Kontraktor Rumah Menipu Hangus Duit Ratus Ribu Sedih Nusara Bina Pmc Bagi Jawapan



Woww! Rumah idaman masa usia emas, berangan tak salah kan. Tanah kat kampung dah ada.
Aku dah lama tak kongsikan pasal rumah kondo yang aku duduk sekarang, saban hari ada je pembaca email julia tanya pasal kontraktor buat plaster siling lah, buat dapurlah, buat partition rumah lah. 
Ya banyak betul komen dan pertanyaan melalui email.
Musim ini walaupun MCO, ramai masuk rumah baru. Tahniah semua.
Dulu aku banyak kongsikan di blog macam mana aku beli rumah dan cara ubah suai rumah mengikut bajet aku sendiri. Akan tetapi, baru-baru ini aku terdengar satu kisah benar dari seseorang ya.
Kisah benar... perit, tapi bacalah buat pedoman.
Beliau baru sahaja kena tipu dengan kontraktor yang dia langgan untuk bina rumah, duit hangus, pekerja lari dan pelan masih tak siap ikut masa dan jadual yang dipersetujui.
Bukan sikit kena tipu, beratus ribu woiii... ingat senang nak kumpul duit sebanyak itu? Hangus dalam tak sampai setahun, menyesal pun tak guna bila mana tahu kontraktor berkenaan tak berdaftar. 
Hanya dapat melalui rekemen kawan sendiri. Mungkin kebetulan masa itu rumah kawan dia buat okey, sampai dekat dia nasib tidak menyebelahi dia sendiri. 
Pedih dengar, nak buat report polis pun makan masa. Belum tentu dapat balik wang berkenaan kan, itu kalau dapatlah. Kalau tak dapat sampai langsung tak ke temu kontraktor tu semula mau putih mata si kawan tu.Nusara Bina PMC syarikat berdaftar, ada pejabat sah terletak di Kota Damansara PJ Selangor. Nak baca kes kedua? 
Kes mak aku sendiri terkena? Teruskan membaca... lagi sadis ooo. 
Kes mak aku...Ini kisah benar juga, sebab aku teringat beberapa tahun lepas mak aku sendiri terkena dengan satu geng kontraktor yang dia kenal dari kenalan dia juga.
Mak aku ni kumpul duit dekat bertahun tau semata nak buat dapur baru. Dia nak buat extend dapur jadi luas. Dapur lama dia tersangatlah uzur, sampai nak simpan barang & gadget dapur pun sangat sempit. 
Bila duit dah cukup, dia diam-diam pi tempah dengan pekerja buruh yang berlakon sebagai kontraktor bina rumah. Aku banyak kali pesan kat dia kaji dulu latar belakang orang buat rumah tu, betul ke boleh dipercayai?
Sekali mak aku telefon, suara dia cemas."Julia, mama pelik kenapa mama call orang tu suh datang kerja buat dapur mama masih tak siap ni lepas raya, dekat seminggu dah ni terbengkalai".
Sampai dekat 1 bulan terbengkalai dapur mak aku. Tekanan aku nak selesaikan masalah mak aku tu sebab dekat RM... gak hangus dibawa lari. (Aku rahsiakan ya, aib mak aku tu).
Heyyyy geram tau mak aku sendiri kena tipu hidup-hidul. Apa nak buat, mak aku sendiri tak mau report polis, banyak kali dah aku nak bawa kes ni ke atas muka pengadilan. Akan tetapi sebab atas kesalahan mak aku gak amik orang yang tak ada rekod syarikat berdaftar, sah-sah salah kita sendiri.
Jadi ambil iktibar dari dua kes benar diatas ya. Julia tak nak korang pun terkena. Impian nak ada rumah idaman, dah beli rumah nak hias itu ini, nak tambah itu ini semua pakai duit, bukan sehari dua kumpul betul tak?Kita nak macam inilah, ada pereka yang tolong realisasikan angan-angan rumah baru dan apa jua rekaan luaran dan dalaman rumah. 

Nusara Bina PMC - syarikat sah berdaftar 201001014251 (898485-M)Aku cadang dekat kedua-dua orang kes berkenaan ambil khidmat dengan Nusara Bina PMC. Syarikat kontraktor ini dimiliki oleh 100% Bumiputera.
Berpengalaman luas dalam pembinaan & seni bina design rumah. Pejabat dia pun ada, ada pekerja-pekerja di tugaskan untuk melayan kehendak kita. 
Nak design rumah macam mana, nak extend rumah ke, dapur baru ke, nak buat plaster siling ke aku rekemen buat dengan Nusara Bina PMC. 
Aku bab mengkaji ni beri kat aku, sampai ke tulang aku kaji. Aku buka website Nusara Bina PMC ni banyak dia senaraikan projek lepas jenis pembinaan apa dia lahirkan. 
Antaranya :1. Klinik Kesihatan Daerah Gombak
2. Design bagi pejabat PUSPAKOM
3. Chalet di Pulau Sayak, Pulau PinangBermacam lagi lah projek lepas Nusara ni, macam inilah kita nak. Ada rekod depan mata, tak adalah cakap pung pang pung pang bukti no hado ! Ehhh marah pulak, bukan apa aku tak nak korang leburkan duit dekat salah kontraktor lagi. 
Ni aku tunjuk jalan dah, selebihnya korang fikir dan acu pelan nak tempah dengan kontraktor yang bukan menipu di kemudian hari, jadi aku suggest kat mak aku juga tau. Tak adalah kena tipu kali kedua. Pening oooo, sian orang tua aku tu. 
Lihatlah sendiri bukti hasil kerja dari kontraktor Nusara Bina PMC 👇
Dapur, cantiknya rekaan dapur ni. Mak aku tengok pun dia terbeliak. Bukan setakat dapur, nak buat build in wardrobe, wiring, almari kasut dan apa sahaja tanya je kontraktor ni dia boleh design depan mata kita. Sampai puas hati baru boleh proceed. 
Soalan paling popular saban hari orang dok email aku, julia boleh share nama kontraktor yang boleh buat plaster siling rumah dan pejabat? Okey ini dia buktinya. 
Kemaskan plaster siling dalam proses? Nampak teratur tu. Kalau basic macam ni dah cun, kalau dah siap? Wowww!
Rumah dah duduk lama, nak juga rasa feel duduk rumah baru. Mereka pun ada kakitangan yang boleh cat semula bumbung rumah, cat rumah tau. Senang!
Lantai simen rumah mak abah aku banyak pecah, aku ingat nak belanja la tiles baru untuk rumah diorang nanti kasi nampak cun. 
Di pejabat Nusara Bina ada disediakan sampel tiles rumah. Tinggal pilih dan beri keluasan lantai rumah. Kalau tak tau, haa korang deal la dengan diorang datang ukur. Bukan setakat itu, nak khidmat belikan tong cat pun boleh. Boleh kata semua benda pasal bina & dekorasi rumah atau pejabat korang tanya je pihak Nusara Bina. 
Confirm jadi! Duit tak lebur hangus macam itu je.
Okey, hilang satu beban kat bahu aku selama ini kisah pasal impian buat rumah dan hias rumah dengan perkongsian jujur aku kali ini. 
Bila dah dapat syarikat kontraktor yang jujur, aku kena kongsi supaya bukan setakat mak aku terbela, tapi kawan-kawan dan pembaca senyap aku tak kena tipu atau kena tipu kali kedua, ketiga dan seterusnya.
Aku doakan...Bagi yang sedang masuk rumah baru, aku ucapkan tahniah. Bagi yang belum beli rumah tapi ada tanah dan nak beli tanah aku doakan impian dan angan-angan korang tu berjaya suatu hari nanti. 
Satu tips aku nak bagi tahu, mulakan dengan tabungan kecil dan berikan komitmen sepenuhnya untuk tabung berkenaan.
Baru kau akan rasa apa aku rasa, miliki rumah idaman dan deko hiasan dalaman yang diidamkan selama ini tercapai.
Untuk maklumat lanjut, layari lebih lagi info dibawah. 
Website : https://nusarabina.com/FB: https://m.facebook.com/nusara.bina.pmc/IG: https://instagram.com/nusarabina
Tel : 012-9880414

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.juliajohari.com/2021/06/kontraktor-rumah-menipu-hangus-duit.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+WithJulia+(With+Julia...)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Melayu Bila Ada Duit Sikit Beli Kereta Mewah Bila Nak Beli Rumah

Melayu Bila Ada Duit Sikit Beli Kereta Mewah Bila Nak Beli Rumah

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 274 hits
Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah Ada duit sikit tayang beli kereta mewah Apa keutamaan hidup yang sebenar RATA rata saya tengok orang Melayu suka menayang kemewahan Ada kereta mewah sikit tayang Dapat isteri artis selebriti tayang Dah bers...
Kenali Charles Ingram Lelaki Yang Menipu Untuk Menang Who Wants To Be A Millionaire

Kenali Charles Ingram Lelaki Yang Menipu Untuk Menang Who Wants To Be A Millionaire

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 114 hits
Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini VOCKET Rancangan kuiz permainan televisyen Who Wants to Be A Millionaire versi Malaysia yang dihoskan oleh Dato Jalaluddin Hassan pernah menjadi fenomena di negara ...
Kisah Wanita Malaysia Licik Yang Curi Identiti Dan Menipu Pelabur Di Amerika Syarikat

Kisah Wanita Malaysia Licik Yang Curi Identiti Dan Menipu Pelabur Di Amerika Syarikat

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 251 hits
Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini VOCKET Kegiatan menipu atau scam bukan sesuatu yang baharu Ia boleh berlaku di mana mana dan individu itu boleh menipu sesiapa sahaja asalkan beliau mempunyai keyak...
Ramai Yang Nak Tahu Betulkah Mawar Didalam Kereta Itu Ini Pun Dah Dikira Menipu

Ramai Yang Nak Tahu Betulkah Mawar Didalam Kereta Itu Ini Pun Dah Dikira Menipu

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 269 hits
Terkini Polis sahkan Menteri PAS diperiksa di SJR Perasing pada 16 MeiMay 29 2021 Polis mengesahkan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali diperiksa ketika melalui sekatan jalan raya Perasing di Kem...
Elak Bertanya Soalan Bermula Kenapa Cara Ni Lama Lama Buat Anak Pandai Menipu

Elak Bertanya Soalan Bermula Kenapa Cara Ni Lama Lama Buat Anak Pandai Menipu

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 205 hits
Perasan tak setiap kali anak buat kesalahan laju je perkataan KENAPA keluar dari mulut ibu ayah Rata rata ibu bapa mengambil pendekatan bertanya sebegitu dengan tujuan untuk selidik dan nak tahu punca Sebenarnya cara ibu bapa selama ini sal...
Menteri Pelajaran Pun Kuat Menipu Jugak Ker Mana Data Penerimaan Sekolah Yang Terima Dan Negeri Mana

Menteri Pelajaran Pun Kuat Menipu Jugak Ker Mana Data Penerimaan Sekolah Yang Terima Dan Negeri Mana

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 216 hits
malaysiakini comMenteri Hampir 13 000 peranti telah diberi kepada murid B40Baki agihan sebanyak 40 290 unit akan selesai pada 12 Jun dan 96 823 unit dijangka selesai akhir September kata menteri pendidikan BOB KELANANGBiasa kalau ader penga...
Ciuman Terakhir Syafaat Untuk Abi Ummi Di Akhirat Bayi Jatuh Katil Di Rumah Pengasuh Meninggal Bapa Mohon Doa Ramai

Ciuman Terakhir Syafaat Untuk Abi Ummi Di Akhirat Bayi Jatuh Katil Di Rumah Pengasuh Meninggal Bapa Mohon Doa Ramai

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 626 hits
Ciuman terakhir dari kedua ibu bapa buat arwah Khaleek Islam bayi 14 bulan yang maut di rumah pengasuh akibat terjatuh dari katil mengundang sebak ramai Artikel Berkaitan Mangsa sebelum itu dihantar bapanya berusia 30 tahun ke rumah pengasu...
Pilih Curhat Masalah Rumah Tangga Ke Mertua Nagita Orang Tua Belum Tentu Bisa Maafin Pasangan Kita

Pilih Curhat Masalah Rumah Tangga Ke Mertua Nagita Orang Tua Belum Tentu Bisa Maafin Pasangan Kita

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 292 hits
Ada yang sependapat dengan Gigi ada pula yang merasa hal itu hanya berlaku bagi mereka yang memiliki mertua baik
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm