Kerana Pilih Pemimpin Bodoh Itulah Akibatnya









Isunya mudah saja.  Mengapa 6 MP tersebut tidak keluar dari parti tetapi hanya menyokong PMX?  Jawapannya mudah, mereka perlukan peruntukan MP untuk kawasan mereka kerana pemimpin parti mereka ego dan sombong tidak mahu berbincang dengan PMX.


Maksudnya, mereka masih sayangkan parti mereka sebab itu mereka tidak keluar parti.  Mereka juga perlukan peruntukan untuk rakyat di kawasan mereka.  Jika sewaktu kerajaan tebuk atap 33 bulan perintah, Ketua Pembangkang ketika itu DS Anwar Ibrahim buangkan sikap ego dan sombong boleh berunding dengan PM Ismail Sabri, mengapa mereka tidak boleh?


Berunding bukan bererti wajib sokong PM.  PH waktu itu tidak sesekali istihar sokong Ismail Sabri, bahkan dalam parlimen tetap PH lawan jika ada yang perlu dilawan.  Jadi, takut apanya PN mahu berunding? Ego ? Sombong ?


Oleh kerana itulah 6 MP ini buat keputusan untuk kekal dalam parti tetapi menyokong PMX.  Parti mereka pun buat "aniaya" kepada mereka dengan tiba2 pinda perlembagaan parti kononnya untuk singkir mereka dan gantikan dengan orang lain melalui PRK.  


Nasib baik Speaker parlimen tidak sebodoh Muhyidin.  Zahid, Presiden Umno lebih cerdik apabila buat perjanjian dengan semua calon mereka sebelum PRU bagi mengelakkan MP-MP mereka dibeli oleh Muhyidin nanti.  Muhyidin yang telah biasa "beli" MP melalui "Scheme of Things' kali ini terbodoh dengan sendirinya.  Nasib hang la Bersatu !!


Andainya Muhyidin cerdik, PN akan berunding dengan PMX, semuanya berjalan dengan baik.  Peruntukan semua MP dapat dan tiada MP yang hilang dari kamu.  Elok2 ada kerusi MP, kini dan hilang 6 kerusi parlimen dan satu kerusi Dun di Selangor.  Kalau tidak bodoh, mahu kata apa? 


WFAUZDIN NS






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/07/kerana-pilih-pemimpin-bodoh-itulah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Bijak Isu Air Selesai

Pemimpin Bijak Isu Air Selesai

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 54 hits
Islah Dalam sesi PMQT lepas PMX Anwar Ibrahim menunjukkan kebijaksanaan beliau dengan memperkenalkan Taman Perindustrian Hijau Bersepadu Kerian Siapa sangka masalah air 15 tahun selesai dan menjadi peluang pembangunan besar kepada negara Ra...
Pemimpin Yang Baik Akan Diingati Jasanya

Pemimpin Yang Baik Akan Diingati Jasanya

papar berkaitan - pada 6/7/2024 - jumlah : 80 hits
Ahmad Norazlan Sejarah sering membuktikan pemimpin yang patriotik dan hebat sering dibenci di awal pemerintahan dan disanjung di hujung pemerintahan atau setelah bersara berbanding pemimpin yang oportunis dan korupsi yang disanjung pada awa...
Bersatu Masih Ada Masalah Disiplinkan Pemimpin Ahli

Bersatu Masih Ada Masalah Disiplinkan Pemimpin Ahli

papar berkaitan - pada 6/7/2024 - jumlah : 99 hits
Nora MahparPETALING JAYA Penganalisis berpandangan Bersatu dilihat sukar mengawal wakil rakyatnya sehingga ada yang mula bersuara di luar pendirian parti itu seperti dibangkitkan Adun Sungai Tiang Razak Khamis berhubung isu penyasaran subsi...
Ada Bekas Pemimpin Umno Ibarat Kemuncup Ahmad Jazlan

Ada Bekas Pemimpin Umno Ibarat Kemuncup Ahmad Jazlan

papar berkaitan - pada 6/7/2024 - jumlah : 82 hits
Beberapa bekas pemimpin UMNO sebelum ini boleh diibaratkan seperti kemuncup di seluar dalam yang boleh memecahbelahkan parti itu Pengerusi UMNO Kelantan Datuk Ahmad Jazlan Yaacub membuat perumpamaan berkenaan kerana ada dalam kalangan merek...
Siapakah Pemimpin Bagi Setiap Ummat

Siapakah Pemimpin Bagi Setiap Ummat

papar berkaitan - pada 6/7/2024 - jumlah : 66 hits
Dalam ayat 71 Surah Al Isra Allah swt berfirman bersama pemimpin imam mereka Haji Hadi dalam status medsosnya menyebut maksud imam pemimpin dalam ayat ini ialah pemimpin yang diikutinya sewaktu di dunia Ayat ini menjadi hujah kena pilih pem...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Kl Bird Park

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Zus Coffee With Ceo Latte

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Generate Unique Brand Names

Makanan Yang Meredakan Emosi


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Cengkih Rempah Berharga Dengan Manfaat Kesihatan

Novendy Chen Sosok Anak Siantan Pontianak Yang Menjadi Co Founder Olsera

How Precision Mold Components Improve Manufacturing Accuracy In The Electronics Industry

Dua Anggota Polis Digantung Kerja Berkaitan Kes Ketum Dadah

Ni Namanya Hate Stalking