Khatam Al Quran Setiap Hari Wanita Kongsi Rahsia Jarang Masam Muka Dengan Suami


Kehidupan sebagai suami isteri bukanlah mudah. Banyak cabarannya apatah lagi perkahwinan ini melibatkan perhubungan dua jantina berlawanan. Untuk menjayakan hubungan suami isteri, perlu sepakat dan sentiasa menghormati. Setiap amalan yang kita lakukan juga boleh mempengaruhi kehidupan suami isteri.
Wanita ini berkongsi tentang cara dia dan suami menjaga keharmonian rumah tangga mereka. Semoga ia memberi inspirasi kepada kita semua. Benarlah, mendekatkan diri kepada Allah SWT dan mengutamakan-Nya dalam apa jua urusan pasti menjanjikan kebahagiaan kepada kita.
Aku nak share amalan aku dan suami aku. Rumahtangga aku jarang bergaduh dan kalau bergaduh pasti ada kemaafan. Senang cerita aku bahagia suami aku pun bahagia.
Pengakuan Lain: [“Tanggungjawab Aku Untuk Buat Kau Bahagia.” Kakak Sanggup Tak Kahwin, Mahu Lihat Adik Berjaya]
Kau kena ingat, bahagia ni Allah yang kurniakan. Jadi kau kena tengok cara hidup kau dalam sehari tu ada ka cuba mendekati Allah dan Rasulullah? Okay jom baca tips2 aku ni.
Al mulk sama2 setiap malam. Kalau aku uzur, suami aku baca, aku dengar dan hayati. Kalau kami terlalu letih, kami akan pasang al mulk di handphone sampai tertidur.
10 ayat quran sama2 setiap hari. Kami suami isteri boleh tahan sibuk juga sebab kami dua2 terlibat dalam bidang perubatan. Sebab tu kami akan wajibkan untuk baca at least 10 ayat al quran dalam sehari. Kalau nak lebih apa salahnya.
Khatam al quran setiap hari. Aih mcm mana tu? Senang ja. Baca al ikhlas tiga kali pahala sudah sama macam kau khatam satu quran. Kami akan buat lepas baca al mulk.
Suami kena solat di surau. Paling paling mesti pergi adalah waktu maghrib dan isyak, sebab waktu tu kan tak kerja. Apa lagi alasan untuk tak pergi surau?
Kadang2 lepas isyak baru kami sampai rumah sebab nak sahut seruan yang lelaki mesti solat berjemaah di surau. Kita sebagai isteri kena sedaya upaya tolong suami untuk berjemaah di surau. Kau janganlah ajak suami kau shopping pulak masa tu. Kena utamakan Allah dalam kehidupan ni.
Kadang2 ada halangan untuk pergi solat di surau, mcm sangkut jem, anak tak sihat. Jadi kami suami isteri akan berjemaah di rumah.
Rumah kena bersih. Ni sangat penting. Tandas kena bersih, dapur kena bersih, sampah kena buang cepat2. Baju jangan dibiar lama sangat tak dibasuh. Rumah bersih malaikat pun suka.
Pintu tandas kena tutup. Untuk mengelakkan syaitan masuk ke dalam rumah. Pakai selipar dalam tandas. Jangan bawa najis masuk rumah. Rumah kena dibacakan ayat qursi hari2. Yang ni senang ja, sebab tiap kali solat mesti akan baca ayat qursi.
Masak sama2. Masa memasak, wajib bagi kami untuk sentiasa berselawat. Letak garam selawat, potong ayam selawat, kacau2 makanan selawat. Amalan ni mak aku yang ajar. Jadi aku mmg dah terbiasa dari kecik.

At least seminggu sekali kena adakan majlis taklim. Yg ni tukar2, kalau minggu ni suami aku jadi penyampai ilmu, minggu depan aku pulak. Malaikat rahmat berbondong-bondong masuk rumah kau nanti dengar sekali. Kalau dah mcm tu apa maksud dia? Rumah kau dilimpahi rahmatlah.
Cuba untuk sedaya upaya untuk taat apa saja perintah suami selagi tak melanggar hukum Allah. Haish mmg la susah kalau dah biasa melawan. Cuba ja dulu, nanti lama2 kau akan rilek ja hadap command suami kau.
Kalau ada benda kau macam tak setuju kau cuba diam ja dulu. Doa dengan Allah sebab yang pegang hati suami tu adalah Allah yang Maha Hebat. Selalu mesti suami aku berubah fikiran ikut apa yang aku nak. Itulah aku cakap, Allah Maha Hebat.
Sebelum tido pillow talk dulu dengan suami. Borak2 dengan suami. Boraklah apa saja. Bagi suami kau cerita apa jadi kat dia hari tu. Kau pun kena cerita la juga. Pastu jangan lupa pasang niat siap2 untuk bangun tahajud dan subuh berjemaah.
Pengakuan Lain: [“Syukur Dipinjamkan Kebahagiaan Di Dunia”. Isteri Hargai Kebaikan Suami & Keluarga Mertua]
Buat senarai zikir yang korang suka dan rasa senang nak amalkan. Setiap hari mesti abiskan semua zikir tu. Rugi hidup kat dunia ni kalau tak memuji Allah pencipta kita.
Amalkan baca doa pada setiap perbuatan. Semua benda pun ada doa mcm masuk tandas, sebelum makan, keluar rumah, selepas azan, selepas wuduk. Semua benda lah. Amalkan lah ya.
Kami tak buka lagu kuat2 dalam rumah. Kalau nak dengar, dengar guna earphone. Tu pun jarang dengar lagu. Al quran, zikir dan selawat saja yang boleh buka kuat2.
Say i love you and forgive me kat suami setiap hari. Kita tak tau bila last kita akan jumpa pasangan kita. Hargailah mereka selagi masih ada. Takat tu ja la dulu.
– Isteri yang bahagia (Bukan nama sebenar) via IIUM Confession.
Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita atau pengalaman yang ingin dikongsikan dengan kami, sila klik KONGSI CERITA.
The post “Khatam Al Quran Setiap Hari.” Wanita Kongsi Rahsia Jarang ‘Masam Muka’ Dengan Suami appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/khatam-al-quran-setiap-hari-wanita-kongsi-rahsia-jarang-masam-muka-dengan-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagi 2 Hari Boleh Lahir Wanita Kongsi Kisah Sayu Hilang Anak Kembar Dalam Kandungan

Lagi 2 Hari Boleh Lahir Wanita Kongsi Kisah Sayu Hilang Anak Kembar Dalam Kandungan

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 354 hits
Al Fatihah buat bayi syurga ini small Cover image via Miraa Nordin Facebook small Perkara yang paling dinanti nantikan oleh setiap pasangan yang telah berkahwin adalah kehadiran cahaya mata Kehadiran zuriat pastinya akan menambah kebahagian...
Pasangan Yang Masih Menanti Zuriat Ustaz Mujahidin Kongsi Doa Ini Bacalah Setiap Hari

Pasangan Yang Masih Menanti Zuriat Ustaz Mujahidin Kongsi Doa Ini Bacalah Setiap Hari

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 466 hits
Rezeki anak ini kita tak tahu bila seseorang itu akan dapat Itu semua Allah dah tentukan Mungkin bagi pasangan yang berkahwin baru beberapa bulan mendirikan rumah tangga dah disahkan mengandung namun ada juga yang terpaksa menunggu beberapa...
Izara Aishah Suami Kongsi Wajah Anak Selepas Tujuh Hari Selamat Datang Puteri Irisa Alaia

Izara Aishah Suami Kongsi Wajah Anak Selepas Tujuh Hari Selamat Datang Puteri Irisa Alaia

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 574 hits
SETELAH tujuh hari kelahiran pelakon Izara Aishah dan suami Adib Khalid akhirnya mengumumkan nama bayi sulung mereka Menerusi Instagram Adib berkongsi foto wajah terkini anak perempuanya itu berserta nama yang dipilih iaitu Irisa Alaia Seka...
Siti Elizad Kongsi Tip Khatam Al Quran Di Bulan Ramadan Letak Telefon Dekat Luar Semasa Mengaji Dan Selesai Solat

Siti Elizad Kongsi Tip Khatam Al Quran Di Bulan Ramadan Letak Telefon Dekat Luar Semasa Mengaji Dan Selesai Solat

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 418 hits
Siti Elizad tetapkan masa untuk membaca Al Quran sepanjang tempoh PKP ini MERAIKAN keberkatan bulan Ramadan umat Islam mengambil kesempatan dengan mempertingkatkan ibadah dan memperbanyakan amalan Bagi pelakon Siti Elizad dia dan keluarga m...
Tips Khatam Al Quran Dalam Masa 30 Hari Sepanjang Bulan Ramadhan

Tips Khatam Al Quran Dalam Masa 30 Hari Sepanjang Bulan Ramadhan

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 497 hits
Ramadhan raja segala bulan yang di dalamnya terdapat seribu hikmah Bulan suci yang dinanti nantikan oleh seluruh umat Islam yang mahu mengejar fadilat di bulan mulia ini Selain dari berpuasa pastinya ramai Muslim yang berlumba lumba untuk m...
Gmail Menghalang 18 Juta Emel Penipuan Berasaskan Covid 19 Setiap Hari

Gmail Menghalang 18 Juta Emel Penipuan Berasaskan Covid 19 Setiap Hari

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 226 hits
Apakah emel pertama yang anda terima Masihkah anda ingat Emel pertama kami adalah dari seorang teman jarak jauh yang dikenali menerusi MIRC Pada waktu tersebut emel adalah sesuatu yang unik kerana tidak ramai orang mempunyai akses kepada In...
Covid 19 Wanita Indonesia Mengadu Tidak Makan 2 Hari Meninggal Dunia

Covid 19 Wanita Indonesia Mengadu Tidak Makan 2 Hari Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 516 hits
JAKARTA Seorang wanita di daerah Banten Indonesia yang mengadu tidak makan selama dua hari meninggal dunia sehari selepas ditemu bual sebuah stesen televisyen tempatan Kisah keluarga Allahyarhamah Yulie Nuramelia 43 bersama suami dan empat ...
Arwah Baik Sangat Setiap Hari Minta Maaf Sampai Hari Ini Bila Teringat Mengalir Air Mata

Arwah Baik Sangat Setiap Hari Minta Maaf Sampai Hari Ini Bila Teringat Mengalir Air Mata

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 463 hits
Rindu orang yang dah tiada sukar nak diucapkan dengan kata kata Tapi siapa kita nak menidakkan takdir Allah Hanya doa saja yang menjadi penghubung agar hati sentiasa tenang Bagi Syazwan Najmi Zulkarni 23 yang kehilangan isteri tercinta Siti...
Tolonglah Boss Kamu Yang Diluku Setiap Hari

Tolonglah Boss Kamu Yang Diluku Setiap Hari

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 220 hits
W FauzdinHampir setiap hari si kitol ni kena kutuk dan dihentam bukan oleh kami tetapi puak puak pengkhianat tu juga Tiada mana mana menteri yang tolong pertahankan dia Puak puak dlm Umno dan Pas pun tiada yang mahu membelanya Wahai teman t...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord