Kereta Honda Crv Baru Beli Sudah Menghadapi Masalah Tetapi Honda Enggan Baiki


 

Kereta Honda CRV baru beli sudah menghadapi masalah tetapi Honda enggan baiki!

Salam semua.

Pada Disember 2023, ayah saya membeli Honda CRV 2023 di Cawangan Peringgit.

Baru saja membawa keluar dari pusat honda tersebut, dia terperasan ada bunyi bising yang kuat, tapi dia anggap mungkin disebabkan keadaan jalan yang tidak berapa baik.

Namun kemudiannya dia mendapati bunyi yang sangat kuat itu datang daripada kereta tersebut. Bunyinya seakan sedang menunggang motosikal. Bunyi tersebut hilang apabila kereta berhenti. Ia akan mengeluarkan bunyi yang sangat kuat apabila kereta sedang bergerak saja.

Ayah menghantar semula kereta tersebut ke Cawangan Peringgit untuk pemeriksaan. Mereka hanya menukar tombol/kunci pintu tapi kereta masih mengeluarkan bunyi yang sama.

Pada pemeriksaan kedua pula mereka pandu uji kereta tersebut dan mengesahkan ada bunyi tidak normal semasa memandu. Pengurus Cawangan Peringgit, Encik Lim juga mengesahkan ada bunyi tidak normal.

Mereka maklumkan bahawa kereta tersebut akan dihantar ke Pusat Servis Utama iaitu Honda Malaysia. Ini kerana kata mereka Cawangan Peringgit tidak dapat membuat apa-apa tanpa pemeriksaan yang lebih teliti dari Honda Malaysia.

Hari berlalu, tiada sebarang khabar berita dari mereka. Maka ayah menghubungi semula Encik Lim dan dia maklumkan bahawa dia sentiasa cuba mendapatkan maklumbalas dan perkembangan dari Honda Malaysia namun setakat ini masih tidak diketahui apa puncanya.

Agak kepelikan kerana kereta itu belum cecah sebulan lagi usiannya, namun tempoh jaminan dari Honda seperti sudah tamat berpuluh tahun.

Kemudiannya ayah berhubung dengan Puan Brenda, ketua Perkhidmatan Pelanggan Honda Malaysia. Seperti satu perlawanan ping-pong, dia maklumkan bahawa kes ini akan dirujuk semula dan diselesaikan oleh pihak Cawangan Peringgit.

Rupanya mengikut laporan yang mereka buat, tidak langsung dinyatakan tentang bunyi pelik tersebut, sebaliknya mereka hanya nyatakan ada isu tayar sahaja.

Beberapa hari berlalu, tiada siapa yang menghubungi ayah. Mula rasa bimbang jadi dia menghubungi mereka. Alangkah terkejutnya ayah apabila mereka kata Puan Brenda TELAH MENUTUP KES ini tanpa melakukan apa-apa siasatan lanjut.

Encik Lim kata dia sedang berusaha untuk mendapatkan maklumbalas dari Honda. Sekarang ayah ada berhubung dengan orang lain dari satu jabatan di sana, dengan nada yang sopan dan baik dia kata dia memahami situasi ayah dan memohon maaf atas kesulitan.

Sehingga sekarang ayah saya tidak tahu apa yang berlaku dan apa status kereta tersebur kerana masih tiada jalan penyelesaian.

Saya terpaksa menggunakan saluran di media sosial kerana mereka tidak mempunyai e-mel rasmi, talian perkhidmatan pelanggan juga sangat lama untuk dihubungkam, dan apa yang pasit mereka terus menerus mengelak untuk mengambil sebarang tanggungjawab, yang selalu mereka lakukan adalah mengatakan untuk berhubung semula dalam beberapa hari, namun saya yang perlu cari mereka untuk bertanya tentang sebarang update.

Bukanlah niat saya untuk sekadar menularkan isu ini, tetapi saya mahu isu ini dapat diselesaikan seadilnya sebagai seorang pelanggan. Moga ada cahaya sinar buat ayah dalam isu ini.

FB Ahmad Shah.


 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/01/kereta-honda-crv-baru-beli-sudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Baru Saja Bawak Keluar Pusat Jualan Dah Lelaki Dakwa Cr V Baru Beli Dah Rosak Honda Enggan Baiki

Hiburan Baru Saja Bawak Keluar Pusat Jualan Dah Lelaki Dakwa Cr V Baru Beli Dah Rosak Honda Enggan Baiki

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 131 hits
Tular beberapa hari lalu mengenai luahan seorang individu bernama Ahmad Shah di Facebook mengenai pengalaman bapanya yang membeli sebuah kereta Honda jenis CR V di Melaka Cerita Ahmad Shah di panjang lebar kereta yang dibeli bapanya itu tel...
Kebaikan Dan Keburukan Beli Kereta Baru Atau Terpakai

Kebaikan Dan Keburukan Beli Kereta Baru Atau Terpakai

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 155 hits
Setiap orang ada sebab tersendiri untuk memiliki kereta Tetapi sebelum membeli kereta beberapa faktor perlu diambil kira terutama sekali fakor kewangan Ini kerana memiliki kereta akan mengikat kita dengan komitmen untuk beberapa tahun berga...
Ini Cara Season Kuali Baru Beli Jangan Terus Guna Je Ini Sebabnya

Ini Cara Season Kuali Baru Beli Jangan Terus Guna Je Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 21/1/2024 - jumlah : 108 hits
Bila anda membeli kuali yang baru untuk gantikan kuali yang lama apa yang biasanya anda lakukan dulu Adakah anda terus gunakan kuali itu ataupun anda bersihkan kuali itu dulu Kebiasaannya anda mungkin akan bersihkan kuali baru itu dulu sebe...
Dapat Diskaun 10 Dan Cash Back Apabila Beli Insurans Kereta Secara Online

Dapat Diskaun 10 Dan Cash Back Apabila Beli Insurans Kereta Secara Online

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 101 hits
Selain daripada boleh perbaharui insurans kereta secara online di MyEG terdapat beberapa lagi platform seperti di Ringgit Plus dan Bjak my Seperti tahun yang lepas aku memperbaharui insurans kereta secara terus di laman web Takaful Malaysia...
Petani Beli Sarapan Di Warung Kereta Hilang Dilarikan

Petani Beli Sarapan Di Warung Kereta Hilang Dilarikan

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 131 hits
Amirul Aiman Hamsuddinbhnews bh com myKUALA SELANGOR Tindakan seorang petani meninggalkan keretanya dalam keadaan enjin masih hidup ketika membeli sarapan mengundang padah apabila kenderaan itu dilaporkan hilang akibat dilarikan semalam Tim...
Akhirnya Perodua Setuju Beli Semula Kereta Nagakanni Dengan Harga Penuh

Akhirnya Perodua Setuju Beli Semula Kereta Nagakanni Dengan Harga Penuh

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 147 hits
Kontroversi melibatkan sebuah kereta jenis Perodua Bezza yang mengalami kerosakan dalam masa lapan jam setelah dibeli kini mendapat pembelaan apabila pihak Perodua setuju beli semula kereta milik pengguna dikenali sebagai Nagakanni Subraman...
Beli Nasi Kandar Jalil Butterworth Pulau Pinang

Beli Nasi Kandar Jalil Butterworth Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 19/1/2024 - jumlah : 157 hits
Punyalah lama post ni duduk dalam draft Mama nbsp Beli Nasi Kandar Jalil Butterworth Pulau Pinang nbsp ni dah setahun dulu tau Takpelah mama nak tepek sini sebagai kenangan Mama singgah di sini semasa mama ke Penang Beli Nasi Kandar Jalil B...
Kena Bersedia Gagal Meski Popular Ahli Super Junior L S S Merayu Agar Peminat Beli Tiket Konsert

Kena Bersedia Gagal Meski Popular Ahli Super Junior L S S Merayu Agar Peminat Beli Tiket Konsert

papar berkaitan - pada 19/1/2024 - jumlah : 112 hits
Ahli SUPER JUNIOR L S S telah merayu peminat untuk membeli tiket ke konsert mereka yang akan datang ARTIKEL BERKAITAN Sub unit SUPER JUNIOR iaitu L S S yang dianggotai oleh Lee teuk Shin dong dan Si won telah mengeluarkan album mini Let s S...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord