Kkm Perlu Perjelaskan Kepada Rakyat Keadaan Sebenar Berkait Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19


 
RAKYAT tidak mempunyai Parlimen utk ditanyakan melalui Wakil Rakyat (MP). Apa yg kita mampu buat ialah bertanya dalam SocMed.

LIHAT Video Pertama yg sudah TULAR di SocMed. Brader ni kelihatan enggan serahkan anak dia yg dia YAKIN sudah sihat. Ia tidak mustahil kerana terdapat ramai pesakit COVID-19 sembuh dengan Immune System sendiri yg baik.

TAPI...apa pula STATUS jangkitan COVID-19 terhadap kanak-kanak?? KKM perlu "EDUCATE" atau mendidik Rakyat tentang data ini. Rakyat perlu tahu. Adakah kanak-kanak akan mengalami komplikasi atau mereka belum cukup matang dan TIADA Ace-RECEPTOR yg lengkap utk menerima Protein SPIKE Virus COVID-19. Mungkinkah mereka hanya punya simptom ringan shj seperti kajian di Amerika yg menunjukkan 40% kanak-kanak dijangkiti tidak punya simptom ketara dan sembuh? Byk persoalan yg timbul.

Agak menghairankan, ramai di kalangan kanak-kanak di Amerika yg dijangkiti Influenza, direkodkan sebagai COVID-19. Ia menjadi pertikaian data di sana. Apapun...ia perlu diperjelaskan oleh KKM dalam konteks yg berlaku terhadap kanak-kanak di Malaysia. Rakyat perlu ilmu dan data yg disampaikan utk faham semua hal jangkitan itu.

Kita boleh faham betapa bimbangnya brader ni nak lepaskan anak dia sedangkan isteri dia bertarung nyawa di ICU. Jika KKM tidak jelaskan hal ini, Rakyat akan merasa sangat bimbang dengan keselamatan keluarga terutama anak-anak kecil.

KKM perlu tumpukan juga perhatian kpd mendidik Rakyat tentang apa yg perlu dibuat bukan shj utk mencegah tapi juga langkah awal jika dijangkiti COVID-19. Jangan biar Rakyat terpinga-pinga dan bimbang kerana tidak faham apa yg sepatutnya dilakukan sendiri sementara menunggu pihak KKM.

Kes brader ni salah satu contoh. Kebimbangan dia berasas kerana TIADA penjelasan tuntas yg anak dia perlu dibawa ke hospital walaupun sudah sihat? Ada yg mengadu mereka lambat diambil ke hospital mungkin sebab wad sudah penuh. Tapi KKM perlu tenangkan Rakyat dan jelaskan kenapa ia berlaku. Apa sebenarnya ketahanan kanak-kanak menghadapi COVID-19? Cuba tonton Video 2 dan 3. Kita akan tertanya-tanya.

Kita simpati dengan kakitangan KKM dan Frontliner yg semestinya sudah "over worked" dan keletihan. Tapi apa yg pihak KERAjaan yg Clueless, Hopeless, Useless and Brainless ni buat utk membantu KKM selesaikan masalah seperti ini? Seperti kata DSAI ini soal perancangan #KERAjaanPNGagal.

Rakyat jadi keliru dengan maklumat yg tidak sampai atau tidak dipastikan sampai oleh KERAjaan ini. Yg sering tersiar dan sampai setiap hari kpd Rakyat ialah angka2 jangkitan dan kematian yg membimbangkan rakyat. Apa ni?

Parlimen seharusnya dibuka utk MP membincangkan permasalahan Rakyat termasuklah pandemik COVID-19 ini yg sangat memberi kesan nEgatif terhadap kehidupan Rakyat. Enggan membenarkan Wakil Rakyat bertanya dan berbahas di Parlimen telah membawa bencana yg sgt besar kpd Rakyat dalam suasana ekonomi pandemik ini.

Wallahualam.

- Zus Din

06 June 2021

#KERAjaanPNGagal

#PNGAGAL

#KPKLetakJawatan

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/kkm-perlu-perjelaskan-kepada-rakyat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seramai 48 Ribu 261 Bayi Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19 Di Malaysia Nyawa Anak Tiada Ganti

Seramai 48 Ribu 261 Bayi Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19 Di Malaysia Nyawa Anak Tiada Ganti

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 229 hits
Menurut sumber Setakat ini seramai 48 ribu 261 orang bayi dan kanak kanak telah dijangkiti COVID 19 di Malaysia Daripada jumlah itu 6 290 merupakan bayi berumur 18 bulan ke bawah Ini bukanlah satu angka yang kecil malah angka ini sepatutnya...
Semua Rakyat Disuntik Vaksin Covid 19 Menjelang Akhir Tahun Pm

Semua Rakyat Disuntik Vaksin Covid 19 Menjelang Akhir Tahun Pm

papar berkaitan - pada 24/5/2021 - jumlah : 239 hits
Oleh LUQMAN RIDHWAN MOHAMED NOR Muhyiddin ketika menerima suntikan vaksin Covid 19 PETALING JAYA Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin percaya semua rakyat Malaysia akan menerima suntikan vaksin Covid 19 pada akhir tahun ini Menurutnya b...
Prihatin Dengan Nasib Rakyat Tengku Hassanal Sumbang Elaun Diraja Ke Tabung Covid 19

Prihatin Dengan Nasib Rakyat Tengku Hassanal Sumbang Elaun Diraja Ke Tabung Covid 19

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 223 hits
Prihatin dengan situasi rakyat jelata Pemangku Raja Pahang iaitu Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah mengambil inisiatif untuk membuat sumbangan khas kepada rakyat yang terkesan semasa Pe...
Hanya Satu Dari 22 500 Boleh Dijangkiti Covid 19 Jika Ambil Vaksin

Hanya Satu Dari 22 500 Boleh Dijangkiti Covid 19 Jika Ambil Vaksin

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 257 hits
Oleh Adlinahani Binti Khalil SEJUMLAH vaksin Covid 19 yang digunakan di pusat pemberian vaksin di London United Kingdom baru baru ini AFP LONDON Individu yang menerima dua dos suntikan vaksin Covid 19 boleh mengurangkan risiko dijangkiti vi...
Lebih 1 000 Pesakit Covid 19 Di Kelantan Adalah Kanak Kanak

Lebih 1 000 Pesakit Covid 19 Di Kelantan Adalah Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 192 hits
243 total views 243 views today KOTA BHARU Seramai 1 078 atau 18 peratus daripada 5 921 pesakit COVID 19 di Kelantan adalah golongan kanak kanak berusia 12 tahun ke bawah kata Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan Perumahan dan Kesihatan...
Lebih 1 000 Kanak Kanak Bawah 12 Tahun Positif Covid 19 Di Kelantan

Lebih 1 000 Kanak Kanak Bawah 12 Tahun Positif Covid 19 Di Kelantan

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 194 hits
Exco Kelantan Izani Husin meminta orang ramai mematuhi SOP dan tidak membawa anak ke tempat awam PETALING JAYA Exco Kelantan Izani Husin berkata seramai 1 078 atau 18 daripada 5 921 pesakit Covid 19 di negeri itu terdiri daripada kanak kana...
Tok Bomoh Batal Hasrat Rawat Pesakit Covid 19 Bimbang Dijangkiti

Tok Bomoh Batal Hasrat Rawat Pesakit Covid 19 Bimbang Dijangkiti

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 207 hits
Selepas iklan menawarkan khidmat rawatan kepada pesakit Covid 19 tular di media sosial dua pengamal perubatan tradisional membatalkan hasrat mereka itu Pengamal perubatan tradisional yang mahu dikenali sebagai Ustaz Dor 50 berkata dia dan r...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11