Kini Pengkhianat Kembali Ke Ph Azmin Juga Akan Dirai Sebagai Wira



Pada 2 Mac 2020 yang lalu Norhizam yang dikenali sebagai 'YB Gangster' mengejutkan semua pihak apabila turut menjadi antara 17 wakil rakyat yang memberi sokongan kepada blok BN untuk membentuk gabungan kerajaan baharu di Melaka sekali gus menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan (PH).
Menurut beliau, selama bersama PH beliau telah bekerja keras dan mendakwa seolah-olah pengorbanan yang dilakukan itu hanya sia-sia seperti menjadi barua.
Rentetan dari itu DAP Melaka menganggap tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Batu itu, yang memberikan sokongan kepada blok Barisan Nasional (BN) untuk membentuk gabungan kerajaan baharu di negeri ini sebagai pengkhianat mandat rakyat.
Pengerusinya, Datuk Tey Kok Kiew berkata, pihaknya menyerahkan kepada Lembaga Disiplin DAP untuk membuat sebarang keputusan terhadap wakil rakyat itu.
Menurutnya, Norhizam dipilih oleh rakyat menjadi wakil rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu, namun disebabkan perubahan corak kerajaan Pusat beliau kemudian memberikan sokongan kepada Barisan Nasional (BN).
Pengerusi PH Melaka, Adly Zahari juga turut menyelar tindakan Norhizam yang mendakwa dirinya menjadi ‘barua’ sepanjang 22 bulan pentadbiran PH.
Menurut Adly, kenyataan itu hanyalah alasan untuk menghalalkan tindakan beliau keluar daripada PH sekali gus mengkhianati mandat rakyat dan pasti akan dimusuhi.
Tiba-tiba dia tarik sokongan dia terhadap Ketua Menteri Melaka Sulaiman Md Ali pada 4 Oktober alu menyebabkan Kerajaan BN Melaka dibubar membuka laluan kepada Pilihan Raya Negeri..
Walaupun jelas beliau hanya berpaksi kepada kuasa bukannya kepada kehendak rakyat, jelas sebagai Pengkhianat Rakyat tetapi kerana beliau telah menggambarkan untuk bertanding atas tiket PH.. Pengkhianat itu telah diraikan sebagai wira..
Maka tak hairanlah kalau tindakan PH yang meraikan beliau itu dibidas oleh DAP..
Bacalah..
Adun Kota Laksamana, Low Chee Leong dari DAP mengkritik majlis anjuran Pakatan Harapan malam tadi yang meraikan empat Adun yang baru-baru ini menjatuhkan kerajaan negeri Melaka pimpinan Umno-Bersatu.
Dua daripada empat Adun itu sebelum ini juga bertanggungjawab menumbangkan kerajaan negeri Pakatan Harapan (PH) yang menyebabkan pakatan Umno-Bersatu mengambil alih tampuk kerajaan negeri.
"Pengkhianat disambut secara pahlawan? Ini lawak ! " katanya dalam catatan Facebook.
Leong juga berkongsi gambar Adun Pengkalan Batu, Norhizam Hassan Baktee, yang dilihat mengangkat tangan sambil menerima tepukan daripada mereka yang hadir.
Norhizam sebelum ini merupakan Adun DAP, namun berpaling tadah untuk membantu pembentukan kerajaan negeri pimpinan Umno-Bersatu.
Dia juga memainkan peranan menumbangkan kerajaan negeri pimpinan Umno-Bersatu bersama Adun Telok Mas, Noor Effandi Ahmad (Bersatu),. Adun Sungau Udang, Idris Haron (Umno) dan Adun Pantai Kundor, Azman Hassan (Umno).
Kesemua mereka dipecat daripada parti masing-masing.
Acara malam tadi turut dihadiri Presiden PKR, Anwar Ibrahim dan kira-kira 200 ahli PKR.
Sebilangan besar barisan pimpinan PH peringkat negeri, termasuk Adun DAP juga dilihat hadir.
SIn Chew Daily melaporkan mereka yang hadir termasuk Pengerusi Amanah Melaka Adly Zahari dan pengerusi DAP negeri, Tey Kok Kiew.
Jemputan kepada Adun berkenaan dilihat sebagai usaha untuk mengumpulkan sokongan kepada PH, namun tidak disenangi oleh sebahagian pimpinan gabungan itu.
Keempat-empat Adun berkenaan menarik sokongan mereka terhadap Ketua Menteri Melaka Sulaiman Md Ali pada 4 Oktober.
Ini menyebabkan Sulaiman mengambil langkah membubarkan DUN, yang membuka laluan kepada pilihan raya negeri Melaka. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh mengundi pada 20 November lapor Malaysiakini
..... Kesimpulannya.. demi kuasa mereka-mereka itu sanggup melakukan apa saja hatta menjilat ludah sendiri.

Jadi jangan terkejut jika Azmin dan kawan-kawannya yang telah dipecat itu kembali kepada PH dan PKR khususnya, mereka juga akan dirai sebagai wira...



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/10/walaupun-kini-digelar-pengkhianat-azmin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rai Pengkhianat Sebagai Wira Ini Pesan Rafizi Buat Pkr

Rai Pengkhianat Sebagai Wira Ini Pesan Rafizi Buat Pkr

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 168 hits
MENERIMA wakil rakyat yang berpaling tadah sehingga tumbangnya kerajaan negeri Melaka hanya akan menghakis keyakinan rakyat kata bekas naib presiden PKR Rafizi Ramli Dalam satu catatan di Facebook hari ini Rafizi berkata PKR perlu berhati h...
Hayden Christensen Akan Kembali Sebagai Darth Vader Dalam Siri Star Wars Ahsoka

Hayden Christensen Akan Kembali Sebagai Darth Vader Dalam Siri Star Wars Ahsoka

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 230 hits
Hayden Christensen akan mengulangi peranan Anakin Skywalker aka Darth Vader dalam siri Disney Ahsoka yang akan datang lapor THR Berita ini hadir selepas penggambaran siri Obi Wan Kenobi yang dibintangi Ewan McGregor turut menampilkan Christ...
Idea Usang Tian Chua Selepas Amk Pkr Kutuk Kini Dapssy Pula Kutuk Nak Bagi Jatuh Maruah Pkr Macam Azmin Buat Ke

Idea Usang Tian Chua Selepas Amk Pkr Kutuk Kini Dapssy Pula Kutuk Nak Bagi Jatuh Maruah Pkr Macam Azmin Buat Ke

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 219 hits
Panas Selepas pemuda PKR pemimpin Dap pula tempelak Tian ChuaOctober 22 2021 Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke tidak bersetuju dengan gesaan Naib Presiden PKR agar PH bergabung dengan yang boleh memberi kemenangan dalam PRN Melaka akan...
Shin Minah Lee Jungjae Popular Kini Drama Chief Of Staff Kembali Jadi Sebutan

Shin Minah Lee Jungjae Popular Kini Drama Chief Of Staff Kembali Jadi Sebutan

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 323 hits
Banyak betul K Drama yang tengah hot sekarang antaranya ialah Squid Game dan Hometown Cha Cha Cha Bukan sahaja ditonton oleh peminat domestik malah ianya juga menjadi kesukaan peminat luar negara dek plotnya yang menarik meskipun keduanya m...
Kenapa Ahn Yujin Masih Belum Kembali Sebagai Mc Di Inkigayo

Kenapa Ahn Yujin Masih Belum Kembali Sebagai Mc Di Inkigayo

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 255 hits
Sebelum yang diketahui sebelum ini pada 4 September bahawa Ahn Yu jin iaitu bekas ahli IZ ONE telah positif COVID 19 dan memasuki sebuah pusat rawatan untuk fokus pada pemulihannya Ahn Yu jin yang kini merupakan salah seorang pengacara untu...
Buat Keputusan Muktamad Pintu Rundingan Masih Terbuka Kata Azmin Pada Umno

Buat Keputusan Muktamad Pintu Rundingan Masih Terbuka Kata Azmin Pada Umno

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 233 hits
AGENDA DAILY Datuk Seri Mohamed Azmin Ali UMNO perlu buat keputusan muktamad sama ada ingin mengadakan kerjasama politik bersama Perikatan Nasional atau tidak memandangkan pintu rundingan masih lagi terbuka ketika ini Pengarah Pilihan Raya ...
Tian Chua Usahakan Kepulangan Azmin Ke Pkr

Tian Chua Usahakan Kepulangan Azmin Ke Pkr

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 113 hits
Minderjeet KaurPETALING JAYA Naib Presiden PKR Tian Chua mempertahankan seruannya agar Pakatan Harapan bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang boleh membantunya memenangi pilihan raya negeri Melaka Beliau menafikan membuat kenyataan itu untu...
Tian Chua Working For Azmin S Return To Pkr

Tian Chua Working For Azmin S Return To Pkr

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 163 hits
Tian Chua working for Azmin s return to PKR PKR vice president Tian Chua has defended his call for Pakatan Harapan to work with anyone that can help it win the Melaka state election denying that he is trying to open up a channel for Azmin A...
Panas Pemimpin Umno Serang Azmin Kerana Usik Zahid

Panas Pemimpin Umno Serang Azmin Kerana Usik Zahid

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 191 hits
October 24 2021 Tadi Azmin kata bahawa yang tidak mahu bekerjasama dengan PPBM itu kononnya pendirian Presiden Zahid Hamidi bukannya pendirian akar umbi UMNO Azmin ini kalau bercakap selalunya songsang dan terbalik dalam hal ini kononnya ma...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta