Kencing Dalam Kolam Renang Ini Bahaya Yang Menanti Anda


Mandi di dalam kolam renang menjadi aktiviti yang menyeronokkan terutamanya bagi kanak-kanak. Tetapi dalam keseronokan berenang, ada di antara yang senyap-senyap melepaskan ‘hajat’ di dalam air.
Perbuatan ini bukan sahaja menjijikkan malah tidak beretika dan berbahaya! Nak tahu kenapa? Teruskan membaca perkongsian oleh Hello Doktor seperti di bawah.
Satu perbuatan yang tidak beretika Ya, membuang air kencing dalam kolam renang sudah pasti adalah satu perkara yang tidak senonoh. Bayangkan, dalam satu swimming pool itu mesti ramai yang turut serta untuk berenang, bukan? Jadi, adakah anda mahu air kencing anda itu mencemarkan satu kolam renang semata-mata hanya kerana anda malas keluar untuk ke tandas sebentar?
Jika anda berpendapat bahawa perbuatan ini tidak akan mendatangkan apa-apa kesan kepada anda dan orang lain, anda salah. Ia bukan sahaja tidak beretika, malahan juga berbahaya. Tidak percaya? Lihat sahaja di sekeliling swimming pool itu. Kebiasaannya, pihak pengurusan akan meletakkan papan tanda ‘JANGAN KENCING DI DALAM KOLAM RENANG’.
Jika kolam renang yang anda kunjungi itu tidak memiliki papan tanda ini, ia tidak bermakna anda boleh melepaskan air kumbahan anda itu sesuka hati!
Betulkan yang biasa, biasakan yang betul Hakikatnya, memang ramai yang melakukan perbuatan ini. Bukan sahaja orang biasa, golongan profesional juga tidak terkecuali. Semasa Olimpik Musim Panas 2012 di London, beberapa atlet renang dunia mengesahkan bahawa mereka juga pernah melakukannya.
Akan tetapi, mereka turut menegaskan ia adalah sesuatu yang tidak wajar dicontohi. Ini kerana ia mungkin akan menjejaskan tahap kesihatan anda secara tidak sedar. Berbalik kepada persoalan artikel, apa sebab kita perlu mengelak daripada perbuatan tidak senonoh ini?
Kenapa tidak boleh kencing masa mandi dalam kolam renang? Menurut kajian yang diterbitkan di laman sesawang National Center For Health Research, air kencing boleh bergabung dengan klorin yang memang ada dalam kebanyakan swimming pool lalu menghasilkan bahan kimia yang berbahaya kepada manusia.
Kajian ini menambah bahawa tindak balas antara air kencing dengan klorin akan menghasilkan 2 sebatian – cyanogen chloride and trichloramine. Sebatian ini kemudiannya mungkin akan memasuki badan individu yang mandi di situ melalui mulut.
Akibatnya, ia mungkin akan mengakibatkan asma, demam, iritasi paru-paru serta pelbagai lagi masalah kesihatan berkaitan sistem pernafasan.
Konklusi Kesimpulannya, kita tidak perlu untuk berhenti untuk menjadikan berenang sebagai hobi. Ia sudah tentu akan membuat kita lebih sihat dan kuat. Buat anda yang belum tahu, aktiviti ini boleh membantu individu yang ada masalah arthritis dan sakit sendi. Selain itu, ia juga sangat sesuai dijadikan senaman untuk ibu hamil dan kanak-kanak.
Cuma, jangan buang air kecil masa mandi dalam kolam renang. Cuba bayangkan anda sedang mandi dalam sebuah takungan air yang dipenuhi dengan air kencing orang lain. Sudah tentu anda pun geli, bukan? Selain itu, ia juga boleh mendatangkan pelbagai komplikasi kesihatan kepada anda dan orang lain. Jadi, jangan buat kalau nak selamat.
Kalau dah tak tahan nak terkucil masa mandi swimming pool tu, naik lah sekejap dan pergi tandas. Tak susah pun kan? Kesian lah kat member yang memang dan selalu kena kencing dengan anda tu…
Sumber : Ahmad Farid via Hello Doktor
The post Kencing Dalam Kolam Renang? Ini Bahaya Yang Menanti Anda appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/11/30/kencing-dalam-kolam-renang-ini-bahaya-yang-menanti-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Deddy Corbuzier Pamer Badan Kekar Di Kolam Renang Komentar Anji Jadi Sorotan

Deddy Corbuzier Pamer Badan Kekar Di Kolam Renang Komentar Anji Jadi Sorotan

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 266 hits
Postingan Dedy Corbuzier ini pun langsung menjadi perbincangan warganet Musisi Anji pun turut mengomentari postingan Deddy
Kulit Anak Kemerahan Amp Rasa Terbakar Selepas Mandi Di Kolam Renang Awam Yang Baru Dibersihkan

Kulit Anak Kemerahan Amp Rasa Terbakar Selepas Mandi Di Kolam Renang Awam Yang Baru Dibersihkan

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 237 hits
Hasrat seorang kanak kanak perempuan berusia lima tahun untuk belajar berenang di kolam renang awam terbantut apabila kulitnya mengalami kemerahan nbsp Kejadian itu berlaku di Singapura di mana ibu kanak kanak itu terdahulu membawa anaknya ...
6 Daftar Kolam Renang Hotel Murah Dan Instagrammable Di Yogyakarta

6 Daftar Kolam Renang Hotel Murah Dan Instagrammable Di Yogyakarta

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 250 hits
Di Yogyakarta banyak kolam renang di berbagai hotel yang bisa di jadikan tempat bersantai untuk berenang sekaligus sebagai spot foto yang instagrammable
Awas Bahaya Tabiat Suka Kunyah Ais Gigi Boleh Patah Dan Berlubang

Awas Bahaya Tabiat Suka Kunyah Ais Gigi Boleh Patah Dan Berlubang

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 585 hits
Ada diantara kita yang mempunyai tabiat mengunyah atau menggigit ketul ais ketika minum minuman sejuk Mungkin ia nampak biasa tetapi sebenarnya ia banyak keburukkan yang mungkin anda tidak sedari Dipetik daripada Facebook seorang doktor gig...
2 Remaja Tenggelam Di Area Bahaya Kali Besar Kota Tua Jakarta

2 Remaja Tenggelam Di Area Bahaya Kali Besar Kota Tua Jakarta

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 182 hits
Dua remaja Indra dan Wahyu tenggelam di Kali Besar Timur Kota Tua Taman Sari Jakarta Barat Sabtu Saat kejadian kondisi air sungai sedang tenang
Pembunuh Senyap Vape Bahaya Untuk Kesihatan Boleh Menyebabkan Kematian

Pembunuh Senyap Vape Bahaya Untuk Kesihatan Boleh Menyebabkan Kematian

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 438 hits
GEJALA seperti demam panas muntah muntah dan cirit birit yang dialami Gregory Rodriguez disangka berpunca daripada serangan pepijat Lelaki itu kemudiannya segera ke unit kecemasan di sebuah hospital di New York pada September lalu Dua hari ...
Belajar Dari Ashanty Ternyata Ini 5 Bahaya Konsumsi Obat Diet Sembarangan

Belajar Dari Ashanty Ternyata Ini 5 Bahaya Konsumsi Obat Diet Sembarangan

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 218 hits
Ashanty menceritakan bahwa selama ini dirinya memiliki satu kebiasaan yang kurang sehat yaitu mengonsumsi obat diet sembarangan Ashanty menduga bahwa kebiasaan tersebut yang menjadi penyebab penyakitnya saat ini
Bacaan Empat Sungai Di Terengganu Lepasi Paras Bahaya

Bacaan Empat Sungai Di Terengganu Lepasi Paras Bahaya

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 298 hits
Kuala Terengganu Hujan lebat di Setiu dan Besut yang berlarutan sejak malam tadi menyebabkan paras air di beberapa sungai di dua daerah itu meningkat melepasi paras bahaya pagi ini dan ada jalan yang terpaksa ditutup kepada semua jenis kend...
Eugene Levy S Toronto

5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Kaya Raya Bayar Rm17 Juta Secara Tunai Rumah Mewah Jennie Bp Didedahkan

Jangan Pandang Belakang 2

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Tips Hadapi Anak Anak Tantrum

The Lies And Fraudulent Claims Of Matcvs Proven

Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak