Kerajaan Pn Sudah Stabil Tak Perlu Lagi Nak Kembali Kepada Ph


Athirah Huda Zalhe Usul undi tak percaya tidak sesuai dengan keadaan semasa negara
BANGI – Tidak wajar pembangkang khususnya Ahli Parlimen Langkawi, Tun Dr Mahathir Mohamad mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam keadaan negara masih ‘berperang’ dengan wabak pandemik COVID-19.
Penganalisis politik, Prof Madya Dr Mohd Noor Mat Yazid berkata, dalam keadaan negara sedang menghadapi masalah besar, semua pihak termasuk pembangkang sepatutnya turut serta membantu kerajaan dalam menangani wabak.
Usul undi tidak percaya yang dikemukakan seolah-olah menyekat perubahan dan kembali kepada kerajaan lama iaitu PH, katanya. 
“Jika banding secara umumnya, mana yang lebih baik? Pimpinan PH atau PN? Keadaan sekarang lebih membawa kestabilan dan kesejahteraan kepada rakyat, selain dasar yang dibina lebih membawa kebaikan.
“Jadi apakah kita harus kembali semula kepada kerajaan sebelumnya, dengan pelbagai persoalan gagal dipenuhi,” soalnya.
Justeru, beliau menegaskan usul undi tidak percaya yang mahu dibawa pada sidang Parlimen 18 Mei ini bukan masa yang sesuai dengan keadaan semasa negara, meskipun tindakan Dr Mahathir mengikut garis Perlembagaan, katanya.
“Melihat kepada pimpinan Tan Sri Muhyiddin secara umum boleh diterima sebahagian besar rakyat Malaysia. Bahkan, beliau juga berjaya membentuk kestabilan baru politik dan menyesuaikan polisi dengan keadaan ekonomi semasa.
“Biarpun kerajaan Perikatan Nasional (PN) menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), tetapi dalam masa sama mereka membantu kebajikan rakyat,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.
Kemelut politik negara kembali meruncing apabila Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Mohd Yusof memaklumkan pihaknya menerima usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin.
Usul berkenaan dikemukakan oleh bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir pada 4 Mei lalu di bawah Peraturan Mesyuarat 26(1) dibaca bersama Peraturan Mesyuarat 27(3).
Sebelum ini, Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan mereka tidak mengiktiraf kerajaan pimpinan Muhyiddin kerana mendakwa ia tidak mendapat mandat rakyat.
Kedua-duanya menyatakan prinsip mereka jelas dari hari pertama kerajaan PN ditubuhkan, iaitu ia berdiri tanpa mandat rakyat.
Memuji kerajaan hari ini, Dr Mat Yazid berkata, beliau juga keliru dengan kenyataan bekas Menteri Kewangan Pakatan Harapan (PH), Lim Guan Eng sebelum ini yang mendakwa negara tidak mempunyai wang.
“Ia seolah-olah kita sesak nafas dengan apa yang diucapkan oleh menteri kewangan PH. Tetapi, apabila Menteri Kewangan sekarang, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz kata kita masih ada keupayaan dan boleh membantu mencergaskan ekonomi, ia kembali melegakan.
“Jadi, kita nampak disitu ada satu situasi kewangan yang sangat berbeza di antara menteri PH dan PN, di bawah Tan Sri Muhyiddin,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/05/kerajaan-pn-sudah-stabil-tak-perlu-lagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Setelah Hampir 2 Tahun Ahli Parlimen Bn Kembali Ke Blok Kerajaan

Setelah Hampir 2 Tahun Ahli Parlimen Bn Kembali Ke Blok Kerajaan

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 338 hits
PERSIDANGAN parlimen hari ini bukan sahaja mencatat sejarah sebagai antara paling singkat pernah diadakan berikutan wabak Covid 19 yang melanda negara kita bahkan turut menyaksikan ahli ahli parlimen BN kembali semula ke blok kerajaan setel...
Covid19 Tamat Kerajaan Nak Bertukar Lagi Ker Ni

Covid19 Tamat Kerajaan Nak Bertukar Lagi Ker Ni

papar berkaitan - pada 6/5/2020 - jumlah : 293 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata Pakatan Harapan bersikap terbuka jika Bersatu berhasrat untuk menyertai gabungan itu semula Bagaimanapun Anwar mengingatkan Bersatu perlu patuh kepada agenda perubahan termasuk reformasi yang dipelopori PH...
Patutlah Kerajaan Kelantan Tak Berapa Nak Ada Duit

Patutlah Kerajaan Kelantan Tak Berapa Nak Ada Duit

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 387 hits
Bhai DeeDee semua Umum mengetahui yang Kerajaan Kelantan adalah antara kerajaan yang agak kurang pendapatan bagi menguruskan negeri Malah setiap tahun perlukan bantuan dan geran tambahan dari Kerajaan Persekutuan untuk dana mengurus Agaknya...
Puji Atau Tidak Tetap Nak Beri Ebit Lew

Puji Atau Tidak Tetap Nak Beri Ebit Lew

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 324 hits
SEDEKAH ada dua jenis terang dan sembunyi Dalam hadis nabi ada sebut kedua duanya baik kata pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew Ebit memberi jawapan itu selepas pelawak dan pelakon popular Zizan Razak bertanya kaedah bagaimana cara untuk membant...
Terima Kasih Nak

Terima Kasih Nak

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 376 hits
Today morning just before Subuh prayer a patient came with complaint of generalised itchiness with periorbital edema that made his eyes become so small I barely can see HCW dah berapa lama dah jadi macam ni pakcik Pakcik masuk hari keempat ...
Lauk Pauk Ringkas Berbuka Bila Tak Tahu Nak Masak Apa

Lauk Pauk Ringkas Berbuka Bila Tak Tahu Nak Masak Apa

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 429 hits
Lauk Pauk Ringkas Berbuka Bila Tak Tahu Nak Masak Apa Pass baton dekat ikan pulak Menu berbuka 5 Ramadhan paling ringkas lah kot setakat ini sebab tak tahu nak masak apa Buntu tetiba Baru hari kelima berpuasa dah pening memikirkan menu berb...
Bukan Masa Lagi Atau Nak Kena Pijak Kepala

Bukan Masa Lagi Atau Nak Kena Pijak Kepala

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 556 hits
Ibrahim Mat IsaHj Salahuddin nampak jalan balik ke tak Dah hanyut jauh dah ni cuba berhenti dari jadi pak turut boleh tak Orang dah pijak kepala pun nak main budiman lagi bukan masanya beb
Pkpb Sedia Nak Masuk Semula Pejabat Ini Normal Baharu Digariskan Mkn

Pkpb Sedia Nak Masuk Semula Pejabat Ini Normal Baharu Digariskan Mkn

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 290 hits
Astro Awani Di mana penjarakan sosial tidak boleh diamalkan pekerja mesti menggunakan peralatan perlindungan diri yang sesuai Foto Astro AWANI SHAHIR OMAR MAJLIS Keselamatan Negara menggariskan beberapa normal baharu ini merangkumi perkara ...
Kelonggaran Pkp Janganlah Sekaligus Nanti Susah Nak Kawal Nasihat Najib

Kelonggaran Pkp Janganlah Sekaligus Nanti Susah Nak Kawal Nasihat Najib

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 299 hits
Kelonggaran PKP Janganlah sekaligus nanti susah nak kawal nasihat NajibMengikut Najib kes baharu Covid 19 hari ini seramai 69 orang menunjukan peningkatan mereka yag dijangkiti dan virus itu masih merebak dalam masyarakat tempatanKelonggara...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Cara Ikhtiar Halang Penyakit Ain

918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan