Kisah Awal Perkenalan Sa Dan Suami


 Assalamualaikum...
Korang ada kisah kenal kali pertama dengan suami korang? Perkenalan SA dengan suami adalah perkenalan yang sangat singkat..SA x malu pun nak mengaku kenal suami kat FB...Dia send friend request, mulanya SA tengok je..sebab dia antara 200 friend request yang SA perlu tapis sebelum approve...tak semua friend request SA terus approve ye..kena tapis dulu sebab kebanyakkan yang request friend ni diorang randomly add aje. Kalau korang nak tahu yang ada dalam friendlist SA adalah dari kalangan blogger, kawan sekolah, sedara mara sepupu sepapat, ex rakan sekerja je..geng- geng PR masa jadi PR dulu serta rakan- rakan kerja Malakoff ni..masa aktif event blogging memang SA approved je sesuka hati sebab SA perlukan jumlah pengikut yang ramai..tapi sejak PKP dulu SA dah banyak unfriend mana yang x perlu dan yang tinggal sekarang itu je la yang ada..


SA ingat lagi suatu hari tu SA duk skodeng- skodeng profile yang hantar friend request ni..SA tengok timeline dia sebab x private ye...then SA approved je..since that dia pun skodeng SA hari hari..masa ni SA masih lagi blom putus ngan ex-bopren SA yg SA kenal lama giler..tapi SA di gantung x bertali la since 2018. Kami dah macam buat haluan masing- masing..cuma takde kata putus..SA pun ada je kawan ngan orang lain..tapi takde la declare pape sebab SA blom putus lagi dengan ex SA tu..so SA declare SA single je la masa tu kan..sebab kita ni berpegang pada janji..kalau nak putus bg tau la so kita boleh move on dengan kehidupan masing- masing..ni senyap sampai la PKP berakhir..sepanjang masa x berhubung tu SA sibukkan diri dengan macam- amcam aktiviti, SA start hiking dan SA start pindah ke Seremban duduk dengan family..semakin lama semakin kami jauh...
Berbalik pada suami SA..dia ni kan rajin like dan komen kat post2 SA..gambar dalam album dan apa je gambar dia komen dan liked. SA pun skodeng la dia..eh mamat ni...rajin plak bertandang kat timeline aku...then dia pun tegur la kat messenger..kami kenal- kenal macam tu la..then SA tau la dia duda anak sorang dan sedang mengalami depression since PKP. Dia baru bercerai 2021 rasanya masa tu..so SA banyak la bagi nasihat dan kata-kata peransang. Macam tu je la perkenalan kami..suatu hari dia post gambar SA kat timeline dia..gambar tu half muka SA..eh..eh..mamat ni..SA dah risau..bukan apa masa tu dia ada kawan dengan orang lain dan hubungan diorang pun tengah problem..SA ni jadi tempat dia luahkan masalah dia la..SA bukan cucuk jarum atau amik kesempatan but SA bagi dia nasihat apa yang patut buat dan sebagainya..dari situ kami rapat dan kami sering bertukar- tukar cerita serta pendapat..SA terus terang cakap kat dia yang SA memang ramai kawan lelaki dan takde yang special one..ada pun buat masa tu memang x contact dan biarkan hubungan tu takde kata putus. 
Ni la gambar yang suami share kat timeline FB dia ..gambar ni yg buat dia berkenan sangat tu...😅😅😅
Lepas suami SA post gambar SA kat timeline dia tu Ex SA tu msg SA..mulanya SA risau gak la sebab antara kami takde gaduh xde apa, but dia yang sidai SA tanpa sebarang kata putus..dia tanya SA dah jumpa orang lain ke..SA cakap SA ramai kawan, tapi SA sedang kenal dengan seseorang. Takde apa istimewa pun just kawan je..Then dia screenshot gambar SA dari timeline suami..alamakkkk...nampak macam SA yang jahat dalam citer ni kan..tetapi...SA x rasa SA yang jahat..ye..SA berkongsi password ngan ex SA sebelum ni..so dia bleh tau dan skodeng aktiviti SA..tapi SA x peduli dah masa tu sebab takde kata putus kan..kawan pun dah lama..then kami sepakat  berpisah secara baik..Sedih? Tak la.. SA x rasa apa pun..SA setuju aje..sebab SA tak nampak hubungan kami ke arah yang membahagiakan...so SA lega akhirnya...Then SA dan suami berkawan je la dulu..xde la cintan cintun ke apa..but kami berhubung di FB je la..SA pun xde announce pape pasal SA dan Ex..dah xde jodoh tak kan nak heboh kan..
Kami jadi rapat bila SA masuk ward 2022 sebab Bronchitis..x ingat la bulan berapa..bulan 5 ke bulan 6 macam tu..then dia dapat tau dan start dari tu la dia macam "care"lebih kat SA, kami bertukar- tukar no hp masa tu..then dia tanya SA ada sesapa x dalam hidup SA sebab prinsip dia..dia takkan ganggu hak orang...SA cakap SA single..then SA tanya dia ngan gf dia macam mana..dia kata hubungan dia ngan gf dia tak menjadi..so..dia ajak SA kawan rapat...so kami berkawan je la dulu..hari demi hari kami makin serasi dan rapat..padahal x jumpa lagi ni...simbolik kepada hubungan kami adalah CHEESE CAKE dan Coffee Bean...kenapa? awal perkenalan dia sanggup orderkan cheese cake untuk SA..tempat date pertama kami adalah Coffee Bean. Sampai sekarang..
Suatu hari dalam bulan 7 macam tu..dia cakap dia nak jumpa SA..aduhai debaran tu x tau la nak kata macam mana..TAPI...satu je yang SA respect..dia nak jumpa terus Pak Zain dan family SA..nak kenal je dulu tapi dari kenal tu terus dia gentle cakap nak merisik SA depan Pak Zain dan Mak Pah..since that la SA terbuka hati terima dia..then kami plan bulan 12  2022 bertunang dan bulan September 2023 nikah. Itulah moment perkenalan kami..semuanya terjadi sangat singkat, dia datang first time jumpa Pak Zain bawak anak ye...ada orang lain buat macam tu? gelak jer SA bila kadang- kadang citer balik moment tu..kami x amik masa lama bercinta dan kami mula bercinta selepas sah nikah. So sekarang  kami dalam proses bercinta..tapi tu la..bercinta jarak jauh..PJJ..
Akhirnya lepas merisik kami sepakat memilih 24 December 2022 majlis bertunang dan.. 1 September 2023 Majlis pernikahan..Bukan mudah ye hubungan kami...dengan jarang jumpa..SA sorang kat Seremban nak uruskan macam- macam. Setelah menempuh pelbagai dugaan kami akhirnya berjaya disatukan..kini usi perkahwinan dah mencecah ke 3 bulan genap 1hb December 2023 hari ini. Macam cepat jer masa berlalu kan...alhamdulillah kami disatukan dalam majlis yang sangat meriah walau banyak jer plan asal x menjadi..
Apa yang SA harapkan dari hubungan ini adalah KEBAHAGIAAN. ini yang SA cari dari dulu..sejarah hubungan yang tak jadi dulu tu dengan ex-bopren dan ex-gepren antara kami berdua dah lama terpadam dan biarlah menjadi sejarah..tak perlu diingat lagi kan..so korang yang friend dengan SA kat FB jangan muntah hijau plak bila suami SA asyik la post dan tag SA dengan post2 jiwang karat dia..hahahaha...sabar jer la..macam tu la agaknya penangan hubungan jarak jauh..rindu merindu..cumanya nasib dia la dapat wife yang jenis happy go lucky dan jenis sempoi tak pandai sangat bab-bab romantik jiwang karat ni..
Hari ni..genap 3 bulan usia perkahwinan kami..semoga allah permudahkan buat kami berdua..semoga perjalanan rumahtangga kami sentiasa bahagia dan harmoni..
Semoga kami lebih menghayati konsep berkasih sayang dan kasih mengasihi antara satu sama lain. Sentiasa bertakwa, bekerjasama, hormat menghormati, bersyukur, redha dengan ketentuan Allah dan sebagainya. Diharapkan dengan mengamalkan semua  ini akan mendorong kami ke arah jambatan atau laluan yang mendekatkan diri kami kepada kehidupan keluarga harmoni..Amin...Insyaallah..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.suriaamanda.com/2023/12/kisah-awal-perkenalan-sa-dan-suami.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Graduation Flower Bouquet Special Untuk Encik Suami

Graduation Flower Bouquet Special Untuk Encik Suami

papar berkaitan - pada 1/12/2023 - jumlah : 165 hits
Seminggu sebelum hari konvokesyen encik suami saya dah mula survey graduation flower bouquet Encik suami tak teruja sangat nak konvo kita pula yang beria Mana tidaknya degree master dan PhD di UKM UKM di hatiku betul Ehhh itu tagline UiTM b...
Suami Lari Tinggalkan Isteri Rakan Ditahan Bersama 74kg Ganja

Suami Lari Tinggalkan Isteri Rakan Ditahan Bersama 74kg Ganja

papar berkaitan - pada 2/12/2023 - jumlah : 217 hits
BernamaPolis menemui lima kotak mengandungi ganja seberat 74kg yang dianggarkan bernilai RM229 400 dalam Proton Wira dinaiki tiga suspek KOTA BHARU Polis menahan dua suspek bersama dadah jenis ganja seberat 74kg dianggarkan bernilai RM229 4...
Solat Dhuha Setiap Hari Tengok Tengok Suami Aku Melanggan Bila Tahu Aku Start Kikis Duit Ajar Dia Cukup Cukup

Solat Dhuha Setiap Hari Tengok Tengok Suami Aku Melanggan Bila Tahu Aku Start Kikis Duit Ajar Dia Cukup Cukup

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 162 hits
Solat Dhuha setiap hari tengok tengok suami aku melanggan Bila aku tahu start kikis duit ajar dia cukup cukup Itulah yang terjadi kepada Nadiah Nadiah telah dicurangi oleh suami sendiri setelah 8 tahun perkahwinan Memang dahsyat apa yang ak...
Belum Habis Eddah Tapi Mama Sibuk Keluar Dating Mama Macam Dipukau Suami Orang Tu Minta Duit Terus Dibank In

Belum Habis Eddah Tapi Mama Sibuk Keluar Dating Mama Macam Dipukau Suami Orang Tu Minta Duit Terus Dibank In

papar berkaitan - pada 1/12/2023 - jumlah : 151 hits
Mama kata sebab mereka bercerai abah kedekut tak tolong buat kerja rumah Tapi baru baru ni aku dapat tahu sebenarnya makcik aku bagitahu mama curang masa dengan abah Patutlah lepas cerai aku nampak Pakcik Samad Assalamualaikum semua FB Hara...
Aku Izinkan Suami Aku Kahwin Lagi Satu Tapi Syarat Yang Aku Beri Jadi Punca Suami Dan Isteri Keduanya Bercerai

Aku Izinkan Suami Aku Kahwin Lagi Satu Tapi Syarat Yang Aku Beri Jadi Punca Suami Dan Isteri Keduanya Bercerai

papar berkaitan - pada 1/12/2023 - jumlah : 232 hits
Siapalah saya nak halang suami kahwin lagi sebab saya tahu dia memang mampu Saya setuju pinangkan perempuan tu tapi sebelum tu saya bagi 6 syarat Gatal nak kahwin sangat perempuan tu setuju je tapi tak sampai 6 bulan tengok tengok suami dah...
Betul Ke Isteri Yang Izinkan Suami Kahwin Lagi Dapat Payung Emas Ini Jawapan Dr Zulkifli

Betul Ke Isteri Yang Izinkan Suami Kahwin Lagi Dapat Payung Emas Ini Jawapan Dr Zulkifli

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 152 hits
Dakwaan yang menyatakan bahawa isteri yang membenarkan suaminya berpoligami sebagai tindakan mengikuti sunnah Nabi Muhammad SAW dan akan diberi 8216 payung emas 8217 di syurga adalah hadis palsu Penjelasan ini diberikan oleh bekas Menteri d...
Suami Yang Dulunya Sentiasa Ada Untuk Aku Protect Aku Bagi Semangat Kat Aku Tapi Jadi Seorang Yang Kejam Untuk Aku

Suami Yang Dulunya Sentiasa Ada Untuk Aku Protect Aku Bagi Semangat Kat Aku Tapi Jadi Seorang Yang Kejam Untuk Aku

papar berkaitan - pada 30/11/2023 - jumlah : 124 hits
Aku Emma yang memang confirm bukan nama sebenar aku Mempunyai seorang anak lelaki yang berumur 3 tahun 11 bulan Sekarang status aku Single Mom Super Mom haha Okay apa yang aku nak ceritakan dekat korang aku harap dapat membantu sesetengah k...
Idea Perancangan Harta Pusaka Oleh Para Suami

Idea Perancangan Harta Pusaka Oleh Para Suami

papar berkaitan - pada 30/11/2023 - jumlah : 269 hits
Perancangan Harta yang Sesuai dibuat oleh Suami Oleh Mohd Fadzli Antara Perancangan harta semasa hidup yang boleh dibuat oleh suami bapa kepada isteri dan anak anak 1 Suami bwh 45 tahun Buat wasiat Lantik isteri sebagai Wasi Pentadbir harta...
5 Petanda Suami Mula Bosan Dengan Isteri Silap Silap Esok Cari Perempuan Lain

5 Petanda Suami Mula Bosan Dengan Isteri Silap Silap Esok Cari Perempuan Lain

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 200 hits
Dalam hubungan tindakan atau perbuatan adalah perkara yanag lebih besar berbanding kata kata manis dalam menjamin bahawa ikatan yang terjalin sentiasa penuh keharmonian Siapa pun dapat mengucapkan kata kata seperti saya sayang awak tetapi h...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Kl Bird Park

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Zus Coffee With Ceo Latte

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Generate Unique Brand Names


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Business Card Kreatif Menonjolkan Identiti Jenama Anda Dengan Cara Unik

Meningkatkan Penjenamaan Produk Dengan Wrapping Paper Yang Kreatif Dan Menarik

Jana Pendapatan Bersama Al Ard Dan Bantu Ekonomi Para Petani Di Palestine

Bufet Hari Ahad Dengan Harga Bawah Rm100 Di Hotel Lima Bintang Parkroyal Collection Kuala Lumpur

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Cengkih Rempah Berharga Dengan Manfaat Kesihatan