Kita Kalahkan Kleptokrasi Pada Pru14 Dan Akan Buktikan Sekali Lagi


AGENDA DAILY
Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi amanat pada sambutan ulang tahun ke-5 Bersatu, malam tadi.
Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan ahli parti supaya teguh dengan nilai dan prinsip perjuangan Bersatu yang ditubuhkan kerana ingin membebaskan negara daripada cengkaman kleptokrasi.
Presiden Bersatu itu berkata setelah mencapai kejayaan pada Pilihan Raya Umum Ke-14, parti itu sekali lagi terpaksa berkorban demi menjaga prinsip dan nilai yang menjadi asas perjuangan Bersatu.
“Kita melakukan perkara yang betul dengan tidak tunduk kepada desakan untuk menggadaikan prinsip walaupun terpaksa hilang kedudukan dan jawatan.
“Melakukan perkara yang betul ini bukan tuntutan politik, tetapi tuntutan agama,” kata bekas Perdana Menteri itu pada sambutan ulang tahun ke-5 Bersatu, malam tadi.
Memetik ayat 62 hingga 64 Surah Yunus, Muhyiddin berharap ahli Bersatu tidak gentar atau kecewa dengan apa yang berlaku kerana pengorbanan yang kecil akan mendapat ganjaran besar daripada Allah SWT.
“Jadi, jangan kita gentar, jangan kita kecewa. Tidak mengapalah kita berkorban sedikit kerana Allah s.w.t menjanjikan kejayaan yang besar bagi hamba-hamba-Nya yang sentiasa beriman dan bertakwa kepada-Nya dengan melakukan segala suruhan-Nya.
“Firman Allah s.w.t. dalam Surah Yunus ayat 62 hingga 64 yang bermaksud “Ketahuilah! Sesungguhnya wali-wali Allah, tidak ada kebimbangan (dari sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka dan mereka pula tidak akan berdukacita. (Wali-wali Allah itu ialah) orang-orang yang beriman serta mereka pula sentiasa bertakwa. Untuk mereka sahajalah kebahagiaan yang menggembirakan di dunia dan di akhirat; tidak ada (sebarang perubahan pada janji-janji Allah yang demikian itulah kejayaan yang besar.”
Sehubungan itu, Muhyiddin mengingatkan perjuangan menuntut tanggungjawab, amanah yang berat untuk dipikul dan tugas yang perlu dilaksanakan.
“Kita akan dipersoal oleh Allah SWT jika kita gagal melaksanakan amanah dengan betul. Jadi, betulkanlah niat kita, tetapkanlah hati kita, luruskanlah perjalanan kita, pertautkanlah hati-hati kita, rapatkanlah saf perjuangan kita, bulatkanlah tekad kita untuk melaksanakan amanah yang berat ini.
“Jika kita bersatu, berganding bahu, bergerak seiring dan sederap, insyaAllah amanah yang berat akan menjadi ringan, kerja yang susah akan menjadi mudah,” katanya.
Sambil mengucapkan tahniah kepada Menteri dan Timbalan Menteri dari parti Bersatu yang baru dilantik, Muhyiddin menitipkan nasihat supaya mereka menjalankan amanah dan tanggungjawab dengan cemerlang dan penuh integriti.
“Rakyat sedang memerhati dan menilai parti kita berdasarkan prestasi anda semua. Saya doakan agar anda semua akan dapat memberikan khidmat yang terbaik kepada rakyat dan negara serta mengharumkan nama parti kita.
“Saya juga mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada pimpinan dan ahli parti-parti komponen Perikatan Nasional, iaitu PAS, STAR, SAPP dan GERAKAN yang setia bersama kita dalam saf perjuangan ini. Ucapan terima kasih dan penghargaan juga kepada pimpinan parti-parti rakan iaitu GPS, MCA, MIC, PBRS dan PBS.
“Saya juga ingin menyeru ahli-ahli BERSATU supaya terus memberi sokongan kepada YAB Perdana Menteri dalam usaha beliau dan barisan Jemaah Menterinya untuk menjaga kebajikan rakyat, memacu pertumbuhan ekonomi dan memulihkan negara,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/09/kita-kalahkan-kleptokrasi-pada-pru14.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lebih Baik Buktikan Dari Banyak Cakap

Lebih Baik Buktikan Dari Banyak Cakap

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 233 hits
Nor HishamKita nak lihat pemimpin yang banyak berkerja bukan banyak bercakap pas sudah berjaya bentuk kerajaan perkasakan Islam dengan kadar segera sebelum tumbang ruu 355 hudud yang di politikkan selama ni pas harus buktikan sekarang untuk...
Kpi 100 Hari Pas Perlu Buktikan Tok Lebai Boleh Buat Kerja

Kpi 100 Hari Pas Perlu Buktikan Tok Lebai Boleh Buat Kerja

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 216 hits
ismaweb netSaran kecilkan semangat kepartian fokus sumbangan kenegaraan Ridhuan TeeBANGI 21 Muharram 1443H Isnin Pemimpin PAS perlu menggunakan sepenuhnya peluang 100 hari untuk membuktikan prestasi cemerlang sebagai anggota Kabinet dalam k...
Sudah Gagal 17 Bulan Mahu Buktikan Apa 100 Hari Anwar

Sudah Gagal 17 Bulan Mahu Buktikan Apa 100 Hari Anwar

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 191 hits
Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim membidas pembentukan barisan kabinet oleh Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob yang dilabelnya sebagai kabinet kitar semula Ini susulan pengumuman barisan kabinet pagi tadi yang hanya menyaksikan lima menteri ...
Adakah 100 Hari Pak Long Mail Cukup Untuk Buktikan Kejayaan

Adakah 100 Hari Pak Long Mail Cukup Untuk Buktikan Kejayaan

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 149 hits
ZUWAIRI MOHD YUSOFISMAIL minta 100 hari tapi dia buang masa semua pihak bila dia kene kuarantin 14 hari dan sidang parlimen 6 september di tunda sebab die merayap sane sini kumpul SD bentuk kabinet bawa rombongan pi Yan Kedah Sidang parlime...
Email Justo Bakal Buktikan Najib Tidak Bersalah

Email Justo Bakal Buktikan Najib Tidak Bersalah

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 125 hits
Oleh Nurul Aisyah SEMUA pihak tahu Datuk Seri Najib Razak menjadi mangsa fitnah kerakusan politik pihak tertentu yang lapar kuasa dan harta Ramai tertanya tanya kenapa terlalu lama masa diambil untuk membuktikan beliau tidak bersalah memand...
Penyokong Berang Terengganu Gagal Kalahkan Penang

Penyokong Berang Terengganu Gagal Kalahkan Penang

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 181 hits
KUALA TERENGGANU KegagaIan Terengganu FC memanfaatkan peIuang meIakar kemenangan pada aksi terakhir Liga Super ketika menentang Penang FC yang beraksi dengan 10 pemain ternyata membangkitkan kemarahan peminat setia skuad Penyu itu Malah mis...
Kegagalan Kerajaan Selepas Pru14 Paksa Umno Campur Tangan Kata Zahid

Kegagalan Kerajaan Selepas Pru14 Paksa Umno Campur Tangan Kata Zahid

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 218 hits
September 12 2021 5 20 PMAhmad Zahid Hamidi berkata fokus Umno ketika ini adalah menjadi parti yang mampu memenangi PRU15 dan mendapat mandat kukuh untuk kembali menerajui negara PETALING JAYA Umno terpaksa campur tangan dalam merombak dua ...
Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Kembar Sado

Learning From May 13 For Lasting National Reconciliation

Sindiket Ofu Bhai Tumpas Ubah Suai Maklumat Pasport

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

Hebat Dron Kamikaze M Sia Disekat As Mengapa



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Fitnah Azmin Ali Rosakkan Hari Lahir Saya Deepak Jaikishan

Lori Dipandu Remaja Terbakar Rempuh Treler Penumpang Maut

Gelombang Hijau Pn Sudah Mencapai Tahap Maksimum

Malaysian Are Invited To A Night Filled With Music And Celebrations At Vivo S Perfect Night Party 2024

Remaja Perempuan Malaysia Menewaskan Oman 12 1 Dalam Piala Asia

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang