyelidikan melibatkan 1000 orang dewasa (tidak pernah berkahwin) yang berusia 18 hingga 23 tahun, mendapati hubungan tidak bahagia lebih mempengaruhi lelaki berbanding wanita. Lelaki mengekspresikan kesedihan mereka dengan cara berbeza iaitu menerusi pelbagai masalah, manakala wanita lebih mengekspresi dengan bersikap murung.
Artikel Lain

TIP HADAPI PUTUS CINTA Robin Simon iaitu Profesor bidang Sosiologi dari universiti tersebut menyatakan bahawa lelaki lebih beremosionaldari aspek positif hubungan cinta yang sedang terjalin. Katanya “ bagi lelaki muda, pasangan mereka sering menjadi sumber utama untuk mencurahkan kasih sayang. Berbeza dengan wanita yang cederung untuk berkongsi dengan keluarga mahupun teman-teman rapat”. Biasanya ketegangan dalam sesuatu hugungan itu dikaitkan dengan kesihatan emosi yang rendah, dan kerana hal tersebut akan mengacam identiti serta harga diri seorang lelaki.

1-Berdamailah dengan diri sendiri Untuk menghadapi kesedihan perpisahan, sebelum orang lain membantu anda, bantulah diri sendiri terlebih dahulu. Lupakan apa yang terjadi dengan memanjakan diri mu. Lakukan sesuatu yang boleh membuatkan diri rasa kurang tegang seperti ke spa untuk lakukan terapi.

2-Anda sedang tertekan dan merana kecewa jadi jangan bebani emosi anda dengan mendengar suatu yang lebih mengusutkan fikiran daripada orang lain. Walaupun daripada kawan karib sendiri. Kecuali ia sesuatu manfaatyang boleh melegakan anda.

3-Luangkan masa lebih kerap dengan teman-teman rapat yang suka wujudkan situasi menghiburkan. Anda boleh lupakan masalah itu dengan cara gelak ketawa. Jika boleh, aturkan perjumpaan dan lakukan sesuatu perkara positif yang menyeronokkan.

4- ditakdirkan untuk tidak bersama Lakukan perubahan yang lebih baik pada diri sendiri dan carilah cinta baru yang pasti sedang menanti anda (berikan ruang dan masa sesuai untuk mencari cinta baru itu). Hubungi rakan wanita yang lama tidak anda hubungi. Jika dia masih ‘solo’, cubalah ajaknya keluar bersama. Mana tahu cinta anda berputik dari situ. Percayalah pada keajaiban cinta.

5- kurang beri perhatian pada penampilan tiba masanya kini anda lakukan perubahan. Ubah stail rambut, cara berpakaian. Tonjolkan diri yang baru dan itu boleh membuatkan anda berasa lebih percaya serta yakin diri.
The post Lelaki Yang Berani Bertemu Bakal Mentua, Lelaki Yang Benar-Benar Inginkan Anda! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lelaki-yang-berani-bertemu-bakal-mentua-lelaki-yang-benar-benar-inginkan-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bertemu Ma Ruf Amin Relawan Janji Bakal Habis Habisan Menangkan Pilpres

Bertemu Ma Ruf Amin Relawan Janji Bakal Habis Habisan Menangkan Pilpres

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 225 hits
Bertemu Ma ruf Amin relawan janji bakal habis habisan menangkan Pilpres Menurutnya KH Ma ruf Amin sangat cocok untuk mendampingi Joko Widodo untuk maju dalam Pilpres 2019 karena sudah mempunyai pengalaman yang luar biasa
Mt Umno Bakal Postmortem Pru 2008 Malam Ini Hooray

Mt Umno Bakal Postmortem Pru 2008 Malam Ini Hooray

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 215 hits
Well in 2008 Slumberjack lost the 2 3 majority for the BN Umno promised to do a thorough post mortem of the 2008 elections It never happened Then Super Moron took over He lost even bigger in 2013 Again they said a postmortem would be done N...
Samsung Bakal Memperkenalkan Cip Pemprosesan Exynos Baru Dengan Integrasi Npu Pada 14 November

Samsung Bakal Memperkenalkan Cip Pemprosesan Exynos Baru Dengan Integrasi Npu Pada 14 November

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 243 hits
Samsung hari ini telah hadir dengan gambar acah untuk pengenalan cip pemprosesan Exynos berkuasa mereka yang seterusnya memperlihatkan ia bakal dilancarkan kepada umum pada 14 November 2018 kelak Melalui gambar acah yang diperlihatkan Samsu...
Pesawat R80 Rencananya Bakal Dibuat Di Kertajati

Pesawat R80 Rencananya Bakal Dibuat Di Kertajati

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 235 hits
Komisaris PT Regio Aviasi Industri Ilham Akbar Habibie mengatakan pihaknya tengah menjajaki beberapa lokasi untuk dijadikan pabrik perakitan R80 ini Pengembangan satu pesawat membutuhkan investasi kisaran USD 1 4 miliar
Februari 2019 Bei Bakal Terapkan Sistem Baru

Februari 2019 Bei Bakal Terapkan Sistem Baru

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 247 hits
Direktur Perdagangan dan Pengaturan Anggota Bursa PT Bursa Efek Indonesia Laksono Widodo mengatakan pihaknya akan menerapkan penyesuaian metode baru untuk perhitungan indeks terkait minimal jumlah saham emiten yang beredar terhadap kapitali...
Perdana Menteri Bakal Terima Ijazah Kehormat Doktor Undang Undang

Perdana Menteri Bakal Terima Ijazah Kehormat Doktor Undang Undang

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 358 hits
SINGAPURA Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan dianugerahkan Ijazah Kehormat Doktor Undang undang oleh alma mater National University of Singapore semasa beliau melakukan lawatan rasmi ke republik ini mulai Selasa ini Loading Dalam ...
Airlangga Yakin Jokowi Ma Ruf Bakal Menang Di Jabar

Airlangga Yakin Jokowi Ma Ruf Bakal Menang Di Jabar

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 277 hits
Airlangga Yakin Jokowi Ma ruf Bakal Menang di Jabar Berbagai aktivitas Jokowi yang turun langsung ke lapangan menurutnya sangat membantu elektabilitas bisa terus naik Bahkan ia menargetkan internal Golkar bisa all out dalam memenangkan Joko...
Kad Sudah Diedar Fasha Sandha Aidil Bakal Bertunang

Kad Sudah Diedar Fasha Sandha Aidil Bakal Bertunang

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 553 hits
Jika benar seperti apa yang disampaikan oleh Cik Pang melalui Harian Metro tahniah diucapkan buat Fasha Sandha dan juga Aidil Aziz Lagipun The post appeared first on
The Weeknd Amp Bella Hadid Bakal Berkahwin

The Weeknd Amp Bella Hadid Bakal Berkahwin

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 278 hits
Hiburan Supermodel terkenal Bella Hadid telah kembali bercinta dengan penyanyi popular Hollywood The Weeknd Menurut sumber rakan rakan rapat penyanyi itu merasakan dia akan melamar Bella tidak lama lagi The Weeknd berasa sangat gembira kera...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms