Kerajaan Melayu Islam Malaysia Mengkhianati Umat Islam Uighur Dan Palestin


 


9 Oktober 2022

1. Walaupun mempunyai tiga orang menteri, dan lima orang timbalan menteri serta seorang Duta Khas bertaraf Menteri, PAS hanya mampu melepaskan batuk di tangga menugaskan AJK Lujnah Antarabangsanya Ahmad Tarmizi, menyatakan "kekesalan PAS" tentang pendirian memalukan Malaysia tentang isu Muslim Uighur di Bangsa bangsa Bersatu - PBB.

2. Apakah ulama ulama utama dalam PAS telah menjadi ulama bisu takut untuk menegur kerajaan dalam isu pembelaan kekejaman keatas umat Islam kerana mereka takut hilang jawatan Menteri dan kuasa di tangan?

3. Sebenarnya rakyat Malaysia amat kesal atas sikap PAS yang menjadi sebahagian dari kerajaan yang berkuasa tetapi tidak bersuara dalam banyak isu dan hanya menyatakan kekesalan demi kekesalan selepas setiap kelemahan melibat umat Islam baik isu konsert liar, judi dan kekejaman keatas minoriti Islam.

4. Kegagalan Malaysia menyokong usul Bangsa Bangsa Bersatu- PBB, untuk menyiasat dakwaan pencabulan hak asasi manusia kaum minoriti Uighur Islam di negara China amat mengecewakan!

5. Sementara negara negara barat dari majoriti Kristian seperti Britain, Norway, Denmark, Australia dan Kanada menyokong siasatan tersebut, Malaysia berpendirian untuk berkecuali!

6. Hanya 17 negara menyokong siasatan atas kezaliman haj asasi Muslim Uighur, manakala 19 lain menentang dan 11 telah berkecuali, termasuk Malaysia dimana pendirian berkecuali Malaysia adalah suatu pengkhianatan.

7. Pendirian Malaysia mengkhianati Muslim Uighur yang dizalimi seolah "menikam belakang saudara sesama Islam" sendiri.

8. Mengikut kenyataan Ahmad Tarmizi, Abdul Hadi Awang telah membawa isu Uighur di program Bicara Minda bersama Presiden PAS oleh Sinar Harian pada bulan Disember 2018 ia itu hampir 5 tahun dahulu.

9. Itu satu tempoh yang agak lama dan lebih banyak insiden kezaliman lagi telah berlaku sejak itu.

10. Pendirian ini samalah seperti sikap kerajaan Malaysia mengkhianati nasib Muslim Palestin yang makin meruncing hari ini dengan Malaysia menyertai serta mempromosi EXPO Dubai 2020 bersama Israel walaupun Palestin telah menarik diri kerana tidak bersetuju dengan penyertai Israel.

11. Malaysia juga terus membisu dalam isu pencerobohan berterusan Masjidil Al Aqsa serta gangguan terhadap umat Islam yang menunaikan solat di masjid tersebut.

12. Di hari mulia umat Islam menyambut Maulidul Rasul ini, kita menuntut dan mendesak Perdana Menteri kerajaan "Melayu Islam" hari ini memberi penjelasan!

13. Kami juga menuntut Menteri Agama, Idris Ahmad dan Duta Khas Timur Tengah yang kedua duanya dari PAS, memberi penjelasan berhubung peranan lemah mereka menasihati dalam isu kaum Uighur di China dan Palestin di Timur Tengah.

14. Tiada guna berbuih mulut mereka menuduh pihak lain kononnya menjadi "musuh Islam" di Malaysia dalam masa sama mereka mengkhianati saudara Islam Uighur dan Palestin.

15. Tiada guna mereka menuduh pihak dalam kumpulan lain " tidak beriman" sementara mereka mengkhianati kaum Uighur yang Malaysia sebelum ini memberi suaka politik.

16. Dahulu kerajaan Malaysia paling dihadapan untuk membela umat Islam yang dizalimi seluruh dunia, tetapi kini pihak Israel dibenarkan berkonvensyen di Kuala Lumpur dan menyertai EXPO bersama Israel bahkan kuat mempromosi EXPO bersama mereka.

17. Di mana suara ulama bisu PAS?

18. Rakyat Malaysia mendesak penjelasan dari Kerajaan Malaysia yang kini telah hilang arah tuju dan tidak mempunyai dasar luar negara yang jelas tanpa roh perjuangan Islam.

19. Parti PAS, yang mengelar diri parti Islam, kelihatan menyokong sikap "liberal" kerajaan Malaysia hari ini yang tidak prihatin penderitaan kaum minoriti Uighur Islam di China dan penyisihan berterusan rakyat Palestin oleh Israel dan negara Barat, demi kepentingan perniagaan dan jalinan rapat kuasa besar.

RAJA KAMARUL BAHRIN SHAH

Pengerusi PAKATAN HARAPAN Terengganu

Pengerusi AMANAH Terengganu

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/10/kerajaan-melayu-islam-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nasib Umat Islam Xinjiang Pas Menyepi Waktu Ph Jadi Kerajaan Bukan Main Garang

Nasib Umat Islam Xinjiang Pas Menyepi Waktu Ph Jadi Kerajaan Bukan Main Garang

papar berkaitan - pada 8/10/2022 - jumlah : 143 hits
Pas harus mencermin diri sendiri berhubung sikap berkecuali kerajaan Malaysia dalam resolusi berkenaan penindasan umat Islam di Xinjiang oleh kerajaan China Menurut KEADILAN Cabang Kemaman Terengganu sikap berkecuali itu tidak sewajarnya di...
Walau Sudah Dibatalkan Tetapi Ini Menunjukkan Kelemahan Kerajaan Melayu Isle Bajet 2023 Hanya Tumpu 5 Syarikat Besar

Walau Sudah Dibatalkan Tetapi Ini Menunjukkan Kelemahan Kerajaan Melayu Isle Bajet 2023 Hanya Tumpu 5 Syarikat Besar

papar berkaitan - pada 12/10/2022 - jumlah : 113 hits
Bajet 2023 hanya tumpu 5 syarikat besar Posted By on October 10 2022Belanjawan 2023 yang dibentangkan oleh Kerajaan BN dilihat hanya memanfaatkan syarikat besar yang jumlahnya sekitar 5 daripada kelompok perniagaan di negara ini Menurut Set...
Umat Islam Perlu Bekerjasama Hentikan Bercakaran Demi Kuasa Kenyataan Media Ppim 12 10 2022

Umat Islam Perlu Bekerjasama Hentikan Bercakaran Demi Kuasa Kenyataan Media Ppim 12 10 2022

papar berkaitan - pada 13/10/2022 - jumlah : 111 hits
KUALA LUMPUR Perkembangan politik negara kini membimbangkan semua pihak terutama rakyat Ditambah dengan kenyataan oleh Istana Negara baru baru ini yang memaklumkan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah...
Selawat Hadiah Istimewa Buat Umat Islam

Selawat Hadiah Istimewa Buat Umat Islam

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 161 hits
Sabda Rasulullah SAW Maksudnya Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali niscaya Allah berselawat kepadanya sepuluh selawat menghapus darinya sepuluh dosa dan mengangkat darjatnya sepuluh darjat Mari perbanyakkan berselawat kepada Nabi Muha...
Umno Memerintah 60 Tahun Malaysia Mana Ada Fikir Bab Islam Nik Amar

Umno Memerintah 60 Tahun Malaysia Mana Ada Fikir Bab Islam Nik Amar

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 149 hits
DENGAR DAN CUBA FAHAM DAN KAJI 1 SEJAUH MANA NEGERI KELANTAN BOLEH DIJADIKAN CONTOH2 SAJAUH MANA PIMPINAN PAS KELANTAN TAK MAKAN RASUAH3 CUBA SALAHKAN UMNO TETAPI LEPAS PILIHANRAYA AKAN BERSATU 4 HIDUP DI DUNIA SEMENTARA TAPI BAB MERCEDES S...
Skandal 1mdb Ambank Bayar Telah Rm2 83 Bilion Kepada Kerajaan Malaysia

Skandal 1mdb Ambank Bayar Telah Rm2 83 Bilion Kepada Kerajaan Malaysia

papar berkaitan - pada 28/9/2022 - jumlah : 144 hits
KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini hari ini diberitahu bahawa AmBank telah membayar penyelesaian berjumlah RM2 83 bilion kepada kerajaan Malaysia berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad Pengurus Cawangan AmBank Berhad Jalan Raja Ch...
Terkini Bajet 2023 Pembentangan Bajet Dari Kerajaan Malaysia

Terkini Bajet 2023 Pembentangan Bajet Dari Kerajaan Malaysia

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 189 hits
TERKINI BAJET 2023 PEMBENTANGAN BAJET DARI KERAJAAN MALAYSIA Makluman terbaru kerajaan Malaysia sekarang membentangkan bajet 2023 ikuti rangkuman lanjut mengenai kemaskini bajet 2023 dari sistem guru online Bajet 2023 tumpuan para rakyat Ma...
Innalillah Kehilangan Besar Buat Umat Islam Anwar Ibrahim

Innalillah Kehilangan Besar Buat Umat Islam Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 27/9/2022 - jumlah : 158 hits
Sesungguhnya umat Islam seluruh dunia amat berdukacita di atas kembalinya ke rahmatullah Shaikh Yusuf Al Qaradhawi tengahari sebentar tadi Kehilangan salah seorang mujaddid ulung dunia Islam sepanjang abad lalu ternyata mengesankan umat Sha...
Malaysia Harap Uae Bawa Isu Palestin Dan Myanmar Ke Majlis Keselamatan Pbb

Malaysia Harap Uae Bawa Isu Palestin Dan Myanmar Ke Majlis Keselamatan Pbb

papar berkaitan - pada 28/9/2022 - jumlah : 109 hits
Malaysia harap UAE bawa isu Palestin dan Myanmar ke Majlis Keselamatan PBB Dikemas kini 16 minit yang lalu Diterbitkan pada 2
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Bertanggung Jawab Penuh Terhadap Semua Perkara Yang Anda Sendiri Buat Pilihan

Resipi Pajeri Buah Gajus Khasiat Dan Bahaya Kacang Gajus

Lunch Jom

The Importance Of Air Filtration For Smoke And Allergies

Sukar Muhyiddin Hadi Berundur Selepas Pn Kalah

Resepi Mee Rebus