Kuat Betul Alahan


Kandungan kali ke-4, alahan bukan biasa-biasa. Kuat sangat alahan kali ini iaitu kuat makan,kuat tidur dan mual sepanjang hari. Badan rasa letih jer tau.
Alhamdulillah, semalam baru sahaja checkup di Klinik WYKO di kuantan. Repeat scan bagi mengesahkan samada betul ataupun tidak bahawa kandungan belum gugur.

Sebagai ibu,naluri keibuan itu kuat yang mengatakan kandungan selamat.Alhamdulillah,syukur sangat Ya Allah. Semasa checkup semalam,kandungan sudah berusia 8 minggu 4 hari. Tak sangka pula,ini adalah kandungan yang ke empat di usia 32 tahun.

Alahan yang Kuat Semasa kandungan 5 minggu, tanda-tanda keguguran jelas kelihatan iaitu bleeding dan spotting. Pendarahan tidak terlalu banyak, cuma 1 pad itu hampir penuh. Dan kadang kala pedarahan tersebut datang bersama sakit punggung.Tetapi dalam masa yang sama,alahan masih kuat.Sehinggakan tak larat sangat tubuh badan Ina ni tau. 6 kali muntah tanpa henti di dalam tandas. Terasa seolah urat perut ditarik-tarik semasa muntah tersebut.
Kuat Betul Alahan… Ada lagi… Mee Kari Sedap! Di Warung Kuyoe Tetap Setia denga Jenama Panasonic! Beli jenis Aqua Beat 7.0Kg Penapis Air 3 Suhu – Bio Ultra Alkaline
Kali ini alahan sangat kuat, adakala terasa mual. Rasa lapar sentiasa,tekak pahit seperti meminta makanan dan paling tak best adalah mata Ina tak boleh tengok skrin komputer.Menaip entri pun tak boleh,apatah lagi membaca entri blog.Terus rasa mengelegak di dalam tekak ni ( seperti macam mesin basuh, berpusing dalam tekak ni) .

Pada awal mengandung gigi dah sensitif. Tak boleh di gosok langsung. Tetapi mujurlah sebelah kanan sahaja. Dan nasib baik juga gigi sensitif ni tak berlarutan lama,jika tak busuklah tak menggosok gigi.Hahahaha.
Mengidam
Mengandung kali ni,di minggu ke-5 tekak asyik nak makan Mee Kari. Taknak Mee Kari orang lain. Nak juga makan Mee Kari yang di jual oleh warung KUYOE . 

Selagi tak dapat makan Mee Kari KUYOE tu, asyik termimpi- mimpi makan. Kebetulan hari nak makan tu, jualan dia dah habis. Huhuhu,nak menangis tau bila tau dah habis. Dalam tekak ni pula, entah beberapa kali asyik menelan air liur. Air liur seperti ingin menitis jer. Keesokan harinya, beli 2 bungkus makan. Kemudian 2 hari berturut beli Mee Kari tersebut.


Kalau ikutkan mengidam, tekak ni pahit nak makan Tomyam pula. Nak juga kedai yang biasa makan tu. Malam tu juga suami tolong bawa,tunaikan hajat ibu mengandung ni. Kedai yang Ina nak sangat makan masakan dia adalah tukang masak orang siam.Jadinya Tomyam memang sedaplah. Pedas pekat kaw kuahnya! Pedas.. ehehe. Bleeding lagi selepas makan tomyam tu.Baby dalam perut kuat makan pedas tau.

Sekarang ni pula,sejak kandungan memasuki 7 minggu. Suka betul makan ulam-ulaman beserta sambal belacan. Segala sayur, habis di celur dan di makan bersama nasi. Kadangkala makan ratah baby timun bersama sambal belacan je.Rangup betul, sayur jadi manis pula dah. 1st time makan ulam,sebelum mengandung memang langsung tak sentuh ulam tau. Pembawakan baby betul lah,suka makan ulam-ulaman.

Kuat Rahim
Semalam doktor WYKO bekalkan ubat kuatkan rahim iaitu DUPHASTON. Ubat ni paling mahal, sekarang dah RM 85 satu kotak. Satu kotak tu ada satu papan ubat. Memang berkesan sangat kalau menguatkan rahim ni. Harini pun dah takde bleeding mahupun spotting lagi jika Ina penat sekalipun. Total keseluruhan bagi mendapatkan rawatan di WYKO adalah sebanyak RM 160.00 ( Cas termasuk scan dan 3 ubatan ).

Selain ubat kuat rahim, doktor bekalkan juga asid folic dan b complex. Kesemua ubat ni penting untuk pertumbuhan janin. Sepanjang mengandung, memang Ina tak pernah miss makan ubat. Lagi-lagi Ina ni HB Low. Paling tinggi pun 10 je hb Ina tau. Huhuhu.. Alhamdulillah, bersalin memang tak drop langsung. Tetapi risau semasa berpantang lah. Pernah jatuh terduduk akibat gelap mata. Mujurlah masa tu tak pegang baby.

Kuasa Allah
Mesti ada yang terkejut. Dari cerita Ina,macam baby dah takde kan? sebab asyik bleeding tetapi tidak. Dari kandungan no 2 lagi, pernah bleeding sehingga 1 bulan.Dari darah fresh dan ketulan darah lagi yang keluar. Tetapi bukan keguguran.Soffea pun dah berusia 4 tahun. Doktor pun sahkan bukan masalah Uri di bawah.
Semoga kandungan kali ini selamat sehingga kelahiran.. aamiin Ya Rabal Alamiin.



The post Kuat Betul Alahan… appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/alahan-kuat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kaum Adam Tidak Emosi Betul Ke

Kaum Adam Tidak Emosi Betul Ke

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 205 hits
Hi Korang Macam SA cakapkan dalam entry sebelum ni yang SA nak buat entry entry perkongsian dan berbincang dengan korang kan so hari ni SA dah dapat satu tajuk yang kita boleh share pendapat bersama sama SA terpanggil nak ajak korang berbin...
Tips Memilih Niche Blog Yang Betul

Tips Memilih Niche Blog Yang Betul

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 282 hits
Tips Memilih Niche Blog Yang Betul KALI ini aku nak kongsikan satu tips blogging mengenai Tips Memilih Niche Blog Yang Betul yang perlu anda ketahui Persoalannya Adakah penting mempunyai niche tersendiri dalam sesebuah blog Adakah niche mem...
Rakyat Dah Betul Betul Bosan Dengan Kerajaan Pakatan Harapan

Rakyat Dah Betul Betul Bosan Dengan Kerajaan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 473 hits
Tempoh kerajaan Pakatan Harapan ambil alih Putrajaya dah menjangkau 15 bulan atau hampir mencecah 450 hari Ini bermakna kalau Pakatan Harapan mahu menghabiskan pemerintahan sepenggal penuh sebelum bubarkan parlimen untuk diadakan Pilihanray...
Ibu Mengandung Tidak Boleh Makan Durian Betul Atau Tidak

Ibu Mengandung Tidak Boleh Makan Durian Betul Atau Tidak

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 479 hits
Ketika ini boleh dikatakan hampir setiap kawasan sudah pasti ada sahaja peniaga yang sedang menjual durian Keenakkannya menjadi kegilaan ramai tanpa mengira bangsa dan peringkat umur Namun pernah tak anda dengar dakwaan yang mengatakan wani...
Kord Lagu Akar Memang Betul

Kord Lagu Akar Memang Betul

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 225 hits
Akar Memang Betul Chord Lirik Lagu Intro Am Entah mengapa hati bertanya E dgn tiba tibaEmungkin kerana kulihat sikapmu Amjauh berbezaAm DmApakah terkasar bahasa katakan AmAgar dapat di kesan jangan Dmsegalanya tersimpan akan Emenjadi dendam...
Lembu Korban Berharga Lebih Dari Rm15 000 Betul Ke Ni

Lembu Korban Berharga Lebih Dari Rm15 000 Betul Ke Ni

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 986 hits
Gambar Hiasan Sumber Dari GooglePercaya atau tidak lembu korban dengan harga berkenaan memang ada Lembu korban berkenaan dari baka American Brahman yang mempunyai saiz yang cukup besar menjadikan ia sebagai pilihan untuk dijadikan korban se...
Betulkan Yang Biasa Biasakan Yang Betul

Betulkan Yang Biasa Biasakan Yang Betul

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 305 hits
Korek korek dari email lama zaman emel yahoogroup dulu Yang baik kita sebar sebarkan Marilah kita bermuhasabah atau menilai dan menghitung kembali tentang amalan harian kita Kadang kadang kita akan dapati amalan kita adalah terbalik atau be...
Ibu Betul Berpantang Susah Sakit Urat Sendi Habis Pantang Cepat Rasa Segar

Ibu Betul Berpantang Susah Sakit Urat Sendi Habis Pantang Cepat Rasa Segar

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 544 hits
Semasa dalam pantang ibu bersalin memang kena betul betul berpantang makan Ibu yang menjaga makanan ketika berpantang mempunyai stamina dan antibodi yang kuat untuk melakukan aktiviti harian seperti menguruskan rumahtangga dan anak anak ser...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Lama Tunggu Grab Chef Anis Nabilah Tawar Diri Hantar Lelaki Oku Penglihatan Balik Rumah



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Golongan Muda Menjadi Miskin Kerana Hutang Kereta

Perpanjangan Brand Membantu Ekosistem Bisnis Lokal Dengan Memberikan Kepastian Hukum

Pg Top 63 By Vonnie Tangtem168 Io 24 168 21 67

Effective Elevator Pitch

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

Kitab Tauhid Fiqih Akbar