Lasting Love Walaupun Duduk Asing Llepas Kah Win Tetapi Bahagianya Seperti Duduk Sekali


“Lasting Love..” – Walaupun Duduk Asing lLepas Kah.win Tetapi Bahagianya Seperti Duduk Sekali. Bukan mudah buat pasangan yang ditakdirkan untuk duduk asing selepas kahwin ini. Sewaktu yang lain sedang enak dibalut kesih sayang, mereka ini terpaksa menunggu hari-hari khas untuk bersama pasangan masing-masing.
Kuatnya mereka yang mampu berjauhan selepas berkahwin ini. Pak Utih kongsi untuk kurangkan rasa bimbang, perit dan hidup bahagia untuk mereka yang PJJ (Perhubungan Jarak Jauh)
“”Lasting Love” pasangan PJJ
Berpisah setelah bernikah amatlah menyiksakan bagi pasangan terutama sekali yang perempuannya. Semua wanita yang telah bergelar isteri sentiasa ingin bersama suaminya. Jika boleh sepanjang masa setiap saat berkepit disebelah suaminya.
Bagi sisuami pula yang mindanya boleh fokus dan menyibukkan dengan tugasannya, hanya akan terasa sunyi rindu kepada isterinya apabila hendak tidur malam.
Mencari Ilmu
Namun demi tugas, mencari ilmu dan kerjaya, mereka terpaksa berpisah jua. Adakah di sana jalan penyelesaian? Berikut adalah tip untuk mengurangkan kebimbangan, kerisauan, keperitan perpisahan antara anda berdua.
Suami ada rancangan dan kelihatan berusaha bersungguh-sungguh untuk tinggal bersama-sama nanti. Anda berdua tetapkan tarikh “keramat” penamat duduk berasingan itu. In sya Allah, yakinlah, isteri itu pasti akan menanda “the count-down” memangkah hari demi hari “looking forward” tarikh yang dinantikan. Jiwanya ada harapan sedikit dan dia bertambah tenang melihat “count-down” itu.
Sebaik-baiknya jangan berpisah lebih daripada 3 bulan. Naluri wanita terasa sangat gelisah jika ditinggal suami lebih 3 bulan. Semasa zaman pemerintahan Saidina Umar ra, beliau telah mengarahkan semua tentera di perbatasan pulang ke rumah selepas 3 bulan. Oleh itu, usahakan untuk bertemu melepaskan rindu dendam paling setiap 3 bulan.
Pertemuan
Pertemuan ini hendaklah khas berjumpa memadu kasih berdua sahaja. Bukan pulang ke kampong bersama menziarah ibubapa mertua di kampong. Pertemuan ini tidak memberikan nilai tambah kepada pasangan. Malah dikhuatiri bertambah stres kerana terpaksa melayani ibubapa mertua yang juga merindui anaknya yang terpisah ini.
Contoh: Suami belajar di Australia, isteri kerja di Malaysia. Buat pertemuan 3 bulan sekali di Bali atau yang seumpama dengannya (ikut kemampuan baget) selama 3 hari 2 malam. Selepas itu pulang semula ke tempat masing-masing.
Jika kedua pasangan berada di Malaysia, tempah menginap di hotel-hotel kegemaran dahulu dalam 2-3 hari sebelum bertandang ke rumah mertua atau rumah yang diduduki isterinya sekarang. Suasana bilik hotel yang romantis boleh menambah nilai cinta berahi menampung keperitan kerinduan perpisahan itu.
Setiap kali pertemuan bersejarah itu, digalakkan memberi hadiah kepada isteri satu cenderamata istemewa secara ala-kadar sebagai ingatan pertemuan di tempat itu. Jika suami ini orang berada, dicadangkan hadiahkan kepada isteri gelang “Pandora” atau yang sewaktu dengannya. Setiap kali pertemuan cinta ini, isteri itu pula akan membeli “Charm” tersendiri untuk mengingati peristewa tersebut.
Contoh
Semasa berpisah, buatkan S.O.P. (Standard Operating Procedures) komunikasi antara anda berdua. Contoh setiap malam atau setiap dua malam (terpulang mengikut persetujuan anda berdua) waktu tempatan antara jam 11-12 akan hubungi melalui Skype atau App yang sewaktu dengannya “without fail”. Jika ada hari-hari yang terlepas, maka diwujudkan denda yang boleh menambah nilai kasih sayang antara anda berdua seperti beli hadiah yang bernilai lebih RM50 kepada pasangan.
Di dalam solat semasa sujudmu berdua, jangan lupa mendoakan agar Allah menetapkan iman dan menyatukan hati-hati anda berdua di atas jalan perkahwinanNya walaupun tinggal berjauhan.
Sekiranya isteri mendapat berita yang kurang enak daripada sumber ketiga, abaikan sahaja. Terimalah yang sah daripada suami anda sendiri walaupun hati terasa gundah akan jawapannya. Yakinlah, itu bisikan syaitan yang bijak merosakkan kasih sayang anda berdua. Tidak perlulah anda menjadi spy merungkai “password” suami anda. Serahkan kepada Allah kerana “password”nya Allah yang tahu.
Selamat BerPJJ……………………………………………….
Sumber: Pesona Pengantin
The post “Lasting Love..” – Walaupun Duduk Asing lLepas Kah.win Tetapi Bahagianya Seperti Duduk Sekali. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lasting-love-walaupun-duduk-asing-llepas-kah-win-tetapi-bahagianya-seperti-duduk-sekali/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Kah Win Dengan Anak Bongsu Korang Kena Ready Dengan Perangai Ni

Nak Kah Win Dengan Anak Bongsu Korang Kena Ready Dengan Perangai Ni

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 275 hits
Nak kah win dengan anak bongsu korong kena ready dengan perangai ni Ada yang bakal kahwin dengan anak bongsu ke Mesti sepanjang kenal korang dha Nampak perangai diorang ni sikit sikit kan Walaupun manja tapi ada benda yang buat mereka ni ta...
Blog Ucing Seperti Sekarang Kurang Aktif

Blog Ucing Seperti Sekarang Kurang Aktif

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 259 hits
Hi Blogger Readers Hi lama benar Saya tak update blog ini bukan apa saya sekarang sibuk di youtube hehehe Kalau anda belum subscribe channel saya silakan tekan subscribe di atas blog ini Selain lilyrayme animation channel Saya ada membuat s...
Bagaimana Diabetes Bisa Menyebabkan Kebutaan Seperti Yang Dialami Mus Mulyadi

Bagaimana Diabetes Bisa Menyebabkan Kebutaan Seperti Yang Dialami Mus Mulyadi

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 165 hits
Diabetes yang diderita oleh Mus Mulyadi ini bahkan hingga menyebabkan kebutaan pada kedua matanya Sejak akhir 2009 lalu Mus Mulyadi disebut telah mengalami kebutaan yang disebabkan oleh diabetes ini
Bandingkan Pengakuan Pelaku Penganiayaan Audrey Dengan Hasil Visum Kejadian Tidak Seperti Itu

Bandingkan Pengakuan Pelaku Penganiayaan Audrey Dengan Hasil Visum Kejadian Tidak Seperti Itu

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 263 hits
Kasus Penganiayaan atau pengeroyokan Audrey terus bergulir Setelah sempat viral di media sosial kini para pelaku memberikan kesaksian Sebanyak tujuh Siswi SMA yang terlibat dalam kasus pengeroyokan Siswi SMP di Pontianak Audrey memberikan p...
Berwajah Cantik Seperti Bidadari

Berwajah Cantik Seperti Bidadari

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 250 hits
Ju Jing Yi gadis berwajah cantik berasal dari Sichuan China ini menjadit perhatian di media sosial Para penggemarnya menyebut anggota kumpulan SNH48 itu bidadari Ju Jing Yi yang berusia 20 tahun ini pun menjadi sensasi tersendiri di interne...
Potongan Kepala Korban Mutilasi Budi Hartanto Dipendam Di Dalam Tanah Seperti Ini Kondisinya

Potongan Kepala Korban Mutilasi Budi Hartanto Dipendam Di Dalam Tanah Seperti Ini Kondisinya

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 303 hits
Potongan kepala guru honorer yang menjadi korban mutilasi Budi Hartanto akhirnya ditemukan Sembilan hari berlalu potongan kepala Budi ditemukan setelah pelaku pembunuhan ditangkap oleh pihak kepolisian Kabid Humas Polda Jatim Kombes Pol Fra...
Kurangkan Bunyi Bising Di Persekitaran Seperti Bunyi Tv Antara Cara Untuk Cepatkan Bayi Bercakap

Kurangkan Bunyi Bising Di Persekitaran Seperti Bunyi Tv Antara Cara Untuk Cepatkan Bayi Bercakap

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 302 hits
Banyak cara yang boleh dilakukan untuk merangsang bayi anda bercakap Namun diingatkan supaya tidak memaksa anak anda bercakap kerana proses pembelajaran akan mengambil masa Didik bayi anda dengan kaedah santai sambil bermain main kerana ber...
Tkn Sebut Kampanye Prabowo Di Gbk Tak All For All Seperti Yang Diingatkan Sby

Tkn Sebut Kampanye Prabowo Di Gbk Tak All For All Seperti Yang Diingatkan Sby

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 209 hits
Menjawab kritik Pak SBY kubu 02 jalan terus dan sama sekali tidak bergeming tutur Ace
Gaun Seperti Puteri Raja Persalinan Busana Pengantin Nelydia Senrose Tarik Perhatian Ramai

Gaun Seperti Puteri Raja Persalinan Busana Pengantin Nelydia Senrose Tarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 1239 hits
Malam semalam telah berlangsungnya majlis resepsi Nelydia Senrose atau nama sebenarnya Nik Zaris Nelydia Nik Sen dengan jejaka pilihan hatinya Hafez Halimi di Hotel JW Marriott Kuala Lumpur Persandingan mereka telah berlangsung dengan gilan...
Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Kaya Raya Bayar Rm17 Juta Secara Tunai Rumah Mewah Jennie Bp Didedahkan

Jangan Pandang Belakang 2

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Tips Hadapi Anak Anak Tantrum

The Lies And Fraudulent Claims Of Matcvs Proven

Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak