Kolej Yayasan Felda Pahang Bentuk Tenaga Kerja Mahir Penginapan Makan Minum Percuma


INFO INSTITUSI:
Nama institusi : Kolej Yayasan Felda Pahang
Alamat : feldajaya Timur Mempaga,28600 Karak Pahang Maklumat lanjut : https://ift.tt/372mAQM Facebook: YayasanFeldaOfficial
Bagi pelajar yang meminati bidang kulinari, rebut peluang anda menyambung pengajian di Kolej Yayasan Felda Pahang. Yayasan Felda ditubuhkan di bawah Akta Pemegang Amanah (Perbadanan) 1952 pada tahun 1998. Objektifnya adalah menjadi pemancu pembangunan generasi yang progresif dan menambah nilai untuk kepentingan warganegara Malaysia.
Penubuhannya adalah selaras dengan keprihatinan Kumpulan Felda terhadap tanggungjawab sosialnya dan sejajar dengan penglibatannya mempertingkatkan kedudukan sosio ekonomi masyarakat luar bandar dan pembangunan negara.
Yayasan Felda secara terus terlibat dalam melakksana dan menggalakkan kerja-kerja amal, kemasyarakatan serta kebajikan dalam bidang pendidikan dan latihan, kesihatan serta kebajikan.
Kolej Yayasan Felda (KFY) diwujudkan bagi menyediakan lebih banyak peluang latihan kemahiran kepada kepada generasi Felda dan warga Malaysia dalam pelbagai bidang teknikal dan vokasional selaras dengan keperluan industri. Ia terletak di dua lokasi.
Kolej Yayasan Felda Pahang tertumpu kepada bidang Hospitaliti manakala Kolej Yayasan Felda Negeri Sembilan pula memfokuskan kepada bidang Pentabiran Fesyen, Jahitan, Dialisis dan Pengurusan Pejabat bermula dari tahap satu (1) hingga ke diploma.
Konsep latihan yang dijalankan di kedua – dua kolej adalah secara bersepadu (Integrated Approach). Melalui sistem ini komponen latihan dijalankan secara serentak . Komponen latihan yang dilaksanakan secara latihan Kemahiran teori dan praktikal, kepimpinan dan ketatanegaraan, keagamaan serta kerohanian.
Latihan Kemahiran ini berorientasikan Standard Kemahiran Pekerjaan (NOSS) Jabatan Pembangunan Kemahiran Malaysia (JPK). Semua pelajar yang mengikuti kursus di Kolej Yayasan Felda akan diberikan kemudahan penginapan dan makan minum secara percuma.
Kolej Yayasan Felda Pahang dilengkapi dengan kemudahan Bilik Latihan, Makmal Komputer, Restoran Amali, Dapur Amali, Kafe dan Pusat Sumber. KYF Pahang juga memberi pendedahan amali kepada para pelajar semasa mereka menjalani Latihan Industri di restoran atau dipelbagai rangkaian hotel terkemuka diseluruh negara. .
Di antara kursus-kursus yang berkaitan dunia kulinari ialah Diploma Penyediaan Dan Pembuatan Makanan, Diploma Pengurusan Bahagian Makanan Dan Minuman, Sijil Pembuatan Pastri, Sijil Operasi Servis Makanan Dan Minuman serta Sijil Koordinasi Pengurusan Acara.
Pelajar yang menuntut disini mempunyi peluang dan masa hadapan mereka yang luas kerana mereka menerima kualiti pendidikan dan kemahiran terbaik.Kerjasama dengan pelbagai industri melalui perjanjian persefahaman (MoU) yang dibuat oleh Yayasan Felda memudahkan pelajar menjalani latihan industri sekaligus menempatkan diri untuk membina kerjaya masa hadapan.
Bidang TVET ini mempunyai kelebihan tersendiri ia menjanjikan masa depan dan peluang yang cerah. Jika pelajar tidak mendapat tempat dalam akademik masih banyak peluang terbuka buat pelajar dalam bidang-bidang lain terutama bidang kemahiran yang ditawarkan oleh Kolej Yayasan Felda.
Hasrat dan iltizam tinggi kolej ini adalah untuk menjadikannya sebagai institut seni kulinari dikenali di Malaysia. Felda dan FGV merupakan tunggak utama memberi dana bagi kelangsungan operasi Kolej Yayasan Felda.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://rasanakmasak.blogspot.com/2020/07/kolej-yayasan-felda-pahang-bentuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selangor Kerjaya Mampu Lahir Tenaga Kerja Mahir Mtuc

Selangor Kerjaya Mampu Lahir Tenaga Kerja Mahir Mtuc

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 370 hits
SHAH ALAM 22 JULAI Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia menyambut baik inisiatif Kerajaan Negeri yang bertindak segera menangani masalah pengangguran akibat pandemik Covid 19 Presidennya Datuk Abdul Halim Mansor berkata Selangor Kerjaya di baw...
Pahang Felda Water Supply Upgrading Projects Delayed 1 187 Days Audit Report

Pahang Felda Water Supply Upgrading Projects Delayed 1 187 Days Audit Report

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 278 hits
The projects to upgrade Felda water supply system in Pahang were delayed by 1 187 days according to the Auditor General s Report 2018 Series 3 The report which was tabled at Dewan Rakyat today also said Felda water supply system upgrading p...
Dia Minum Air Milo Tu Sebab Dia Sentiasa Beringat Kerja Keras Untuk Adik Dia Tapi Adik Dia Dah Takde

Dia Minum Air Milo Tu Sebab Dia Sentiasa Beringat Kerja Keras Untuk Adik Dia Tapi Adik Dia Dah Takde

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 256 hits
Kebelakangan ini isu Pendatang Asing Tanpa Izin tular diperkatakan sehingga menimbulkan rasa marah dalam kalangan rakyat Malaysia Umum mengetahui layanan yang diberikan kepada mereka tidak seperti yang diceritakan kepada stesen televisyen t...
Hiburan Tak Mahir Kerja Dapur Ain Edruce Tak Malu Belajar Memasak Dengan Suami

Hiburan Tak Mahir Kerja Dapur Ain Edruce Tak Malu Belajar Memasak Dengan Suami

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 421 hits
Pengacara dan pelakon berbakat Ain Edruce yang telah hampir tujuh bulan mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan Amirul Hafiz Mustaffa mengakui tidak mahir melakukan kerja rumah walaupun telah berkahwin Namun begitu Ain tidak malu untu...
Amalan Makan Semeja Hubungan Suami Isteri Lebih Mesra Anak Pun Senang Nak Bentuk

Amalan Makan Semeja Hubungan Suami Isteri Lebih Mesra Anak Pun Senang Nak Bentuk

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 338 hits
Ada setengah keluarga masih mengamalkan aktiviti makan bersama sebagai rutin harian mereka namun tidak kurang juga yang sudah lama tidak berkesempatan meluangkan masa seperti itu Apa kata jadikan rutin makan bersama setiap hari sekurang kur...
Suami Isteri Bina Rumah Makan Percuma Untuk Semua Orang Makan Percuma

Suami Isteri Bina Rumah Makan Percuma Untuk Semua Orang Makan Percuma

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 285 hits
Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan pelbagai bantuan diberikan kepada orang ramai yang memerlukan dari pelbagai pihak Rumah Makan Percuma Selain itu pasangan suami isteri di Alor Setar ini mengambil inisiatif menyediakan makanan percuma b...
Laporan Ketua Audit Negara Projek Naik Taraf Bekalan Air Felda Di Pahang Lewat 1 187 Hari

Laporan Ketua Audit Negara Projek Naik Taraf Bekalan Air Felda Di Pahang Lewat 1 187 Hari

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 405 hits
KUALA LUMPUR Projek menaik taraf sistem bekalan air Felda di negeri Pahang lewat 1 187 hari demikian menurut Laporan Ketua Audit Negara 2018 Siri 3 Menurut laporan itu yang dibentangkan di Dewan Rakyat hari ini projek menaik taraf sistem be...
Permohonan Kemasukan Kolej Yayasan Saad Melaka Tahun 2021

Permohonan Kemasukan Kolej Yayasan Saad Melaka Tahun 2021

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 675 hits
Permohonan Kemasukan Kolej Yayasan Saad Melaka Tahun 2021 Assalamaualaikum semua Minta maaf mama sangat busy sampai tak sempat update blog semalam Mama lihat harini pageview mama lagi 6000 saja akan mencapai PV 2 juta So siapakah pemenang s...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Overcoming Funding Challenges

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur