Kutuk Guru Lembut Selesai Ibu Cikgu Bermaafan


IBU kepada pelajar perempuan dirotan dan guru yang videonya tular baru-baru ini, mengambil jalan penyelesaian berdamai dan memohon maaf dalam pertemuan tertutup bersama Jabatan Pendidikan Johor. Kes guru rotan murid selesai

JOHOR BAHRU: Isu seorang guru merotan pelajarnya di sebuah sekolah di sini yang mendapat perhatian netizen selepas rakaman video kejadian itu tersebar di media sosial baru-baru ini, selesai apabila pihak terbabit saling memohon maaf. IBU kepada pelajar perempuan dirotan dan guru yang videonya tular baru-baru ini, mengambil jalan penyelesaian berdamai dan memohon maaf dalam pertemuan tertutup bersama Jabatan Pendidikan Johor.

Ibu dan pelajar perempuan terbabit serta guru berkenaan memaafkan antara satu sama lain dalam pertemuan tertutup bersama Jabatan Pendidikan Johor di Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) di sini hari ini.

Pertemuan sejam itu turut dihadiri Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi negeri, Aminolhuda Hassan; Pengarah Pendidikan Johor, Azman Adnan dan Pegawai Pendidikan Daerah Johor Bahru, Shaharuddin Saari.


Serentak itu, Aminolhuda menasihati semua pihak supaya tidak memanjangkan isu berkenaan kerana ia sudah dapat ditangani dengan baik.

Katanya, Jabatan Pendidikan Johor prihatin dan maklum keresahan guru dan masyarakat amnya untuk sebarang tindakan lanjut secara adil berkaitan insiden yang berlaku di sekolah.

“Bagi memastikan penyelesaian yang dibuat lebih adil, jabatan tidak seharusnya mengenepikan peraturan sedia ada, di samping mengambil kira aspek kebajikan kedua-dua pihak iaitu guru dan murid.

“Pendekatan perbincangan dan permuafakatan antara pihak terbabit juga dilaksanakan di peringkat sekolah dan PPD Johor Bahru bagi menangani insiden secara holistik.

“Jabatan memandang serius insiden ini kerana membabitkan kredibiliti profesion keguruan dan proses kemenjadian murid itu sendiri sebagaimana hasrat yang digariskan Kementerian Pendidikan,” katanya dalam kenyataan selepas pertemuan itu.

Aminolhuda meminta semua sekolah dan warga pendidik memahami dan menguasai peraturan supaya dapat mengawal tindakan menangani disiplin murid secara tidak beremosi ketika melaksanakan tugas mendidik di samping memantapkan aktiviti berimpak tinggi ke arah kemenjadian murid.

“Terima kasih kepada PPD Johor Bahru dan pihak sekolah kerana cepat mengambil tindakan dengan mengadakan sesi permuafakatan termasuk penarikan balik laporan polis yang dibuat oleh ibu pelajar, selain guru memohon maaf secara terbuka kepada murid dan ibunya atas tindakan berkenaan.


“Pihak sekolah diingatkan juga memastikan kejadian seumpama ini tidak akan berulang semula, selain polis juga akan meneruskan siasatan sehingga selesai,” katanya.


Sebelum ini, tersebar satu rakaman video berdurasi dua minit 28 saat menunjukkan seorang wanita meminta penjelasan daripada seorang guru lelaki berikutan anak perempuannya dirotan.


Dalam rakaman itu, guru berkenaan dilihat memberi penjelasan mengenai tindakannya merotan pelajar terbabit, namun dipertikaikan ibu berkenaan sambil menunjukkan kesan rotan pada tubuh anaknya.


Berikutan itu, ibu murid berkenaan membuat laporan polis sebelum membuat keputusan menarik balik laporan berkenaan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2019/06/kutuk-guru-lembut-selesai-ibu-cikgu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Ejek Cikgu Pondan Hampir Selesai Ibu Pelajar Tarik Balik Laporan Polis

Isu Ejek Cikgu Pondan Hampir Selesai Ibu Pelajar Tarik Balik Laporan Polis

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 495 hits
Susulan video yang viral mengenai seorang pelajar didakwa dirotan kerana memanggil seorang guru dengan gelaran pondan mendapat perhatian menteri pendidikan sebelum ini dijangka bakal berakhir Gara gara tidak puas hati dengan cikgu yang mero...
Kes Rotan Pelajar Ibu Bapa Pelajar Dan Guru Bertemu Esok

Kes Rotan Pelajar Ibu Bapa Pelajar Dan Guru Bertemu Esok

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 372 hits
Kes guru merotan seorang pelajar di sebuah sekolah di sini pada Isnin hampir menemui jalan penyelesaiannya apabila kedua dua pihak iaitu pelajar dan ibu bapanya serta guru yang terlibat telahpun mempunyai persefahaman untuk duduk semeja ber...
Kes Guru Rotan Pelajar Perempuan Hampir Selesai 2 Pihak Akan Bertemu Berbincang

Kes Guru Rotan Pelajar Perempuan Hampir Selesai 2 Pihak Akan Bertemu Berbincang

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 843 hits
Kes guru merotan seorang pelajar di sebuah sekolah di Iskandar Puteri pada Isnin hampir menemui jalan penyelesaiannya apabila kedua dua pihak iaitu pelajar dan ibu bapanya serta guru yang terlibat telahpun mempunyai persefahaman untuk berbi...
Murid Guru Ibu Bapa Dan Netizen Melampaui Batas

Murid Guru Ibu Bapa Dan Netizen Melampaui Batas

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 625 hits
1 Isu cikgu hukum murid nakal ibu bapa serang cikgu dan buat laporan polis bukan isu baru Dalam setahun mungkin akan ada satu atau dua kes dan lepas lama sikit isu dah reda berlaku lagi di tempat yang lain pula 2 Biasanya bagi kes seperit i...
Saya Sedih Kerana Cikgu Ini Terlalu Baik Anak Murid Tampil Pertahan Sokong Guru

Saya Sedih Kerana Cikgu Ini Terlalu Baik Anak Murid Tampil Pertahan Sokong Guru

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 444 hits
Sejak semalam tular satu video di media sosial memaparkan seorang wanita mempersoalkan tindakan seorang guru lelaki yang didakwa merotan anak perempuannya yang juga pelajar di sebuah sekolah menengah di Johor Bahru Menerusi video berdurasi ...
Saya Nak Jumpa Mak Ayah Guru Selamatkan Murid Darjah 1 Kerana Rindukan Ibu Bapa

Saya Nak Jumpa Mak Ayah Guru Selamatkan Murid Darjah 1 Kerana Rindukan Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 417 hits
Saya Nak Jumpa Mak Ayah Guru Selamatkan Murid Darjah 1 Kerana Rindukan Ibu Bapa Siapa sangka disebabkan rindu yang teramat kepada kedua orang ibu bapanya seorang pelajar lelaki darjah satu hampir membunuh diri gara gara mahu bertemu kedua i...
Ibu Berang Anaknya Dirotan Sampai Berbirat Kerana Panggil Cikgu Pondan

Ibu Berang Anaknya Dirotan Sampai Berbirat Kerana Panggil Cikgu Pondan

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 713 hits
Berang anak perempuan dirotan sampai berbirat membuatkan si ibu tidak berpuas hati lalu mengambil keputusan untuk berdepan dengan guru lelaki terbabit Si ibu turut merakam video dia mempertikaikan tindakan guru itu yang dianggapnya agak ket...
Mak Ayah Dia Dah Meninggal Cikgu Murid Tahun Satu Cuba Jerut Leher Sendiri Sebab Mahu Jumpa Ibu Bapanya

Mak Ayah Dia Dah Meninggal Cikgu Murid Tahun Satu Cuba Jerut Leher Sendiri Sebab Mahu Jumpa Ibu Bapanya

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 563 hits
The ReporterKehilangan orang yang disayangi sangat sukar untuk diterima lebih lebih lagi kehilangan kedua ibu bapa Jika sudah mampu sudah dewasa dan mampu berdikari kehilangan itu sedikit sebanyak dapat diterima tetapi jika kehilangan itu d...
Kes Melibatkan Guru Lelaki Tampar Pelajar Di Kuantan Selesai

Kes Melibatkan Guru Lelaki Tampar Pelajar Di Kuantan Selesai

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 440 hits
KUANTAN Kes yang melibatkan seorang guru lelaki menampar pelajar tingkatan empat kerana mengeluarkan perkataan kurang sopan yang tular sejak Rabu lalu diselesaikan di Pejabat Pendidikan Daerah Kuantan hari ini Dalam insiden berkenaan pelaja...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan