Kutipan Derma Jihad Oleh Pas Merupakan Arahan Daripada Allah Kata Pemimpin Pas


gemilangdaily.com
By GEMILANGDAILY
06/03/2023

Derma yang diminta oleh Pas merupakan arahan daripada Allah dan setiap umat Islam perlu mendermakan ke arah jalan Islam yang selama ini diperjuangkan oleh parti tersebut, kata Yang Dipertua Gombak Salehuddin Nasir

YDP-Pas-Gombak-Salehudin-Nasir Beliau menerangkan mengenai hujah kutipan derma jihad yang dilancarkan oleh Pas sebenarnya selari dengan ajaran agama Islam yang mengkehendaki umatnya berkorban harta benda untuk tujuan kerja-kerja jihad.

“Kutipan derma jihad oleh Pas merupakan arahan daripada Allah, adalah merupakan tarbiah dan didikan yang dibuat oleh Nabi SAW
“Bahawa tiap-tiap orang yang menyokong perjuangan Islam ini mesti menghabiskan harta bendanya untuk kerja jihad,” kata beliau semasa ceramah pelancaran jentera pilihan raya umum ke-14 DUN Gombak Setia semalam.

Salehuddin juga menyindir Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad yang dahulunya mengejek Pas sebagai parti tin milo kerana meminta derma daripada orang ramai tetapi hari ini beliau juga meminta derma untuk membantu kempen mereka.

“Walaupun kita diejek, dicemuh bahawa Pas ini parti kopiah putih bila berceramah buka kopiah minta derma… bahawa Pas ini parti sedekah, parti minta sedekah, Pas ini parti tin milo, macam-macam lah.
“Hari ini viral dalam Facebook, Dr Mahathir sendiri beri derma dalam satu majlis Pakatan Harapan, dibawa tabung plastik, saya ingat itu bekas isi gula barangkali, hulur ke Mahathir, tersengih beliau beri derma,” katanya.

Dalam pada itu, beliau juga mempersoalkan kewajaran bekas perdana menteri itu meminta derma daripada orang ramai walhal beliau merupakan seorang yang kaya raya dan tidak seharusnya meminta wang daripada rakyat.

“Dulu ejek, bahawa Pas ini parti kutip derma, hari ini Pakatan Harapan pun buat kutip derma walaupun mereka bilionaire, trilionaire, mereka kaya raya tapi mereka sumbat duit rakyat.

“Pas bila minta derma, bukan untuk kerja pilihan raya saja, bukan untuk calon YB sahaja, tetapi untuk Allah dan Rasul untuk kita memenangkan Islam dalam perjuangan ini,” katanya.

Baru-baru ini, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diketuai oleh Dr Mahathir melancarkan kempen derma bagi menampung kos kempen mereka dalam pilihan raya nanti.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/03/kutipan-derma-jihad-oleh-pas-merupakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sikap Suka Melabel Oleh Pas Tak Untungkan Melayu Kata Azan

Sikap Suka Melabel Oleh Pas Tak Untungkan Melayu Kata Azan

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 108 hits
Haspaizi ZainBekas pengerusi PKR Terengganu Azan Ismail berpandangan tindakan pemimpin PAS melabelkan pemimpin PH dengan pelbagai gelaran termasuk dengan perumpamaan haiwan sebagai tidak memberi manfaat kepada negara Azan berkata ia juga je...
Bergantung Dahan Tak Kukuh Pemimpin Umno Pas Kritik Dr M Masuk Putra

Bergantung Dahan Tak Kukuh Pemimpin Umno Pas Kritik Dr M Masuk Putra

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 101 hits
Pada Rabu Dr Mahathir Mohamad secara rasmi menyertai Putra pimpinan Ibrahim Ali selepas meninggalkan Pejuang bulan lalu PETALING JAYA Pemimpin Umno dan PAS mengkritik keputusan Dr Mahathir Mohamad menyertai Putra dengan menyifatkan bekas pe...
Mulut Longkang Pemimpin Pas Didakwa Hina Rezeki

Mulut Longkang Pemimpin Pas Didakwa Hina Rezeki

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 151 hits
Exco PAS dikecam kerana cemuh Menu RahmahMalaysiakiniSelepas beberapa kontroversi berhubung hidangan Menu Rahmah mengaitkan wakil rakyat PAS kali ini seorang Adun parti itu melalui rakaman video kelihatan seakan mencela sajian yang dijamahn...
Tuan Haji Mengata Parti Sendiri Ke Tu Difitnah Jual Agama Baby Shima Mahu Saman Pemimpin Pas Pahang

Tuan Haji Mengata Parti Sendiri Ke Tu Difitnah Jual Agama Baby Shima Mahu Saman Pemimpin Pas Pahang

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 104 hits
Baru baru seorang penyanyi terkenal Baby Shima telah diundang untuk membuat persembahan di Sungai Isap Kuantan bersempena program Hari Bandaraya Mesra Komuniti dan hari yang sama sambutan Israk dan Mikraj nbsp Persembahan itu bagaimanapun t...
Pas Buat Solat Hajat Mohon Mahiaddin Dipelihara Allah

Pas Buat Solat Hajat Mohon Mahiaddin Dipelihara Allah

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 122 hits
Shakira BuangPemimpin PAS meletakkan harapan agar Pengerusi Bersatu Muhyiddin Yassin akan selamat berdepan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man juga mendakwa Muhyiddin berdepan tuduhan ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan