Kenapa Ustaz Kekal Awet Muda Jamu Apa Yang Ustaz Makan Ini Tips Daripada Uai


(TIPS DARIPADA UAI, SILA KLIK VIDEO DI BAWAH)
Bagaimanakah untuk kekal muda dan berseri? Meskipun bertambahnya usia, banyak orang yang tidak mahu wajah kelihatan tampak tua. Hal itu membuatkan ramai berusaha untuk melakukan pelbagai cara agar memiliki wajah kekal awet muda.
Jika anda ingin memiliki wajah yang tampak awet muda, anda boleh mengikuti cara orang-orang terdahulu. Seperti nenek anda, mereka bahkan hingga berumur lanjut masih tetap kuat menjalankan segala aktiviti. Maka anda perlu mengetahui tip daripada mereka.

Selain mengamalkan petua lama, anda juga boleh amalkan pelbagai doa dan zikir untuk awet muda. Jangan mengubah tetapi pelihara dan mensyukuri nikmat yang dikurniakan Yang Maha Esa. In sha Allah jika yakin pada Allah dan pasang niat yang baik, maka baiklah jadinya.
PETUA AWET MUDA
Petua 1 : Sejurus bangun pagi, sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi dengan selawat Nabi tiga kali. Amalkan urutan ini setiap hari.
Petua 2 : Sejurus bangun pagi sebelum mandi dan menggosok gigi, minum air dan biarkan ia dalam mulut anda selama 10 saat sambil berselawat tiga kali. Kemudian, baharulah anda meneguknya. Air liur mempunyai enzim yang boleh menjadi ubat.

Petua 3 : Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yang baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.
Petua 4 : Semasa berdandan di waktu pagi, bacalah selawat Nabi di kedua-dua tapak tangan dan sapukan ke muka berserta niat dalam hati agar diindahkan wajah anda seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

Petua 5 : Agar wajah muda daripada umur, amalkanlah petua ini dengan jujur dan ikhlas. Setiap kali selepas solat Subuh, bacalah surah Yusuf, kemudian minum air suam sebanyak tiga teguk sahaja. Wajah anda akan kelihatan muda daripada umur sebenar.
Petua 6 : Hafal ayat 35-38 daripada surah Al-Waqiah. Baca dalam hati setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

Petua 7 : Amalkan bangun pagi dan mandi embun. Usap embun dari hujung daun pada wajah, rambut dan kulit badan. Khasiat air embun amat banyak. Wajah anda akan berseri dan tubuh badan menjadi sihat serta awet muda.
Petua 8 : Muka kita biasanya akan berminyak selepas bangun dari tidur. Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah. Gunakan jari telunjuk di kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah mulut (dagu). Pusingkan jari ke pipi, pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi. Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Elak mengurut wajah dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.
Petua awet muda ini hanyalah sekadar perkongsian yang boleh anda amalkan. In sha Allah dengan izin-Nya ia dapat membantu menyerikan wajah dan membuatkan wajah awet muda.
USTAZ AZHAR KONGSI TIPS UNTUK KEKAL BERTENAGA DAN AWET MUDA
Antara Pendakwah Yang Mengekalkan Wajah Awet Muda Dalam Satu kuliahnya yang berlangsung di Masjid Bank Negara, beliau ditanya satu soalan oleh salah seorang staff. Soalan tersebut berkaitan mengenai amalan Ustaz Azhar dalam kehidupan sehariannya khususnya cara beliau menguruskan masa dan tenaga dalam mengendalikan jemputan-jemputan kuliah dan program yang sangat padat. Selain daripada soalan bagaimana beliau mengekalkan awet muda meskipun umur nya sudah menjangkau 55 tahun.
(VIDEO) INI JAWAPAN DAN TIPS OLEH USTAZ AZHAR IDRUS MENGENAI SOALAN TERSEBUT

Dalam Gelak-Gelak. Ada Juga Manfaat dan Ilmu Yang Disampaikan.
Kongsikan.
Carian Ke Post Ini:most26xThe post (VIDEO) Kenapa Ustaz kekal awet muda? Jamu apa yang Ustaz Makan? Ini Tips daripada UAI appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/video-kenapa-ustaz-kekal-awet-muda-jamu-apa-yang-ustaz-makan-ini-tips-daripada-uai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rahsia Kekal Awet Muda Walaupun Berusia

Rahsia Kekal Awet Muda Walaupun Berusia

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 959 hits
Semua orang mahu kelihatan muda Bak kata seseorang yang saya kenal Biar usia meningkat asalkan Body Age tak meningkat Nak tahu rahsia kekal awet muda walaupun berusia tak Rahsia awet muda sebenarnya terletak pada telomeres kita Apa tu telom...
Makan Ulam Kalau Nak Awet Muda Wow Bestnya

Makan Ulam Kalau Nak Awet Muda Wow Bestnya

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 555 hits
Makan ulam kalau nak awet muda Wow bestnya Assalamualaikum wbt Cikla ni boleh dikatakan hantu ulam gak laa Kalau makan tu sebolehnya mesti ada ulam Baru selera bertambah Hihi Sesilap haribulan bertambah nasi berpinggan pinggan Keh Korang ta...
Rutin Diet Shah Rukh Khan Yang Sangat Ketat Rasa Macam Mustahil Tapi Hasilnya Memang Badan Six Pack Awet Muda

Rutin Diet Shah Rukh Khan Yang Sangat Ketat Rasa Macam Mustahil Tapi Hasilnya Memang Badan Six Pack Awet Muda

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 588 hits
7 Rutin Diet Shah Rukh Khan Yang Sangat Ketat Rasa Macam Mustahil Tapi Hasilnya Memang Badan Six Pack Awet MudaUntuk mendapat susuk sebegini rupa dalam usia 50 tahun mungkin suatu yang mustahil Semuanya hasil kerja keras dan sikap konsisten...
7 Kebiasaan Yang Bisa Membuat Kamu Awet Muda

7 Kebiasaan Yang Bisa Membuat Kamu Awet Muda

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 258 hits
7 Kebiasaan Yang Bisa Membuat Kamu Awet Muda UN1X PROJECT Jika seseorang telah memiliki wajah yang kusam dan keriput meski usianya belum terlalu tua mungkin ada yang salah dengan kebiasaannya sehari hari Kebiasaan yang tidak sehat dapat men...
7 Petua Awet Muda Seniwati Dato Dr Sarimah Ahmad Rileks Media

7 Petua Awet Muda Seniwati Dato Dr Sarimah Ahmad Rileks Media

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 2184 hits
Bila sebut pelakon Sarimah Ahmad pastinya semua orang kenal Masa saya kecil kecil dulu suka jugak tengok lakonan beliau dalam filem P Ramlee Sekarang beliau dah pun berumur 73 tahun Namun masih cantik dan sihat macam dulu Jika dilihat wajah...
9 Tips Kekal Sihat Di Musim Panas

9 Tips Kekal Sihat Di Musim Panas

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 807 hits
Musim panas membahang sekarang ni kan Ramai juga yang tak sihat di musim ini Memang panas betul dengan lapisan ozon dah nipis Lagilah terasa Setiap malam wajib pasang air cond kalau tak memang anak rimas tak boleh tidur Sekarang ni baring a...
Neil Armayan Revesol Cream Untuk Kekal Muda Selalu

Neil Armayan Revesol Cream Untuk Kekal Muda Selalu

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 251 hits
Hi Korang Masalah kak lily adalah kesesuaian nak mencari krim muka untuk orang kulit berminyak ni kan Eh betullah kena cari yang water based je kang kalau sapu yang cream based harus bertambah lagi minyak kat muka tuh hah Itu masalah pertam...
Tips Untuk Menaikkan Nafsu Makan Anak Kucing

Tips Untuk Menaikkan Nafsu Makan Anak Kucing

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 684 hits
Tips Untuk Menaikkan Nafsu Makan Anak Kucing Sebagai teman akrab si manja yang masih muda dan lincah sudah tentu anda berasa bimbang sekiranya dia tidak lalu makan lalu menjadi kurus sehingga turun berat badan Jangan risau hari ini Ayuni in...
Tips Kekal Cantik Di Usia 30 An Rahsia Kulit Cantik Mak Anak 3

Tips Kekal Cantik Di Usia 30 An Rahsia Kulit Cantik Mak Anak 3

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1006 hits
Kali ni saya nak share rahsia untuk kulit cantik bebas jerawat yang saya selalu amalkan
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan