Keprihatinan Pm Digalang Ganti Oleh Pengawainya


RENUNGAN 
Farhan mengunjungi Syekal.SEBAGAI perdana menteri yang penuh dan sendat dengan tanggungjawab global untuk negara, tidak mungkin Anwar Ibrahim dapat menangani semua isu secara langsung. 
Beliau hanya mempunyai pancaindra terhad, sama seperti individu lain; dua tangan dan dua kaki saja. 
Dengan kudrat terhad itu tidak mungkin beliau dapat menyantuni dan memenuhi kehendak semua orang dari semua segi segmen kehidupan. 
Lantaran itu tidak dapat elak ada yang kecewa dan dukacita atas hal itu. Yang manja dan sensitif pula akan marah-marah dan kecewa dengan perdana menteri kerana kelemahan itu.  
Maka itu di sinilah peranan dan tugas para pembantunya menyempurna dan meringankan tanggungjawab selaku PM, khasnya dari konteks keinsanan, para pembantulah yang menjadi galang ganti. Mereka itu seperti pegawai khas, pegawai peribadi, setiausaha politik dan orang-orang diberi kepercayaan secara "private"oleh Perdana Menteri. Peranan mereka penting menyempurnakan tugas kemasyarakatan seorang perdana menteri.

Farhan bersama Jalil Hamid.Peranan dan tanggungjawab para pembantu ini penting kerana ditangan merekalah menentukan jaya atau tidak Anwar sebagai perdana menteri. Kehematan dan populariti yang sedia ada kepada PM ke 10 itu terletak kepada mereka. Merekalah menjadi simbol kepimpinan Perdana Menteri ke-10 itu. Jika mereka cuai atau gagal menjalankan tugas, maka yang menerima musibahnya ialah perdana menteri. 

Justeru para pembantu Anwar seharusnya lebih waspada dan mempunyai kehematan yang tinggi dalam memikul amanah sebagai pegawai atau pembantu perdana menteri. 

Farhan kunjung seniwati 
Sarimah.Mengenai hal ini, setakat ini syukur, kita lihat para pegawai atau individu yang menjadi pembantu Perdana Menteri melaksanakan tugas dan tanggungjawab masing masing dengan baik dan memuaskan. Masing-masing telah melakukan sedaya mungkin untuk menangani mana mana kumpulan dan individu yang tercicir atau tidak sempat ditangani Perdana Menteri. 
Atas inisiatif mereka, menyebabkan matlamat atau prinsip kerajaan Madani, mempedulikan rakyat tercapai. Bagaimana pun, bak kata pepatah mana ada gading tidak retak, ada juga para pegawai yang terus dipersoalkan kerana kelemahan tertentu. 
Salah seorang pembantu perdana menteri yang dilihat sangat berkesan melaksanakan tugas hakikinya ialah Setiausaha Politiknya sdr Farhan Fauzi. Tampak Farhan berjaya memainkan peranannya meringan tugas dan tanggungjawab Anwar sebagai perdana menteri dan berjaya meletakkan PM mencapai matlamatnya untuk memberi perkhidmatan kesemua golongan. Kepercayaan diberikan oleh PM kepadanya juga menyakinkan. 
Demi untuk memastikan tiada mana-mana pihak atau individu terlepas daripada menerima kerahmahan  kerajaan Madani, Farhan telah menunjukkan kerja buatnya dengan baik. Semua orang senang dan seronok melihat tugas dan peranan dimainkan oleh anak muda ini. Tidak salah kalau saya kreditkan Farhan adalah Setiausaha Politik yang senang untuk berurusan.  

Misalnya lepas satu, satu artis antara Sarumah, Jalil Hamid, Shekal dan lain-lain yang keuzuran ataupun sudah tidak aktif mengalami keuzuran didatangni Farhan bertanya khabar dan membawa salam perdana menteri. Adakalanya keprihatinan Farhan kepada insan ini mengatasi kepedulian seorang wakil rakyat. 
Kunjungan Farhan di luar waktu pilihan raya juga sangat bererti, bahawa menunjukkan ke perihatinan kerajaan Madani kepada rakyat tanpa menyempadani masa. Kunjungan diluar waktu edah pilihan raya menggambarkan apa yang dilakukan itu penuh keikhlasan dan tidak bermotif politik

Farhan dan Nadir al Nuri dan rakan.
 Terbaru suatu tugas besar ditangani Farhan ialah mempersatukan semula seorang aktivis masyarakat Muhammad Nadir Al Nuri. Kisah bagaimana Nadirl al Nuri ini dapat bertemu semula dengan anak isterinya apabila "tersendra" di Rafa sesuatu menakjubkan. Ia bukan sahaja mengejutkan Nadir al Nuri tetapi seluruh rakyat Malaysia terkejut atas kejayaan misi mempertemukan keluarga yang terpisah ini. 
Nadir Al Nuri sendiri dalam catatan aprisasi kejayaan itu, mezahirkan rasa bersyukur kerana dapat bertemu semula dengan anak dan isterinya selepas terpisah akibat perang di Palestin berbulan-bulan. 
Tanpa siapa mengetahui usaha mempersatukan semula keluarga anak pemimpin Pas itu diusahakan oleh Farhan atas restui Perdana Menteri. Anwar pula menggunakan sepenuhnya konteks beliau dengan pemimpin di negara-negara bergolak itu khasnya di Palestin untuk mempertemukan semula ayah, ibu dan anak-anak terpisah itu. 
Nadir Al Nuri sendiri tidak yakin dengan usaha itu dimana beliau menganggap misi mempersatukan semula keluarganya iru Misi Gila yang bahaya. Apa dialami Nadir Al Nuri dan anak isterinya itu seperti mati hidup semula. Kejayaan misi ini layak untuk dianugerahkan piala seperti Hadiah Nobel baik buat Farhan maupun perdana menteri. 
Demikianlah komitmen seorang perdana menteri yang mempedulikan nasib rakyatnya tanpa mengira siapa mereka. Dan Anwar pula bertuah kerana mempunyai setiausaha politik seperti Farhan itu yang berkerja dalam senyap, membantu sesiapa sahaja tanpa menghebuhkan kepada umum, jauh sekali bersikap tidak menjawab WhatsApp yang dialamatkan kepadanya seperti salah seorang setiausaha politik Anwar. [wm.kl. 2:27 am 21/04/2024]

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://msomelayu.blogspot.com/2024/04/keprihatinan-pm-digalang-ganti-oleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Potret Jenderal Bintang 2 Atur Lalu Lintas Dan Beri Oleh Oleh Ke Pemudik Saat Arus Balik

Potret Jenderal Bintang 2 Atur Lalu Lintas Dan Beri Oleh Oleh Ke Pemudik Saat Arus Balik

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 78 hits
Sang Jenderal kerap menyapa masyarakat yang kembali dari kampung halaman menuju Kota Pekanbaru
Dituduh Ada Hubungan Dengan Lelaki Lain Isteri Diugut Bunuh Oleh Suami

Dituduh Ada Hubungan Dengan Lelaki Lain Isteri Diugut Bunuh Oleh Suami

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 69 hits
GERIK Gara gara cemburu dan dituduh mempunyai hubungan dengan lelaki lain seorang wanita dicederakan dan diugut bunuh oleh suaminya dalam kejadian di Kampung Baru Alai di sini semalam Kejadian sekitar pukul 10 30 malam itu menyebabkan wanit...
Deko Boleh Miliki Sahaja Deko Yang Mudah Rumah Kediaman Baru Polis Diraja Malaysia Oleh Atikah Kamil

Deko Boleh Miliki Sahaja Deko Yang Mudah Rumah Kediaman Baru Polis Diraja Malaysia Oleh Atikah Kamil

papar berkaitan - pada 18/4/2024 - jumlah : 60 hits
Dekorasi yang mudah dan cantik Dekorasi yang simple je Rumah kuarters baru Polis DiRaja Malaysia Kredit Atikah Kamil Gambar gambar di bawah ni menunjukkan dekorasi rumah tersebut Gambar 1 Gambar 2 Gambar 3 Gambar 4 Gambar 5 Deko mampu milik...
Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

papar berkaitan - pada 19/4/2024 - jumlah : 208 hits
https members tripod com minda rakyat 1111409 htmKOS KLCC YANG SEBENAR HAMPIR RM 10 BILION Kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengetahui kos sebenarnya projek KLCC yang merangkumi pembinaan Menara Kembar Petronas dan bangunan bangunan serta s...
Setelah Dibongkar Oleh Aktivis Sham Ghaz Exco Terengganu Ni Mula Gelabah Tapi Tetap Membohong

Setelah Dibongkar Oleh Aktivis Sham Ghaz Exco Terengganu Ni Mula Gelabah Tapi Tetap Membohong

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 55 hits
Sham Ghaz Baru kalut nak g check kilang BERNAS Dr Azman Ibrahim Exco Pertanian Pas Terengganu Itu pun lepas kita laporkan Tapi lebong je lebih kita bagitau kilang lain dia g check kilang lain Dah terpampang di plastik beg beras tu kilang tu...
5 Dampak Yang Dialami Oleh Tubuh Akibat Konsumsi Terlalu Banyak Minuman Dingin

5 Dampak Yang Dialami Oleh Tubuh Akibat Konsumsi Terlalu Banyak Minuman Dingin

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 56 hits
Terlalu banyak konsumsi minuman dingin di saat udara panas belakangan ini bisa menyebabkan berbagai dampak bagi tubuh
Perompakan Semasa Raya Oleh Menteri Ekonomi Rafizi Mengejutkan Netizen

Perompakan Semasa Raya Oleh Menteri Ekonomi Rafizi Mengejutkan Netizen

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 88 hits
Menteri Kewangan Rafizi Ramli dan keluarganya baru baru ini terkejut apabila kediamannya dirusak oleh kucing kesayangannya Melalui Facebook semalam Rafizi mengatakan bahawa 10 ekor kucingnya tidak hanya mengorek dapur tetapi juga menginjak ...
Acer Memperkenalkan Laptop Gaming Nitro 14 Dan 16 Yang Dikuasakan Oleh Amd Ryzen Terbaru

Acer Memperkenalkan Laptop Gaming Nitro 14 Dan 16 Yang Dikuasakan Oleh Amd Ryzen Terbaru

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 66 hits
Pada awal minggu ini Acer mengumumkan laptop gaming baru iaitu Nitro 14 dan Nitro 16 Laptop laptop ini dikuasakan oleh pemproses mudah alih Hawk Point Ryzen 8040 Series daripada AMD serta GPU diskrit GeForce RTX 30 dan 40 Series daripada NV...
Sengetnya Pemikiran Takkan Dah Siap Nak Runtuh Ianya Diputuskan Oleh Kerajaan Madani

Sengetnya Pemikiran Takkan Dah Siap Nak Runtuh Ianya Diputuskan Oleh Kerajaan Madani

papar berkaitan - pada 10/4/2024 - jumlah : 121 hits
PMX merasmikan TRXAbu MiskatJika kita baca komen warganet di portal Awani ini kita dapat melihat kroniknya pemikiran rakyat yang tercandu dengan politaik Mereka menyindir dan memperli PMX yang pergi merasmikan mercu tanda baru negara itu sa...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health