Kenapa Saya Pilih Cuckoo


Assalamualaikum…
Apabila menyebut tentang Cuckoo , sudah tentu ramai yang mengetahui jenama yang tidak asing lagi di Malaysia . Ternampak sahaja jenama Cuckoo ramai terbayang-bayang  produk seperti penapis air , periuk multi fungsi dengan tekanan tinggi dan penapis udara . Sedikit sebanyak pengunaan produk jenama Cuckoo ini memudahkan urusan di rumah . Kini tidak mustahil jika setiap rumah wajib memiliki salah satu produk keluaran dari Cuckoo .
Terdapat pelbagai pilihan model keluaran Cuckoo , jadi anda boleh memilih mengikut kesesuaian dengan bajet anda sekeluarga . jadi di sini , saya akan terangkan dengan lebih lanjut . Sila baca hingga habis ..mana tahu ada pakej yang boleh menambat hati anda ….
Sebelum saya ceritakan dengan lebih mendalam lagi , saya kongsikan serba sedikit sejarah penubuhan Cuckoo .
SEJARAH CUCKOO Sejarah penubuhan Cuckoo bermula sejak 1978 oleh Koo Jia Shin, menerusi syarikat Cuckoo Electronics atau lebih dikenali sebagai Sungkwang Electronics Co LTD di Gyeongsangnam-do , Korea Selatan . Pada 1998 , jenama Cuckoo dilancarkan dan berkembang perlahan-lahan pada tahun seterusnya. Dengan perkembangan yang baik , jenama itu menerusi Cuckoo International (MAL) melaksanakan kerjasama pertama kalinya dengan syarikat luar yang diasaskan KC Hoe .
Jenama Cuckoo kini, berkembang ke seluruh dunia dan telah bertapak di lebih 30 negara merentasi lima benua.Pada 2015, jualan Cuckoo di seluruh dunia mencapai lebih daripada AS$500 juta. Cuckoo berjaya mengukuhkan jenamanya di Malaysia pada Oktober 2014 , melalui rakan niaganya , Cuckoo International (MAL) Sdn Bhd. Dalam jangka masa dua tahun , Cuckoo memperkenalkan penapis air dengan skim sewaan , periuk multi-fungsi tekanan tinggi serta penapis udara Cuckoo ke pasaran tempatan .Semenjak itu, Cuckoo menjadi saingan hebat dengan jenama penapis air sedia ada di negara ini , sekali gus mengukuhkan kedudukannya .
KENAPA SAYA PILIH CUCKOO ? Mesti ramai yang akan bertanya Kenapa Saya Pilih Cuckoo ? Ok di sini saya terangkan juga kelebihan utama Cuckoo :-
Air dari penapis air Cuckoo lebih berkualiti dan sihat  . Ini adalah kerana Ia mengandungi air bersih  yang kaya dengan mineral dan alkali ringan ( anggaran 7.5pH ) jadi ia sesuai untuk tubuh kita .
Cuckoo lebih canggih dan tiada pembaziran air Ia mempunyai Filter atau penapis terbaru iaitu Nano Positive Filter . Contohnya , Jika 4 liter air ditapis , 4 liter air juga akan masuk ke dalam tangki .
Servis dan Penukaran Filter 4 Bulan Sekali Apa yang membuatkan saya tertarik dengan produk penapis air Cuckoo ini apabila penukaran Filter atau penapis 4 bulan sekali serta akan ditukar yang baru . manakala tangkinya pula akan di “ Sterilize “ oleh Natural Doctor / Doctress Cuckoo . Paling mudah , tempahan untuk servis boleh dilakukan di hujung jari je menggunakan aplikasi Cuckoo+ .
Cuckoo Lebih Efektif Dan Cepat . Ini adalah kerana ia tidak perlu tangki yang besar kerana sistem penapisan  Nano Positive Filter yang pantas  ( isian semula tangka 300ML hingga 500ML seminit ) .
Harga Mampu Milik . Bayaran bulanan yang rendah ( di bawah harga RM100 ) dan fleksibel  seperti model King Top ( RM 75.47 ) Iris Top ( RM 94.34 ) ,  Fusion Top ( RM 98.00 )  , Excel  ( RM85.00  promosi sehingga 31 Mac 2020 ).
Pendaftaran Yang Mudah , Percuma Penghantaran , Pemasangan Dan Banyak Lagi Percuma untuk pendaftaran , penghantaran , pemasangan , penukaran filter berjadual setiap 4 bulan , waranti  , penyelenggaraan serta alat ganti .
Reka Bentuk Yang Menarik . penapis air Cuckoo mempunyai reka bentuk yang menarik dan ia akan memeriahkan lagi ruang dapur di kediaman anda .
Memudahkan Penyediaan Air Panas , Sejuk Dan Suhu Bilik Serta Suam . Ini yang paling ramai suka  kerana sudah tidak perlu memasak air menggunakan cerek di dapur gas dan juga simpan air di dalam peti sejuk . Mudah , hanya tekan je anda sudah boleh menikmati air sejuk , suhu bilik dan panas .
SAYA SEBAGAI PENGGUNA CUCKOO Sejak mengenali jenama Cuckoo pada awal tahun 2017 , saya tertarik dengan Penapis Air Iris Top . Sesuai dengan keluarga kecil saya yang hanya 3 orang . jadi saya pun mengambil keputusan untuk memilikinya . Dengan kadar bayaran bulanan yang rendah  secara tidak langsung meringankan tugasan keluarag saya di dapur terutama di dalam penyediaan air panas , air suhu bilik dan sejuk .
Kalau dahulu memang mengambil masa sedikti kerana perlu menjerang air di dapur gas untuk mendapatkan air panas manakala untuk air sejuk pula , perlu menyimpan air botol di dalam peti sejuk . Jika ada tetamu datang  kini idak perlu mengambil masa yang lama untuk menghidangkan air sejuk atau air pana s. Selain itu , dapur pun kelihatan kemas dengan adanya iris Top yang mempunyai rekaan yang cantik . Jadi tiada lagi botol-botol air di dapur .
JENIS-JENIS FILTER YANG TERDAPAT DI PENAPIS AIR CUCKOO Sedimen Filter Sedimen Filter berfungsi menapis kotoran besar seperti karat , habuk halus , pasir dan  lain-lain yang kita sedia maklum datang dari “ Incoming Supply “  dari syarikat bekalan air masuk ke rumah kita atau dari tangka utama kediaman anda sama ada apartment atau “ landlot ” . Filter ini ditkar setiap 4 bulan .
PRE Carbon Filter Pre carbon Filter berfungsi menapis bau , rasa dan warna di dalam air . Filter ini ditukar setiap 8 bulan .
Natural Filter Natural Filter berfungsi untuk menapis logam berat , bahan kimia , toksid dan bahan larut di dalam air .Filter ini telah di patern khas untuk Penapis air Cuckoo . Filter ini ditukar setiap 12 bulan .
Nano Positive Filter Nano Positive Filter berfungsi menapis bakteria dalam erti kata lain membunuh 99% virus dan bakteria . Sekaligus mengekalkan alkali dan mineral semulajadi di dalam air . Purata ph alkali Cuckoo adalah 7.0 – 8.0 ph , Alkali ringan . Di dalam bahasa mudah , alkali yang ideal . Jika terlebih alkali bahaya juga . Jadi filter ini dipaternkan khas untuk penapis air Cuckoo sahaja . Filter ini ditukar setiap 12 bulan .
TANGKI KELULI TAHAN KARAT ( STAINLESS STEEL ) Kelebihan tangki penapis air Cuckoo ini ianya diperbuat besi “ Steel “ yang terdiri dari material tahan karat . Selain itu , tangki jenis ini  juga dapat menahan kepanasan dan komposisi materialnya mampu mengelakkan dari berlaku kenipisan pada dinding tangka dan sekaligus menjauhkan kita dari terminum air yang bercampur bahan kimia akibat kelarutan dari penipisan tersebut .
NATURAL CARE SERVICES (NCS) DAN PENUKARAN FILTER CUCKOO mempunyai Service Centre tersendiri yang menguruskan Pemasangan dan Maintenance mesin CUCKOO . Jadi , pemasangan dan servis CUCKOO dilakukan oleh pakar yang dinamakan Natural Doctor dan Natural Doctress .
NATURAL DOCTOR LELAKI Memasang dan menyelenggara produk
NATURAL DOCTRESS WANITA Melakukan servis dan penukaran filter mengikut jadual
APA ITU PAKEJ NATURAL CARE SERVICES ( NCS )
Setiap 4 bulan, CUCKOO Natural Doctor /  Doctress akan datang untuk memberikan khidmat servis mesin penapis air anda secara PERCUMA. Apakah khidmat yang diberikan .
Servis mesin penapis air Tukar penapis / filter / katrij baru ( Paling cepat Di Pasaran ) Memeriksa mesin penapis air dengan NCS 15-Point Check untuk pastikan setiap bahagian di mesin berfungsi dengan baik dan bersih.   NCS 15-Point Check :-
AdaptorPower PointTop CoverBottom Cover Water TrayWater FaucetWater TankFilterTubingConnectorHot / Cold SwicthChild Lock Safety ButtonTouch Cup / Level Machine BodyService Sticker and Explanation Tukar alat ganti lain (elektrik dan mekanikal) jika perlu Khidmat steril (nyah kuman) 3 kalisetahun ke atas produk , sinki dan papan pemotong . TESTIMONI PENGGUNA Saya sertakan sekali beberapa testimoni pengguna yang telah memasang penapis air Cuckoo di rumah :-
BAGAIMANA INGIN MEMESAN DAN MEMASANG PENAPIS AIR CUCKOO ? Ok akhir sekali , Jika ada para pembaca dan rakan-rakan blogger yang ingin memesan dan memasang penapis air Cuckoo yang anda berkenan di hati bolehlah hubungi saya menggunakan maklumat di bawah :-
Nombor telefon : 011-15348797 ( Wan Zawawi )
Whatsapp : www.wasap.my/601115348797
E-Brandstore : http://bit.ly/cuckoobywanzawawi
Facebook Page : https://www.facebook.com/cuckoobywanzawawi/
The post KENAPA SAYA PILIH CUCKOO ? appeared first on wanzawawi[dot]net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wanzawawi.net/2020/03/kenapa-saya-pilih-cuckoo/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nenek Tak Layan Cucu Pilih Kasih Sebab Kulit Gelap Badan Kurus Anak Terasa Hati

Nenek Tak Layan Cucu Pilih Kasih Sebab Kulit Gelap Badan Kurus Anak Terasa Hati

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 503 hits
Datuk dan nenek mana yang tidak sayangkan cucu Kalau boleh mahu dipeluk cium selalu Bila cucu mereka dimarahi anak anak dia pula tegur kita semula Tak diberinya anak anak ni memarahi cucunya Apa saja yang cucu cucu minta akan diberikannya S...
Takut Dimarahi Raffi Ahmad Rafathar Pilih Tidur

Takut Dimarahi Raffi Ahmad Rafathar Pilih Tidur

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 157 hits
Rafathar Malik Ahmad anak semata wayang Raffi Ahmad dan Nagita Slavina memilih untuk tidur dari pada dimarahi oleh sang ayah Masalahnya karena Rafathar tiba tiba saja marah marah sampai banting mainan
Pilih Dulu Sebelum Diwariskan Dan Diwarisi

Pilih Dulu Sebelum Diwariskan Dan Diwarisi

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 249 hits
Assalammualaikum wbtPILIH DULU SEBELUM DIWARISKAN DAN DIWARISI Setiap orang ada bahagian atau rezeki masing masing Dari alam rahim ibu lagi rezeki setiap kita sudah Allah SWT tetapkan Tapi bukan bererti tidak perlu berusaha Rezeki itu Insha...
Stok Mainan Udah Selengkap Supermarket Anak Anak Kim Kardashian Justru Pilih Main Rumah Kardus

Stok Mainan Udah Selengkap Supermarket Anak Anak Kim Kardashian Justru Pilih Main Rumah Kardus

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 253 hits
Udah bosan kali ya main sama barang barang mahal Kapan lagi nyobain bikin rumah rumahan dari kardus kulkas
Demokrat Pilih Ketum Malam Ini Ibas Atau Ahy Paling Layak

Demokrat Pilih Ketum Malam Ini Ibas Atau Ahy Paling Layak

papar berkaitan - pada 15/3/2020 - jumlah : 175 hits
Sedianya Kongres Demokrat akan digelar tiga hari yakni mulai tanggal 14 hingga 16 Maret 2020 Namun karena alasan wabah corona yang mulai merebak di Indonesia Kongres dipersingkat menjadi satu hari Malam ini Demokrat sudah punya ketua umum b...
Resmi Bebas Karen Agustiawan Pilih Berkumpul Dengan Keluarga

Resmi Bebas Karen Agustiawan Pilih Berkumpul Dengan Keluarga

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 138 hits
Karen yang keluar dari lift Kantor Kejaksaan Agung lantai 2a terlihat menggunakan baju berwarna biru sambil ditemani suami anak serta cucunya tersebut Sambil melambaikan tangan ke awak media sambil tersenyum
Bukan Bobby Nasution Pks Pilih Salman Alfarisi Di Pilkada Medan

Bukan Bobby Nasution Pks Pilih Salman Alfarisi Di Pilkada Medan

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 151 hits
Berdasarkan kesepakatan kami kami mengusung Ustaz Salman Alfarisi menjadi sosok yang kami usung di Pilkada Medan ucapnya di Kantor DPW PKS Sumut Jalan Kenanga Raya Medan Kamis
Tips Pilih Hand Sanitizer Yang Betul Dan Sesuai

Tips Pilih Hand Sanitizer Yang Betul Dan Sesuai

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 940 hits
Tips Pilih Hand Sanitizer yang betul dan sesuai Cari Hand Sanitizer yang betul betul sesuai dan elok untuk membasmi segala kuman The post appeared first on
Website Vs Media Sosial Vs Mobile App Bisnes Yang Mana Perlu Saya Pilih

Website Vs Media Sosial Vs Mobile App Bisnes Yang Mana Perlu Saya Pilih

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 168 hits
Soalan Antara Website vs Media Sosial vs Mobile App Bisnes yang mana perlu saya pilih Jawapan Pilih kesemuanya sebab setiap tool bisnes tersebut adalah kelebihan utama tersendiri Tugas kita memaksimumkan penggunaan kelebihan tersebut untuk
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir

Himpunan Resepi Ayam Masak Black Pepper Yang Simple Dan Sedap