Kulit Berminyak Dan Berjerawat Cosmoderm Pilihan Terbaik


 
Mempunyai kulit wajah jenis kombinasi, perkara yang paling susah untuk saya sembunyikan adalah menghilangkan lebihan minyak pada bahagian T-zone di wajah. Tiada masalah pada awalnya namun selepas beberapa jam keluar bertemu sahabat handai, wajah saya pasti akan kelihatan seperti permukaan cermin yang memancarkan cahaya tiap kali apabila bergambar. Sadis kan? Nasib tidak baik pula jika wajah saya ditumbuhi jerawat, boleh bayangkan tak bila muka dipenuhi jerawat kemerahan dengan bahagian T-zone yang berminyak ala kuali dapur, oh malunya nak keluar >_<


Cosmoderm Tea Tree Oil Terbaik untuk Kulit Berminyak dan BermasalahNasib baiklah saya dipertemukan dengan set penjagaan kulit wajah Cosmoderm yang boleh bantu kurangkan penghasilan minyak berlebihan di kulit wajah serta mampu merencatkan pertumbuhan jerawat. Mengandungi bahan aktif tea tree oil yang merencatkan pertumbuhan jerawat dan mengurangkan penghasilan sebum secara berlebihan di kulit wajah, saya perlu berterima kasih kepada Cosmoderm kerana telah memperkenalkan saya dengan set ini. 

Kelebihan Produk CosmodermSaya yakin untuk menggunakan set kecantikan Cosmoderm bagi mengatasi masalah kulit berminyak dan berjerawat kerana ia diformulasikan daripada ramuan utama teh hijau yang memang diyakini keberkesanannya dalam bidang kecantikan dan perubatan sejak berabad lamanya. Mempunyai kandungan anti-oksida yang tinggi, kandungan polifenol dalam teh hijau dapat membantu mengembalikan kecantikan kulit wajah dan melambatkan proses penuaan.


Selain itu, kandungan teh hijau dalam set penjagaan wajah Cosmoderm berfungsi  untuk:

merencatkan pertumbuhan jerawat. Kandungan anti-oksida dan anti-radang dalam teh hijau menghalang radikal bebas daripada merosakkan kulit serta mengurangkan keradangan seperti jerawat dan kegatalan.mengawal penghasilan minyak berlebihan. Teh hijau mengawal penghasilan hormon andorgen (anti-andorgen) yang merupakan penyebab utama pengeluaran minyak berlebihan pada wajah untuk menjadikan wajah bebas minyak.melambatkan proses penuaan. Kandungan antioksida yang tinggi dalam teh hijau membantu melambatkan proses degenerasi kulit dengan cara melindungi dan memperbaiki sel serta mengatasi masalah kulit kusam agar kelihatan cantik dan kekal muda.


Selain itu, set penjagaan kulit wajah Cosmoderm tidak mengandungi paraben sebagai bahan pengawet dan juga tiada tambahan SLS atau SLES. Jadi, ia lebih selamat dan menambahkan lagi keyakinan saya untuk mencubanya.


Set Perlindungan Kulit Berminyak dan BerjerawatBasically, set penjagaan Cosmoderm didatangkan dengan kesemua tiga produk asas untuk pembersihan muka harian. Tiga produk tersebut adalah pencuci muka, toner dan pelembap. Guna tiga bahan asas untuk muka ini pun dah dapat membantu mengurangkan penghasilan minyak dan jerawat di muka. Namun bagi sesetengah orang yang mengalami masalah jerawat yang agak teruk, mereka mungkin memerlukan produk tambahan Cosmoderm untuk mengatasi masalah dengan lebih mendalam. Jom kita tengok setiap satu produk Cosmoderm dan cara penggunaannya.


1. Pencuci muka (Facial Cleanser)
Pencuci muka boleh digunakan dua kali sehari setiap pagi dan sebelum tidur. Hanya picit sedikit ke atas jari dan sapu ke seluruh kulit muka. Sental muka selama beberapa minit dan bilas. Pencuci muka Cosmoderm berfungsi untuk membersih sehingga ke liang pori untuk membersihkan kekotoran di muka sekaligus mengurangkan penghasilan minyak dan jerawat.


2. Toner (Clarifying Toning Lotion)
Meskipun namanya lotion tapi ia bukanlah losyen tetapi toner. Hadir dalam bentuk cecair jernih yang mudah diserap ke dalam kulit wajah, toner digunakan setiap kali selepas cucian muka dilakukan. Selain itu, toner juga boleh digunakan sekiranya kulit wajah mengalami kerengsaan. Sel kulit mati akan disingkirkan daripada kulit wajah dengan bantuan toner.


3. Pelembap (Day and Night Moisturiser)
Mengandungi SPF15 PA++, pelembap Cosmoderm digunakan setiap hari selepas toner untuk menyelaraskan penghasilan minyak berlebihan sekaligus membaiki tona kulit wajah. Ia juga berfungsi untuk membekalkan kelembapan serta membaiki sel kulit wajah agar kekal anjal dan muda. Bebas minyak, pelembap Cosmoderm tidak melekit dan mudah meresap ke dalam lapisan kulit.


4. Serum (Oil-Control Serum)
Gunakan serum tiga kali seminggu untuk penjagaan berpanjangan kerana serum dengan kepekatan bahan aktif lebih tinggi mampu meresap lebih baik ke dalam kulit wajah. Dengan ekstrak lemon, aloe vera dan buah-buahan, serum Cosmoderm merupakan gel tidak berminyak yang membantu mengurangkan jerawat, membersih liang pori tersumbat dan mengembalikan kelembapan semulajadi.


5. Masker (Purifying Mask)
Gunakan masker Cosmoderm dua kali seminggu bagi membersihkan kulit secara mendalam. Ia meresap kotoran dan minyak berlebihan serta membersih pori yang tersumbat untuk menjaga kulit wajah. Sapu masker pada muka selama 15 minit dan bilas. Jangan lupa untuk gunakan toner dan pelembap Cosmoderm selepas mencuci muka ya.
Dah pakai semua set perkindungan wajah Cosmoderm tapi muka masih ditumbuhi jerawat degil! Macammana nak buat? Dalam kes ini, kita boleh apply produk yang bertindak secara direct pada jerawat degil tersebut. Nak apply apa?


6. Tea Tree Oil Anti Blemish Xpress
Selepas cucian muka, sapukan Anti Blemish Xpress pada jerawat degil, bintik hitam dan bintik putih sebanyak dua kali sehari. Ia membantu untuk mengurangkan jerawat degil serta bintik hitam dan putih di kulit wajah dengan berkesan. 


7. Tea Tree Oil Anti Blemish Gentle
Sama seperti Anti Blemish Xpress, produk ini juga berfungsi untuk menghilangkan jerawat degil, bintik hitam dan bintik putih secara berkesan. Walaubagaimanapun, Anti Blemish Gentle sesuai digunakan oleh mereka yang mempunyai kulit wajah jenis sensitif. Amalkan sebanyak dua kali sehari pada tempat yang ingin dihilangkan. 


Bagaimana jika saya tidak mempunyai masalah jerawat di wajah namun bahagian belakang badan saya banyak ditumbuhi jerawat? Kadang-kadang, tanpa sedar saya tergaru bahagian yang berjerawat dan kesakitan yang dialami mampu membuatkan air mata saya mengalir keluar. Cosmoderm ada penyelesaiannya!


8. Mandian (Shower Gel)
Dengan kepekatan dua kali ganda, mandian Cosmoderm bukanlah sebarang mandian. Selain berfungsi untuk menghilangkan kesan peluh dan kotoran pada badan, ia juga membantu merencatkan pertumbuhan jerawat serta menghilangkan bau badan. Tampil lebih yakin dengan badan bebas bau dan jerawat dengan mandian Cosmoderm.


Bukan sahaja melindungi kulit wajah, malahan produk Cosmoderm juga melindungi tubuh badan saya dari masalah jerawat dan minyak berlebihan. Terbaik kan? Harga bagi setiap satu produk Cosmoderm juga tidak mahal dan mudah didapati di kebanyakan kedai dan pasaraya. Turut dijual di drug store, jadi kebaikan produk Cosmoderm tidak dapat disangkal lagi. 


Kalau awak tak pernah guna sebarang produk Cosmoderm, apa kata cuba guna produk asas penjagaan muka Cosmoderm iaitu pencuci muka, toner dan pelembap hari ini. Boleh beli secara atas talian di Shopee Cosmoderm. Tekan je link di bawah untuk buat belian okeh. Jangan lupa untuk follow bagi dapatkan voucher diskaun juga. Jom jaga muka dengan Cosmoderm, atasi masalah kulit berjerawat dan berminyak.
https://shopee.com.my/cosmoderm


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nurzariniismail.com/2020/11/skincare-kulit-berminyak-berjerawat-cosmoderm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hati Saya Perlu Kuat Kerana Tidak Mempunyai Pilihan Lain Luahan Ibu Faris Penderita Kulit Rapuh

Hati Saya Perlu Kuat Kerana Tidak Mempunyai Pilihan Lain Luahan Ibu Faris Penderita Kulit Rapuh

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 333 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu memikul Ibu mana yang sanggup melihat keadaan si anak sebegini menaggung derita kesakitan Itulah yang dialami Muhammad Faris Amsyar Mohd Zurairi kanak kanak berusia 6 tahun yang disahkan menghidap penyak...
4 Formulasi Terbaik Untuk Kulit Muka Dalam Diamond Dolly Booster Essence

4 Formulasi Terbaik Untuk Kulit Muka Dalam Diamond Dolly Booster Essence

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 328 hits
Assalamualaikum 4 Formulasi Terbaik Untuk Kulit Muka Dalam Diamond Dolly Booster Essence Kaum wanita seringkali dikaitkan dengan golongan yang sangat obses untuk memiliki kulit lembut seperti bayi kulit pinkish anjal cerah tiada masalah pig...
Satgas Covid 19 Pandemi Tak Mengenal Libur Pilihan Terbaik Di Rumah Saja

Satgas Covid 19 Pandemi Tak Mengenal Libur Pilihan Terbaik Di Rumah Saja

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 164 hits
Satgas Covid 19 mengungkapkan berdasarkan pengalaman sebelumnya liburan di luar rumah justru meningkatkan angka kasus positif Corona di tanah air
Anwar Ibrahim Pilihan Terbaik Untuk Rakyat Malaysia Kaji Selidik Ide

Anwar Ibrahim Pilihan Terbaik Untuk Rakyat Malaysia Kaji Selidik Ide

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 311 hits
Spekulasi Pengisytiharan Darurat menimbulkan reaksi pelbagai dalam kalangan rakyat berkenaan ura ura perintah yang dikatakan dicadangkan Kabinet dalam mesyuarat khas Jumaat lalu Namun kaji selidik oleh Institut Darul Ehsan mendapati pilihan...
Cc Cream Terbaik Make Up Simple Tapi Cantik Yang Mengatasi Masalah Kulit Kering Saya Hansaegee Nature

Cc Cream Terbaik Make Up Simple Tapi Cantik Yang Mengatasi Masalah Kulit Kering Saya Hansaegee Nature

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 330 hits
CC CREAM TERBAIK MAKE UP SIMPLE TAPI CANTIK YANG MENGATASI MASALAH KULIT KERING SAYA HANSAEGEE NATURE Hai Semua How s your day today Hope everything is under control Cuaca yang tak menentu dan pemakaian mask muka adakalanya buat kulit menja...
Platform Pelaburan Terbaik Dan Selamat Bersama B4u Trades

Platform Pelaburan Terbaik Dan Selamat Bersama B4u Trades

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 257 hits
Jom Melabur Di Platform Pelaburan Terbaik Dan Selamat Bersama B4U Trades Dari B4U Global Malaysia Dalam usaha kita untuk membina The post appeared first on
Dinner Yong Taufu Sedap Terbaik

Dinner Yong Taufu Sedap Terbaik

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 220 hits
Dinner Yong Taufu Sedap Terbaik Kebelakangan ni tekak macam terasa perit dan tak boleh nak telan makanan yang agak pedas Bila nak makan kena cari yang cair dan rebus rebus je macam sup bubur dan sebagainya Mungkin dah selalu makan masakan b...
11 Makanan Terbaik Untuk Otak Yang Perlu Anda Tahu

11 Makanan Terbaik Untuk Otak Yang Perlu Anda Tahu

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 346 hits
11 MAKANAN TERBAIK UNTUK OTAK YANG PERLU ANDA TAHU Kenapa kita perlu kena pilih makanan sihat Makanan yang sihat bukan sekadar kenyangkan perut malahan kesihatan diri akan bertambah baik dan otak akan menjadi cerdas Selain itu kulit juga ak...
Boikot Produk Cara Terbaik Ajar Barat Hormat Islam

Boikot Produk Cara Terbaik Ajar Barat Hormat Islam

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 261 hits
Kemarahan dan protes diluahkan dengan tindakan logik terkawal BANGI Suatu penghinaan besar apabila Barat menuduh Islam menggalakkan keganasan Biarpun atas alasan kebebasan bersuara tuduhan perbuatan berkenaan tetap tidak dapat diterima prin...
Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Kes Denggi Meningkat



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Filem Ngesot

Zikir Hari Isnin Fadhilat Membacanya

Monosterio Jadi Raya Tak Jadi Chord

Shinta Angely Nyaman Ku Harap Luka Ku Dapat Chord

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office