Komen Tentang Penulisan Mso


 
1) Tulisan panjang tapi berbaloi dan mesti baca kerana di sini dititipkan juga FAKTA dan SEJARAH yg ramai tidak tahu mengenai Ku Li dan DSAI dgn OT95. Bagi yg TAK SUKA baca tulisan yg panjang janganlah merungut atau marah. Anda boleh skip shj.

2) Sangat setuju dgn apa yg disebutkan oleh tuan MSO mengenai Ku Li dan DSAI. Kamal Amir Kamal Hijaz tu memg berkwn baik dgn Lockman Adam. Lockman yg cuba bina persepsi TANPA HUJAH DAN BUKTI kununnya DSAI hanya mendapat "perlepasan" BUKAN Pengampunan PENUH. Kamal Amir hanya menyambut benda fitnah.

3) Saya menganggap ini hanyalah Natijah KETAKUTAN mereka bahawa DSAI paling layak dan hampir berpeluang menggapai jawatan PM. Sbb mereka tahu DSAI sudah berkali-kali berurusan dgn Istana Negara secara senyap-senyap sebelum ini, sebelum YDPA menemui Ketua-ketua parti lagi.

4) Saya sudah sanggah persepsi tipu itu dalam posting saya bertarikh 20 June 2021 dgn menyiarkan tulisan teknikal sarat dgn hujah oleh Peguam Mohd Ruzaini Bin Zulkifli dari Tetuan Hafiz Ruzaini & Co. yg membuktikan PENGAMPUNAN ANWAR SAH DAN TERATUR. Link : https://www.facebook.com/zus.dinii.37/posts/1171578576679858

5) Bersama hujahan tersebut saya sertakan VIDEO yg membuktikan pegawai Istana MENYEBUT DSAI MENDAPAT PENGAMPUNAN SEPENUHNYA dari KDYMM SPB YDPA Sultan Mohamad V. Sehinggakan DSAI tidak perlu sign apa2 kerana dia tidak bersalah. Youtube link : https://www.youtube.com/watch?v=PHc3Ga8zCOE

6) Tidaklah saya mahu menafikan bahawa Ku Li punya jasa yg besar kpd negara ini. Beliau sebenarnya adalah juga mangsa kpd OT95 dan juga "OLIGARCHY" terutamanya.Sama seperti DSAI yg dimangsakan oleh "OLIGARCHY" kerana DSAI menentang SISTEM yg korup.

7) Apa yg didedahkan oleh Kamal Amir tentang Shell, The 7 Sisters, Dunlop dan Guthrie ada benarnya. Tapi apa kurangnya DSAI yg punya jawatan di IMF dan Bank Dunia?? Malah masih dipanggil oleh Bank Dunia selepas keluar dari penjara di era Pak Lah. Kamal Amir tahu bahawa DSAI bersih dan tidak boleh disabitkan dgn kesalahan rasuah sbb itu dia hanya dituduh menyalah guna kuasa dan liwat. Dalam live Kamal Amir sendiri sebut perkara ini bila mahu menegakkan hujah yg perkara sebegitu turut berlaku kpd Ku Li.

8.) Tapi mgkin ramai tak tahu, Ku Li juga bersubahat dgn Tun Razak yg menggunakan Ordinan Darurat 1969-1971 utk mengambil hak minyak Sabah Sarawak utk diberikan kpd Petronas. Ini berlaku, apabila Ku Li menggubal Act 144 - Akta Kemajuan Petronas 1974 bagi memperkukuhkan cengkaman Petronas ke atas hasil myk.

9) Perkara itu, pada sudut pandang aktivis di Sabah dan Sarawak telah "MERAMPAS" hak 2 Wilayah itu ke atas minyak milik mereka apabila Zon Eksklusif Sempadan Laut mereka dikecilkan kpd 3 batu Nautika shj. Namun, itu "beside the point" dan ia tidak perlu diperbincangkan di sini.

10) Saya bersetuju benar yg Ku Li tidak punya masalah dgn DSAI begitu juga sebaliknya. Semasa di penjara, DSAI melalui Kak Wan dan DS Saifuddin Nasution Ismail masih menemui Ku Li utk berbincang over dinner. Butirannya hanya mereka yg tahu walau saya turut dimaklumkan serba sedikit.

11) Ku Li masih punya integriti utk memimpin tapi dia "Dinasour" politik UMNO yg tidak mendapat sokongan MP-MP. Hakikat ini berbeza dgn DSAI yg mempunyai sokongan kuat sebahgian besar MP dan Rakyat. Oleh itu dlm keadaan ini paling Ideal dan Logik bg menyelamatkan negara Ku Li harus bersedia dan berjiwa besar utk jadi " Second Fiddle" kpd DSAI.

12) Yg saya agak kesal dan ralat bila 3 bulan lalu The Vibes dan The Malaysian Insight melaporkan Ku Li berkata : “Anwar akan bankrapkan negara dalam tempoh tiga hari!” (“Anwar will bankrupt the country in three days!”). Ku Li tidak sepatutnya menyerang DSAI, DSAI tidak berbuat demikian dan kita masih ada hormat pd Ku Li. Oleh itu Ku Li janganlah buat perangai TAK SEMENGGAH OT95.

Wallahualam.

- Zus Din

25 June 2021

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/komen-tentang-penulisan-mso.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Himpunan Kata Kata Hikmah Dan Motivasi Tentang Kehidupan

Himpunan Kata Kata Hikmah Dan Motivasi Tentang Kehidupan

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 636 hits
Himpunan Kata kata Hikmah Dan Motivasi Tentang Kehidupan ini saya kumpulkan dari bacaan di media sosial dan amat menarik untuk direnungkan Ada sebahagiannya bercerita tentang cinta dan kehidupan tentang perlunya ilmu untuk terus hidup di du...
Info Viral Tentang Set Pinggan Yang Dikatakan Tak Halal

Info Viral Tentang Set Pinggan Yang Dikatakan Tak Halal

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 316 hits
Assalamualaikum dan Selamat Malam Hai Pembaca semua Bonde nak kongsikan tentang info ini kepada ibu ibu dan surirumah diluar sana Ini adalah penerangan yang diberkan oleh Persenol This is a content summary only Visit my website for full lin...
5 Buku Tentang Perjalanan Yang Akan Membawamu Merasakan Sensasi Lain Liburan Dari Rumah

5 Buku Tentang Perjalanan Yang Akan Membawamu Merasakan Sensasi Lain Liburan Dari Rumah

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 217 hits
Membaca 5 buku tentang perjalanan ini bisa jadi alternatif liburan dari rumah yang menyenangkan selain virtual tour
Kisah Yang Benar Tentang Kerajaan Kudeta

Kisah Yang Benar Tentang Kerajaan Kudeta

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 232 hits
MOHD MUKHLIS MOHD SYARIFFTepat kena pada enabler Kerajaan Melayu Isley terutama sekali Mutfi Serba Tahu their blood is in your hands Sir Berita ini merangkumi segala yang tak betul dengan Kerajaan Kudeta 1 Ramai peniaga SME Bumiputera tak d...
Bayi Kini Berusia 3 Bulan Ini Info Tentang Tinggi Berat Amp Imunisasi Ibu Ayah Wajib Tahu

Bayi Kini Berusia 3 Bulan Ini Info Tentang Tinggi Berat Amp Imunisasi Ibu Ayah Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 218 hits
Salah satu kebimbangan ibu bapa adalah bagi memastikan bayi membesar dengan sihat dan normal seperti mana kanak kanak lain Perkara paling utama adalah ketinggian dan berat bayi yang perlu seiring dengan usia si manja Namun tahukah ibu berap...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim