Kini Masanya Ikut Jejak Bapa Kata Calon Dap Sebak


Geraldine Tong 
    PRK SANDAKAN | Calon DAP Vivian Wong sebak ketika bercakap mengenai betapa bermaknanya mendiang bapanya dan bekas penyandang kerusi Parlimen Stephen Wong kepada dirinya dan Sandakan

"Beberapa hari yang lalu saya mengunjungi ke setiap rumah dan kawasan perumahan bagi bertemu penduduk Sandakan.

"Banyak keluarga yang memegang tangan saya dan memberitahu saya apa yang telah dilakukan mendiang bapa kepada mereka dan saya cukup terharu.

"Walaupun di luar saya tersenyum, namun di dalam hati saya menangis kerana kami telah kehilangan pemimpin yang hebat di Sandakan.

"Jika saya diberi pilihan, saya lebih selesa melihat sekiranya bapa saya di atas pentas malam ini tetapi kerana beliau bekerja terlalu keras beliau telah meninggalkan kita," katanya pada majlis ceramah di Sandakan malam tadi.

Bukan waktu menangis
Wong, berusia 30 tahun dipilih menjadi calon pilihan raya kecil Parlimen Sandakan selepas bapanya mendiang Stephen meninggal dunia pada 28 Mac lalu.

Bagaimanapun, katanya ini bukan waktunya dia menangis, sebaliknya inilah masa baginya meyakinkan rakyat yang dia boleh menjadi seperti mendiang bapanya Stephen Wong (gambar) yang berkhidmat kepada orang ramai dengan ikhlas.
Walaupun pihak lawannya mengkritik calon DAP itu kerana kurang pengalaman, dia berkata wakil rakyat yang dipilih memerlukan lebih daripada sekadar pengalaman kerana mereka juga perlu bekerja dengan bersungguh-sungguh.

Sekiranya kerajaan BN sebelum ini bersungguh-sungguh untuk berkhidmat kepada rakyat, maka kata Wong, rakyat tidak akan mengubah kerajaan pada PRU14 lalu.

Menurut Wong lagi, dirinya juga seorang yang tidak sabar dan sering bertanya kepada mendiang bapanya mengenai kritikan terhadap PH selepas hampir setahun berkuasa kerana dia mahukan keadaan di Sandakan diperbaiki secepat mungkin.

Katanya, mendiang bapanya memberitahu rakyat telah memilih PH sebagai kapal mereka yang akan membawa mereka ke haluan masa hadapan.

Bagaimanapun, jelas Wong, bapanya berkata rakyat tidak menjangkakan terdapat banyak halangan sepanjang laluan itu kerana mereka tidak tahu seberapa besar masalah yang ditinggalkan oleh pentadbiran BN terdahulu.

PRK Sandakan menyaksikan pertarungan lima penjuru, yang mana Wong akan menghadapi calon Parti Bersatu Sabah (PBS) Linda Tsen, yang juga bekas MP Batu Sapi dan tiga lagi calon bebas.

Hari pengundian dijadualkan pada 11 Mei.

Terdapat 39,777 pengundi di Sandakan, dengan 51 peratus pengundi Cina, 26 peratus Bumiputera Sabah, 16 peratus Melayu dan lain-lain sebanyak tujuh peratus lagi.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/05/kini-masanya-ikut-jejak-bapa-kata-calon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Sabah Pertahan Calon Dap Selepas Gotong Royong Di Perkuburan Islam

Ph Sabah Pertahan Calon Dap Selepas Gotong Royong Di Perkuburan Islam

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 531 hits
Vivian Wong bersihkan perkuburan Islam di Kampung Sim Sim KOTA KINABALU Seorang ahli PPBM di Sandakan hari ini mempertahankan calon DAP Vivian Wong yang dibidas di media sosial berhubung sesi gotong royong membersihkan sebuah perkuburan Isl...
Umur Altantuya 40 Tahun Hari Ini Jika Masih Hidup Kata Bapa

Umur Altantuya 40 Tahun Hari Ini Jika Masih Hidup Kata Bapa

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 357 hits
Shaariibuu Setev tiba di Mahkamah Tinggi Shah Alam 25 Januari 2019 Foto oleh Yusof Mat IsaSHAH ALAM 6 Mei Jika Altantuya Shaariibuu masih hidup dia akan menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 40 hari ini kata Dr Shaariibuu Setev bapa ma...
Saya Team Player Dan Dap Tak Rancang Plot Jatuhkan Mb Kata Aziz Bari

Saya Team Player Dan Dap Tak Rancang Plot Jatuhkan Mb Kata Aziz Bari

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 354 hits
Exco Jawatankuasa Pendidikan Sains Teknologi dan Alam Sekitar Perak Dr Abdul Aziz Bari menegaskan beliau tidak terbabit dalam sebarang rancangan untuk menyingkirkan Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu Tidak ada plot atau apa apa usaha untuk me...
Hanya Orang Buta Tak Nampak Kemungkaran Dap Kata Ulama Pas

Hanya Orang Buta Tak Nampak Kemungkaran Dap Kata Ulama Pas

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 321 hits
News Diterbitkan Hari ini 3 58 petangSeorang pemimpin kanan PAS hari ini mendakwa hanya orang buta saja yang tidak dapat melihat kemungkaran dilakukan salah sebuah parti kerajaan DAP Bekas ketua Dewan Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik juga men...
Khairuddin Nasihat Tmj Ikut Jejak Ttj Jika Mahu Berpolitik

Khairuddin Nasihat Tmj Ikut Jejak Ttj Jika Mahu Berpolitik

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 219 hits
Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim dinasihati mengikuti jejak Tunku Temenggong Johor Tunku Idris Iskandar yang dipercayai memberi gambaran mahu bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 15 jika benar benar ingin menceburi p
Sebak Tengok Video Curi Ni Fasha Lega Tak Perlu Paksa Anak Ikut Ayah Barunya

Sebak Tengok Video Curi Ni Fasha Lega Tak Perlu Paksa Anak Ikut Ayah Barunya

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 282 hits
Pelakon Fasha Sandha sebak melihat video yang dirakam secara senyap senyap di rumahnya baru baru ini Video tersebut menunjukkan suaminya Aidil yang juga seorang pelakon mengimamkan solat bersama anak perempuan Fasha Fasha dan Aidil baru sah...
Undi Calon Dap Agar Polisi Dipegang Ph Dapat Dilaksanakan

Undi Calon Dap Agar Polisi Dipegang Ph Dapat Dilaksanakan

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 259 hits
foto sumber internetSANDAKAN 8 Mei Pengundi di Parlimen Sandakan tidak harus memandang ringan keputusan Pilihan Raya Kecil di kawasan itu yang boleh menyumbang kepada masa depan negara Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata ini keran...
Saya Tahu Apa Rakyat Sandakan Mahu Kata Calon Pbs

Saya Tahu Apa Rakyat Sandakan Mahu Kata Calon Pbs

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 292 hits
Linda Tsen ketika berarak ke pusat penamaan calon pagi tadi SANDAKAN Calon Parti Bersatu Sabah Linda Tsen mengucapkan terima kasih kepada parti kerana memberi kepercayaan kepadanya tetapi berkata beliau mungkin tidak cukup masa untuk berkem...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms