Kj Bidas Kenyataan Dap



KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin membidas kenyataan bertajuk ‘DAP harus sokong ICERD (Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum)’ yang dikeluarkan dua Adun DAP.
Menurut Khairy, kenyataan bersama oleh Adun Tras, Chow Yu Hui dan Adun Tanah Rata, Chiong Yoke Hong itu tidak boleh diterima sama sekali.
“Saya tidak suka mengamalkan politik perkauman. Tetapi kenyataan oleh dua Adun DAP ini yang dimuat naik di laman dapmalaysia.org tidak boleh diterima sama sekali.
“Saya minta rakan-rakan baca dan kongsi kenyataan ini,” katanya yang turut menyertakan pautan kepada kenyataan tersebut di laman Facebooknya, hari ini.
Dalam kenyataan bertarikh 9 November itu, Yu Hui dan Yoke Hong menyatakan tentang kepentingan menerapkan prinsip kesaksamaan antara kaum di negara ini.
“Ia sepatutnya bermula dengan memberi sokongan di Parlimen atau Kabinet untuk meratifikasikan ICERD. Seterusnya, DAP perlu memperbetulkan sistem dan dasar perkauman BN secara beransuran, dan sekali gus menghentikan politik perkauman selama ini.
“Gantikannya dengan dasar yang berkepentingan memelihara hak setiap kaum, agar semua bangsa di Malaysia dapat terus hidup makmur bersama, demi negara yang mendukung prinsip kita semua sama,” kata mereka.
[ARTIKEL BERKAITAN: ICERD agenda DAP untuk kuasai negara?]
Menurut mereka, DAP telah membawa pendirian itu sejak pengisytiharan Deklarasi Setapak pada 1967.
“Dalam Deklarasi Setapak, pendirian DAP adalah sangat tegas dan kukuh bahawa warganegara Malaysia tidak harus diasingkan dengan label Bumiputera dan bukan Bumiputera.
“Kalau kita melihatnya dalam konteks hari ini, ideologi DAP pada ketika itu adalah satu pendirian yang bersifat inklusif dan berpandangan jauh,” katanya.
Kata mereka, Deklarasi Setapak juga adalah satu deklarasi yang telah membentuk hala tuju perjuangan DAP bagi merealisasikan impian ‘Malaysia untuk rakyat Malaysia’.
“Selama berpuluh-puluh tahun ini, DAP kekal menentang dasar asimilasi yang diperkenalkan BN, iaitu dasar ‘Satu Bangsa, Satu Budaya, Satu Bahasa’. 
Sejarah perjuangan pemimpin-pemimpin parti kita, sudah tentu boleh menjadi sebuah rujukan bagaimana penolakan dasar diskriminasi kaum dilakukan.
“Visi DAP adalah membina sebuah masyarakat yang tiada pengasingan di antara warna kulit atau kaum. DAP memperjuangkan masyarakat yang memberi peluang saksama kepada setiap individu untuk mengejar dan merealisasikan impian masing-masing,” katanya. - SH

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://celahgelegar.blogspot.com/2018/11/dap-biadap-terbuka-kj-bidas-kenyataan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+celahgelegarblogspotcom+%28CELAH+GELEGAR%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Khairyj Backup Wan Azizah Bidas The Star Putar Belit Kenyataan

Khairyj Backup Wan Azizah Bidas The Star Putar Belit Kenyataan

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 268 hits
Thank you Our Malaysian media really need to be more diligent in understanding the issues and more ethical in reporting headlines I have never been this frustrated Malaysians read beyond headlines please Hannah Yeoh Inilah baru dikatakan po...
Jelas Dap Cuba Gunakan Tekanan Antarabangsa Untuk Laksanakan Agenda Malaysian Malaysia Melalui Retifikasi Icerd

Jelas Dap Cuba Gunakan Tekanan Antarabangsa Untuk Laksanakan Agenda Malaysian Malaysia Melalui Retifikasi Icerd

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 559 hits
Memahami Isu ICERDSebagai seorang pensyarah undang2 antarabangsa yang tiada apa2 kepentingan politik peribadi Dr Yazid terpanggil untuk jelaskan isu ICERD ni dalam bahasa mudah Baru2 ini seorang menteri mengumumkan bahawa Malaysia akan mena...
Pkr Pak Turut Dap Ahli Pkr Desak Wan Azizah Dedah Perjanjian Sulit Dengan Dap

Pkr Pak Turut Dap Ahli Pkr Desak Wan Azizah Dedah Perjanjian Sulit Dengan Dap

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 352 hits
SUNGAI PETANI Sekitar 3 000 ahli PKR dari kawasan Jerai Pendang dan Merbok mendesak Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mendedahkan apa yang didakwa mereka perjanjian sulit dengan pemimpin DAP Bekas pemangku Ketua Cabang Jerai ...
Angkat Dap Melayu Tolak Islam Robahlah Kesilapan Ini

Angkat Dap Melayu Tolak Islam Robahlah Kesilapan Ini

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 319 hits
AKHBAR The Star hari ini memberikan liputan satu muka buat Adun baru DAP Selangor Beliau Adun DAP Melayu Edry Faizal yang telah menjadi pilihan pengundi di Dun Dusun Tua di mana peratus pengundi Melayunya seramai 62 peratus dengan 18 kampun...
Bajet 2019 Inisiatif Kepada Agenda Dap Tidak Sasar Golongan Luar Bandar Zahid

Bajet 2019 Inisiatif Kepada Agenda Dap Tidak Sasar Golongan Luar Bandar Zahid

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 248 hits
RANTAU 6 Nov Bajet 2019 yang dibentangkan kerajaan Pakatan Harapan Jumaat lalu ialah terjemahan kepada agenda Dap kerana ia tidak mengambil kira golongan sasaran di luar bandar kata Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Katanya bia...
Journalist Rants At Dap Haters After Offer To Helm Bernama Revoked

Journalist Rants At Dap Haters After Offer To Helm Bernama Revoked

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 179 hits
A journalist who once worked with DAP publications today said an offer for him to helm Bernama had been revoked blaming personal attacks and unfair condemnations from the party s enemies Wan Hamidi Hamid a former editor of DAP mouthpiece Th...
Dap Supports 5 Petroleum Sales Tax For Sarawak

Dap Supports 5 Petroleum Sales Tax For Sarawak

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 249 hits
DEPUTY Minister of Domestic Trade and Consumer Affairs Chong Chieng Jen welcomed Chief Minister Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg s announcement that Sarawak has decided to impose five per cent sales tax on petroleum products starting J...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang

Nep Influenced Policies In South Africa Created A Minority Elite Says Envoy

Lipat Baju Bersama Sofea