Korang Kena Cuba Aiskrim Mokti S Gula Apong Merupakan Kedai Aiskrim Terbaru Di Temerloh



Bagi peminat aiskrim gula apong di Temerloh, anda kini tidak perlu lagi cari ke Kuantan apabila cawangan terbaru Mokti's Ice Cream Gula Apong sudah ada di Temerloh.
Sekitar bulan Oktober yang lalu mereka telah lancarkan dan buka secara rasmi kepada orang ramai untuk dapatkan aiskrim kegemaran mereka terus di Temerloh sahaja.

Nampaknya di Temerloh selain di Vanilla Temerloh, kedai aiskrim Mokti's juga antara kedai yang memang mengfokuskan produk aiskrim sahaja. Jadi orang Temerloh nak lepak makan aiskrim, kena datang sini. Now ada perisa vanila, ada gula apong.
Mokti's memperkenalkan produk aiskrim berasaskan gula apong (gula nipah). Mungkin ramai yang tak pernah dengar berkaitan gula ini. Sebenarnya ianya terkenal di negeri Sarawak. Katanya kalau nak buat perbandingan, ianya sama seperti gula melaka.
Aiskrim Mokti's Gula Apong Cawangan TemerlohOutlet Temerloh ini terletak berhadapan dengan Dataran Temerloh, Dewan Tun Razak atau berhampiran dengan Old Town baru yang sebaris dengan Al-Ikhsan. Jadi disini sesuai untuk dijadikan port lepak makan aiskrim kerana mempunyai kawasan yang luas di dataran tersebut.
BACA : 10 Kedai Kopi Viral Terbaik Yang Patut Anda Cuba Di Temerloh
Ianya dibuka setiap hari bermula 11.30 pagi hingga 9 malam. Setakat ini tiada lagi pilihan pesanan secara delivery atau penghantaran. Jadi anda kena datang sendiri di kedai untuk cuba dan merasai aiskrim gula apong.
Review Mokti's Gula ApongAku berkesempatan buat pertama kali merasai aiskrim Mokti's ini sendiri di cawangan Temerloh selepas beberapa minggu ianya dibuka secara rasmi.
Sebenarnya aku dah datang dua kali disini. Kali pertama, aku cuba menu Apong Asli dengan saiz medium beserta topping conflacks dan taburan coklat. Untuk kali kedua, masih mengekalkan topping yang sama tetapi kali ini cuba Mixed Apong+Pandan pula.

Untuk rasa Apong Original, disebabkan ianya tidak mempunyai gula putih, jadi ianya tidak terlalu manis pun. Rasa lemak sahaja. Rasa manis hanya datang daripada cairan gula apong dikeliling aiskrim tersebut.

Manakala bagi campuran Apong Original + Pandan, ianya sepertinya mengekalkan rasa yang sama tapi ada sedikit rasa pandan. Tetapi ianya tidak manis dan sedap untuk dimakan secara santai.
Untuk kedua-dua harga, ianya bergantung kepada saiz cup sebenarnya iaitu kecil RM3, medium RM4 dan besar RM6. Aku just beli saiz medium sahaja. Bagi aku ianya sangat mencukupi untuk seorang makan.



Pembayaran adalah secara tunai sahaja. Tapi jangan risau, jika anda tak bawa cash, anda masih boleh bayar menggunakan QRPay Maybank secara online.
Selain daripada menu tersebut, ada juga perisa honeybee, ada Apong Honeycomb, Apong Baby Bob, Honey Cream dan banyak lagi. Bukan itu sahaja, ada juga dijual produk aiskrim batang dengan pelbagai perisa lain. Ada pandan, matcha, teh es, pandan, white coffee dan banyak lagi yang mana kesemuanya adalah berasaskan Gula Apong.


Sebagai cadangan, mungkin dimasa hadapan Mokti's cawangan Temerloh boleh sediakan kawasan dine-in pada bahagian luar atau tepi kedai tersebut. Jadi orang ramai yang datang, boleh nikmati terus aiskrim tanpa perlu pergi ke kawasan lain.
Selain itu, mungkin boleh tambah kaedah bayaran lain pula. Boleh tambah DuitNow mungkin. Bayar menggunakan eWallet. Sekarang kan zaman cashless. 
Jadi orang Temerloh datanglah ke Mokti's Ice Cream Gula Apong cawangan Temerloh pada bila-bila masa dan cuba sendiri aiskrim dengan harga yang berbaloi. Makan pula petang-petang atau masa musim panas kan, memang boleh basahkan tekak la.
Mokti's Ice Cream Gula Apong dah boleh la masuk senarai tempat makan menarik yang anda boleh datang apabila tiba di Temerloh selepas ini.
Info lanjut, boleh tengok di facebook Mokti's Temerloh.
Mungkin lepas ni, lebih banyak kedai aiskrim akan dibuka di Temerloh. Asyik bubble tea je.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aimanabdullah.com/2021/11/cuba-pertama-kali-aiskrim-moktis-gula-apong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Kedai Kopi Viral Terbaik Yang Patut Anda Cuba Di Temerloh

10 Kedai Kopi Viral Terbaik Yang Patut Anda Cuba Di Temerloh

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 583 hits
Nampaknya sekarang sudah sampai trend minuman Kopi pula Setiap kedai pastinya menawarkan kopi yang menarik dan paling sedap Tidak terlepas juga di daerah Temerloh Secara jujurnya aku tidak lah minat dan obses kepada minuman kopi ni Jadi kal...
Resepi Ais Krim Gula Apong Homemade

Resepi Ais Krim Gula Apong Homemade

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 380 hits
Berikut saya kongsikan kepada anda resepi ais krim apong homemade yang paling mudah dan anda boleh cuba buat sendiri Bahan Bahan Untuk Menyediakan Ais Krim Gula Apong Homemade 1 500gm whipp cream 2 70gm gula apong gula melaka 3 1 helai daun...
8 Cara Sederhana Mencegah Merawat Jerawat Batu Korang Cuba Ya

8 Cara Sederhana Mencegah Merawat Jerawat Batu Korang Cuba Ya

papar berkaitan - pada 22/11/2021 - jumlah : 257 hits
Korang yang memiliki kulit wajah yang mulus dan bebas daripada jerawat batu memang beruntung sangat sangat Sis tak ada problem kulit wajah berjerawat sebegitu tetapi anak bujang sis yang sulung tu mengalaminya Setahu sis jerawat adalah peny...
Korang Tau Tak Ini Telur Apa

Korang Tau Tak Ini Telur Apa

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 185 hits
This item is an egg case of a skate or a ray Entri Lain Yang Menarik
Difitnah Tutup Kedai Bila Najib Razak Datang Pemilik Kedai Tampil Beri Penjelasan

Difitnah Tutup Kedai Bila Najib Razak Datang Pemilik Kedai Tampil Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 165 hits
Tular sebuah rakaman video di mana seorang peniaga di Pantai Siring Melaka didakwa bertindak menutup kedai makan miliknya apabila Datuk Seri Najib mahu singgah makan di kedai tersebut Susulan daripada itu Najib dan rombongannya dilihat bera...
Iklan Kedai 1malaysia Yang Sangat Comel Video

Iklan Kedai 1malaysia Yang Sangat Comel Video

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 167 hits
Aku tengok iklan ni masa menonton televisyen dengan rakan sepejabat Sangat kreatif dan mesej yang mahu disampaikan sangan jelas dan mudah diterima Dua ibu jari di atas untuk iklan ini Sumber
Pasar Kedai Payang

Pasar Kedai Payang

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 343 hits
Lokasi Pasar Kedai Payang Alamat Jalan Sultan Zainal Abidin Kampung Tanjung Kapur 20200 Kuala Terengganu Terengganu Waktu Operasi 7 00 pagi 6 00 petang Tarikh Lawatan 05 November 2021 Pasar Kedai Payang menjadi lokasi tunggal yang sempat di...
Direman 6 Hari Suspek Kes Samun Kedai Dobi

Direman 6 Hari Suspek Kes Samun Kedai Dobi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 152 hits
SUNGAI PETANI Suspek utama kes samun kedai dobi layan diri dan kedai runcit 24 jam yang diserahkan sendiri ibunya di balai polis semalam direman selama enam hari bermula hari ini Selain lelaki berusia 21 tahun itu Majistret Nurul Rasyidah M...
Suami Isteri Ditahan Polis Untuk Bantu Siasatan Rompakan Di Kedai Dobi

Suami Isteri Ditahan Polis Untuk Bantu Siasatan Rompakan Di Kedai Dobi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 222 hits
ALOR SETAR Polis menahan suspek utama kes samun seorang wanita di dobi layan diri dan kedai runcit 24 jam dalam tempoh berselang 15 minit di Sungai Petani Selasa lepas kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah SAC Mior Farid Al Atrash Wahid...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try