Ketinggalan 2 600 Undi Rafizi Masih Yakin Mampu Menang Bergaya




Keputusan pemilihan di Sabah hujung minggu lalu tidak termasuk keputusan di cabang-cabang Pensiangan, Keningau dan Tawau yang ditangguhkan. 


Pemilihan di Keningau tergendala apabila calon Kartel (pemangku Ketua Cabang) memilih satu dewan kecil di sebelah rumah beliau yang hanya boleh memuatkan 20 orang pada satu-satu masa. 


Kawasan itu juga tidak mempunyai liputan telefon, apatah lagi liputan internet. Tujuannya jelas iaitu untuk menghalang pengundi calon lawan yang menyokong saya daripada mengundi. 


Sabtu lepas, dianggarkan lebih dari 1,000 orang pengundi saya tidak dibenarkan mengundi di Keningau.


Keadaan yang sama berulang di Pensiangan. Sejak dari jam 8 pagi lagi, kehadiran telah mencecah ribuan dan menjelang tengahari, resit keanggotaan yang dikeluarkan (lengkap dengan nombor keanggotaan) telah mencecah sekitar 5,000 orang.


Malangnya, JPP hanya menyediakan 2 mesin kod QR kepada calon Raymond Ahuar yang membawa 5,000 orang pengundi; dan 2 lagi kepada lawannya yang hanya membawa sekitar 200 orang. Akibatnya, proses pengundian menjadi terlalu perlahan. 


Sekitar jam 12 tengahari, liputan internet Celcom hilang. Semakan dengan Celcom menunjukkan talian gentian di stesen mereka di situ telah dipotong. Kes ini kini menjadi kes polis.


Sekali lagi proses undian di Pensiangan tergendala. Akibatnya, menjelang jam 5 petang, ada sekitar 3,000 orang yang berada di dalam kawasan dewan mengundi tetapi beratur berasak-asak untuk masuk mengundi.


Akibatnya, pengundian di Pensiangan juga tidak dapat diteruskan, seperti yang berlaku di Keningau sehari sebelum itu.


Kedua-dua cabang ini dianggarkan boleh memberi margin kemenangan mencecah 3,000 kepada saya, jika pengundian dibenarkan berjalan baik dan tidak disabotaj dengan pelbagai masalah (dewan seperti reban ayam, tiada internet, mesin kod QR dan tablet yang tidak mencukupi dan lain-lain). 


Sebab itu, saya memohon supaya pendokong #Reformasi20Tahun yang telah berusaha sebaik mungkin setakat ini, untuk tidak gundah gulana walaupun digembar-gemburkan seolah-olah kita telah kalah di Sabah.


Sebenarnya, setakat keputusan rasmi setakat ini, saingan kita hanya mendahului di Sabah dengan kelebihan undi 1,611 sahaja. Tetapi kelebihan undi ini tidak termasuk cabang-cabang utama kita iaitu Pensiangan dan Keningau. 


Kehadiran di Pensiangan dan Keningau pada hujung minggu yang lepas menunjukkan kemampuan pasukan kita menggerakkan sekurang-kurangnya 4,000 orang di kedua-dua cabang ini.


Oleh itu, saya menyeru supaya JPP dengan segera mengumumkan pengundian di cabang-cabang yang keputusannya digantung: Pensiangan, Keningau dan Tawau. 


Saya juga mengingatkan JPP supaya tidak lagi mengulangi kesilapan yang berlaku minggu lagu, iaitu:


- Memilih tempat mengundi tanpa talian telefon dan terlalu kecil yang tidak masuk akal dengan jumlah pengundi yang ramai


- Tidak menyediakan mesin kod QR dan tablet yang mencukupi sedangkan JPP tahu cabang seperti Pensiangan sentiasa mengeluarkan ribuan anggota setiap pemilihan


Saya juga yakin cabang-cabang di Sarawak akan memberi saingan yang baik dan membantu #Reformasi20Tahun merapatkan jurang. 


Saya menyeru supaya tiada tangan-tangan ghaib yang cuba menekan cabang-cabang besar yang bersama dengan #Reformasi20Tahun, seperti Cabang Julau. 


Kita hanya ketinggalan 2,600+ undi setelah 185 cabang mengundi di seluruh negara. 


Dengan undi dari Pensiangan, Keningau, Julau dan cabang-cabang lain, saya yakin kita berupaya menamatkan musim pemilihan kali ini dengan bergaya, asalkan JPP melaksanakan tugasnya dengan memastikan pengundian di cabang-cabang yang besar ini berjalan dengan lancar.


Rafizi Ramli
Calon Timbalan Presiden PKR.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2018/11/ketinggalan-2600-undi-rafizi-masih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Umum Menang Timb Presiden Rafizi Masih Berharap

Azmin Umum Menang Timb Presiden Rafizi Masih Berharap

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 277 hits
Diterbitkan 11 Nov 2018 10 16 malamPEMILIHAN PKR Calon timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali telah mengumumkan kemenangannya dalam pemilihan parti kali ini walaupun berhadapan cabaran sengit pesaingnya Rafizi Ramli Dalam suatu kenyataan y...
Azmin Dahului Rafizi Dengan Majoriti 2 136 Undi Di Sarawak

Azmin Dahului Rafizi Dengan Majoriti 2 136 Undi Di Sarawak

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 296 hits
Bernama Mohamed Azmin memperolehi 4 020 undi manakala Rafizi mendapat 1 884 undi Gambar fail KUCHING Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mendahului pencabar tunggalnya Rafizi Ramli dalam persaingan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR dalam pemil...
Airlangga Yakin Jokowi Ma Ruf Bakal Menang Di Jabar

Airlangga Yakin Jokowi Ma Ruf Bakal Menang Di Jabar

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 278 hits
Airlangga Yakin Jokowi Ma ruf Bakal Menang di Jabar Berbagai aktivitas Jokowi yang turun langsung ke lapangan menurutnya sangat membantu elektabilitas bisa terus naik Bahkan ia menargetkan internal Golkar bisa all out dalam memenangkan Joko...
Timbalan Presiden Pkr Azmin Umum Menang Tewaskan Rafizi

Timbalan Presiden Pkr Azmin Umum Menang Tewaskan Rafizi

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 507 hits
KUALA LUMPUR Calon Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali telah mengumumkan kemenangannya dalam pemilihan parti kali ini walaupun berhadapan cabaran sengit pesaingnya Rafizi Ramli Dalam suatu kenyataan yang ditandatangani beliau sebagai Ti...
Azmin Belum Menang Tapi Dahului Rafizi Pengerusi Jpp

Azmin Belum Menang Tapi Dahului Rafizi Pengerusi Jpp

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 317 hits
Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Rafizi Ramli di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya 21 September 2018 Foto oleh Yusof Mat IsaKUALA LUMPUR Belum menang tetapi mendahului itu respons Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti PKR Datuk Rashid Din m...
Ini Yang Buat Tkn Yakin Jokowi Mampu Meraih 80 Persen Suara Di Sulut

Ini Yang Buat Tkn Yakin Jokowi Mampu Meraih 80 Persen Suara Di Sulut

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 163 hits
Ini yang Buat TKN Yakin Jokowi Mampu Meraih 80 Persen Suara di Sulut Sekretaris TKN Jokowi Ma ruf Hasto Kristiyanto mengatakan itu realistis lantaran banyak yang sudah dilakukan Presiden Jokowi di Sulut
Tidak Rasmi Rafizi Atasi Azmin 1 229 Undi

Tidak Rasmi Rafizi Atasi Azmin 1 229 Undi

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 300 hits
KEPUTUSAN tidak rasmi Pemilihan PKR setakat ini menyaksikan Rafizi bangkit dalam saingan merebut jawatan Timbalan Presiden apabila meninggalkan pencabarnya Mohamed Azmin Foto EPALihat sambungan siri ini E Buku IH 121 Kemelut Dalam Senyum An...
Rafizi Ramli Dijangka Kalah 5 000 Undi Di Selangor

Rafizi Ramli Dijangka Kalah 5 000 Undi Di Selangor

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 503 hits
Rafizi Ramli mengakui pola sokongan anggota PKR di Selangor lebih memihak kepada Azmin Azmin sedang pertahankan jawatannya sebagai timbalan presiden manakala Rafizi pula tampil untuk mencabarnya Rafizi memang sudah menjangkakan gagal mendap...
Selepas Undian Sabah Azmin Selesa Dahului Rafizi 3 295 Undi

Selepas Undian Sabah Azmin Selesa Dahului Rafizi 3 295 Undi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 313 hits
Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mendahului pesaingnya Rafizi Ramli dengan majoriti 3 295 undi selepas proses pengundian di Sabah bagi jawatan timbalan presiden PKR Loading Keputusan tidak rasmi menunjukkan Azmin memperoleh 10 467 undi berbandi...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil