Kerja Part Time Bina Applikasi Permainan Dan Potensi Pendapatan


Tahukah anda, orang yang bina applikasi (apps) permainan game boleh jana pendapatan sehingga ribuan ringgit setiap bulan!
 
Zaman sekarang ini, boleh dikatakan majoriti orang akan gunakan smartphone. Tak kisahlah sama ada smartphone yang mahal macam iphone tu ke, ataupun smartphone yang tak berapa mahal, misalnya macam jenama xiaomi atau lain-lain smartphone keluaran dari negara China.
(saya juga pengguna phone xioami)
 
Bila dah jadi pengguna smartphone ni, biasalah kalau kita akan install pelbagai jenis apps pada phone kita. Antara apps yang biasanya kita boleh temui dalam smartphone adalah seperti apps
(1) Media Social
Facebook, Instagram, Twitter
 
(2) Video Streaming
Youtube, Netflix, iFlix
 
(3) Messaging service
Whatsapp, FB Mesengger
 
(4) Apps untuk shopping online
Lazada Apps, Shopee Apps
 
(5) Apps untuk waktu solat dan arah kiblat
 
(6) Apps untuk main game
Mobile Legends, PUBG dan sebagainya
 
(7) Apps untuk buat tempahan hotel dan lain-lain tempat penginapan
Airbnb, traveloka, Agoda dan sebagainya
 
Apa yang saya nak cerita dalam posting kali ini adalah berkenaan kerja part time yang kita boleh lakukan dengan membina apps jenis game.
 
Saya ada jumpa seorang cikgu, yang tak keberatan untuk kongsi cara bagaimana dia sendiri jana pendapatan melalui kerja-kerja pembinaan apps game dan jana pendapatan yang sangat lumayan setiap bulan.
 
Ini antara bukti pendapatan yang beliau dah pernah hasilkan.

Seperti yang anda dapat lihat, pendapatan ini dimasukkan terus ke dalam akaun bank milik beliau. Siapa yang bayar dan siapa yang bagi pendapatan sehingga RM5,000 ini kepada beliau?
 
Jawapannya ialah, Google Inc. Yang betul, google yang selalu kita masuk ke website dia untuk cari sebarang info tu.
 
Pendapatan ini sebenarnya terjana melalui satu program pengiklanan yang dinamakan sebagai Google Adsense. Jika anda minat nak mengetahui dengan lebih mendalam mengenai Google Adsense, sila download panduan ini.
 
Sebelum anda nak kata benda tipulah, tak masuk akal dan sebagainya, saya tegaskan disini, bahawa saya juga antara individu di Malaysia ini yang biasa menerima bayaran daripada program Google Adsense ini.
 
Dalam konteks buat duit dengan apps ini, program pengiklanan yang akan disertai dikenali dengan nama Admob. Ia merupakan salah satu produk yang diperkenalkan oleh google bagi tujuan pengiklanan.
 
Kalau Google Adsense sesuai untuk mereka yang mempunyai laman web dan juga blog. Admob lebih sesuai untuk mereka yang ada applikasi (apps). Kalau anda ingin jadi salah seorang apps developer, bolehlah sertai program pengiklanan Admob ini ya.
 
Bina apps dan buat duit dengan merujuk kepada ebook Rahsia Bina Apps Tadikan saya ada kata yang saya ada kenal seorang cikgu yang nak tunjukkan cara macam mana nak buat duit sebagai seorang apps developer kan.
 
Kalau nak jumpa dia, nak belajar dari dia, mungkin kena setting masa betul-betul, supaya sama-sama free. Kalau tidak, mungkin agak sukar.
 
Lepas tu kalau nak suruh dia ajar secara berdepan, kenalah siap sedia dengan kos upah yang mungkin mahal. Eh dia nak ajar cara untuk buat duit sampai RM15 ribu setiap bulan, tak kan anda nak ambil ilmu tu dengan tanpa sebarang bayaran. Tak masuk akal, kan?
 
Jadi kalau nak belajar dengan cara yang lebih mudah dan murah, boleh dapatkan ebook yang beliau dah tulis ini. Melalui ebook ini nanti, anda bolehlah belajar cara buat duit dengan membina apps game.

Sila ke halaman ini untuk muat turun panduan ini ya.
 
Adakah logik untuk jana pendapatan sehingga ribuan ringgit hanya dengan apps? Ya, saya faham kalau masih ada yang skeptikal untuk buat duit dengan apps.
 
Lebih-lebih lagi kalau anda masih tak nampak, dari mana datangnya aliran masuk duit tersebut. Saya akan cuba terangkan secara ringkas. Kalau masih tak faham juga, saya minta maaf banyak-banyak. Saya anggap itu merupakan kelemahan saya dalam memberikan penerangan.
 
Untuk berjaya buat duit dengan apps ini, ada beberapa syarat yang perlu dipenuhi. Sebahagian daripada syarat-syarat ini, tak banyak beza dengan syarat untuk buat duit menggunakan laman web ataupun blog.
 
Ini antaranya.
 
(1) Apps yang dibina itu perlu ada penggunanya
Kalau setakat bina tapi tiada pengguna, (kecuali diri anda sendiri) maka perancangan untuk jana pendapatan melalui apps mungkin sukar untuk direalisasikan. Ini bermakna, anda bukan sahaja perlu tahu cara bina apps, malahan anda kena tahu cara untuk bina apps yang orang minat nak guna.
 
Dalam situasi ini, saudara Yuzairi cadangkan kita bina apps daripada jenis game. Bina game yang simple tapi seronok untuk dimainkan. Lagi ramai yang install apps yang kita bina, lagi tinggi potensi pendapatan. Pendapatan yang bakal dihasilkan adalah dalam matawang USD. Ketika orang bising-bising kata nilai matawang RM makin jatuh, kita boleh tersenyum lebar sebab jana pendapatan dalam matawang USD.
 
(2) Kita sertai program pengiklanan yang akan jadi sumber duit kita
Duit-duit yang bakal terhasil itu nanti sebenarnya berpunca dari program pengiklanan. Bila ada ramai yang install apps yang kita bina, maka lagi ramai yang akan lihat iklan yang dipaparkan pada apps tersebut.
 
Lagi ramai orang yang lihat iklan, lagi banyak pendapatan yang berjaya dihasilkan.
 
(3) Pendapatan dipengaruhi oleh berapa banyak apps yang dibina
Kalau nak income yang lagi besar daripada apps yang kita bina, janganlah cuma bina satu apps game semata-mata. Kita boleh buat seberapa banyak apps yang kita mahukan.
 
Konsep dia lebih kurang sama dengan jana pendapatan melalui laman web. Kalau cuma ada satu laman web, income kita mungkin dalam USD10 sehari. Tapi kalau kita buat lagi banyak website, pendapatan kita juga ada potensi untuk jadi lagi banyak.
 
Justeru, janganlah letak had yang mana anda hanya nak bina satu apps semata-mata. Mungkin anda boleh letakkan target yang macam ini. “dalam sebulan saya akan bina sekurang-kurangnya 10 apps game”
 
(4) Jual apps yang dah siap dibina
Anda nak duit segera? Apa kata anda bina apps, lepas tu anda jual kepada orang yang memang tak reti langsung dan mungkin malas nak belajar cara bina apps.
 
Mungkin satu apps tu anda jual dengan harga RM300. Kalau anda upload sendiri ke playstore, tunggu pengguna install, satu masa nanti anda juga akan dapat jumlah sebanyak RM300 tu.
 
Tapi kalau nak segera dapat duit, boleh cuba jual apps game yang telah siap dibina.
 
Macam mana agak-agak? Minat nak cuba ceburkan diri dalam bidang pembinaan dan pembangunan apps ni? Saya rasa ini peluang yang sangat baik. Kalau nak bangunkan laman web yang penuh dengan konten, mungkin ia akan ambil masa yang agak lama untuk nampak hasilnya.
 
Tapi kalau kita jadi apps developer, nampak dekat situ potensinya lebih baik. Apa pun, terpulang pada anda. Benda ini memerlukan usaha.
 
Kena usaha untuk belajar, dari tak tau apa-apa kepada tahu sesuatu. Kemudian kena praktik dan cuba bina apps anda yang pertama. Bukannya setakat beli ebook selepas itu mengharapkan ada duit yang masuk dari pembelian ebook tu nanti.
 
Alright. Selamat mencuba dan semoga kita sama-sama dapat raih hasilnya. Kalau nak muat turun panduan ini, muat turun dekat sini ya.
 
 
The post Kerja part time bina applikasi permainan dan potensi pendapatan appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/kerja-part-time-bina-applikasi-permainan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Empat Graduan Ipt Nekad Berhenti Kerja Untuk Tanam Cili Jana Pendapatan Rm60 000

Empat Graduan Ipt Nekad Berhenti Kerja Untuk Tanam Cili Jana Pendapatan Rm60 000

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 447 hits
Empat graduan IPT nekad berhenti kerja untuk tanam cili jana pendapatan RM60 000Empat rakan karib yang mempunyai kelulusan dari pelbagai institusi pengajian tinggi dan institusi kemahiran tempatan nekad untuk mengusahakan sebidang tanah ter...
Mueller Recommends No Jail Time For Flynn

Mueller Recommends No Jail Time For Flynn

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 187 hits
Robert Mueller Michael Flynn WASHINGTON Robert Mueller the special prosecutor in charge of the Russia election meddling probe recommended Tuesday that President Donald Trump s former national security advisor Michael Flynn face no jail time...
Emergency First Time Ke Ppum

Emergency First Time Ke Ppum

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 723 hits
Hi korang Semalam SA emergency tiba tiba pagi semalam diserang gastrik teruk sampai nak pitam dan rasa tak boleh bernafas tiba tiba jer sedangkan semalam SA makan pagi macam biasa Tiba tiba SA tak boleh bernafas tapak tangan dan kaki berpel...
Dan Shay Island Time

Dan Shay Island Time

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 189 hits
Lirik Lagu Dan Shay Island Time dan Terjemahannya dalam Bahasa Indonesia Dan Shay Island Time Lirik Terbaru Title Island Time Artist Singer Dan Shay Song Writers Shay Mooney Jimmy Robbins Dan Smyers Andy Albert Album Dan Shay Genre Pop Coun...
Time Teruk Menangis Macam Ni Taknak Pula Ibu Kandung Nak Ambik Luahan Dato Aliff Mencuri Perhatian Ramai

Time Teruk Menangis Macam Ni Taknak Pula Ibu Kandung Nak Ambik Luahan Dato Aliff Mencuri Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 681 hits
Berikutan video tular Qayyum ditunjal oleh bibik nya dalam media sosial difahamkan ibu kandung Qayyum tampil menghantar pesanan panjang lebar pada datin shahida menyatakan hasrat untuk menjaga Qayyum Entri tersebut mendapat perhatian ramai ...
Bukan Tak Boleh Beri Anak Telefon Bimbit Tapi Kurangkan Beri Anak Time Frame

Bukan Tak Boleh Beri Anak Telefon Bimbit Tapi Kurangkan Beri Anak Time Frame

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 376 hits
Bila masuk bab anak menangis nak telefon mama papa mesti tak mampu nak bertindak cara terbaik nak elakkan beri pada anak Sudahnya anak mengamuk di khalayak ramai dan mood mula bertukar Bukan tak boleh berikan anak telefon tapi kena ada hadn...
Sorry No Cabinet Reshuffle Any Time Soon Mahathir

Sorry No Cabinet Reshuffle Any Time Soon Mahathir

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 258 hits
There will be no cabinet reshuffle any time soon Prime Minister Dr Mahathir Mohamad said today Sorry no cabinet reshuffle so no chance for you he quipped when asked by a reporter about any potential shake up Mahathir was speaking at a press...
When Is It Ever Time For Human Rights In Malaysia

When Is It Ever Time For Human Rights In Malaysia

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 242 hits
And we should stop calling these incidents racial riots they are in fact mob attacks by racists and fascists intent on intimidating ethnic minorities in the country Thus the PH government decision to call off the ratification of ICERD is ac...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Pemilik Tanah Aina Perlu Akur Dengan Undang Undang Tidak Perlu Keluar Kenyataan Seolah Olah Dizalimi

Tuntutan Khairat Kematian Madani

Salam Nuzul Al Quran 1445h

Sotong Masak Hitam Tak Hitam

Kata Nak Berlakon 5 Bulan Keluar Running Man Ramai Persoal Kehilangan Jeon Somin

Setelah Kes Dibawa Ke Mahkamah Kini Giliran Dr Akmal Tunjuk Islam Itu Pemaaf