Lelaki Dakwa Tidak Berasa Sakit Walaupun Batang Besi Tertusuk Tembusi Kepalanya


Seorang lelaki yang kepalanya tertusuk dengan sebatang besi selepas satu kemalangan di tapak pembinaan selamat menjalani pembedahan yang telah menyelamatkan nyawanya.
Lelaki yang berusia 46 tahun itu sedang menziarahi pangsapuri keluarganya yang sedang dibinanya berdekatan Jerusalem pada April. Pada ketika itulah dia tergelincir jatuh dari tingkat dua pangsapuri itu ke sebuah batang besi yang terdapat di situ.
Batang besi itu telah menyebabkan kepala lelaki itu tertusuk daripada telinga sebelah kanan hingga ke bahagian kiri matanya. Walaupun kecederaan itu dilihat ngeri dan menyakitkan, namun lelaki itu mendakwa bahawa dia tidak merasa sakit langsung.
Katanya kepada Jerusalem Post: “Saya tidak dapat bergerak , jadi saya menjerit untuk meminta bantuan. Saya sedar akan situasi yang menimpa saya pada ketika itu, tapi saya sama sekali tidak merasa sakit. Saya tidak tahu bagaimana untuk menjelaskannya.”

Ahli keluarganya yang menyedari jeritannya itu bergegas untuk membantunya dan segera menghubungi talian kecemasan untuk dibawa ke hospital bagi rawatan lanjut.
Pakar bedah mendapati bahawa batang besi tersebut hampir mengenai dua arteri utama yang menyalurkan darah terus kepada otak, namun dikhuatiri proses membawa keluar batang besi itu akan menyebabkan komplikasi jangka panjang.
Dr. Samuel Moscovici, seorang pakar neurologi kanan di hospital yang mengendalikan kes kecederaan tersebut di unit trauma, menyatakan kepada Jerusalem Post: “Setelah kami memastikan pesakit boleh bernafas, kami melakukan pelbagai ujian pengesanan bagi mengesan dimanakah posisi batang besi itu tertusuk, apa yang ia telah rosakkan dan adakah ianya dapat dikeluarkan.”
Pakar bedah kemudiannya menganalisis kedudukan batang besi itu dan seterusnya berunding dengan doktor daripada bahagaian pakar hidung dan tekak sebelum mengeluarkan batang besi itu secara berhati-hati selama berjam-jam.

Walaupun pembedahan untuk menghentikan pendarahan pada otak lelaki tersebut berjalan dengan lancar, doktor mendapati bahawa pembedahan kedua selama 10 jam perlu dilakukan menerusi hidungnya dengan kamera, bagi mencegah komplikasi jangka panjang.
Pakar bedah telah berjaya memperbaiki kebocoran cecair serebrospinal dari otak lelaki itu dan menutup tengkoraknya dengan lemak yang diambil dari perutnya.
Dr Moscovici yang menyatakan bahawa lelaki itu adalah kes yang diimpikan oleh semua pakar bedah menyatakan: “Selepas pembedahan, kami optimis, tetapi kami tidak tahu tahap kecederaan atau bila lelaki ini akan sedar.”
Pun begitu, lelaki tersebut dilaporkan telah sedar selepas daripada pembedahan tersebut dengan tiada sebarang masalah pada anggota badannya. Dia telah dilaporkan keluar dari hospital tersebut pada minggu lalu.
Katanya kepada Jerusalem Post: “Mereka telah menyelamatkan kebolehan saya untuk bercakap dan berjalan. Mereka telah menyelamatkan nyawa saya.”
Sumber: Daily Mail 
The post Lelaki Dakwa Tidak Berasa Sakit Walaupun Batang Besi Tertusuk Tembusi Kepalanya appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/05/11/lelaki-dakwa-tidak-berasa-sakit-walaupun-batang-besi-tertusuk-tembusi-kepalanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Tips Doktor Cara Elak Sakit Gastrik Semasa Puasa

10 Tips Doktor Cara Elak Sakit Gastrik Semasa Puasa

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 726 hits
10 Tips Doktor Cara Elak Sakit Gastrik Semasa Puasa Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Sesiapa yang ada penyakit gastrik mesti risau kan kalau masuk bulan Ramadan sebab kena puasa menahan lapar dan dahaga tak makan minum dari Subuh...
Sumpah Sakit Tak Tahu Macam Mana Pengkid Pakai Benda Tu Ayda Jebat Kongsi Pengalaman Tiga Bulan Pakai Bengkung

Sumpah Sakit Tak Tahu Macam Mana Pengkid Pakai Benda Tu Ayda Jebat Kongsi Pengalaman Tiga Bulan Pakai Bengkung

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 1010 hits
Watak pengkid beri pengajaran kepada pelakon Ayda Jebat PELAKON Ayda Jebat mengakui berdepan kesukaran semasa melakonkan karakter gadis berperwatakan kasar dalam drama Bukan Gadis Biasa Ayda berkata selama tiga bulan penggambaran dia perlu ...
Viral Kucing Liar Di Istanbul Bawa Anaknya Yang Sakit Ke Ugd

Viral Kucing Liar Di Istanbul Bawa Anaknya Yang Sakit Ke Ugd

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 295 hits
Staf rumah sakit di Istanbul bergegas merawat anak kucing ketika induk kucing liar membawa anaknya yang sakit ke instalasi gawat darurat atau UGD Peristiwa itu terjadi di Istanbul ibu kota Turki kota yang menjadi rumah bagi ribuan kucing li...
Punca Kenapa Anak Selalu Sakit

Punca Kenapa Anak Selalu Sakit

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 336 hits
Gambar hiasanKredit foto Carian googleKita sebagai ibu bapa mesti risau kalau anak selalu sakit hingga kadang kadang hilang punca nak cari sebab anak tidak sihat Perkongsian oleh seorang doktor dan juga penulis terkenal Dr Taufiq Razif dala...
Emtek Peduli Corona Kembali Serahkan Apd Ke Banyak Rumah Sakit Dan Puskesmas

Emtek Peduli Corona Kembali Serahkan Apd Ke Banyak Rumah Sakit Dan Puskesmas

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 193 hits
YPP sudah mulai mendistribusikan 200 Hazmat 160 masker N95 dan 1 000 masker bedah bagi tenaga medis yang tersebar di sejumlah rumah sakit umum daerah dan puskesmas di Jawa Tengah antara lain RSUD Bendan Pekalongan dan RSUD Bagas Waras
Bagaimana Tahap Kadar Sakit Yang Membolehkan Buka Puasa

Bagaimana Tahap Kadar Sakit Yang Membolehkan Buka Puasa

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 251 hits
Bagaimanakah tahap atau kadar sakit yang membolehkan buka puasa Dalam artikel ini saya melampirkan soalan yang pernah dijawab oleh Ustaz Azhar Idrus dihalaman facebook beliau Semoga bermanfaat Berkenaan orang yang sakit yang dibolehkan tida...
Sakit Hati Seorang Anak Di Bangkalan Bunuh Selingkuhan Ibunya

Sakit Hati Seorang Anak Di Bangkalan Bunuh Selingkuhan Ibunya

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 404 hits
Seorang anak di Desa Lantek Barat Kecamatan Galis Bangkalan Madura membunuh selingkuhan ibunya Sang anak tidak terima pria tersebut menyelingkuhi ibunya Anak tersebut adalah Muhammad Jefri Pelaku telah membunuh Mudassir yang diketahui merup...
Kepala Banyak Sakit Penghuni Selayang

Kepala Banyak Sakit Penghuni Selayang

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 252 hits
Rungutan dari penghuni penghuni susulan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan di Selayang Baru Selangor
Pasien Corona Membeludak Rumah Sakit Di Jatim Sudah Kelebihan Kapasitas

Pasien Corona Membeludak Rumah Sakit Di Jatim Sudah Kelebihan Kapasitas

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 204 hits
Disiapkannya rumah sakit darurat untuk pasien corona ini diungkapkan oleh Ketua Rumpun Kuratif Gugus Tugas Penanganan Covid 19 Provinsi Jawa Timur dr Joni Wahyuhadi Ia menyatakan secara teoritis rumah sakit rujukan yang menangani pasien khu...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir

Himpunan Resepi Ayam Masak Black Pepper Yang Simple Dan Sedap