Layan 10 Drama Koreo Terbaik Ini Jika Boring Ketika Mco


Layan 10 Drama Koreo Ini Jika Boring Ketika MCO. Korang yang aktif sebelum MCO aka PKP mesti rasa boring jika kena duduk rumah saja. Yelah biasanya aktif kat luar tapi bila duduk rumah rasa tak tentu arah dan tak tahu nak buat apa. Bagi yang tak tahu tu, CH cadangkan korang tonton 10 drama korea ni. Drama ini drama berepisod. Sure korang tak sempat nak habiskan dalam satu hari...
Drama-drama yang menjadi pilihan CH ni, drama yang sesuai di tonton oleh mereka yang sebaya dan berumur 18 tahun ke atas yer.. Sebab ada adegan-adegan yang tak sesuai ditonton oleh mereka yang berumur 18 tahun ke bawah. Drama-drama yang CH senaraikan ni bukanlah drama terkini tetapi ia sangat menarik untuk di tonton. Boleh tambah ilmu orang kata. hihi


Layan 10 Drama Koreo Terbaik Ini Jika Boring Ketika MCO

#1 The Penthouse : War of Life Season 1

Drama menceritakan kisah perang harta tanah dan perang pendidikan, keinginan untuk menjadi yang pertama. Ini menggambarkan solidariti dan dendam wanita yang tidak mempunyai pilihan selain menjadi wanita jahat untuk melindungi diri dan anak-anak mereka

Lagi menarik apabila kematian Min Sol A seorang anak yatim, membuka segala rahsia termasuklah kebenaran bahawa dia adalah anak kepada Su-Ryeon. Bermula dari sini, Su-Ryeon mula menuntut bela di atas kematian anaknya Min Sol A sehingga dirinya menjadi mangsa bunuh suaminya sendiri.. 

#2 The Penthouse : War of Life Season 2

Sambungan dari kisah satu di mana semua yang terlibat dengan kematian Min Sol A meneruskan kehidupan macam biasa dan ada juga yang telah insaf serta membantu Logan untuk menuntut bela di atas kematian Min Sol A dan Su-Ryeon. Dalam season 2 ini, Bae Ro Na pula 'mati'. Makin menarik apabila mak Bae Ro Na pula mencari siapa yang bunuh anaknya. Adakah suaminya sendiri? 


#3 Doctor Stranger 

Mengisahkan seorang doktor yang dibesarkan di Korea Utara kembali semula ke Korea Selatan setelah kematian bapanya. Merupakan seorang pakar kardiologi yang mempunyai pengalaman umpama telah membedah beribu orang. Dengan hanya meletakkan tangan di dada pesakit, doctor stranger boleh mengetahui apa masalah jantung pesakit tersebut... 

#4 Romantic Doctor, Teacher Kim Season 1
Kisah seorang doktor melatih doktor muda untuk menjadi doktor pakar melalui keromantikan seorang doktor. CH suka tengok sebab walaupun mereka hanya berlakon, tetapi ditunjukkan juga cara untuk membedah yang sebenar. Nampak macam real sangat tambah-tambah lagi cara mereka pegang scalpel. 
Tambah menarik apabila ada perebutan kuasa untuk menjatuhkan doktor Kim... 

#5 Romantic Doctor, Teacher Kim Season 2

Dalam season 2 ini, Doctor Kim cuba melatih doktor yang berbakat tetapi bermasalah. Macam tak percaya apabila dia berjaya mengubah para doktor ini menjadi doktor yang terbaik.


#6 The Marriage Life

Kisah-kisah yang berlaku kepada pasangan yang telah berkahwin. Bagaimana si isteri membongkar kecurangan si suami.... Apa yang berlaku seterusnya, korang kena tonton sendiri. 


#7 Crash Landing On You

Crash Landing on You menceritakan kisah dua insan, Yoon Se-ri (Son Ye-jin), pewaris Chaebol Korea Selatan, dan Ri Jeong-hyuk (Hyun Bin), ahli elit Korea Utara (yang juga kebetulan menjadi pegawai tentera). Suatu hari ketika Yoon Se-ri meluncur udara di Seoul, Korea Selatan, angin secara tiba-tiba bertiup kencang dan menerbangkannya. Se-ri sedar daripada pengsan dan mendapati dirinya di dalam hutan di DMZ bahagian Korea Utara (kawasan yang dilarang untuk Korea Selatan). Di sana dia bertemu Ri Jeong-hyuk, pegawai tentera Korea Utara. Ri Jeong-hyuk akhirnya memberikan perlindungan Yoon Se-ri, dan mengembangkan rancangan untuk diam-diam membantunya kembali ke Korea Selatan. Lama kelamaan, mereka jatuh cinta, walaupun terdapat cabaran dan pertikaian antara negara masing-masing.


#8 It’s Okay to Not Be Okay

Drama ini mengisahkan tentang Moon Gang-tae (Kim Soo-hyun), seorang pekerja kesihatan masyarakat di wad psikiatri yang tidak mempunyai masa untuk cinta, dan Ko Moon-young (Seo Ye-ji), seorang pengarang buku kanak-kanak yang berjaya yang tidak pernah tahu bagaimana perasaan cinta. Setelah bertemu, kedua-duanya perlahan-lahan mula menyembuhkan luka emosi masing-masing. Seiring berjalannya cerita, kebenaran di sebalik masa lalu mereka yang saling terkait yang menghantui mereka terungkap


#9 Vincenzo

Pada usia lapan tahun, Park Joo-Hyung (Song Joong-ki) pergi ke Itali setelah diadopsi oleh keluarga Itali. Dia kemudian bergabung dengan mafia, di mana dia kemudian diadopsi oleh Don Fabio, ketua keluarga mafia Cassano. Park Joo-Hyung diganti nama menjadi Vincenzo Cassano dan menjadi peguam Itali, konsigliere untuk mafia, dan orang kanan Don Fabio. Setelah Fabio mati, Paolo, anak kandung Fabio dan pemimpin baru Keluarga Cassano berusaha membunuh Vincenzo. Vincenzo melarikan diri ke Seoul dan berangkat untuk mendapatkan 1.5 tan emas yang dia bantu seorang hartawan China yang baru-baru ini mati secara rahsia tersembunyi di ruang bawah tanah Geumga Plaza. Walau bagaimanapun, sebuah syarikat harta tanah di bawah Babel Group secara tidak sah mengambil alih bangunan tersebut, dan Vincenzo mesti menggunakan kemahirannya untuk menuntut kembali bangunan tersebut dan mendapatkan kembali kekayaannya. Vincenzo terlibat dengan peguam Hong Cha-young (Jeon Yeo-been), jenis peguam yang akan melakukan apa sahaja untuk memenangi kes.


#10 Decendants Of The Sun

Yoo Si-jin (Song Joong-ki) ialah seorang kapten untuk sebuah unit Pasukan Operasi Khas Korea Selatan. Ketika tidak bertugas, Si-jin menahan Kim Gi-beom (Kim Min-seok) daripada melarikan diri selepas dia mencuri motosikal dengan bantuan Sarjan Mejar Seo Dae-young (Jin Goo). Gi-beom cedera semasa ditahan dan dihantar ke hospital. Dae-young menyedari bahawa telefonnya telah dicuri oleh pencuri tersebut. Dia kemudiannya pergi ke hospital bersama Si-jin untuk mendapatkan semula telefonnya.
Di bilik kecemasan, Si-jin bertemu Dr. Kang Mo-yeon (Song Hye-kyo) buat pertama kali dan dengan serta merta tertarik kepadanya. Mo-yeon tersalah anggap bahawa Si-jin ialah sebahagian daripada geng jenayah pencuri tersebut kerana nama samaran "Big Boss" yang sebenarnya ialah kod pengenal tentera. Si-jin membuktikan kepada Mo-yeon bahawa dia ialah seorang askar dengan bantuan doktor tentera, Yoon Myeong-joo (Kim Ji-won).
Si-jin dan Mo-yeon mula bertemu janji tetapi disebabkan tugas mereka, janji temu tersebut sering terganggu separuh jalan. Si-jin ditugaskan untuk mengetuai kumpulan untuk misi pengaman ke Uruk, sebuah negara fiksyen. Sementara itu, Mo-yeon kecewa kerana dia gagal untuk menjadi seorang profesor kerana latar belakang istimewa rakan sekerjanya. Apabila Si-jin dan Mo-yeon bertemu kembali, mereka berbual mengenai pandangan mereka terhadap kehidupan dan menyedari betapa berlainannya mereka. Si-jin sebagai seorang tentera, membunuh untuk melindungi nyawa dan Mo-yeon, sebagai seorang doktor, cuba untuk menyelamatkan nyawa. Oleh kerana pandangan berbeza terhadap kehidupan, mereka bersetuju untuk berpisah. Dae-young pula menghadapi dilema sama ada untuk meneruskan hubungannya dengan Myeung-joo atau berhadapan dengan risiko dipecat daripada tentera oleh bapa Myeung-joo, Leftenan Jeneral Yoon.
Lapan bulan kemudian, Mo-yeon menolak permintaan seksual pengerusi hospital Han Suk-won (Tae In-ho) dan disebabkan itu dia ditugaskan untuk mengetuai sebuah pasukan perubatan ke Uruk. Di sana, Si-jin dan Mo-yeon bertemu kembali. Melalui pertemuan mereka di Uruk di mana gempa bumi dan wabak berlaku, cinta mereka terhadap satu sama lain bertambah utuh. Semasa di Uruk, Mo-yeon dengan tidak sengaja mengaku perasaannya dan kedua-dua mereka secara rasminya mula bertemu janji.
Sekembalinya ke Korea, kedua-dua mereka meneruskan temu janji sehingga Si-jin dan Dae-young dihantar ke satu operasi di mana mereka menghilang dan dianggap telah mati. Beberapa bulan berlalu, Mo-yeon masih bersedih terhadap kematian Si-jin dan memutuskan untuk memperingati pemergiannya dengan menyertai sukalerawan ke Albania. Di sinilah tempat Si-jin akhirnya menjumpai semula Mo-yeon selepas dia dan Dae-young diselamatkan oleh "rakan dari tempat yang jauh", seorang askar dari Korea Utara yang dibantu Si-jin sebelum ini. Si-jin dan Mo-yeon gembira bersatu semula. Sementara itu, Dae-young kembali bertemu semula dengan Myeung-joo yang ditugaskan di Uruk. Dalam babak kredit, keseluruhan pasukan dipanggil untuk bertugas semula susulan letusan gunung berapi di Kanada.
Semua drama ini korang boleh tonton di Netflix, Wiki, Viu, WeTv ataupun di Iflix. Kalau korang takde semua tu, cuba search kat Telegram. 


Selamat menonton uolls!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.yatizul.com/2021/06/layan-10-drama-koreo-terbaik-ini-jika.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rekomendasi 8 Drama Korea Bertema Retro Terbaik Cocok Buatmu Yang Butuh Meremajakan Mata

Rekomendasi 8 Drama Korea Bertema Retro Terbaik Cocok Buatmu Yang Butuh Meremajakan Mata

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 276 hits
Latar ceritanya memang di era 70 90 an tapi konfliknya masih relate dengan kehidupan zaman sekarang kok
Lunch Mee Kari Order Online Ketika Mco 3 0

Lunch Mee Kari Order Online Ketika Mco 3 0

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 476 hits
Lunch Mee Kari Order Online Hari ini 2 Jun 2021 hari ke dua MCO 3 0 atau First Stage MCO Jika fasa pertama ini berjaya keluk kes positif covid 19 dapat dilandaikan maka fasa kedua mungkin tak perlu Harapnya akriviti sosial dapat dijalani se...
10 Idea Projek Yang Boleh Kita Sama Sama Buat Terutama Ketika Pkp

10 Idea Projek Yang Boleh Kita Sama Sama Buat Terutama Ketika Pkp

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 198 hits
Tidak perlu panjang lebar kita teruskan untuk senaraian 10 idea projek yang boleh kita buat terutama waktu PKP ini Kebanyakkan The post first appeared on
4 Lelaki Mengamuk Ketika Ditahan Langgar Sop Pkpd

4 Lelaki Mengamuk Ketika Ditahan Langgar Sop Pkpd

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 220 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Tindakan empat lelaki melanggar arahan perintah kawalan pergerakan diperketatkan dengan berkumpul tanpa penjarakan fizikal mengundang padah apabila dikompaun dan ditahan di Taman Desa Damai Bentong semalam Ketua P...
3 Ditahan Ceroboh Hutan Simpan Bubu Ketika Leka Menebang Pokok

3 Ditahan Ceroboh Hutan Simpan Bubu Ketika Leka Menebang Pokok

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 146 hits
SSuspek bersalah menjalankan kerja kerja penerokaan hutan di Kompartmen 62 IPOH Seorang lelaki yang leka menebang pokok ditahan bersama dua lagi individu selepas menceroboh Hutan Simpan Bubu pada Jumaat lalu Ketiga tiga individu terbabit di...
Tajuddin Dikompaun Rm1 500 Tak Pakai Pelitup Muka Ketika Sidang Media

Tajuddin Dikompaun Rm1 500 Tak Pakai Pelitup Muka Ketika Sidang Media

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 198 hits
Bekas Pengerusi Prasarana Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dikenakan kompaun RM1 500 kerana gagal memakai pelitup semasa mengadakan sidang media berkaitan kemalangan tren LRT di stesen KLCC pada 25 Mei Menurut Ketua Polis Daerah Dang Wangi ...
Lundu Dua Nyaris Maut Mpv Dihempap Cerucuk Besi Ketika Menuruni Feri

Lundu Dua Nyaris Maut Mpv Dihempap Cerucuk Besi Ketika Menuruni Feri

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 189 hits
Dua individu di dalam sebuah kereta nyaris maut apabila sebatang cerucuk besi yang terletak di sebelah tanjakan feri menghempap kenderaan mereka Dalam kejadian jam 8 27 pagi itu kereta Proton Exora yang dipandu seorang wanita berusia 50 an ...
Bunuh Suami Ketika Sedang Bertengkar Wanita Potong Alat Kelamin Dan Masak

Bunuh Suami Ketika Sedang Bertengkar Wanita Potong Alat Kelamin Dan Masak

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 203 hits
Seorang wanita di Brazil berjaya ditahan kerana didakwa telah membunuh suaminya Menurut portal BC Focus wanita tersebut juga turut didakwa memotong dan memasak alat kelamin suaminya itu selepas membunuhnya Wanita yang berusia 33 tahun itu t...
Wanita Berkongsi 30 Jenis Resipi Minuman Sejuk Untuk Dinikmati Ketika Hari Panas Sangat Mudah Menyediakannya

Wanita Berkongsi 30 Jenis Resipi Minuman Sejuk Untuk Dinikmati Ketika Hari Panas Sangat Mudah Menyediakannya

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 273 hits
Bayangkan tengah hari yang panas terik seperti sekarang kita dihidangkan dengan air sejuk pasti ianya sangat menyegarkan Biasanya kita mungkin hanya minum air kosong dari peti sejuk tapi kadangkala kalau minum air sejuk yang manis dan berpe...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan