Konstabel Baru Kahwin Pergi Dalam Kemalangan


Konstabel Baru Kahwin M4ut Kemalangan. Arw4h baru sahaja melangsungkan perkahwinannya Julai lalu dan kali terakhir berjumpanya Ogos lalu ketika dia datang ke rumah. Namun petang tadi saya terkejut apabila menerima berita anak saudara meningg4l dunia.”
Begitu kata Tamizi Nadzir, 45, dari Kampung Lanai, dekat Baling, selepas anak saudaranya, Konstabel Mohd Syafiq Hanafie Anuar, 28, maut dalam kemalangan di Kilometer 49.5 Jalan Sungai Petani- Baling berdekatan Kampung Charok Bemban, hari ini.
Dalam kejadian 4.15 petang itu, mangsa menunggang motosikal dari Kupang ke Baling sebelum terbabit kemalangan dengan lori.
Tamizi berkata, arw4h berasal dari FELDA Mengkuang, Triang Pahang bercuti, hari ini dan kali terakhir berjumpanya Ogos lalu.
“Dia seorang yang baik dan mesra dengan semua sanak saudara namun tidak menyangka dia pergi lebih awal.
“Kami reda ketentuan ilahi dan berdoa arw4h ditempatkan bersama orang yang beriman,” katanya ketika dihubungi malam ini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Baling, Superitendan Shariffuddin Yusuf, berkata, mangsa bertugas di Balai Polis Kupang.
“Siasatan awal, mangsa dalam perjalanan dari Kupang ke Baling sebelum terbabit kemalangan dengan lori dari arah yang sama.
“Sebaik tiba di tempat kejadian lori dari arah Kupang ke Baling berhenti di bahu jalan dan membuat pusingan U menyebabkan motosikal mangsa tidak sempat mengelak lalu melanggar pintu hadapan kanan lori berkenaan,” katanya ketika dihubungi.
Shariffuddin berkata, mangsa yang parah kemudian dihantar ke Hospital Baling.
“Mangsa bagaimanapun meningg4l dunia ketika menerima rawatan di Zon Merah pada 5.40 petang.
“Jenazah kemudian dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani untuk bedah siasat,” katanya.
Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu sehingga menyebabkan kema tian.
Isu PTPTN boleh ‘keluarkan’ PH daripada mentadbir negara – Syed Saddiq
Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata Isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPN) dilihat boleh menjadi antara kemungkinan kerajaan Pakatan Harapan (PH) ‘dikeluarkan’ daripada terus mentadbir negara.
Justeru, beliau berkata isu berkenaan harus dibincang dengan baik oleh semua pihak kerana ia melibatkan kos sara hidup yang sering menjadi topik utama dibangkitkan golongan muda masa kini.
“Kalau saya tak berjaya angkat suara anak muda tentang ini (PTPTN), maksudnya saya gagal. Sebab itu, kalau kita bincang tentang PTPTN, saya kena pertahankan (keutamaan golongan muda) dan bawa ke jemaah menteri untuk mencari kaedah yang komprehensif menyelesaikannya.
“Disebabkan itu, kita (Kementerian Belia dan Sukan) selaku platform yang dekat dengan anak muda, harus libatkan diri dan menjadi pendesak utama membantu kelompok berkenaan dalam isu berkaitan kos sara hidup,” katanya dalam program Bicara Minda anjuran Sinar Harian di sini, pada Jumaat seperti dilaporkan Bernama.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai isu berkaitan PTPTN dan kehendak serta keutamaan golongan muda masa kini, oleh moderator program berkenaan, Tan Sri Johan Jaafar.
Dalam pada itu, bercakap kepada media selepas program berkenaan, Syed Saddiq menegaskan bahawa PTPTN perlu memastikan kaedah pembayaran baharu yang mahu dilaksanakan ke atas peminjam tabung pendidikan itu dibuat secara adil.
Beliau berkata nasib peminjam yang sedang membayar pinjaman pengajian mengikut jadual ditetapkan PTPTN juga tidak boleh diketepikan kerana mereka menandatangani kontrak pembayaran itu terlebih dahulu dengan perbadanan berkenaan sebelum kaedah pembayaran baharu dikeluarkan.
“Kita tak boleh pukul rata semuanya. Kalau sebelum ini peminjam membayar RM100 ke RM200 sebulan tapi tiba-tiba naik ke RM600 ke RM700, itu terlalu membebankan kerana ada dalam kalangan mereka mempunyai tanggungan yang besar walaupun bergaji RM4,000 ke atas,” katanya.
Sehubungan itu, kata Syed Saddiq, KBS dengan Kementerian Pendidikan dan PTPTN akan berjumpa sebanyak mungkin golongan muda bagi mencari formula terbaik untuk menyelesaikan isu berkenaan.
Pada hari ini, Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malek menyatakan jemaah menteri mahu PTPTN menangguhkan pelaksanaan Potongan Gaji Berjadual (PGB) ke atas semua peminjamnya susulan pengumuman perbadanan itu pada Rabu lepas, yang akan melaksanakan PGB ke atas peminjam yang gajinya mencecah RM2,000 sebulan.
Pengumuman PTPTN itu mendapat reaksi pelbagai pihak termasuk ahli politik yang mahu kaedah itu dipertimbangkan semula supaya tidak membebankan peminjam.
Sumber/Foto: Astro Awani, Harian Metro
The post Konstabel Baru Kahwin ‘Pergi’ Dalam Kemalangan appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/konstabel-baru-kahwin-pergi-dalam-kemalangan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sesuaikan Diri Lepas Kahwin Dengan 10 Perkara Baru Ini Paling Penting Belajarlah Terima Pasangan Seadanya

Sesuaikan Diri Lepas Kahwin Dengan 10 Perkara Baru Ini Paling Penting Belajarlah Terima Pasangan Seadanya

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 323 hits
Sesuaikan Diri Lepas Kahwin Dengan 10 Perkara Baru Ini Paling Penting Belajarlah Terima Pasangan Seadanya Kehidupan ketika bercinta tentunya tidak sama dengan alam perkahwinan Ini kerana sebaik sahaja bergelar suami isteri pastinya banyak p...
Baru Diijabkabul Sebulan Telah Pergi Meniinggal Dunia Ini Luahan Sedih Bapa Pengantin Lelaki

Baru Diijabkabul Sebulan Telah Pergi Meniinggal Dunia Ini Luahan Sedih Bapa Pengantin Lelaki

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 384 hits
Baru Diijabkabul Sebulan Telah Pergi Meniinggal Dunia Ini Luahan Sedih Bapa Pengantin LelakiBaru Diijabkabul Sebulan Telah Pergi Meniinggal Dunia Ini Luahan Sedih Bapa Pengantin Lelaki
Tnb Dijangka Memperluaskan Ujian Rintis Jalur Lebar Ke Kawasan Baru

Tnb Dijangka Memperluaskan Ujian Rintis Jalur Lebar Ke Kawasan Baru

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 209 hits
Pada bulan Julai lepas Tenaga Nasional Berhad telah mengumumkan yang mana mereka akan memulakan ujian rintis untuk penawaran jalur lebar di Jasin melibatkan sekitar 1100 rumah di Taman Merbau Taman Maju dan juga Felda Kemendor Terkini lapor...
Christie Cari Pasukan Baru

Christie Cari Pasukan Baru

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 319 hits
CHRISTIE JayaseelanBaca Juga KUALA LUMPUR Bekas pemain kebangsaan Christie Jayaseelan terpaksa mencari haluan baru selepas menolak untuk kekal bersama FELDA United bagi menghadapi saingan Liga Malaysia musim depan Christie yang terkenal den...
Dah Lama Nantikan Baby Baru Akhirnya Elyana Ambil Anak Angkat Lelaki Sindrom Down

Dah Lama Nantikan Baby Baru Akhirnya Elyana Ambil Anak Angkat Lelaki Sindrom Down

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 931 hits
Penyanyi Elyana mengakui telah mengambil seorang anak angkat lelaki Sindrom Down yang diberikan nama Tulus sejak sebulan yang lalu Elyana 31 yang sedang bertarung dengan kanser limfoma tahap empat sejak tujuh tahun lalu memberitahu berita t...
Butuh Rp 4 5 T Untuk Stadion Bmw Dprd Dki Baru Setujui Rp 400 M

Butuh Rp 4 5 T Untuk Stadion Bmw Dprd Dki Baru Setujui Rp 400 M

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 223 hits
DPRD DKI menyetujui anggaran awal pembangunan Stadion BMW senilai Rp 400 miliar Program stadion untuk Persija Jakarta ini salah satu janji kampanye Anies Baswedan dan Sandiaga Uno saat Pilgub DKI 2017
Jelang Natal Tahun Baru Polisi Fokus Amankan Tempat Ibadah Hingga Wisata

Jelang Natal Tahun Baru Polisi Fokus Amankan Tempat Ibadah Hingga Wisata

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 214 hits
Selain ancaman keamanan dan ketertiban masyarakat Polri juga bekerjasama dengan sejumlah kementerian dan lembaga untuk memastikan liburan Natal dan Tahun Baru berjalan lancar Salah satunya memastikan pasokan bahan bakar minyak dan kebutuhan...
Esdm Cari Solusi Minimnya Anggaran Untuk Mencari Sumber Minyak Baru

Esdm Cari Solusi Minimnya Anggaran Untuk Mencari Sumber Minyak Baru

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 214 hits
Kementerian Energi Sumber Daya Mineral tengah mencari solusi guna mengatasi terbatasnya anggaran untuk mencari lebih banyak sumber minyak dan gas bumi
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih